SUURperhekuumeilijoiden helmikuu 2009
Kommentit (74)
Tosin nuorimmainen juo niin paljon, etten ole täysimettänyt. Osittain on pitänyt turvautua korvikkeeseen. Siinä varmaan syy. Jos lähtee miettimään kaikkea mahdollista, ei lapsen teko kannata lainkaan. Ei edes sen ensimmäisen. Jos ajattelee jaksamista, niin voin sanoa, että pakkohan on se yksikin lapsi hoitaa. Eli samassa koneellisessa pesee monen pyykit kuin yhden. Samalla teet ruoan monelle kuin yhdellekin. Yksi ainut on ongelmallista ulos lähtö pienien kanssa. Mutta kun ei kanna siitä stressiä, niin kyllä sinne uloskin kerkee, tosin ei niin nopeasti kuin yhden kanssa.:) Meillä mies ehkä kuumeilee meillä aina enemmän kuin minä. No kyllä ne vaihdevuodet jossain vaiheessa tulevat...:)
huomaan että kun on itse tullut vanhemmaksi tulee näitä kaikenlaisia mietteitä mitä ei nuorempana tullut.ehkä sitä nyt tietää paremmin myös riskit ym.
Eipä näitä tosiaan pitäisi miettiä,mutta minkäs sitä aivoillensa tekee,kun raksuttelevat...
Minulla tulee varmasti olemaan aina vauvakuume:)
Sehän tuntuu olevan aivan krooninen:)
Mikä sen ihanampaa kuin semmoinen pieni tuhiseva nyytti.Katsotaan nyt mitä päätämme asian suhteen tehdä,eihän tuo lapsen saanti ole niin itsestään selvyys...
Jos vielä päättäisimme yrittää olisi meillä 7 lasta perheessä,kun kaikki kasassa:)
Meidän katon alla asuu 5 lasta joista 3 on alle kouluiköistä.Jotenka meillä on uhmaikäistä ja murrosikäistä.
tuli sitten heti laskuvirhe,meillähän olisi 8 lasta jos vielä saisimme yhden lisää...
Aurinkoista pakkaspäivää kaikille! Aamulla mittari näytti yli kahtakymmentä pakkasastetta, mutta nyt siinä 14 paikkeilla. Kaunista on kun on paksusti lunta ja aurinko paistaa. Vaunukävelyltä tulin hetki sitten ja pikkuneitit jäivät kuistille vaunuihin nukkumaan. Päivän rauhallinen hetki.. :)
Jokos tannille kaahas täti kylään..? Harmillista, että testi näytti negaa, mutta ei muuta kuin uutta yritystä kohti! Kyllä se plussa sieltä paukahtaa! :)
Oma kiertoni oli varsin merkillinen. Paljon mahakipua, kierron pituus 46 ja vuotoa 1 päivä!! Taitaa olla vielä hormoonit pahasti pelissä. Toisaalta tämmöinen kyllä sopis mulle, menkat harvoin ja vain hetken! ;)
Joko Riesan koiravauvalla on nimi? Tanni? Tärppi? :)
Sain yhden kaverinikin mukaan kuumeilemaan uutta vauvaa. Mukavaa yhdessä pehmitellä miehiämme! :) Itse tosin olen ollut kuumeestani nyt hissukseen. Antaa ukkokullan hetki olla rauhassa ennen kuin isken!!!
Ikuinen kuumeilija Omppis
Olihan taas aamu!! Vanhimmainen jäi kotiin kamalan köhän kourissa, eilen oli kuumettakin. Minä olin lähdössä neuvolaan ja auto ei pihahdakaan...akku tyhjä! Ei kun ukolle soittamaan töihin että tuu hakemaan ja neuvolaan soittoa että myöhästytään. Koko päivän kuviot meni uusikksi; minun piti hakea äitini iltapäivällä lapsenlikaksi, kun olin menossa luomileikkaukseen, mutta haettiinkin miehen autolla jo neuvolareissun jälkeen siltä varalta ettei autoni oisi pihahtanut vielä iltapäivälläkään. No, onneksi pihahti ja pääsin terveyskeskukseen omalla autolla. Ja olin luvannut hakea ekaluokkalaisen koulusta; piti opelle laittaa tekstiviestiä että kertoo tytölle ettei äiti tuukaan hakemaan kun auto ei inahdakaan....
No, tekevälle sattuu...
Minulta siis poistettiin 3 luomea, yksi iso selästä ja kaksi tuosta edestä rinnan alta. Toivotaan ettei niissä oo mitään vakavaa, lähinnä poistin kun olivat sellasia isoja mollukoita.
Lauantaina juhlittiin aikuisväen voimin tytön 8v-synttäreitä. Sunnuntaina oli vielä naapurit kahvilla. Kaverit kutsuttiin juhlimaan torstaina.
Tätiä ei näy eikä kuulu. Ei kyllä oo raskaanaoleva olokaan, joten en taida uutta testiä tehdä vaan ootan kiltisti tätiä, nyt kp 35 taitaa olla...Nautitaan nyt tästä hetkestä ja tästä vauvasta...4 kuukautinen vesseli painoi neuvolassa 8840g ja oli 68,9cm pitkä. Aikamoinen isäntä!! Todellinen hymypoika, koko ajan naureksii..
Mutta nyt täytyy mennä nostamaan ruoka uunista ja kutsumaan konkkaronkka syömään!!
Tanni
Tiistaipäivää sitä mennään ja pakkasta on miinus 20 ja yli. Eipä ole koiratkaan halukkaita lähtemään ulos, joten tänään jää lenkit koirien kanssa käymättä. Hassua sekin, että kun ulkona on kylmä niin koirille kehittyy "seurapiirirakko", joka siis tarkoittaa sitä, että ulos meno voi pitkittyä kokonaisella päivällä...
Uusi pentu on säälittävä näky lumessa....pakollinen pissi ja sisälle heti! (vielä nimetön sellainen...siis koira)
Ajattelin nimeä Tootsie. Tai Tuska näin pakkasten kunniaksi. Torso kävisi kun on niin pieni tai Tamppi. Thatcher menisi hyvin, jos olisi luonnetta enemmän...
Mutta tuo Tootsie kyllä houkuttelee, jos nimen sanoo niin että siitä siitä tulee Tuut sie? Eli siis Tuut Sie Tänne? :-)
Tavis olis kanssa hyvä. Tai Tantra :-)
Auttakaa nyt miestä hädässä...
Omaanapaa vielä. Ovis on sitten ollut ja mennyt luulen. Lämmöt nousseet muutamalla pykälällä. Kumma että oma ruumiinlämpö on muuttunut viimeisen kersan jälkeen eli nyt on siellä 35,9-36,2 välillä, kun ennen oli melkein vakio se 36,4. Nyt on siis lämmöt nousseet sinne 36,4-36,5 tietämiin..eli siitä kyllä voi jo päätellä jotakin.
Nooh, ensimmäinen kierto ja piiitkä sellainen todennäköisesti kun oviskin odotti melkein viikon myöhässä siitä normaalista.
Katsotaan miten käy. Yrityksessä ei ainakaan ole vikaa. :-)
Ei muuta. Kakku uunissa, jonka lapset tekivät yhdessä (6,- ja 2-vuotiaat) Osaavat kerrassaan mainiosti, kun vain sanoo että mitä laitetaan.
Rauha maassa ja Riesa myös.
niin, riesa hyvä - sinulla lienee sitten salamatkustaja kyydissä.. noista lämmöistä päätellen! Eli peukut pystyyn sen suhteen!!
Itse en ole hirveästi noihin lämpöihin perehtynyt, en edes tiedä mikä olisi oma vakilämpö - aamullahan se tulisi mitata ennen ylösnousua. Ehkäpä sitä pitäisi varata mittari yöpöydälle ja vaikka heti huomenna voisi alkaa tsekata että tietäis mikä olis normilämpö..
Muuten - on ollut huono olo muutaman päivän, tänään sitten toiveikkaana, että jos se olisikin jotain muuta kuin mahatautia..tein testin, negahan sieltä pärähti.
Eikös sitä sanota että kerran kuussa olisi hyvä tehdä että tietää missä mennään kun menkat ei ole vielä alkaneet.
Mites tanni?
nyt pitää mennä palapelin kimppuun:)
sinuvix4
Tänne eksyin tuttuja etsimään ja olihan niitä! omppis,sinuvi ja meriutu ainakin! TERVE!!
Viimeksi täällä kirjoittelin supistusten kourissa hitusen ennen viime pääsiäistä.
Meillä "vauva" on kohta jo 1v eikä kuume vielä ainakaan vaivaa enkä usko että alkaakaan vaivaamaan aivan äkkiä. Takana rankka vauva vuosi.
Ja JOS niin kävisi että kuume alkaisi viiden vauvan jälkeen vaivata niin järki menisi tällä kertaa tunteiden edelle. EHKÄ sitten joskus iltatähti :o)
Mutta jos jollakin olisi mulle vinkki miten tuon 1 veen saisi joskus nukkumaan niin ehkä se kuumekin jossain vaiheessa iskee :o) meidän vauva ei nimittäin nuku yöllä eikä päivällä :o/ hänellä tuntuu olevan missiona tehdä minut hulluksi väsyttämällä hitaasti mutta varmasti :o)
Kuumeilkaa ja tehkää vauvoja kaikkien meidän iloksi! vauvat on ihania!
omppikselle iso halaus ja tsemppiä!! kirjoitellaan!
Niiloakseli pitkästä pitkästä aikaa
kiva kun eksyit tänne - niin ne meidän vauvat kasvaa.. sulla kohta vuoden ja mulla puoli..
Joo - ei se varmaan *heti* kolkuttele tuo vauvakuume, kun on rankkaa..eikä saa nukkua. Voimia sinulle lähettelen täältä.
Meidän vauva on viime aikoina nukkunut kolmen tunnin pätkät max yöllä ja päivällä lyhyempiä..huomasin että eka hammas on tulossa.
Nyt täytyy mennä maate, että itekin ennättää vähän nukkua ennen ekaa herätystä..
Halaukset kaikille,
sinuvi
on niin hiljaista täällä, välillä olen käynyt katsomassa että mitä muille kuuluu, mutta ei niin mitään ole tekstiä tullut:( empä sitten itsekään ole yksinpuhelua aloittanut.
No, jospa viikonloppuna/ensiviikolla olisi vähän vilkkaanpaa.. toivottavasti!
painun laittamaan pöperöä perheelle - mukavia hiihtolomasäitä kaikille
toivottelee sinuvi
Meillä vasta lomat alkoivat...oon minäkin käynyt kurkkimassa muitten mahdollisia kuulumisia, mutta laiskuus on vaivannut enkä oo saanut itse aikaiseksi kirjoitettua mitään. Lomaviikoksi ei oo mitään kummia suunnitelmia, ulkoilua ja mukavaa yhdessäoloa. Tai no, pikku maalausurakka odottaisi kyllä, yläkerran aula pitäisi maalata. Maalit ja muut tarpeet on kyllä ostettu,vain inspiraatio puuttuu....
Lisäksi juuri kun täälläkin hehkutin että miten hyvin meillä miehen kanssa menee, niin eikös sitten ollut kamala riita keskiviikkona ja torstai ja perjantaikin mökötettiin...tulipahan revittyä taas kaikki vanhat haavat auki ja kumpikin varmasti pahoitti todellakin mielensä. No onneksi tänä aamuna ennen miehen kouluunlähtöä saatiin sovittua asiat ja meikäläinen sai itkeä tirautettua oikeen krokotiilinkyyneleetkin...loppu hyvin kaikki hyvin. Mutta kuin pisteenä i:n päälle hiivatulehduskin iski eilen. Aina tuo ikävä tauti silloin tällöin iskee-nyt ei oikein tykännyt siitä kun syödä mussutin kiukkuuni makeaa,kun tytön synttäreiltä oli kuppiin jäänyt kasa karkkeja ja suklaata ja muutakin hyvää...blääh.
Mutta nyt on asiat siis kunnossa, kunhan saan vielä täysin tuon hiivan taltutettua.
Menkkoja ei näy ei kuulu ja kiertopäivät taitaa olla jo 39 tai 40. EI kylläkään oo mitään rintojen arkuutta eikä etovaa oloakaan, mikä ainakin viime raskaudessa tuli jo heti alussa. Nythän oli jo olevinaan oireita mutta kun testasin negan, niin kaikki oireet katosi. Nyt taas meinää mieli tehdä tepposet eli kun rupeaa miettimään, että jos onkin vaan pitkä kierto ja ovis olikin myöhemmin, niin voihan se ollakin...ja taas alkaa kehitellä mielessään mahdollisia oireita... no tilasin netistä 3 kappaleen paketin raskaustestejä, joten testaan vielä kerran kun ne ens viikolla saapuvat. Vaikka en kyllä usko. Voi olla ettei ovista ollut ollenkaan, imetänkin vielä 3 kertaa yössä.
