Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustelun vaaroista lasten kanssa

Vierailija
28.01.2009 |

Tekisi ihan hirveästi lähteä koko porukalla reissuun johonkin lämpimään mutta pelkään kuollakseni että joku kidnappaa lapsemme!

Onko huoleni ihan aiheeton?

Miten olette toimineet esim. ihmisvilinässä yms. paikoissa?

Jotenkin tää asia painaa ihan hirveästi ja ajattelen että pelko jostain kamalasta pilaa koko loman...mutta toisaalta ei meillä ole edes mahdollisuutta jättää lasta kotiin kahdeksi viikoksi, kaikki isovanhemmat ovat vielä työelämässä.

Kertokaa hyvät ihmiset kokemuksianne!

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavallahan voi miettiä että missä maassa on naisen turvallisinta liikkua tai missä ja mihin aikaan todennäköistä joutua raiskaajan uhriksi...

Vierailija
82/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä kunnossa liikkuu, millaisissa vaatteissa (vaikka _ikinä_ ei ole naisen syy) liikkuu missäkin maassa. Nouseeko tuntemattomien autoon, tahi ottaa drinkin vastaan joltain tuntemattomalta. Tapahtuu tämä sitten kotimaassa tai jossain muualla. Järki mukana. Niin lasten kuin isompien kanssa liikkuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikaappauksia tapahtuu paljon. länsimaisten lasten kaappauksia vähän. länsimaisia lapsia vahditaan paremmin. matkustaminen on sieppausnäkökulmasta katsoen vaarallisempaa kuin Suomeen jääminen. mutta tarkasti lapsia vahtimalla selvinnee ilman sieppausta.

vaikka länsimaisten lasten sieppaus olisikin harvinaista, miksi ottaa riski että juuri se oma lapsi päätyy otsikoihin? kun tarkasti vahtimalla minimoi riskit. olematta hysteerinen tai terapian tarpeessa. eivätkö tämän ketjun terapiaa ehdottelevat vahdi lapsiansa ulkomailla?

Vierailija
84/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin näin, mutta

se ei tarkoita sitä etteikö ulkomaille voisi hyvinkin lähteä ulkomaille ja vielä nauttiakin siitä.

lapsikaappauksia tapahtuu paljon. länsimaisten lasten kaappauksia vähän. länsimaisia lapsia vahditaan paremmin. matkustaminen on sieppausnäkökulmasta katsoen vaarallisempaa kuin Suomeen jääminen. mutta tarkasti lapsia vahtimalla selvinnee ilman sieppausta.

vaikka länsimaisten lasten sieppaus olisikin harvinaista, miksi ottaa riski että juuri se oma lapsi päätyy otsikoihin? kun tarkasti vahtimalla minimoi riskit. olematta hysteerinen tai terapian tarpeessa. eivätkö tämän ketjun terapiaa ehdottelevat vahdi lapsiansa ulkomailla?

Vierailija
85/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän hän edes väittänyt että olisivat suomalaisia?

Vierailija
86/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta. lähteä voi ja nauttiakin. mutta silti pitää vahtia hyvin lapsia.

ei mun mielestä tässä ketjussa ole lähtemistä kielletty. mutta kyse on vahtimisen tasosta. se pitää olla hyvä, ja sopeuttaa paikallisiin oloihin.

Vierailija
87/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutun loppuun asti kertomatta. Sanoi, että kyseessä oli työkaveri.

Mutta hei, ei länsimaalaisia lapsia ole muutenkaan kaapattu kaksin kappalein, joten koko juttu oli oikeasti porvoosta.

eihän hän edes väittänyt että olisivat suomalaisia?

Vierailija
88/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt ottaa huomioon, ettei yhtäkään suomalaislasta ole turistireissuilla koskaan siepattu, niin väitän, että ei niitä edes kamalan tarkkaan tarvitse vahtia. Valtaosa perheistä kun on lomalla aika .... lomatunnelmissa.

Joten älähän nyt vauhkoile. Länsimaisia lapsia ei kaapata edes "vähän", vaan "olemattoman vähän". Itse asiassa väitän, että lapsien kaappausriski on SUOMESSA ISOMPI, koska täällä koto-pedofiilit voi napata lapsia raiskattavaksi vaikka ihan puistosta kotiin pyöräillessä...

Vierailija
89/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi se thaimaassa tapahtunut juttu. olisikohan se sieppaaja palauttanut lapsen, jos ei äiti olisi saanut kiskottua lasta takaisin? enpä usko.

Vierailija
90/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä asut varmasti yhdessä niistä maista, johon nämä mammat ei lomalle lähde, kun Särkänniemessäkin on niin suuri kaappausvaara. Toivotan sulle jaksamista ja sehän teidän asuinpaikka ei oo varmaan mikään perhelomakohde, luulisin. Maailmassa monta, on ihmeelistä asiaa ja jokainen valitsee asuin/lomapaikkansa lopulta yleensä itse, riskit tietäen. Olen myös asunut riskialueilla ja en kaipaa takaisin. Mutta tämä keskustelu on jotain ihan muuta!

Kaupunki on yksi maailman "metropoleista" ja todella suosittu turistikohde, suomalaisiinkin tormaa lomakautena.

