Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 50€ häälahjaksi?

Vierailija
03.01.2015 |

Olen menossa parin viikon kuluttua lapsuudenystäväni häihin. Emme ole kunnolla pitäneet yhteyttä lähes kymmeneen vuoteen.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:52"]

Ei, pelkästään hääjärjestelyt ilman tarjottavia maksaa 50€ per vieras! Ei kai häiden tarkoitus ole tehdä persnettoa parin taloudessa?

[/quote]

Mikä se häiden tarkoitus sitten on?

[/quote]

Onnellisuus ja vittumaistahan se olisi velkaantuneena jatkaa

Vierailija
62/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:18"]Me annettiin tilinumero, niin pystyttiin katsomaan kuinka paljon kukakin antoi
[/quote]

Ja tää oli teille hääparina tärkeä tieto? Miksi?
[/quote]

Että nähtiin kuka meitä arvostaa ihmisinä ja parina
[/quote]

Enpä kyllä teitä kovasti ihmisinä arvostaisi, jos mittaatte läheistenne välittämisen rahassa. Mutta jokainen toki tyylillään, häihinhän ei ole pakko vieraana tulla. Itsekin olen jättänyt yhdet häät väliin, kun morsian etukäteen informoi vieraita siitä paljonko kulut ovat per nenä sekä toivoivat avoimesti rahaa kalliiseen häämatkaan. Ei paljon kiinnostanut "olla osa heidän suurta päiväänsä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sopiva summa. Se on häälahja, ei pääsylippu tai kulujen kattamismaksu. Itseäni ei pätkääkään kiinnosta häiden kulut, se on häitä järjestävien asia.

Vierailija
64/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
65/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiammen vanhemmat maksavat häät.
lahjat menevät hääparille.

Eli ei sen rahan tarvitse mitään kuluja kattaa.

Eri asia ovat nämä 40v naimisiin menijät, mutta sellaisiin häihin ei yleensä edes viedä lahjoja on niin nolot,

Vierailija
66/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaasona vaadin jokaiselta polttareihin kutsutulta sen 200€ kulujen kattamiseksi vaikkeivat osallistuneetkaan. Ohjelma kuitenkin järjestettiin kutsuttujen lukumäärän mukaan

Vierailija
67/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:37"]Mä kaasona vaadin jokaiselta polttareihin kutsutulta sen 200€ kulujen kattamiseksi vaikkeivat osallistuneetkaan. Ohjelma kuitenkin järjestettiin kutsuttujen lukumäärän mukaan
[/quote]

Hahaha tää oli varmaan vitsi? :D ai oikein vaadit 200 euroa, vaikkei osallistuisi koko juhlaan!

Vierailija
68/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:37"]Mä kaasona vaadin jokaiselta polttareihin kutsutulta sen 200€ kulujen kattamiseksi vaikkeivat osallistuneetkaan. Ohjelma kuitenkin järjestettiin kutsuttujen lukumäärän mukaan
[/quote]

Hahaha tää oli varmaan vitsi? :D ai oikein vaadit 200 euroa, vaikkei osallistuisi koko juhlaan!
[/quote]

Öö, ei. Mikä oikeus jollain on jättää maksamatta ja maksattaa tulevan morsiammen viimeisen sinkkupäivän muilla?

Vierailija
69/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:37"]Mä kaasona vaadin jokaiselta polttareihin kutsutulta sen 200€ kulujen kattamiseksi vaikkeivat osallistuneetkaan. Ohjelma kuitenkin järjestettiin kutsuttujen lukumäärän mukaan
[/quote]

[/quote]

Öö, ei. Mikä oikeus jollain on jättää maksamatta ja maksattaa tulevan morsiammen viimeisen sinkkupäivän muilla?
[/quote]

Mikä velvollisuus kellään on maksaa 200 e jonkun toisen juhlasta? Eri asia, jos on ilmoittautunut mukaan ja maksajaksi tietoisena kulujen suuruudesta ja viime hetkellä peruu tulonsa. Mutta eihän kellään pelkästään kutsutulla ole mitään velvollisuutta maksaa :D

Vierailija
70/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noloa olla maksamatta

Vierailija
71/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole mitenkään noloa olla maksamatta. Tosin omassa ystäväporukassani välittäminen ja toisten arvostus perustuukin muuhun kuin rahaan ja siihen kuka maksoi mitäkin ja kuinka paljon.

Vierailija
72/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:07"]Ei minusta ole mitenkään noloa olla maksamatta. Tosin omassa ystäväporukassani välittäminen ja toisten arvostus perustuukin muuhun kuin rahaan ja siihen kuka maksoi mitäkin ja kuinka paljon.
[/quote]

Jos olisi noin, niin miksi kukaan valittaa persaukisuudesta kun onhan ystävät ja niillähän ostetaan safkaa ja msksetaan laskut...

