Mitä ajattelet miehestä joka ei ole käynyt armeijaa?
Kommentit (35)
Oma mieni ei ole käynyt armeijaa, on sellainen sairaus ettei sinne oteta. Mielestäni ihan hyvä syy olla menemättä:)
Itse olen käynyt armeijan ja säälin ja halveksi miehiä, jotka sit äpakoilevat tai jättävät kesken, koska "pää ei kestä" tai "kauheeta kun joku komentelee". miktä nämä miehet kuvittelevat tekevänsä myöhemmin? Sanovat töissäkin "jään työttömäksi, kun on niin raskastakun joku komentelee".
Sivarit on ok. He ovat tehneet tietoisen päätöksen suorittaa kansalaisvelvollisuutensa sillä tavalla. Tunnen monia sivareita. Tosin jos isoon pilliin puhalletaan niin kaikki miehet ja osa meistä naisista siihen kutsuun vastaa. Ei sillon kysellä että onko intti käyty vai ei? Näin siis myös minun mieheni.
ja itse asiassa jokusen homonkin...
Sivarit polttaa ruohoa ja on selkärangattomia ja usein homoja ja niillä on pitkät tukat...
Sivarit polttaa ruohoa ja on selkärangattomia ja usein homoja ja niillä on pitkät tukat...
kukaan ei kävisi armeijaa, niin kuka puolustais SUomea mahdollisen sotatilanteen tullen? Ajatelkaa kuinka helposti venäjä tuosta rajan yli tulisi?? Eikä kukaan sanois mitään, kun ne "sotaleikkiät" olisivat vaan pesseet sivarina mummojen pyllyjä..........
vyörymään. Pitäs olla järeemmät aseet, ohjuksia ja lentokoneita siinä käytettäsi, eikä maavoimilla teksi mitään.
Armeijaa tarvitaan jos tulee vaikka joku suurhälytys,onnettomuus.. ydinvoimala lasahtaa ym. Ei ne vain sotimista varten ole.
Oli kuitenkin mukavaa kun seurasi oman pojan armeija-aikaa.
Tajusi mitäkaikkea siellä tehtiinkään. Oli rankkaakin. Toisaalta poikani sanoi, että ei kauheesti välitänyt armeijasta, oli sellaista lapsellista ja tyhmääkin aika ajoin.
Mutta hienoina kokemuksina kertoi kavereiden kans käyneet keskustelut, kertoi myös, että ainakin oppi heräämään aikaisin. =) Ajamaan erilaisia koneita. Ajattelemaan isänmaastaan paljon rakastavammin.
Mielestäni poikani kasvoi henkisesti armeijan aikana kovastikin. Hän ei asunut kotonaan ennen armeijaakaan, mutta nyt hän jotenkin tuntuu enemmän mieheltä kuin ennen.
Armeijan voi käydä sivarissakin.
Sivareita on niin montaa laatua, samoin armeijan voi käydä alokasajan jälkeen
niin monella tavalla. Ei aina tarvi metsässä rämpiä kuin ihan ne pakolliset.
Omasta miehestä voin sanoa, että kyllä se teki hyvää miehelle. Toisaalta, se koulutti miehestä juuri nimenomaan erittäin putkiaivoisen.
Tuntemani sivarit ei ole niin putkiaivoisia.
hullu, saanut punaiset paperit kutsunnoissa
saa muustakin syystä kuin hulluudesta!
t. I-tyypin diabeetikon, jolla punaiset paperit, vaimo
että oma mieheni olisi käynyt siivilipalveluksen. en viitsi edes ajatella sitä, että hän on käynyt armeijan, mulle oli aina selvää, että menisin yhteen sivarin kanssa... no näin ei käynyt. onneksi hän hankki myöhemmin vapautuksen, eli ei joudu kertausharjoituksiin ym..
Jos on mennyt sivariin ok, mutta jos on kesken armeijan jättänyt leikin kesken siksi ettei pää kestä niin ihmettelen. Sairauden takia tietenkin eri asia
Eli sodanvastainen tyyppi saa multa arvostusta. Kaikki ei jaksa mennä vankilaan asti niinkuin totaalinen aseistakieltäytyjä tekee. Toisaalta en nyt niin laita ihmisiä järjestykseen onko käynyt armeijaa vai ei, mutta armeijan käynyt mies ei saa minulta mitään lisäpisteitä. Oma mies ei ole käynyt armeijaa, sivari siis.
ja kieltämättä ovat nuo armeijan käyneet paljon ryhdikkäämpiä miehiä.
ja en siis ole mitenkään machomiesten perään, enemmän olen aina tykännyt "kauniista miehistä", mutta kyllä miehen nyt armeija pitää käydä.
kukaan ei kävisi armeijaa, niin kuka puolustais SUomea mahdollisen sotatilanteen tullen? Ajatelkaa kuinka helposti venäjä tuosta rajan yli tulisi?? Eikä kukaan sanois mitään, kun ne "sotaleikkiät" olisivat vaan pesseet sivarina mummojen pyllyjä..........