Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperhekuumeilijoiden helmikuu 2009

01.02.2009 |

Avataanpa uusi kuukausi ja uudet kujeet:)

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä täällä taidetaan raskaana olla :) On nuo viivat pikkusen jo nuihin samoihin liuskatesteihinki vahvistunu mutta parhaimman vahvistuksen anto tänä aamuna tehty dBestin herkkä kasettitesti. Siihen tuli ihan kiitettävän hieno viiva jo :) Tainnu vaan mulla olla joku maratonpitkä kierto ettei tuota hormonia vielä oikeen kauhian paljo sitten voiskaan vielä olla. Jospa se vaan kaikki menis nyt hyvin ja pikkunen pysys matkassa :) Nyt vaan alko sakki heräileen. Ei ku sitä hoitaan!

Vierailija
62/74 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUTKASTI ONNEA JA TARRASUKKIA MUKAAN!

--täällä pikku räkänokkia hoitelen..palaillaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarrasukkia matkaan, toivotaan parasta!

Menkat yhä karkuteillä, mutta meikäläisellä ei oireita, joten turha testailla, saan miehen silmissä hullun maineen (oon sen mielestä jo näillä parilla negatestauksella himotestaaja). Joten ei auta muu kuin oottaa kasdonneita menkkoja ja sit ryhtyä uudelleen toimiin.

Miten Riesa?

tanni ja kadonneet kuukautiset

Vierailija
64/74 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoilusta - apua -nyt nolottaa sillä käytän vain kertiksiä.

Sitten vaatehuollosta - meillä on vajaan 10 n2 tila jota kutsun kodinhoitohuoneeksi:)

Tila on pitkulainen, kapeimmillaan metrin levyinen (suihku siellä päässä) ja sitten paikoin levenee, että on jopa pari metriä leveä:) suihkun lisäksi tilassa on pyykkikone, likavaatekaappi, sekä päädyssä pöytätaso, jossa allas (hyvä pyllynpesuun sekä vauva saa olla 'hoitotasolla' siinä pöydällä). Pöytätason yläpuolella on 30cm syviä yläkaappeja jossa mm vauvan vaatteita. Erittäin epäkäytännöllinen syvyys.. ja alapuolella on tämän kolmosen vaatteita. Vieressä yks korkea kaappi jossa minun vaatteitani. Miehellä on omat muualla ja samoin kahdella vanhemmalla omissa tiloissaan vaatteet. Kodinhoitohuoneessa on narut katossa, ja sinne sitten olen ripustellut niitä kuivumaan ;) tosi kivaa on pujotella sieltä alta suihkuun. Tähän tilaan sitten tulee ovia useita kun vanhasta ollaan remontoitu. Erittäin epäkäytännöllistä, mutta kun muutakaan ei ole niin tyytyväinen olen. Ja mikä parasta, se kuivausrumpu (jonka piti tulla jouluksi) pitäis tulla ens viikolla... silloin joudutaan tekemään pieniä muutoksia tuossa tilaihmeessä:)

Joo, Leanna - ei kyllä käy kateeksi tuota amerikkalaisnaista. Eikä lapsiakaan, toivottavasti jostain löytyy aikuisia, joilla on aikaa noille lapsille. Vaikka tässä vauva kuumeessa ollaankin, niin liika on kyllä liikaa.

sinuvi

Vierailija
65/74 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoilusta: kolmen ensimmäisen kanssa käytin vain kertiksiä. Nyt nelosen kanssa pääasiassa oon kestoillut, kertiksiä käytän vain n. yhden päivässä (yöllä). Jonkin verran oon ostanut uusia, sitten kirppikseltä ja oon saanut veljen muksujen vanhoja. Ajattelin sillä periaatteella, että yksikin kesto päivässä on jo 365 kertakäyttövaippaa vähemmän jätettä vuodessa...

Vaatehuollosta: meillä on kodinhoitohuone, jossa siisvouskaappi, pesutorni (pesukone/kuivausrumpu), iso allas jossa helppo pestä vauvan peppu, muutama kaappi, jossa kaikki pyyhkeet ja liinavaatteet ja jotain muutakin sälää, korkea kaappi jossa 3 likapyykkikoria (vaaleat, tummat, kirjavat/punaiset) ja yksi kori puhtaille jotka oottaa mankelointia/silitystä. Lisäksi meillä on tilasta ovi ulos jonka vieressä kurasyöppö jossa hyvä pestä likasaappaat kura-aikaan...samassa tilassa myös oskarin oksa. Lisäksi meillä on kuivauskaappi kosteiden ulkovaatteiden kuivaukseen. Siellä on ne oksat jossa voi hätätapauksessa kuivata pyykkiäkin. Talvella kuivaan paljon kuivausrummussa, kesällä paljon ulkona narulla. Joskus leväytän kokoontaittuvan pyykinkuivaustelineen jossa kuivatan pyykkiä. Yleensä ne pyykit joita ei voi kuivata kuivausrummussa, mahtuvat oskarinoksalle tai vaihtoehtoisesti kuivauskaapin tangoille.

