Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi, mutta millainen ihminen menee vapaeehtoistöihin Lappiin kovimman sesongin aikana?

Vierailija
23.06.2026 |

Ilmaista työvoimaa kivat rahat turisteilta repiville yrittäjille. 

Uupunut työntekijä nukahti koiran vesiastian ääreen: kertoo nyt palkattomasta työstään Lapissa

Lappilaisella Hetta Huskiesin rekikoiratarhalla vapaaehtoiset kertovat tehneensä jopa 380 tuntia kuussa ilman palkkaa.

Ylitarkastaja Lasse Ketola Lupa- ja valvontavirastosta kertoo ilmiön kohdistuvan ulkomaalaisiin.

Hetta Huskiesin lisäksi ongelmia on paljastunut muissakin yrityksissä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hän kertoo nukahtaneensa kesken työpäivän lumihankeen, kun tehtävänä oli kolata lunta seinämiksi.
Palkka: punkka ja kaksi ateriaa päivässä. 

Vierailija
2/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisten mukaan kyseisellä Hetta Huskiesin tarhalla työskenteli 3–4 palkattua työntekijää ja toistakymmentä vapaaehtoista. Yritys etsii vapaaehtoisia useissa verkkopalveluissa.
🤑💰🤑💰🤑💰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei voi syyttää muita kuin näitä aivottomia vapaaehtoistyöntekijöitä.

Vierailija
4/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maista niitä oli mennyt vapaaehtoisiksi?

Vierailija
5/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! 

(2. Tess. 3:10) "Jos ei joku tahdo työtä tehdä, niin ei hänen syömänkään pidä."

 

T. Kokoomus 

Vierailija
6/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa bisnestä tehdään verenmaku suussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväuskoinen kielitaidoton 

Vierailija
8/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ns hyvää nuo vapaaehtoistyöntekijät mielestään tekevät lappilaisessa turistifirmassa?  Eläintensuojelua?

Eikö vapaaehtoistyön idea ole että autetaan jotain ei-kaupallista tahoa?

Vierailija
10/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työ oli vapaaehtoiseksi tulleen ensimmäinen kosketus työelämään. Töiden alkaessa hän oli alaikäinen." 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.

Ei tarvitse mutta jokainen itseään kunnioittava firma maksaa jotain. 

Vierailija
12/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimenomaan ei ollut työharjoittelua vaan käytettiin termiä vapaaehtoistyö monta kertaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come work in Lapland Winter Magic Wonderland! Aurora Borealis, Santa Klaus,  Reindeers, beautiful nature and snow!


PS

We pay you nothing. 

Vierailija
14/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan nämä olla työharjoittelussakin, silloin ei tarvitse maksaa palkkaa.

Ei tarvitse mutta jokainen itseään kunnioittava firma maksaa jotain. 

Ei todellakaan maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan