Mies, jota tapailen nukkuu ja nukkuu
Työnsä puolesta hänellä on epäsäännöllinen unirytmi eli valvoo usein yöt ja nukkuu päivät, mutta siitä huolimatta, että nukkuisi ns. tarpeeksi valvominen jälkeen, hän on kuin päähän lyöty.
Minusta tuntuu, että taustalla olisi jotain muutakin, kuin vain ainaiset "univelat", koska niitä univelkoja on nyt lomallakin nukuttu pois jo extrojen kera. Hän ei periaatteessa tee muuta, kuin nukkuu. Hänellä on joskus ollut masennusta ja tunnistan omasta kokemuksestani, että hänen oireensa voisivat viitata tähän... Ollaan asiasta puhuttukin, mutta hän ei edes koe tarvitsevansa apua asian suhteen.
Muuten pidän hänestä kovasti ja poden myös syyllisyyttä siitä, että haluaisin jotenkin häntä "muuttaa". En vain osaa sanoa, että onko hän oikeasti tällainen vai onko hän masentunut? Uniapneakin voisi olla vaihtoehto, mutta hän ei kuorsaa, niin vaikea sanoa.
Tämä vaikuttaa suhteeseemme siinä mielessä, että emme koskaa voi mitään päiväsaikaan tehdä. Esim. lounas, päiväkävely, kaikki ulkona liikkuminen ja tekeminen varsinkin nyt talvella on pois suljettu vaihtoehto. En ole itse aamuvirkku lainkaan ja en voisi sietää olla ihmisen kanssa, joka haluaisi joka aamu pompata ylös klo. 8 hössöttämään vapaapäivän ohjelmaa, mutta tää tuntuu jo sitten aivan toiselta ääripäältä...
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 01:35"]
Mitä nää pettämisestä jankkaavat pellet on tässä ketjussa, lopettakaa? Sulle ap: jos taustalla masennusta niin voi olla uusiutunut, ehkä jaksaa juuri ja juuri työnsä tehdä muttei sitten mitään muuta. Kerro että olet vähän huolissasi liiasta nukkumisesta ja kehota menemään lääkäriin. Ehkä selviää syy: esim masennus, kilppariongelma, uniapnea.
[/quote]
Sinäkin varmaan viittasit muihin kirjoittajiin, mutta jos viittasit minun mieheeni joka on pettänyt minua kuluneen vuoden aikana viiden eri naisen kanssa, niin miksi minun pitäisi lopettaa! Minua on käsketty vain olemaan hiljaa aina kun olen kohdannut kärsimystä!
[/quote]
Oletko harkinnut tappavasi itsesi?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:12"]Jos kirjotetaan samasta tyypistä tekee keikkahommaa yöllä etelä-Suomessa, kuskina, monena kertana olen ollu sen matkassa ja käy töitten lomassa mun luona ja on öitä, puhelin soi aika usein ja menee partsille puhumaan.
[/quote]On siis rahtari.
[/quote]Kerro nyt ap.rehellisesti puhutaanko samasta miehestä, miehen nimi alkaa T:llä.
Voi hyvää päivää... Ap kertoo oikeasta ongelmasta jonka takana voi aivan hyvin olla rankka työ, epäsäännöllinen vuorokausirytmi, masennus tms., ja te jankutatte vaan pettämisestä ja ette anna periksi. Ei kai nyt aina kaikkeen voi syynä olla se, että oi voi saletisti naiskentelee ukkos muita akkoja kerro kerro nimi ja paikkakunta!!!
Itsekin nukkunut kuin koomapotilas kausittain jo vuosien ajan, syynä ahdistuneisuushäiriön kuluttavuus ja masennus. Pimeä vuodenaikakin monesti väsyttää, ja kaikki tuo ihan riittää.
Yksi syy voi myös olla se, että valvoo tosiaan liian usein liian kauan putkeen, ja sitten pitää nukkua niitä univelkoja pois. En itse saa joskus unta kunnolla pariin päivään, ja sen jälkeen voin olla taju kankaalla vuorokauden. Helpottuneena, jopa, koska kyllä se uni valvomisen jälkeen tulee tarpeeseen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 01:35"] Mitä nää pettämisestä jankkaavat pellet on tässä ketjussa, lopettakaa? Sulle ap: jos taustalla masennusta niin voi olla uusiutunut, ehkä jaksaa juuri ja juuri työnsä tehdä muttei sitten mitään muuta. Kerro että olet vähän huolissasi liiasta nukkumisesta ja kehota menemään lääkäriin. Ehkä selviää syy: esim masennus, kilppariongelma, uniapnea. [/quote] Sinäkin varmaan viittasit muihin kirjoittajiin, mutta jos viittasit minun mieheeni joka on pettänyt minua kuluneen vuoden aikana viiden eri naisen kanssa, niin miksi minun pitäisi lopettaa! Minua on käsketty vain olemaan hiljaa aina kun olen kohdannut kärsimystä! [/quote] Oletko harkinnut tappavasi itsesi?
[/quote]
Kyllä. Kaksi vuotta sitten olin suurinpiirtein samassa tilanteessa ja mielessä pyöri itsetuhoisia ajatuksia. Nyt olen vahvempi. Silti pettäminen sattuu.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:56"]
ja te jankutatte vaan pettämisestä ja ette anna periksi
[/quote]
Toivottavasti tarkoitat muiden kirjoituksia, sillä se että mies pettää vuoden aikana viiden eri naisen kanssa sattuu todella.
Eikös miehen pitäisi antaa sitten levätä, mutta ei kun ap.pitää saada mulkkua ja häiritä toisen nukkumisia, tämmösiä nää munahaukat on.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 03:00"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:56"]
[/quote]
Toivottavasti tarkoitat muiden kirjoituksia, sillä se että mies pettää vuoden aikana viiden eri naisen kanssa sattuu todella.
[/quote]
Alan ymmärtää miestäsi.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 03:00"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:56"]
[/quote]
[/quote] mits jos tekisit asiasta ihan oman aloituksen? sun ongelmas on ikava mutta ei kuulu tahan ketjuun. sorry jos lainaus epaonnistuu, kirjoitan mobiililla.
Varkaus siellä ainakin on yks nukkuja ukko...rekkakuski
Siis tekee töitä kotonaan? Eihän ns.työt joku pokerin peluu?? NO kuitenkin työt kotona ja samoissa ympyröissä pyöriminen tuskin virkistää ihmistä mitenkään. Ihmekään jos tilanne tuo...
Mieti tilanne, että teillä olisi lapsi tai lapsia. Kuka nw hoitaisi?
En kertakaikkiaan voisi elää tuollaisen miehen kanssa. Meilläkin mies tekee vuorotyötä ja minä taas säännölllistä päivätyötä. Mies kantaa päävastuun lapsista arkisin ja minä viiko loppuisin. Alle 2-vuotias ei mene hoitoon niinä päivinä kun mies on tullut yövuorosta. Eli hänellä on noin 2,5 hoitopäivää viikossa. Näin meillä on menty jo 10 vuotta.
Ei tulis elämästä mitään tuollaisen unikeon kanssa
Ootas kun teillä on lapsia, niin ei saatana kun vituttaa kun toinen nukkuu vuorokaudessa 12 tuntia ja valittaa kun väsyttää, ja itse saat lasten herätellessä nukuttua ehkä 4-5 tuntia, koko huusholli hävityksen kauhistus eikä toisesta ole mihinkään avuksi kun aina vaan perkele väsyttää.
Onhan suljettu pois kilpirauhasen vajaatoiminnan ja diabeteksen mahdollisuus? Jos ei, niin lääkäriin!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:01"]
Sanoo aina, että nukkuu hyvin tämän yön ja "huomenna" on sitten virkeä ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä... Mutta ei tosiaan koskaan kykene tähän. Väsymys vain jatkuu ja jatkuu. Aluksi luulin, että hän salailee jotain, tapailee muita naisia tai muuta vastaavaa, mutta olen nyt huomannut, että hän oikeasti on väsynyt ja käyttää suurimman osan ajasta nukkumiseen.
Tapailee kavereita muutaman kerran viikossa, mutta silloinkin yleensä illallisen merkeissä tai sitten joku urheilujuttu iltapäivällä, jonka vuoksi herää, mutta menee heti takaisin nukkumaan sen loputtua.
Ap
Ap
[/quote]
Tein yötyötä 4 yötä/3-4 vapaata 4 vuotta. Koko ajan sekava olo, kuin olisi ollut aikaerorasituksessa päivästä ja vuodesta toiseen. En nukkunut hyvin työvuoron jälkeen, enkä vapaallakaan saanut rytmiä käännetty. Olin kateelinen niille työkavereille, jotka vuoron jälkeen menivät kotiin nukahtivat ja heräsivät myöhään iltapäivällä ja nukkuivat vielä pienet unet ennen työvuoron alkua. Minä sain nukuttua noin 2-3tuntia pätkissä. Tästä jäi minulle ikuinen haitta. Harmittaa, että ikinä lähdin edes yötyöhön.
[/quote]
Joillekin se taas sopii tosi hyvin. Itse olen parhaassa vireessä kun saan tehdä yötöytä. Jatkuva yövuoro on se, mitä pystyn pidemmän päälle tekemään. Muut vuorot alkavat tökkimään.
[/quote]
48 jatkaa. Minä luulin, että yötyö sopii minulle, koska valvominen on ollut minulle helppoa ja pidin yötyöstä enemmän kuin mstään. Ongelmaksi koituikin tuo, etten pystynyt nukkumaan vuorojen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 03:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 03:00"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:56"] ja te jankutatte vaan pettämisestä ja ette anna periksi [/quote] Toivottavasti tarkoitat muiden kirjoituksia, sillä se että mies pettää vuoden aikana viiden eri naisen kanssa sattuu todella. [/quote] Alan ymmärtää miestäsi.
[/quote]
Mitäköhän oikein tarkoitat? Jos kerran ymmärrät, miksi mieheni on pannut viittä eri naista kuluneen vuoden aikana, niin kerro ihmeessä! Joidenkin miesten mielestä tietysti kaikenlaiset irtosuhteet ja pettäminen on ihan okei, mutta pettäminen sattuu todella. Sitä ei voi ymmärtää, jos ei ole joutunut petetyksi.
Saa siis nukkua tuon lisähapen kanssa tai niillä viiksillä? Eikö sitä happea saa pian liikaa?🤔
On se nyt jumalauta kun mies ei saa edes nukkua ilman että nainen alkaa nalkuttamaan ja valittamaan kun ei saa nukkuvalta riittävästi huomiota ja palvelua
Vierailija kirjoitti:
Saa siis nukkua tuon lisähapen kanssa tai niillä viiksillä? Eikö sitä happea saa pian liikaa?🤔
Joo on vanha keskustelu. Mä vain mietin.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:30"]
Milloin näette vai näettekö ollenkaan?
[/quote]
Näemme kerran pari viikossa.
ap
[/quote]
Päivällä vai yöllä?
[/quote]
Illalla/yöllä.
[/quote]
Onkohan mies ihan tosissaan kiinnostunut? Olette aina toisen kämpillä?
[/quote]
Nukkuu silloinkin, kun en ole siellä. Ollaan paljon yhteydessä ja yleensä, kun soitan hänelle, hän on ollut nukkumassa, kuulen äänestä.
Nähdään yleensä alkuillasta/illalla ja vietetään yö yhdessä. Nukkuu niin huonosti, että seuraavasta päivästä puolet menee taas nukkumiseen. Ei voida tehdä mitään päivällä. Sitten vähän aikaa hereillä illalla, kunnes taas ihan tappoväsynyt. Saattaa ollaa nokoset ja sitten yöllä tekee taas töitä aamupäivään asti. Ollaan useimmiten hänen luonaan.
ap
[/quote]
Tuo luvaus on ihan kuin minusta. Yhteisen yön jälkeen seur. päivänä ei pysty juuri mitään yhdessä tekemään, koska mun pitää vain nukkua. t. se cfs-nainen, joka kärsii itse tästä tavattomasti