Hävettää. Tajusin vasta aikuisena, että en osaa yhtään laulaa ja koko ikäni olen esiintynyt vaikka missä!
En osaa laulaa. Honotan nenään. Ja silti pakko ollut esiintyä joka paikassa. Hävettää.
Kommentit (20)
Tuskin sinua olisi pyydetty laulamaan, jos et osaisi laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjouduin.
ap
Jotkut ihmiset eivät oikeasti ymmärrä, että eivät osaa yhtään laulaa. Ihan pokkana esiintyvät karaokessa ja luulevat laulaneensa hienosti. Saa toki laulaa, vaikkei osaakaan, mutta jos silti luulee, että osaa, on outoa. Olenkin miettinyt, että miksi toiset, kuten esim. minä, tiedän ja kuulen, että laulan väärin. Miksi ne toiset eivät tajua? Tarvitaanko sen osaamattomuuden tajuamiseen joku ominaisuus?
Itse en koskaan laula missään karaokessa tai muualla julkisesti yksin.
Ei mulla muuta.
Anna mennä vaan vastaisuudessakin :D. Laulaminen on kivaa vaikka ei osaisikaan.
Meillä on suvussa hyvät äänet ja ollaan kovia laulamaan ja esiintymään. Aina esiinnytään sukujuhlissa ja kyllä tykätään!
Sä olet ap kova tekijä ja sun laulua on aina ilo kuunnella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjouduin.
ap
Jannika B?
Ei osaa moni suosittu laulajakaan mutta he osaavat viihdyttää. Ehkäpä sinulla on sama asia. Laulun kestää koska olet hyvä esiintymään.
Itse taas kuvittelin, että laulaminen on helppoa, kuin heinän teko. Osaan hiljaa itsekseni laulaa hyvin, mutta kun kunnolla laulan ääneen mikkiin niin ääni ei tottele eikä taivu miten haluaisim, huomaam laulavani nuotin vierestä, mutta en osaa korjata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjouduin.
ap
Jannika B?
Tämä oli hauska. Hih.
Toisilla on nuottikorva mutta kauhea ääni
Ei se mitään. Ehkä moni laittaa ne nuoruuden intoilun piikkiin tai paikallishulluuden (karaoke ja baari). Eikä osa ole nähnyt esitystä vielä.
Nauroin 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjouduin.
ap
Jannika B?
Suomessa monta laulutaidotonta laulajaa on elättänyt itsensä laulamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjouduin.
ap
Jannika B?
"Paras osa mua ei oo ees nää mun laulut..."
Ei tuollainen havahtuminen kovin harvinaista ole. Jos kuoro- tai yksinlaulu on jotenkin tullut elämään kiinnostuksesta tai tavan vuoksi, mutta kukaan ei ole varsinaisesti koulutusmielessä kommentoinut, saattaa laulaa ihan tyytyväisenä tajuamatta varsinaisesti kuunnella itseään. Näin voi olla sekä äänenmuodostuksen että sävelpuhtauden tai jommankumman suhteen. Laulamistaan on periaatteessa vaikea kuulla ihan oikein, kun äänentuotto tapahtuu pään alueella omassa kehossa toisin kuin soittimen soittaminen.
Sen minkä taidoissa häviät sen itsevarmuudessa voitat