Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei juma! Ostamamme talon entiset asukkaat vei puutarhan mennessään!

Vierailija
24.05.2008 |

Tänään oli ostamamme talon avainten luovutus ja talon piti olla muuttokuntoon tyhjennetty. Mennessäni tekemään siivousta huomasin entisten omistajien vieneen lähes koko puutarhan mennessään!

Eihän puutarhan kasvit ja rakenteet ole irtaimistoa, joka ei kuuluisi kauppaan? En nyt tarkoita mitään muovisia puutarhahuonekaluja vaan tuhansien eurojen edestä kasveja, etupihan ja pation liuskekivilaatoitukset, huvimaja, kesäkeittiö jne jne. Koetin entisille omistajille tai välittäjille soittaa, mutta en tavoittanut. Onko meillä oikeus johonkin osittaiseen kauppasumman palautukseen tms? Ihana puutarha oli yksi ratkaisevista kriteereistämme tarjoustamme jättäessämme.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs koirankoppi? tai aitaus? polkupyörät jotka ovat pihassa, siirrettävä keinu?

kesäkalusteet?

Vierailija
42/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole ihan halpoja, saisi viedä mukana, ja jos jotain itse pihalle rakentanut, ei kai se voi kuulua taloon?? Mutta varmaankin kauppakirjoissa tulisi olla tästä maininta ja ottaa asia puheeksi ostajien kanssa.

Kyllähän korvaus siinä talon kauppasummassa näkyy, ettei nyt aivan "veloituksetta" tarvitse jäädä. Nuohan vaikuttavat aivan olennaisesti ostopäätökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkimökki, koirankoppi, aitaus ja siirrettävä keinu.

Polkupyöriä tai kesäkalusteita ei kai kukaan odota saavansa mukaan.

Vierailija
44/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä kustaan ostajaa silmään ja pahasti kun esitellään puutarha, piharakennukset ja koti ostajaehdokkaille ja kauppojen synnyttyä pihan kasvit ja piharakennukset on viety mennessään...

Toki myyjä saa ne ottaa mukaansa mutta kyllä ostajalle on pitänyt tästä kertoa jo ennen kaupan tekoa. Tuollainen on harhaanjohtamista!

Voisi verrata tilanteeseen että jos minä olisin myymässä autoani ja esittelisin ostajille kokonaisuuden. Sitten kauppojen tultua luovuttaisin auton josta on riisuttu valtaosa auton tarvikkeista ja osista... olisipa tosi reilua peliä.

Vierailija
45/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu kauppaan ilman erillistä mainintaa! Puut, kasvit, rakennukset ym.

Vierailija
46/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin niinkuin nyrkkisääntönä. Eli rullaverhot yleensä jätetään tankoverhot saa ottaa, mutta yleensä tangot jätetään. Kaikesta ihan kaikesta kannattaa kuitenkin sopia kirjallisesti. Hyvä välittäjä näin tekeekin.

Vierailija
47/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eivät voi viedä puutarhaa mennessään!!!!

Vierailija
48/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko piha nyt täynnä kuoppia, vai ovatko sentään peittäneet jälkensä? Aika hurjaa...

Vierailija
49/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karunnäköinen piha varmaan.. =(

Vierailija
50/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin siis, onko pihan kuopilla vai siistitty jotenkin kuopat piiloon sentään? :D

Vierailija
51/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille yksi välittäjä kertoi leikkimökistä syntyneen riitaa jälkikäteen. Edellinen perhe oli myynyt sen pois ja ostajat taas odottivat, että mökki on siellä edelleen. Joka tapauksessa joutuivat hakemaan sen takaisin tontille. (oli onneksi sukulainen, jolle olivat myyneet) Siksi usein tuollaiset täytyy mainita jo myyntiesitteessä ja erityisesti, jos ne ei kuulu hintaan. Meidän taloa ostettaessa esitteessä luki erikseen, että koirankoppi ei kuulu hintaan. Tosin eipä me olisi sitä haluttukaan tuohon keskelle pihaa, kun ei ole tarvetta.

Ap, asia on kannaltanne täysin selvä, mikäli kauppakirjassa ei ole listattu noita kauppaan kuulumattomiksi. Myyjien tulee palauttaa ne takaisin ja lisäksi laittaa ne pihakivetykset takaisin paikalleen ja kunnolla. (älkää vaan suostuko siihen, että kivet ilmestyy takaisin tontin nurkkaan ja saatte itse tehdä työn) Jos kasveja on viety mittavasti, niin harkitsisin oikeasti vielä pientä vahingonkorvausvaatimusta, koska kasveilla kestää päästä vauhtiin hyvässä lykyssä vuosia ja puutarhanne ei ole odotetun veroinen varmasti tänä tai ensikesänäkään. Pitäkää huolta myös, että huvimaja tulee paikalleen takaisin.

Meidän edellisestä asunnosta oli vanha rouva vienyt perintöruusunsa takapihalta ja se oli meille täysin ok. Eihän se yksi pieni poikkeama, johon oli vielä korvaavasti laittanut jonkun pikkuisen angervon, ole mikään ongelma. Sitten on ongelma, jos piha on muuttunut radikaalisti.

Vierailija
52/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusien asukkaiden koira oli kuulemma silpunnut sen saman tien...

että sellainen tapaus

Vierailija
53/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tässä ap:lle kävi! Tulehan kertomaan!

Vierailija
54/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellainen tapaus

Tuohan ei teille kuulu ollenkaan. Olishan se uusi asukaskin saanut ne kaivaa heti ylös ja viedä tunkiolle.

Vierailija
55/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- voi olla, etteivät tienneet kasvien rahallista arvoa, äitini meinasi tuhota kalliin kasvin, joka ei näyttäny miltään, mut kun sai tietää, ei tuhonnu

että sellainen tapaus

Vierailija
56/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin laitan puutarhaa sen mukaan, mikä itsestä näyttää kivalta. En kyllä säästäisi yhtään puskaa vain sen vuoksi, että se on joskus jollekin maksanut paljon!

Vierailija
57/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes osaisi ajatella tuollaista et veisin mukanani kasvit jne. huh huh. Kyse kun nyt ei kuitenkaan ole mistään vuokra-asunnosta. Me käytiin katsomassa asuntoa jonka omistajat eivät jätä astianpesukonetta, vaan vievät sen mukanaan ja tämä oli jo mun mielestä outoa ja huvittavaa, lähinnä eniten nauratti ja kun vielä olis ollut kyse jostakin uudesta koneesta, mutta ei :o)

Mutta tosiaan meitä on moneen lähtöön.

Vierailija
58/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyypähän itse vaivalta ja kustannuksilta niiden poisviemisessä jos on ajatellut vaikka remontoida keittiön.

Me käytiin katsomassa asuntoa jonka omistajat eivät jätä astianpesukonetta, vaan vievät sen mukanaan ja tämä oli jo mun mielestä outoa ja huvittavaa, lähinnä eniten nauratti ja kun vielä olis ollut kyse jostakin uudesta koneesta, mutta ei :o)

Mutta tosiaan meitä on moneen lähtöön.

Vierailija
59/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aatellu, että kun tää kämppä myydään niin vien mukanani kaikki marjapensaat mitä tänne oon istuttanu ja ostan uudet alut tilalle. meinaan sen verran monta vuotta kestää kasvaa noin isoix, että marjoja oikeesti saa ja sitten joutuisin työni tuloksen heittämään hukkaan ja odottamaan taas useamman vuoden, että samaan pääsisin. ja pah ja hah.

Vierailija
60/125 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aatellu, että kun tää kämppä myydään niin vien mukanani kaikki marjapensaat mitä tänne oon istuttanu ja ostan uudet alut tilalle. meinaan sen verran monta vuotta kestää kasvaa noin isoix, että marjoja oikeesti saa ja sitten joutuisin työni tuloksen heittämään hukkaan ja odottamaan taas useamman vuoden, että samaan pääsisin. ja pah ja hah.