Nukkumisesta?
Kuinka paljon unta 9kk ikäinen tarvitsee vuorokaudessa? Ja kuinka monet päiväunet yleensä nukutaan tuossa iässä?
Kommentit (4)
luulen että teillä unet puol illalla puol kuudesta kuuteen on liian myöhäiset. meillä kukutaan yhteentoista asti jos sattuu nukkumaan enää kolmen jälkeen. me siirryimme yksiin päiväuniin ja nyt rytmi on todella hyvä, herää aamulla klo 9, päiväunet klo 12-15 välillä ja yöunille nukahtaa nykyään 20.30-21. ei syö öisin, eli ei heräile, mitä nyt korkeintaan voi joutua muutaman kerran paijailemaan tai tutin laittamaan suuhun.
No mun mielestä tuon ikäiset nukkuvat yleensä kahdet kolmet päikkärit. Yhdet tulevat yleensä siis 12 kk iässä.
Mä en tajua miksi et laita päiväunille lasta sen mukaan kun on väsynyt eikä kellon mukaan?
Omani ovat nukkuneet n. 14-15 tuntia vuorokaudessa alle vuoden iässä.
Niin laitankin. Yleensä noin klo 12 kun vauva akaa väsyä. Mutta kun jätän ilta unet ne puolen tunnin väliin, niin vauva nukahtaa sitten joskus puol kaheksan tai kaheksan aikoihin, ja nukkuu puolisen tuntii. Sit on niin virkee taas. Sitä tarkoitin että jos siirtäisin päiväunia noin tunnilla, niin sit ehkä jaksais valvoa illan.
Laittakaa ikää ja kuinka kauan nukkuu. Kun meidän 9 kk nukkuu tosi huonosti yöt. Herää joskus kahdeksalta. Sitten n. kahdeltatoista menee päiväunille, nukkuu 2.5h-3h. puol kuudelta vien vielä puolen tunnin unille. Illalla nukahtaminen on tosi vaikeaa. Kymmeneltä viimeistään yritetään nukuttaa ,mutta usein kukkuu hereillä yhteentoista tai sen jälkeenkin. Sit heräilee yöllä tissille. Pitäiskö jättää toiset unet päivällä pois. Ja laittaa ekoille unille vaikka klo yksi? Ehdotuksia??