Ja maanosa on Etela-Amerikka.

Vierailija
91/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen oleskellut perussa ja ecuadorissa, ja kaikki kertomasi kuulosti niin tutulta!

Vierailija
92/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju. Eiköhän suurin osa lapsille tapahtuvista rikoksista ja tapaturmista sattuu ihan oman kodin seinien sisällä.

Me asumme miljoonakaupungissa ja lapset reissaavat päiväkodin ja koulun kanssa ryhmänä ihan keskellä kaupunkiakin. Äiti ja isä ei voi aina olla vahtimassa vaikka voi olla että jotain VOI sattua. Joku perusluottamus meillä aikuisilakin on oltava.

Vierailija
93/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinne Suomestakin lähtee turisteja, mutta on jo matkaoppaissa varoitukset röystöistä ja kehotetaan välttämään pimeään yksin liikkumista ja epämääräisiä alueita.

Kaupunki on yksi maailman "metropoleista" ja todella suosittu turistikohde, suomalaisiinkin tormaa lomakautena.

Ja maanosa on Etela-Amerikka.

Vierailija
94/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kylläkin sen takia, että lasten turvallisuudesta huolehtiville vanhemmille huudellaan vittua ja hullua! Kaikessa voi mennä hysterian asteelle, mutta mun mielestä monet on puhuneet ihan asiaa. Erityisesti allekirjoitan tuon, että suomalaiset ovat maailmalla sinisilmäisiä ja turhan luottavaisia.

Jokainen, joka on asunut ulkomailla, tietää kyllä, että siellä pätevät vähän eri säännöt kuin Suomessa (jos ei nyt jostain Ruotsista puhuta). Useimmissa Euroopan maissakin lapsia vahditaan siinä määrin, että suomalainen lapsenhoito vauvojen ulkonanukuttamisineen vaikuttaa lähestulkoon heitteillejätöltä. Puhumattakaan sitten esim. Etelä-Amerikan maista, jossa ei aikuinenkaan voi olla ihan varma turvallisuudestaan päivänvalossa ja väkijoukossa. Kaverini sai melkein puukosta kylkeen Pariisissa, suojatiellä, iltapäivällä, kun ei tajunnut ojentaa rahapussiaan tarpeeksi nopeasti.

Jos puhutaan pelkästään kidnappauksista, ne ovat harvinaisia useimmissa maissa. Mutta kyllä ihminen pystyy moneen kamalaan asiaan, ja lasten kanssa liikkuessa minä ainakin mietin tarkkaan, missä, kenen kanssa ja mihin vuorokauden aikaan liikun. Se on sitä tervettä järkeä, mitä tässä ketjussa on niin paljon peräänkuulutettu.

Vierailija
95/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. perussa on ihan järjestäytyneitä rikollisketjuja, jotka vievät lapsia. joitakin vuosia sitten löydettiin esim. muutama kymmenen vastasyntynyttä, muutaman päivän ikäistä, lasta. liekö olleet matkalla adoptioon pohjois-amerikkaan. tällasta ei suomalaiset osaa edes kuvitella. suomalainen kun jotenkin kuitenkin pohjimmiltaan uskoo ihmisten hyvyyteen ja rehellisyyteen.

Vierailija
96/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari viikkoa sitten eurooppalaisessa suurkaupungissa, suorastaan turistirysässä.

Paljon olen kierrellyt kaukaisiakin maita enkä ole ikinä pelännyt, mutta tämän matkan jälkeen olen alkanut ajatella toisin.

Olin reissussa yksin (onneksi ei lapsi mukana)

mutta traumatisoiduin aika pahasti, kun keskellä kirkasta päivää olin todistamassa, kuinka eräältä perheeltä vietiin metrin mittainen lapsi.

tämä draama tosin päättyi onnellisesti, mutta oli niin tuurin kauppaa...

Lapsi löydettiin sieppaajansa kanssa suht nopeasti.

Mutta NÄITÄ TAPAHTUU!

Pisti miettimään.

Olen puolivakavissani harkinnut hävittäväni lapseni passin ja antavani luvan uuteen vasta kun on kaapin kokoinen.

Vierailija
97/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just että uskallanko lähteä kuukaudeksi Lontooseen selvästi isolla mahalla olevana, kun mulle on jäänyt mieleen joku dokumentti, jossa kerrottiin raskaana olevien naisten tapoista ja eloon jäävän vauvan kidnappauksesta ja myymisestä. Ja jotenkin just Lontoo tuli siinä jutussa monesti esiin.

Vierailija
98/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tollasta tapahtuu?

Vierailija
100/133 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään suomalaista lasta ei ole ikinä kaapattu etelänlomalla. Ei koskaan, paitsi huoltajuuskiistatapauksissa. Silti täällä hoetaan, että sellaista tapahtuu. Brittilapsia on kadonnut kaksi viime vuosikymmeninä ja miljoonat brittituristit törttöilevät joka vuosi ulkomailla. Kaikki eivät todellakaan vahdi lapsia haukkoina ja silti lapset palaavat takaisin lomiltaan.

Todennäköisempää on varmasti, että lapsi kuolee salamaniskuun tms. kuin joutua siepatuksi. Tai joutua väkivallan uhriksi täällä kotimaassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän