Jos viinipullon on 0,75l niin kuinka monelle 3 litraa viiniä riittää illanistujaisiin?
Kommentit (11)
1.5pulloa per nenä.
On noloa jos loppuu kesken ja eihän niitä kaikkia ole pakko kiskoa kerralla..
vaikka aina n. 12cl yhteen lasiin, eli jaat ton 3l sillä
3 litran pönikkä vastaa neljää 0,75 l pulloa ;-)
Riittää 2-10 henkilölle. 10 saa kaikki yhden lasillinen ja osa saa santsata ja kaksi vetää jo aika notkeaksi itsensä tuolla setillä...
eli 3 litraa riittää 8-12 hengelle.
enpä haluaisi olla vieraana nelosen kuivissa juhlissa... :D
4
vain kaksi lasia viiniä vierasta kohden?
Meillä otetaan aina lasilliset skumppaa tai vaikkapa Kir Royalit alkuun. Pääruoan kanssa sitten pari lasillista viiniä per ruokailija. Monille riittää sitä paitsi yksi lasillinen ja toinen ns. täyttökaato, joka ei ole ihan täysi, kun edellistäkään ei ole ehditty juoda loppuun.
Jälkiruoan kanssa tulee kahvi ja avec. Aveceina voi olla joku sherry, konjakki, amaretto tai muu likööri. Valikoimaa on, joten kukin saa valita.
Kyllä siis 3 litran hanapakkaus riittää 8-12 hengelle. Ainoa vaan, että hanapakkauksissa ei myydä kovin hyviä viinejä, joten itse ainakin tarjoan vierailleni ns. pullotavaraa.
niin 3 L tonkka riittää 20 hengelle.
Mutta jos vietetään pitkä ilta syöden, juoden ja keskustellen, eikä muuta juomaa ole tarjolla, niin tuo tonkka riittää kolmelle. Silloin siitä tulee 4 isoa (24cl) lasillista jokaiselle. Ja pitkän illan aikana se ei ole edes paljon.
Suosittelen, että jos henkilöitä esim. 4, niin osta tonkka punaista ja tonkka valkoista.
Minä ymmärsin ap:n kysymyksestä, että hanaviini olisi ainoa juoma illanistujaisissa. Silloin varmaan kannattaa varmuuden vuoksi varata tarpeeksi eli tuo yksi tonkka noin 4-5 ihmistä kohden. Tiedät varmaan itse vieraista, että tapaavatko juoda reippaasti, kuinka moni tulee autolla jne.
mulla saattaa menna 0.75l pullo ihan illan aikana jos niikseen tulee, jos on hyvaa viinia ja ruokaa (tosin ehka sita tonkkaviinia menis vaan lasillinen).