Vierailija
73/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tapahtunut lahjalistoille ja kivoille, ajatuksella valituille häälahjoille?
Nykyään on hääkutsuissa vaan tilinumerot ja kinutaan rahaa. Jotenkin junttimaista minun mielestäni.
Toki tykkään vähän vieraammille tuttaville antaa rahalahjan, koska en tiedä, millaisista tavaroista he pitävät ja mitä tarvitsevat, mutta kamoon! Ja sitten täällä vielä keskustellaan, että mikä olisi sopiva summa... Huhhuh, jos mä nyt pienistä varoistani pystyn sen 50 e antamaan niin olkoot hääpari vaan tyytyväinen.

Vierailija
74/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:07"]Ei minusta ole mitenkään noloa olla maksamatta. Tosin omassa ystäväporukassani välittäminen ja toisten arvostus perustuukin muuhun kuin rahaan ja siihen kuka maksoi mitäkin ja kuinka paljon.
[/quote]

Jos olisi noin, niin miksi kukaan valittaa persaukisuudesta kun onhan ystävät ja niillähän ostetaan safkaa ja msksetaan laskut...
[/quote]

En ihan ymmärtänyt pointtiasi? Meillä nimenomaan ei maksateta laskuja, esim omiin häihin liittyviä, ystävillä.

Aika kalliit voi kaverin häistä muodostua, jos miettii että polttarit 200 e, häälahja 100 e, matkat 50 e, mahdollinen hotelliyöpyminen 100 e, mahdollinen juhlamekko tai kampaaja tms 100 e ym. Tienaan itse hyvin, mutta sori vaan, mieluummin juhlin sitä kaverin onnea ja rakkautta jotenkin muuten kuin sijoittamalla melkein tonnin siihen!

Vierailija
75/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäkööt hääpari sellaiset kemut kuin talous antaa myötä. Jos ei rahat kuin karjalanpaistiin seurojentalolla niin sitten niin. Ei niitä rahoja voi alkaa vierailta kinuamaan. Tai sitten pitää kutsussa suoraan ilmoittaa, että osallistumismaksu on X euroa per perse.

Vierailija
76/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:07"]Ei minusta ole mitenkään noloa olla maksamatta. Tosin omassa ystäväporukassani välittäminen ja toisten arvostus perustuukin muuhun kuin rahaan ja siihen kuka maksoi mitäkin ja kuinka paljon.
[/quote]

[/quote]

En ihan ymmärtänyt pointtiasi? Meillä nimenomaan ei maksateta laskuja, esim omiin häihin liittyviä, ystävillä.

Aika kalliit voi kaverin häistä muodostua, jos miettii että polttarit 200 e, häälahja 100 e, matkat 50 e, mahdollinen hotelliyöpyminen 100 e, mahdollinen juhlamekko tai kampaaja tms 100 e ym. Tienaan itse hyvin, mutta sori vaan, mieluummin juhlin sitä kaverin onnea ja rakkautta jotenkin muuten kuin sijoittamalla melkein tonnin siihen!
[/quote]

Minäminäminä ja minun rahat! Nykyään ollaan niin itsekkäitä ettei olla valmiita omistaan antamaan

Vierailija
77/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:45"]

Olen menossa parin viikon kuluttua lapsuudenystäväni häihin. Emme ole kunnolla pitäneet yhteyttä lähes kymmeneen vuoteen.

[/quote]Kyllä riittää jos et enempää anna.

Vierailija
78/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:20"]

Järjestäkööt hääpari sellaiset kemut kuin talous antaa myötä. Jos ei rahat kuin karjalanpaistiin seurojentalolla niin sitten niin. Ei niitä rahoja voi alkaa vierailta kinuamaan. Tai sitten pitää kutsussa suoraan ilmoittaa, että osallistumismaksu on X euroa per perse.

[/quote]

Tutuillamme oli lämmintä graavia&kotikaljaa ja lihapullia, homeisessa työväentalossa/vastaavassa. Oli kyllä köyhimmät häät jossa olen ollut. Ainoa mihin panostettiin oli viinan määrä.

Vierailija
79/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta me olemme lähiaikoina menossa sukulaisen häihin, nelihenkinen perhe siis olemme, ja ajattelin laittaa 100 € lahjaksi tililleen ja pidän sitä jo hyvänä summana. Katselin lahjalistaa, siellä oli toivottu lahjoja alkaen 10 € arvoisesta - 80 € arvoiseen. Eli jos on ok varata ja viedä vaan esim. 50 € arvoinen lahja, niin miksi ihmeessä pitäisi siis laittaa rahana tilille jotain 200 euroa??? Niinkuin täällä ehdoteltiin, että 50 euroa per naama.. just joo :D

Vierailija
80/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:52"]

Ei, pelkästään hääjärjestelyt ilman tarjottavia maksaa 50€ per vieras! Ei kai häiden tarkoitus ole tehdä persnettoa parin taloudessa?

[/quote]

Mutta perneton tekeminen vieraiden taloudessa on sitten ok, vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä