Anteeksi, mutta millainen ihminen menee vapaeehtoistöihin Lappiin kovimman sesongin aikana?
Ilmaista työvoimaa kivat rahat turisteilta repiville yrittäjille.
Uupunut työntekijä nukahti koiran vesiastian ääreen: kertoo nyt palkattomasta työstään Lapissa
Lappilaisella Hetta Huskiesin rekikoiratarhalla vapaaehtoiset kertovat tehneensä jopa 380 tuntia kuussa ilman palkkaa.
Ylitarkastaja Lasse Ketola Lupa- ja valvontavirastosta kertoo ilmiön kohdistuvan ulkomaalaisiin.
Hetta Huskiesin lisäksi ongelmia on paljastunut muissakin yrityksissä.
Kommentit (14)
Vapaaehtoisten mukaan kyseisellä Hetta Huskiesin tarhalla työskenteli 3–4 palkattua työntekijää ja toistakymmentä vapaaehtoista. Yritys etsii vapaaehtoisia useissa verkkopalveluissa.
🤑💰🤑💰🤑💰
Tässä ei voi syyttää muita kuin näitä aivottomia vapaaehtoistyöntekijöitä.
Mistä maista niitä oli mennyt vapaaehtoisiksi?
Oikein!
(2. Tess. 3:10) "Jos ei joku tahdo työtä tehdä, niin ei hänen syömänkään pidä."
T. Kokoomus
Lapissa bisnestä tehdään verenmaku suussa.
Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.
Mitä ns hyvää nuo vapaaehtoistyöntekijät mielestään tekevät lappilaisessa turistifirmassa? Eläintensuojelua?
Eikö vapaaehtoistyön idea ole että autetaan jotain ei-kaupallista tahoa?
"Työ oli vapaaehtoiseksi tulleen ensimmäinen kosketus työelämään. Töiden alkaessa hän oli alaikäinen."
Vierailija kirjoitti:
Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.
Ei tarvitse mutta jokainen itseään kunnioittava firma maksaa jotain.
Tuo nimenomaan ei ollut työharjoittelua vaan käytettiin termiä vapaaehtoistyö monta kertaa.
Come work in Lapland Winter Magic Wonderland! Aurora Borealis, Santa Klaus, Reindeers, beautiful nature and snow!
PS
We pay you nothing.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.
Ei tarvitse mutta jokainen itseään kunnioittava firma maksaa jotain.
Ei todellakaan maksa.
Myös hän kertoo nukahtaneensa kesken työpäivän lumihankeen, kun tehtävänä oli kolata lunta seinämiksi.
Palkka: punkka ja kaksi ateriaa päivässä.