Meillä on kaikilla vaatekaapit makkarilla, pienimmän vaatteet on erillisessä lipastossa. Kestovaipat pinnasängyn allavetolaatikossa. Liäksi yläkerrassa on 2 vaatehuonetta joissa paljon muutakin kuin vaatteita, mutta siellä on myös talvella kesätakit ja kesällä talvitakit ja mm. villapaitoja ja muita paljon tilaa vieviä vaatteita hyllyssä.

Kodinhoitohuone voisi olla isompi, mutta sisältää kyllä kaikkitoiminnot mitä tarvitaan. Koska muksujen makkarit ovat yläkerrassa ja khh alhaalla, on yläkerran vessassa lisäksi iso kannellinen pyykkikori jonne lapset kantavat likaiset vaatteensa ja siinä ne on helppo kuljettaa alas pestäväksi.

Toivottavasti joku sai selvää....

Ja minäkään en yhtään kadehdi tuota amerikkalaisnaista...

Vauvakuume on valtaisa ja tuntuu että miehelläkin ihan oikeesti on vähän kuume, vaikka perusteleekin myöntymystään vauvahaaveilleni sillä, että haluaa tehdä minut tyytyväiseksi...

vauvakuumeinen tanni, jonka perheessä on myös oikeasti kuumeinen ekaluokkalainen....(taudit ei näköjään hellitä)

Vierailija
66/74 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen listaa seurannut sivusta vuoden verran, mutta nyt on pakko jo kirjoittaa itsekin. Meillä on 3 lasta, -02, -04 ja -06 syntyneet. Tähän piti jäädä, ja pari vuotta siltä tuntuikin, mutta nyt olen vuoden verran kärsinyt(?) aaltoilevasta vauvakuumeesta. Alkuun mies vastasi jyrkän ein, mutta nyt kanta tuntuu pikkuhiljaa pehminneen... Itsellä vaan jyllää mielessä tuhat ja yksi ajatusta, ja niinpä anelenkin apua teiltä kokeneilta konkareilta!

Meillä tosiaan kolme lasta noin 1,5 vuoden ikäeroilla ja nyt vaikka tulisin piankin raskaaksi tulisi ikäeroa lähes 4v kolmoseen. Eikä raskautuminen kovin nopeasti tapahtuisikaan, kun kierukkakin on vielä paikoillaan. Tuo ikäero minua kovasti arveluttaa, että jääkö nelonen sitten aina ulkopuoliseksi isompien touhuista? Vauvaa varmasti isommat mielellään hoitaisivat, mutta entäs kun ikää tulee enemmän ja aina on liian pieni toisten leikkeihin... Onko teillä kokemusta tälläisesta, vai onko kaikkien lapset pienillä ikäeroilla? Viidettä meille ei varmasti tule, joten omaa kaveria nelonen ei tulisi saamaan.

Tietysti arveluttaa myös kulkemisen vaikeus, meidän nykyiseen autoon kyllä mahtuu 4 lasta kyytiin, mutta sitten ei enää koskaan pienempään vaihdettaisikaan... Ja mahtuuko mihinkään hotellihuoneisiin ym. kuutta, kun jo viidellekin saa tarkasti katsoa mihin voi mennä? Ja ikäeroasiaan palaan vielä sen verran, että kuinka isommat mahtavat tottua siihen että pienin vie vanhempien huomion ja se on sitten pois heiltä... Lautapelit, hiihtoretket ym. on hiukan hankalampia toteuttaa vauvan / 1-2 v kanssa...

Vauvan kaipuu on siis kova, mutta moni asia mietiyttää. Välillä noi tuntuu ihan typeriltä jutuilta, mutta välillä sitten miettii niinkin että olisiko kuitenkin tärkeämpi panostaa täysillä nykyisiin lapsiiin kun haluta aina vaan lisää... Onko teillä muilla samanlaisia mietteitä vai oletteko aina olleet varmoja että haluatte ison perheen ja vielä lisää lapsia? Jos epävarmoja löytyy, olisi kiva kuulla myös mikä asian on ratkaissut :-) Itse olen yrittänyt ajatella että lasta ei varmasti myöhemmin kadu, mutta jos jää yrittämättäkin niin se voi myöhemmin kaduttaa. Mutta silti vähän arveluttaa... Voisiko sitä edes neljännellä kerralla kaikki mennä hyvin...

Sekava viesti todellakin, mutta olisi ihanaa jos joku viitsisi omia mietteitään kirjoitella!

Vierailija
67/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säpinä viikonloppu takana kun talossa oli yksi isä, kaksi äitiä ja yhdeksän lasta (ystävälläni lisäksi vauvamasu). Nyt nautin taas vaihteeksi rauhallisuudesta kun mies on töissä, koululaiset koulussa ja pikkutytöt unilla. Omaa aikaa, aah! ;)

Pinossa olikin PALJON lukemista, kiva! Ja kyselyäkin... Itse painoin ensimmäisen raskauden alussa nippa nappa 50 kg ja viimeisimmän raskauden alussa 56 kg. Nyt vaaka näyttää vielä pikkuisen yläkanttiin, pari kiloa haluaisin ennen kesää karistaa. Harrastan liikuntaa mm.vaunukävelyitä ja monenlaista jumppaa. Herkut ovat intohimoni... Pituutta Omppuäipältä löytyy 168 ja risat. Painoa raskausaikana on tullut kaikilta kolmelta tytöltä noin 16 kg ja kaksospoikien aikaan jotain 20 kg. Imettämällä ja ajan kanssa ovat lähteneet.

Kertakäyttövaippoja tunnustan vain ja yksinomaan käyttäväni.. Mutta lupaan kokeilla kestoja jos vielä sen kuudennen kullanmurun saan! :)

Tulossa olevat menkat tuntuvat jo selässä ja mahassa kipuna... Tylsää, miten näihin taas tottuu! Yhdet menkat on siis vasta synnytyksen jälkeen ollut (tyttö reilut 10 kk). Nyt menossa kp 32, mutta raskauden mahdollisuutta ei ole. Kerran "harrasteltiin" ilman kumia, mutta se oli heti menkkojen loppumisen jälkeen, jotain kp 6..? Viikonlopuksi oltais menossa koko perheellä kylpylälomalle, mutta se vaatisi menkkojen tuloa heti, että ehtisivät loppuakin!! Muuten siirretään lomaa viikolla. Höh.

Ja hei, vaikka sanotaankin, että ovispäivän touhuilusta tulee poikia, meillä se ei ole pätenyt! Viimeksikin oli ovispäivä ja tytön sain!! :)))

Pakko kai alkaa jo päivän hommiin. Moit ja kirjoitellaan!! :)

Omppis ja haaveena vauva kesälle 2010

Vierailija
68/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin kun laskin on jo kp 35.. Eli viime kuussa oli ekat menkat ja nyt kp 35.. Lemmittiin joskus kp 6 tai 7. En kai minä MILLÄÄN vois olla raskaana, enhän? Ja kai ne menkat voi näin pitkän paluun jälkeen ens alkuun heittää paljonkin, eikö niin? Hitsit kun en muista miten viimeksi oli! Ja en (kai) minä nyt sentään vielä haluaisi raskaaksi! Ja varmasti turhaan etes ajattelen koko asiaa.. Mutta missä menkat! Ja miten käy kylpylä viikonlopun! Tulkaa pian rauhoittelemaan mua!! :)

Omppis ihmeissään (varmasti suotta)...

Vierailija
69/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin lukemassa Kutrin sivuilta oviksesta ja siellä valistettiin että oviksen ajankohta voi hyvinkin erinäisten syiden takia (mm. stressi tai mikä vaan) vaihdella HYVINKIN paljon. Ko. sivujen tiedon mukaan voisi hyvinkin olla ovis vasta kp 16-18 tai vastaavasti jo heti menkkojen jälkeen eli juuri tuo kp 6....eli ei sitä Omppis voi koskaan tietää....

Tulin just katsomasta työkaverin kolmeviikkoista pikku prinsessaa ja voi että oli suloinen....meidän poika (4kk) ei todellakaan ollut enää vauva sen rinnalla vaan tomera isäntä!!

Mutta nyt täytyy kiitää, vanhimmainen pyysi kyselemään ympän lukuläksyt....

tanni

Vierailija
70/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejsan kaikki;

Omppuäippä, Tanni, Sinuvi, uutena Paritonsukka ja ketä muita on kuulolla...Leanna onko paikalla?