Mutta onhan se mukavaa kuitenkin ajatella että entäs jos....
Tänään olin muksujen kanssa Hippo-hiihdoissa, kaikki osallistujat saivat mitalit ja Saimaan jäällä oli upea, aurinkoinen hiihtokeli. Huomenna on tuossa puolen kilsan päässä kyläyhdistyksen laskiaisrieha, sinne täytyy suunnata muksujen kaa jos ilma on puoliksikaan yhtä hieno kuin tänään.
Mukavaa laskiaissunnuntaita kaikille!!
Tanni
Juu, kyllä on hiljaista täällä! Onko siellä jo kaikilla hiihtoloma alkanut? Meillä vasta ensi viikolla...vasta ja vasta...
Lunta satanut taas vallan mahdottomasti! Lumityöt on tehty ja koirat saatu märiksi. Uusi pentu on aivan ihana tosin vieläkin ilman nimeä...minähän sanoin että vaikeinta on päättää nimi, oli kysessä sitten koira tai lapsi.
Omaa napaa että tällä viikolla nalli napsahtaa. Toivoo parasta ja pelkää pahinta, niinkuin kaikki te muutkin jännääjät.
Lämmöt koholla ja vatsan sivuja kolottaa...kolotus just niin piinaavaa, kun tietää että voi käydä ihan miten tahansa. Yllätys tärppi olis ihana, mutta tässähän sitä mennään vasta ekaa virallista kiertoa eteenpäin, tuon viimoisen jälkeen, joten odotus ei saa olla kovin korkealla, vaikka jalat eivät maassa pysykään...hitto hitto hitto...tahtoo joukon jatkoa mahdollisimman pian...
Eipä muuta. Viikonloppuna kahvin haku reissulle suomen puolelle ja huomenna tyttärellä 6-vuotis synttärit!
Jatkoja kaikille!
Riesa ja piina
Voi kun kiva kuulla sinusta!! :) Iso halaus myös sinulle! Toivotaan, että pikkusälli alkaa pian nukkumaan ja voit liittyä taas aktiivisiin kuumeilijoihin! ;) Ta että ainakin saat nukuttua kaiken väsymyksen pois. Meillä kans neiti (11 kk) syö monta kertaa yössä ja tissittelee ahkerasti myös päivällä. Väsyttää välillä, täytyy myöntää. Mutta jospa tässä vielä hetken jaksais yörumbaa...
Meillä tietokone pätkii.. Siitä tämä hiljaiselo. Ens viikko onkin sitten hiihtoloma meillä täällä pohjoisessa.
Mukavia mietteitä kaikille! :)
Omppis
Hiljasta on ollut taas.. Meillä tosin nuo lomaviikot ei vielä vaikuta mitenkään päin ku kukaan lapsista ei ole vielä koulussa :) Mutta eipä ole vain joutanut koneella nyt istumaan ku on pari viikkoa hujahtanut ihan niin että liki koko ajan on ollut jotain touhun- tai menonpoikasta. ..ja ne harvat kotonaolohetket on sitten "vaan" ollu ja yrittäny saada huushollia kuntoon ennen ku taas on lähtenyt jonnekki suuntaan käymään :)
Tannilla ja Riesallaki meinas tuo kierto olla jo aika lopuillaan. Täälläki kiertopäivät menee jo 35:ssä ja normi ennen muksuja ois ollu tuo 30-32. Pari päivää sitte teinki jo testiä että entä jos, mutta negaa näytti. Olo on kylläki ollut aika väsynyt et se puoltas ootusta mut toisaalta.. tuo touhusa viime aikaki voí tuohon vaikuttaa. Ei ku ootellaan.. Tällä viikolla varmaan sorrun taas jossain vaiheessa testiä tekeen. Jos ei ennen niin pyhänä viimestään. Sitte ois nuita päiviäki jo liki 40 kasassa. Palaillaampa ja aurinkoisia kevätpäiviä vaan kaikille!
Ja kuten arvelinkin niin negaahan sieltä tulla tupsahti. No toisaalta ei ollut juuri odotuksiakaan. Ärsyttää vaan kun kierrossa on jo 43. pvä joten noita menkkoja ilmeisesti saa odottaa...ja kun ei niitä saavu niin ei oikeen voi uuttakaan yrittää. Imeryshän se ilmeisesti heittää tuota kiertoa.
Riesalle pidän varpaitakin pystyssä. Toivotaan että heti tärppää.
Hiihtolomasäät on olleet mitä mainioimmat; tänäänkin oli upea ilma.
Mutta mutta, täytyy kiitää miehen avuksi tuonne maalauspuuhiin kun pikkumies vielä hetken nukkuu. Täällä siis roikun seurananne ja kuumeilen yhä sitä viidettä...
Tanni
Mulla on kans tuo kierto heitelly ihan miten sattuu tuon nuorimman syntymän jälkeen. Tuossa syksyllä mulla oli myös tuommonen maratonkierto ku kp:t veny likipitäin 60.. Sitte on ollu välillä jotain 37-38, kuten myös 24-25, että otappa siitä selvää et millon oikeestaan niitten menkkojen pitäs alkaa ?:|
Mutta nyt nukkuja nakkeleen.. Väsyttää kyllä makiasti :)
Älkäähän tanni ja ikukuume hermostuko. Mullahan oli kans eka kierto 46 päivää! Nyt mennään toista kiertoa ja alkais olla ovisaika. Mutta ei yritetä mitään, syksyyn on päätetty odottaa.
Ihanat ilmat!! Kevättä rinnassa jo kovinkovin kovasti! :)
Peukutan kaikille jo vauvaa yrittäville!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Omppis
Niin tosiaan en oo koskaan aiemmin nuilla testeillä saanu ees haamuja näkyviin niin nyt on sitte parina aamuna tullu testattua et joko sitä oottas ku on niiiiin oottava olo ollu ja niin tuli toissa-aamuna ja tänäänki haamua tikkuun. Toissa-aamuna tosin sen osas ite vaan hyvällä mielikuvituksella siihen kuvitella mutta tänään jo voisin kohta vaikka plussaksi tuon tuloksen mieltää :) Pitää vielä pari päivää yrittää malttaa oottaa ja kokeilla sitte vielä kerran josko sitä sitten sais ihan selkeän plussan jo :)
Oireitahan ku on riittäny.. Rinnat ihan järettömän kosketusarat (ei oo koskaan ennen tässä vaiheessa näin ollu), välillä palelee ja sitten toisaalta taas tuskanhikee väliin puskee.. Huimaa, on öklöolo ja väsyttää...
No joo, tuli omaa napaa nyt ihan täysin mutta jotenki tuota menee aina vähä sekasin ku tulosta alkaa tulemaan :) Toivottavasti saan tulla tänne parin päivän päästä kertomaan että ihan täys selkeä plussa tuli :) ...ja pysyski vaan ne menkat pois ja nuo haamut merkkais oikeesti jotain eikä vaan huijais mua.. Ois pettymys jos menkat nyt alkaski sitte..
Ja peukutuksia Tannille ja Riesallekki (ja tietty kaikille muillekki) et tekin saisitte 2 viivaa tikkuun.. Aurikoisia kevätpäiviä kaikille!
huimaa, hienoa, tuohan on kerrassaan upeaa!!!! Täällä jännään sinun puolestasi, toivottavasti saat pian tulla kertomaan selkeästä plussasta!!!
Mukavia hiihtolomia, toisilla on loman loppu, toisilla sen alku! Ilmat on olleet hienot.
moikkelis poikkelis,
sinuvi
olen joskus tänne kirjoitellut,mutta siitä on aikaa..
Eli jos saan seuraanne liittyä,olen vuosimallia -73,eli 36v lähestyy.Lapsia minulla 5,meillä uusperhe johon kuuluu minun 2 lasta aikasemmasta liitosta,meidän 3 yhteistä lasta ja sitten mieheni 2 lasta.Ja vauvakuume meinaa vaan vaivata:)
Nuorin lapsi on 2v.Nyt mietin sitten kaikenmaailman asioita,että uskaaltaako tähän vielä ryhtyä jne.Mies olisi kyllä valmis yrittämään:)
Joten on kiva liittyä joukkoonne,kun teilläkin jo useampi lapsi:)