Mies, jota tapailen nukkuu ja nukkuu
Työnsä puolesta hänellä on epäsäännöllinen unirytmi eli valvoo usein yöt ja nukkuu päivät, mutta siitä huolimatta, että nukkuisi ns. tarpeeksi valvominen jälkeen, hän on kuin päähän lyöty.
Minusta tuntuu, että taustalla olisi jotain muutakin, kuin vain ainaiset "univelat", koska niitä univelkoja on nyt lomallakin nukuttu pois jo extrojen kera. Hän ei periaatteessa tee muuta, kuin nukkuu. Hänellä on joskus ollut masennusta ja tunnistan omasta kokemuksestani, että hänen oireensa voisivat viitata tähän... Ollaan asiasta puhuttukin, mutta hän ei edes koe tarvitsevansa apua asian suhteen.
Muuten pidän hänestä kovasti ja poden myös syyllisyyttä siitä, että haluaisin jotenkin häntä "muuttaa". En vain osaa sanoa, että onko hän oikeasti tällainen vai onko hän masentunut? Uniapneakin voisi olla vaihtoehto, mutta hän ei kuorsaa, niin vaikea sanoa.
Tämä vaikuttaa suhteeseemme siinä mielessä, että emme koskaa voi mitään päiväsaikaan tehdä. Esim. lounas, päiväkävely, kaikki ulkona liikkuminen ja tekeminen varsinkin nyt talvella on pois suljettu vaihtoehto. En ole itse aamuvirkku lainkaan ja en voisi sietää olla ihmisen kanssa, joka haluaisi joka aamu pompata ylös klo. 8 hössöttämään vapaapäivän ohjelmaa, mutta tää tuntuu jo sitten aivan toiselta ääripäältä...
Kommentit (101)
Nukkumisen määrä ei siis haittaa häntä itseään? Voisit jutella siitä vielä, jos sinusta tosiaan on erikoisen paljon nukkumista. Sille voi olla niin monia fyys. ja psyykk. syitä, että olisihan se hyvä tutkia!
Olen itse epänormaalin paljon nukkuva, cfs mitä ilmeisimmin, tutkimukset kesken. Olen puhunut miesystävän kanssa tästä, hän ymmärtää ja joustaa kyllä tosi paljon. kyllähän tämä rajoittaa elämässäni aivan kaikkea.
Ei kuulemma haittaa häntä itseään, mutta hän on elänyt viimeiset pari vuotta suhteellisen eristettyä elämää, joten mikäs siinä itseä sitten haittaisikaan, kuin ei ole "tilivelvollinen" kenellekään ja töitä tekee itselleen.
Itse nukuin varmaan yhtä paljon ennen aloitettuani masennuslääkityksen... Ei tekisi mieli hänelle sellaisiakaan tyrkyttää, mutta kun olen itse rämpinyt samassa suossa, niin olisi outoa vaan hyväksyä se ja jääd katselemaan.
Miten toi kilpirauhanen voi vaikuttaa uneen?
Ap
Joo, munkin eksä ulisi, että pitääkö aina nukkua. Ihan niin kuin olisin tahallani aina väsynyt. Ihan niin kuin olisin tahallani jotenkin taikonut itselleni uniapnean, jonka takia heräilin keskimäärin 40krt/tunti.
Milloin näette vai näettekö ollenkaan?
Jaa. Miestäni nukuttaa aina.Jaksaa tuskin olla töissä, kun taas nukuttaa. Olen tottunut.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:28"]
Joo, munkin eksä ulisi, että pitääkö aina nukkua. Ihan niin kuin olisin tahallani aina väsynyt. Ihan niin kuin olisin tahallani jotenkin taikonut itselleni uniapnean, jonka takia heräilin keskimäärin 40krt/tunti.
[/quote]
Olen miettinyt myös uniapnean mahdollisuutta. Tunnistaako sen itse, vai pitääkö käydä unitutkimuksessa?
ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:30"]
[/quote]
Näemme kerran pari viikossa.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:36"]
[/quote]
ap
[/quote]
Päivällä vai yöllä?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:37"]
[/quote]
ap
[/quote]
Päivällä vai yöllä?
[/quote]
Illalla/yöllä.
Munkin ukko nukkuu aina. Nukahtaa sohvalle, nukkuu aamulla, yöllä ja päivällä. Vittumaista, haluan uuden elämän.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:41"]
[/quote]
ap
[/quote]
Päivällä vai yöllä?
[/quote]
Illalla/yöllä.
[/quote]
Onkohan mies ihan tosissaan kiinnostunut? Olette aina toisen kämpillä?
Mistä päin olette? Kuulostaa ihan mun exälle, tosin kavereille kyllä aikaa löytyi joten ei ollut niin tosissaan kiinnostunut.
Onks hän rekkakuski vai mitä tekee, kun kerta yöt valvoo?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:41"]
[/quote]
ap
[/quote]
Päivällä vai yöllä?
[/quote]
Illalla/yöllä.
[/quote]
Onkohan mies ihan tosissaan kiinnostunut? Olette aina toisen kämpillä?
[/quote]
Nukkuu silloinkin, kun en ole siellä. Ollaan paljon yhteydessä ja yleensä, kun soitan hänelle, hän on ollut nukkumassa, kuulen äänestä.
Nähdään yleensä alkuillasta/illalla ja vietetään yö yhdessä. Nukkuu niin huonosti, että seuraavasta päivästä puolet menee taas nukkumiseen. Ei voida tehdä mitään päivällä. Sitten vähän aikaa hereillä illalla, kunnes taas ihan tappoväsynyt. Saattaa ollaa nokoset ja sitten yöllä tekee taas töitä aamupäivään asti. Ollaan useimmiten hänen luonaan.
ap
Ruokavalio? Peruskunto? Kyllä tuo kannattaisi tutkia. Ei ole normaalia.
Jos alkoholinkäytöllä ei ole osuutta unirytmiin ja väsymykseen, niin tyyppi voi piristyä kevään tullen.
Sanoo aina, että nukkuu hyvin tämän yön ja "huomenna" on sitten virkeä ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä... Mutta ei tosiaan koskaan kykene tähän. Väsymys vain jatkuu ja jatkuu. Aluksi luulin, että hän salailee jotain, tapailee muita naisia tai muuta vastaavaa, mutta olen nyt huomannut, että hän oikeasti on väsynyt ja käyttää suurimman osan ajasta nukkumiseen.
Tapailee kavereita muutaman kerran viikossa, mutta silloinkin yleensä illallisen merkeissä tai sitten joku urheilujuttu iltapäivällä, jonka vuoksi herää, mutta menee heti takaisin nukkumaan sen loputtua.
Ap
Ap
Hah, taidan tuntea tyypin, millä kirjaimella alkaa hänen nimensä, kuullostaa siltä, et saatetaan tapailla samaa miestä.
Kilpirauhasarvot voisi katsoa.