Täällä on viikko alkanut vatsataudilla!!! Eli kolme kärpästä yhdellä iskulla sängyn pohjalla!! Itse olen taas siivonnut ja kuurannut talon kloriitilla, ja ovenkahvat sun muut ettei tauti tarttusi jäljellä oleviin. Itselläni on ollut ylävatsa ja pallean seutu kipeänä, mutta luulen sen johtuvan vatsalihas liikkeistä...luonto ei anna periksi edes ajatella vatsatautia, riittää kun muut sairastavat.

Eikä tässä nyt voikaan alkaa sairastamaan, kun tämä on se meidän ensimmäinen puuhaviikko sitten ekojen menkkojen, joille saatiin kaiketi se aikainen loppu kaikessa omituisuudessaan.

Eli viikonloppu saisi olla yhtä lempeä tässä talossa. Ja sunnuntaina tulee taloon uusi koera, joka haetaan kilometrien päästä...joten EI KIITOS tautia tänne.

Tanni ois hyvä koiran nimi. Pienet lapsuthan aina sanoo T-kirjaimen, joko K,- tai S-kirjaimen paikalle. Eli mietinkin tässä, että onko se Tannin nimi Sanni? :-) Joo, ja toinen nimi vaihtoehto ois Toira!! Kun lapsu täällä sanoo niin koirasta! Tai vaikka Tärppi. (sain idean,kun joku teistä kirjoitti tammikuisiin tärpistä!)

Eipä muuta nyt! Pusut kuonoon.

Kuka kysyi Sinipiiasta? Se on yhäkin ylihyvä!

Riesa ja "yrjö tuli kylään"

Vierailija
71/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ovulaatio on suunnilleen 14 vuorokautta kuukautisten alusta ja siittiöt voivat elää 7 vuorokautta, joskus jopa hieman enemmän naisen elimistössä... Eli tämä tarkottas, että olette lemmiskelleet semmoseen aikaan kuusta, että hyvinkin on mahdollista, että olet raskaana! Voihan tietenkin kiertokin heittää, mutta... Kävisin sinuna kyllä testin ostamassa! Oispa ihanaa, jos sinäkin saisit plussan!

Vierailija
72/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis toivottavasti se myös susta, Omppuäippä, ois ihanaa, jos vauva olisi aluillaan! Itse innostun niin kaikista vauvajutuista tällä hetkellä! Ja anteeksi, kun niin tietävänä muka tuosta oviksesta puhuin, mutta kun on itselläni alan koulutus... Vaikka enpä kyllä sitä työkseni tee..

Itse mietin täällä kovasti, kuinka miehen saisin kanssani kuumeilemaan! Kumpa tämäkin kuume tarttuisi yhtä herkästi kuin täällä päin jylläävä flunssa! Nyt pitää iltahommille alkaa.

Vierailija
73/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas karkasi liian varhain - vauva sylissä naputtelen tätä..

siis omppis mitä - mieletöntä jos tämä onkin totta - että jos sua saakin onnitella pian :)

vaikka se yllätyksenä tulisikin, niin ihana yllätyshän se olisi! Kun se vauvakuume sinuakin vaivaa - ajoitus vaan muuttuisi!

Nyt pakko mennä laittaa baby unilleen.

palataan,

sinuvi

ps. riesalle jaksuja mokoman oksutaudin kanssa !!

Vierailija
74/74 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menkkoja vieläkään.. Mahanseutua ja selkää kyllä jomottaa, mutta niin on jomottanut jo kohta viikon..! Ihan hullu olo! Hirvittää, mutta totta- pieni toivonkipinäkin on syttynyt sydämen alle.. :) Jos nyt kävi tärppi, eihän se hullumpaa ois. Mies on kyllä kuin tulisilla hiilillä kun menkkoja ei näy eikä huteja varmasti tämän jälkeen käy. Laittaa varmaan kaksi kumia päällekäin kun tästä säikähdyksestä selvitään. Lähipäivinä tai sitten 9 kuukauden päästä.. ;) Tuttu juttuhan tämä sikäli ois kun viimeksikin raskauduin kuin varkain kertalaakista, mutta silloin oli kyllä ovisaika.. hannaleenalla on ihana vauvakuume, en varmasti ota neuvojasi viisasteluna! Halaukset! :)

Kiitos tuesta kaikille, ilmoittelen huomenna tilanteen! :) Kauniita unia!

Omppis ja uneton yö