Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

montako viikkoa lapsenne on kesällä lomalla kotona (siis poissa hoidosta)?

Vierailija
05.05.2008 |

4v tyttö saa olla poissa kesä ja heinäkuun. Tosin eka viikko kesäkuussa ja vimppa viikko heinäkuussa joutuu mummojen kanssa olemaan koska silloin me olemme miehen kanssa molemmat töissä. Mut sekin voi olla 2-3pv / viikkoa koska olen vuorotöissä. Odotan innolla kesää ja leppoisia hetkiä, hoidossakin kehuivat kun tyttö jo kolmatta kesää saa olla 2kk kotona.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vat opettajia tai työttömiä. (ai niin, eihän työttömät pidä lapsia pois päiväkodista kesälläkään....) Eli kaikki on siis opettajia.

Vierailija
22/31 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jokin muu yhdistelmä. Itselläni lomaa 2vko elokuunlopusta, jolloin esikko menee eskariin ja kaksi pienempää saa olla kotona. Miehellä vapaata joko kesä ja heinäkuu tai sitten ei ollenkaan tai sitten jotain siltä väliltä, kesätöitä ei vielä löytynyt (opiskelijoita ollaan molemmat). Muksut saa olla kotona miehen kaikki vapaat ja mun kaikki vapaat, mutta eipä niitä hirveästi tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jokin muu yhdistelmä. Itselläni lomaa 2vko elokuunlopusta, jolloin esikko menee eskariin ja kaksi pienempää saa olla kotona. Miehellä vapaata joko kesä ja heinäkuu tai sitten ei ollenkaan tai sitten jotain siltä väliltä, kesätöitä ei vielä löytynyt (opiskelijoita ollaan molemmat). Muksut saa olla kotona miehen kaikki vapaat ja mun kaikki vapaat, mutta eipä niitä hirveästi tule.

Vierailija
24/31 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5-vuotias on kotona 4 viikkoa eli meidän kesäloman ajan. Eikä meillä perkule ole edes vuorotyötä, joten lapsi on joka päivä 8-16 hoidossa...:(

t: huono äiti

Vierailija
25/31 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni 4 vk lomaa ja isovanhemmat hoitavat 3,5 vk . Ja vielä 2 vk toukokk isän loman aikana on lomalla .

Itse sanoin hoitopaikan irti määräaikaisesti ( minimi 2kk ) siinä säästää 200e . En olisi tehnyt muuten mutta mummi itse ehdotti , että hoitaisi mielellään lasta kun koululainenkin joka tapauksessa on mummin hoivissa .

Vierailija
26/31 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lomalla 5 viikkoa; yhden mummon kanssa ja neljä mun kanssa. Isänsä ei kuulemma aio pitää ollenkaan tytön kanssa yhteistä lomaa, vaikka sillä on loma eri aikaan ku mulla.

Vierailija
27/31 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lapsilla alkaa loma juhannuksen jälkeen ja kaks pienempää ovat kotona 6 vkoa aina elokuun alkuun. Eskarilainenkin aloittaa hoidossa pikkasen ennen eskarin alkua. Kouluun menevällä tulee pisin loma, eli 7½ viikkoa. En laita häntä mihinkään hoitoon ennen koulua, saa olla mun kanssa kotona.

Mulla onnistuu näin pitkä loma vain siksi koska oon yrittäjä ja mun alalla heinäkuu on kuollutta = ei töitä. Yhtä hyvin voin pistää putiikin kiinni siis.

Miehellä ei ole lomaa, on yrittäjä jolla kesä on sitä kiireisintä aikaa!

Itse tosin mietin että MITEN saamme ajan kulumaan nuo 6 viikkoa... Lapset VOIVAT pitkästyäkin, riippuu vähän säästä.

Mutta oon tyytyväinen siihen, että lapset saavat olla lomalla edes noin pitkän ajan.

Vierailija
28/31 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan lomalla. Pidämme mieheni kanssa lomat peräkkäin, minä otan vielä 2 viikkoa elokuussa palkatonta. Äiti -67

Vierailija
29/31 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin on vain kolmena päivänä viikossa hoidossa 5h kerrallaan.

Vierailija
30/31 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesäloma 4vkoa heinäkuussa, nuo 2 vkoa sitä ennen ja jälkeen mies pääosin lomalla (työt silloin illalla jos niitä on, tekee kesällä vähemmän ja talvella paljon hommia, yrittäjä alalla jossa näin yleensä).

Meilläkin isovanhemmat työelämässä, mutta ovat jo kysyneet, milloin ja minne saavat lasten kanssa lähteä. Ei mitään pitkiä reissuja, mutta esim. viime kesänä lapset mummin ja vaarin kanssa Tallinnassa yhden yön ja sitten isänsä ja papan kanssa mun mummolassa viikon kun mun työt olivat jo alkaneet (lapset tuolloin 2v. ja 4v.).

Vierailija
31/31 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki opettajia vai pitääkö joka toinen perhe lomat erikseen.

Yksi työkaveri alkoi ihmetellä kun heillä oli lapset teini-ikäisiä, että eihän hänellä ole miehen kanssa mitään yhteistä. Eivät ole olleet yhtä aikaa lomalla liki viiteentoista vuoteen. Tekee varmaan hiton hyvää parisuhteelle. Sitten ihmetellään mitäs nyt tehdään kun lapset muutta kotoota pois kukas toi tossa on ja miksi ihmeessä mä asun sen kanssa saman katon alla.

Meillä on lapset tänä kesänä 5 viikkoa kotona. Minulla lomaa 4 viikkoa ja miehellä 5 viikkoa. Ensi kesänä kumpikin muutetaan lomarahat lomiksi niin saadaan paremmin paikattua koululaisen kesäloma aikaa. Eli pidetään yhteistä lomaa 4 viikkoa ja kumpikin ehkä viikon kesällä erikseen ja sitten säästetään viikko ja reilu syyslomiksi ja jouluksi.