En ymmärrä äitejä, jotka eivät silitä lastensa vaatteita!
Kommentit (32)
Jäi vielä sanomatta tärkein tähän silitysasiaan.
Luulen, etteivät monet vanhemmat ymmärrä ollenkaan, mitä aiheuttavat silittämättömyydellään. Ei ole mikään ihme, jos tulee nykyajan lapsista epätasapainoisia. Siitä aiheutuu hirveät traumat, kun lapset joutuvat kulkemaan ryppyisissä vaatteissa.
Parin vuosikymmenen kuluttua se tulee todella kalliiksi tälle yhteiskunnalle, kun tämän hetken lapset alkavat vanhemmiten ymmärtämään mitä heille on tapahtunut. Kaikki terapiat ovat aivan takuulla täynnä nuoria aikuisia, jotka joutuvat purkamaan traumojaan siitä, kuinka vaatteissa oli pyykkipojan painaumia sekä ryppyjä.
eikö olekkin mahtavaa uurastaa, justiin tulin rannasta pyykiltä ja siippa lähti hevosella yövuoroon. Meillä kanssa lapset tosi ahkeria marjanpomijia ja lisäksi keräävät jäkälää pohjoisen porotiloille. Meillä mansikilla parhaillaan utaretulehdus, onko teillä pysynyt lehmät terveenä. Kohta saa vasikat laitumelle. Vielä taidan kirnuta voin ja kutoa hetken poppanaa ja nyplätä pitsiä. Voi noita äitejä kun eivät jaksa. T.22
eikö olekkin mahtavaa uurastaa, justiin tulin rannasta pyykiltä ja siippa lähti hevosella yövuoroon. Meillä kanssa lapset tosi ahkeria marjanpomijia ja lisäksi keräävät jäkälää pohjoisen porotiloille. Meillä mansikilla parhaillaan utaretulehdus, onko teillä pysynyt lehmät terveenä. Kohta saa vasikat laitumelle. Vielä taidan kirnuta voin ja kutoa hetken poppanaa ja nyplätä pitsiä. Voi noita äitejä kun eivät jaksa. T.22Vierailija:
Eräskin sanoi kerran, että " tekisipä minunkin äiti mekoista noin nättejä" . Itse tykkään sileistä vaatteista ja siisteistä kaapeista. Epäjärjestys ja ryppyiset vaatteet eivät sovi minulle.
t. eräs pph
Onneksi lapseni ei ole hoidossasi
Hän halusi silittää melkein 25-vuotiaan tyttärensä juhlavaatteet. Olin tuolloin asunut jo vuoden mieheni kanssa, ja sitä ennen vuosia aika kaukanakin.
Mutta ehkä hänen sitten kuuluikin silittää lapsensa vaatteet. ;)
Vierailija:
Mikään ei ole niin järkyttävää, kun selässä näkyy pyykkipojan jäljet tai pyykkinarun jälki.
Laita paita henkariin kuivumaan. Jos siis ei tarvitse tasokuivatusta.
Sukat ja muu pikku pyykki pieneen omaan telineeseen. Housut sekä kodin tekstiilit narulle.
Housuissa aina lahkeen suista kiinnitys. Näin kuivuvat nopeammin.
Vaatteet aina koneesta otettuina hömpsäytetään ja laitetaan siististi kuivumaan. Saumat suoriksi ja huomaamattomiin paikkoihin pyykkipoika.
Mikä tässä on vaikeaa?
Tietenki juhla ym vaatteet. Mutta normaali arki vaatteita ei tosiaan. täys työ että saa edes pestyä ne tarpeeksi joutuin.
Ja sille joka sano et miehen silittää niin ei ala silittämään enää 15 tunnin työpäivän jälkeen. Elämässä on muutakin kuin miettiä onko vaatteet sileitä vai ryppyisiä.
Se että ne hömpsäytetään? Vai että on organisoitu eripaikkoihin kuivumaan pyykit? Siinä ne on jokainen 12 neliön tilassa.
Ei todella tarvitse arkipyykkiä tällä tavoin kuivatettuna silitellä.
Vierailija: