Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 50€ häälahjaksi?

Vierailija
03.01.2015 |

Olen menossa parin viikon kuluttua lapsuudenystäväni häihin. Emme ole kunnolla pitäneet yhteyttä lähes kymmeneen vuoteen.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:53"]Itse annamme aina 50€/nenä, se on suurinpiirtein sen verran, mitä yksi vieras maksaa hääparille (ruoka, paikka, bändi yms. jaettuna vieraiden lukumäärällä). Hyvässä lykyssä parille jää tästä vielä ylikin
[/quote]

Köyhissä häissä oot ollu

Vierailija
22/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:51"]

Ootko menossa yksin? 50€ on aivan äärimmäinen minini per hlö häälahjaksi, eli jos menet miehen kanssa sitten maksat vähintään 100€. Ei ole kuitenkaan isoista rahoista kyse, ja kai haluat oikeasti että lahjasi on lahja eikä jää alle häiden kulujen summan per vieras.

[/quote]

Ei minua ikinä ole hääparin kulut kiinnostaneet. Kirkko on ilmainen ja pukunsa saavat vaikka vuokrata. Juhlapaikka ja ruoka on omia "pröystäily" valintoja. Muutenkaan ei tuntemattomien sukulaisten tai lapsuudenystävien häät kiinnosta paskan vertaa. Täytevieraaksi menen silti kohteliaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:52"]Ei, pelkästään hääjärjestelyt ilman tarjottavia maksaa 50€ per vieras! Ei kai häiden tarkoitus ole tehdä persnettoa parin taloudessa?
[/quote]

Häh, ei ole tarkoitus tehdä persnettoa? tottakai on parin tehtävä maksaa häänsä! Ei kai vierailla voi maksattaa omia juhliaan. Kyllä minun tuntemani parit säästävät häihinsä eivätkä laskeskele paljonko kunkin vieraan on tuotava rahaa että saadaan kulut katettua. 50e on oikein sopiva!

Vierailija
24/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:53"]Itse annamme aina 50€/nenä, se on suurinpiirtein sen verran, mitä yksi vieras maksaa hääparille (ruoka, paikka, bändi yms. jaettuna vieraiden lukumäärällä). Hyvässä lykyssä parille jää tästä vielä ylikin
[/quote]

Köyhissä häissä oot ollu
[/quote]
Niin no, paikallinen juhlapaikka ei maksa urheiluseuran jäseniltä mitään, unohdin mainita

Vierailija
25/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva kuulla mielipiteitä sopivista rahasummista esim.

-rippilapselle

-rippilapselle(kummilapsi)

-ylioppilaalle

-hääparille

-50v synttärisankarille

Tottakai vaikuttaa se kuinka läheinen sankari on mutta laittakaa vaikka n.summia mitä yleensä annatte.

Vierailija
26/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:51"]

Ootko menossa yksin? 50€ on aivan äärimmäinen minini per hlö häälahjaksi, eli jos menet miehen kanssa sitten maksat vähintään 100€. Ei ole kuitenkaan isoista rahoista kyse, ja kai haluat oikeasti että lahjasi on lahja eikä jää alle häiden kulujen summan per vieras.

[/quote]

Ei minua ikinä ole hääparin kulut kiinnostaneet. Kirkko on ilmainen ja pukunsa saavat vaikka vuokrata. Juhlapaikka ja ruoka on omia "pröystäily" valintoja. Muutenkaan ei tuntemattomien sukulaisten tai lapsuudenystävien häät kiinnosta paskan vertaa. Täytevieraaksi menen silti kohteliaisuudesta.
[/quote]

Ikävää kun ajattelet noin rumasti toisen ihmisen häistä. Kylmää miten itsekäs olet. Minun mielestäni häät ovat kaunis tapahtuma ja onnellinen hetki hääparilla, ja haluan muistaa lahjalla vaikka eivät niin läheisiä minulle olisi.

Vierailija
27/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan kenenkään välit menny, kun olen tuon antanut lahjaksi.

Vierailija
28/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä riittää. Ap sanoi, ettei ole kauhean läheinen ystävä kyseessä. Läheiset ja sukulaiset antaa kuitenkin enemmän, niin mun mielestä tuo summa on ihan ok yhdeltä, ei niin läheiseltä vieraalta.

Vierailija
29/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e on iso raha ja mielestäni riittää vallan hyvin! Menimme viime kesänä naimisiin ja olin todella yllättynyt kaikista satasista ja sitä suuremmista rahalahjoista. Emme odottaneet lahjoja ja kuitenkin melkeenpä kaikki noudatttivat juuri tuota 50e/nenä -linjaa. En tiedä mistä se johtaa.

Vierailija
30/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsi saa rippilahjaksi arvokkaimman lahjan. Siinä iässä on vielä,riippuvainen toisten rahoista.

Vierailija
31/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä miksi parin pitäisi tehdä tulosta häillään. Jos vieras maksaa parille vaikka 60€ (siis järjestelyt, ruuat jne) niin miksi hääparin tulisi jäädä voitolle? Eikö hääjuhlan tarkoitus ole juhlia hääparia eikä tuottaa heille rahaa? Miten se on muka sitten suotavampaa että esim. nelihenkinen perhe häävieraina vie 100€ arvoisen tavaralahjan, kun heidän aiheuttama kustannus on (60€/hlö) on hääparille suurempi kuin lahjan arvo? Ihmiset on ahneita.
Itse annoin ystävälleni ja hänen miehelleen 50€ häälahjaksi, olin kaasona heidän häissään ja otin vielä hääkuviakin.

Vierailija
32/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hä!!! Onko lahja ns pääsylippu häihin? Pitääkö sen kattaa syömiseni ym?
Sekö on idea?

Vierailija
33/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:57"]Ois kiva kuulla mielipiteitä sopivista rahasummista esim.

-rippilapselle 300€

-rippilapselle(kummilapsi) 1000€

-ylioppilaalle 500€

-hääparille 100€ per perheenjäsen

-50v synttärisankarille 500€

Tottakai vaikuttaa se kuinka läheinen sankari on mutta laittakaa vaikka n.summia mitä yleensä annatte.
[/quote]

Vierailija
34/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:57"]Ois kiva kuulla mielipiteitä sopivista rahasummista esim.

-rippilapselle

-rippilapselle(kummilapsi)

-ylioppilaalle

-hääparille

-50v synttärisankarille

[/quote]

Muille annan 100€, häissä 150-200€. 50v juhlissa on mautonta antaa rahaa, ei 50v ihminen rahaa tarvitse. Koitan keksiä jotain lahjaa, yleensä tälläisiin juhliin kutsutaan vain läheisimpiä ystäviä ja lahja on helpompi keksiä. Usein joku lahjakortti.

Vierailija
35/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:51"] Ootko menossa yksin? 50€ on aivan äärimmäinen minini per hlö häälahjaksi, eli jos menet miehen kanssa sitten maksat vähintään 100€. Ei ole kuitenkaan isoista rahoista kyse, ja kai haluat oikeasti että lahjasi on lahja eikä jää alle häiden kulujen summan per vieras. [/quote] Ei minua ikinä ole hääparin kulut kiinnostaneet. Kirkko on ilmainen ja pukunsa saavat vaikka vuokrata. Juhlapaikka ja ruoka on omia "pröystäily" valintoja. Muutenkaan ei tuntemattomien sukulaisten tai lapsuudenystävien häät kiinnosta paskan vertaa. Täytevieraaksi menen silti kohteliaisuudesta. [/quote] Ikävää kun ajattelet noin rumasti toisen ihmisen häistä. Kylmää miten itsekäs olet. Minun mielestäni häät ovat kaunis tapahtuma ja onnellinen hetki hääparilla, ja haluan muistaa lahjalla vaikka eivät niin läheisiä minulle olisi.

[/quote]

Kamalaa että olet noin kylmä ihminen että pitää rahan vuoksi toisia haukkua itsekkäiksi :(

Aina olen sen perus 50€ antanut. Mutta ei paljoa enää onnelliset hetket kiinnosta kun juoksee joka vuosi 1-4 häissä. Kiitos suuren suvun ja ystäväpiirin. Lomapäivien menetyksen lisäksi häät ovat myös aina rahan menoa ja muutenkin pitkiä ja väsyttäviä päiviä.

Vierailija
36/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 10:57"]

Ois kiva kuulla mielipiteitä sopivista rahasummista esim.

-rippilapselle  20-50€

-rippilapselle(kummilapsi) risti

-ylioppilaalle 40-100€ , (naapurin lapselle ruusu)

-hääparille 50€ per juhlija

-50v synttärisankarille 50-100€

[/quote]

Vierailija
37/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:01"]Siis hä!!! Onko lahja ns pääsylippu häihin? Pitääkö sen kattaa syömiseni ym?
Sekö on idea?
[/quote]

Tietysti on ja pitää kattaa! Millähän rahalla hääpari lähtee häämatkalle jos jää häistään tappiolle? Hitto mitä spedejä

Vierailija
38/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sukulaisille sen 50€, jos siskoni menisi niin antaisin niin paljon kuin olisi varaa 200€-500€.

Vierailija
39/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:01"]Siis hä!!! Onko lahja ns pääsylippu häihin? Pitääkö sen kattaa syömiseni ym? Sekö on idea? [/quote] Tietysti on ja pitää kattaa! Millähän rahalla hääpari lähtee häämatkalle jos jää häistään tappiolle? Hitto mitä spedejä

[/quote]

Niillä lahja viiskymppisillä. Eikai vieraiden ole tarkoitus häitä maksaa?

Vierailija
40/109 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:01"]Siis hä!!! Onko lahja ns pääsylippu häihin? Pitääkö sen kattaa syömiseni ym?
Sekö on idea?
[/quote]

Tietysti on ja pitää kattaa! Millähän rahalla hääpari lähtee häämatkalle jos jää häistään tappiolle? Hitto mitä spedejä
[/quote]Tämä spede jättäisi kyllä häät järjestämättä, jos ei olisi varaa kuin "pääsylippu"häihin. Tosi noloa tuommoinen. Järjestät varmaan synttärit ja muutkin bileet samalla kaavalla, aito WT*tirsk*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä