En ymmärrä äitejä, jotka eivät silitä lastensa vaatteita!
Kommentit (32)
Mutta niin nauratti tuo että MIKÄÄN ei ole niin JÄRKYTTÄVÄÄ kun ne pyykkipojan jäljet selässä. Uusi idea kauhuelokuvaksi.
Lapsesi jätetään lapsenvahdin hoitoon. Paidat likaantuvat ja hoitaja päättää ne pesaista, ja kuivaa ne pyykkipojilla ripustettuna. Ennen kotiintuloanne paidat pannaan taas päälle, ja kun saavutte, on SELÄSSÄ PYYKKIPOJAN JÄLJET!!!!!!
Pitää lähettää käsikirjoitus Stephen Kingille.
kun silitti koko 13 henkisen perheen kaikki vaatteet, sukkia ja lakanoita myöten joka aamu. Hän herää aina 5-6 aikaan silittämään.
Minäkin silitin vaatteet ja lakana jne. ensimmäiseen lapseen asti, sen jälkeen vain vauvan vaatteet, mutta sitten kolme vuotta kestänyt tunnin välein yöllä heräily katkaisi tämän silitysperinteen. En tuhlaa aikaani silitykseen, paitsi juhlavaatteiden, mieskään ei kauluspaitojaan silitä, ei edes osaa.
ja ihmettelet, mitä vaivaa voisi olla vaikka minulla, seitsemänhenkisen perheen työssäkäyvällä äidillä silittämisessä?
meillä ei edes mikään superyyberhieno pesukone, silti vaatteet ovat kuivuttuaan lähes rypyttömät.. en näe tarvetta silittää, turhaa aikaavievää työtä, mieluummin leikin senkin ajan muksujen kanssa
Joskus nimittäin näkee niin järkyttävän ryppyisiä vaatteita lapsilla, että ihan pahaa tekee. Mutta itse en esim. näin kesäaikaan juurikaan silittele vaatteita, ne kun siliävät hurjan hyvin ulkona tuulessa narulla.
että muuttaessamme lapset kysyivät minulta " mikä tuo on" , kun näkivät silityslaudan
Jos käyttäisin vielä silittämiseen aikaa siitä 3 tunnista, jonka iltaisin ehdin olla lasten hereillä oloaikana heidän kanssaan en ehtisi lasten kanssa ollakaan, koska muut kotityö ovat tärkeämpiä kuin silittäminen.
Meillä silitetään vain juhlavaatteet ja joskus silitän omia paitojani.
Lapset, varsinkin nuorimmainen vaihtaa vaatteita monta kertaa päivässä, koska kastelevat niitä leikeissään.
Mieluumin vietän lasten kanssa senkin ajan.
t. työssäkäyvä kolmen lapsen äiti
enkä myöskään äitejä, jotka ostaa jotain puolivalmista. Itse valmistan kaiken itse tuoreista raaka-aineista. Kyllähän siinä aikaa menee kun leipoo leivät, tekee hillot yms. Mutta ovat maukkaampia ja silloin tietää mitä lapsille antaa. Joskus harvoin tuntuu etten jaksa ja kyllä silloin jätän käsi- ja astiapyyhkeet silittämättä sekä jätän kampaamatta mattojen hapsut. Mutta jouluksi ja juhannukseksi mattojen hapsut harjaan ja kiharran, niin tulee jotenkin niin jouluinen olo. Onneksi löytyi joku toinenkin yhtä tarkka ja täydellinen äiti :)
Mä ainakin silitän silloin, kun muksu unillaan. Silityslauta olkkariin ja silittelen samalla, kun katson telkkaria. Hujauksessa silitetty, ja fakta se on, että vaate näyttää jo ryhdikkäämmältä silitettynä.
Mutta eipä mua haittaa, jos joku toinen ei vaatteita silitä. Sen sijaan hajustetut pesuaineet, hyi ja yöks :/. Kerrostalossa asuessamme koko rappukäyttävä haisi, kun joku mamma pesi " ihanasti hajustetulla" pesuaineellaan.
eikö teitä häiritse että lapsenne kulkevat narun kuva rinnan päällä, kun paitaa ei ole silitetty?
ja jos ette itse pidä silittämisestä niin miksei se kulli-kuski siellä kotona silitä? vai oletteko käteenvetokäden ja hellan välissä?
Vierailija:
eikö teitä häiritse että lapsenne kulkevat narun kuva rinnan päällä, kun paitaa ei ole silitetty?
ja jos ette itse pidä silittämisestä niin miksei se kulli-kuski siellä kotona silitä? vai oletteko käteenvetokäden ja hellan välissä?
Siis äidit eivät viitsi huolehtia lasten vaatteista.
On turha selittää, että ei lasten vaatteita tarvitse silittää. Mikään ei ole niin järkyttävää, kun selässä näkyy pyykkipojan jäljet tai pyykkinarun jälki.
viljellään ruuat itse, jotta saadaan varmasti tuoretta ja ilman torjunta-aineita. Lampaita on pihalla, joista keritsen pikaisesti villat. Vaatteet tietenkin tehdään myös itse. Lihat saadaan omista possuista ja lehmistä, ei se vie kauaa kun käy itse teurastamassa. Pari kertaa viikossa käydään lasten kanssa kalassa ja syksyisin lapset tykkää kirmata metsässä keräämässä marjoja. Ovat hyväkuntoisia, niin pienimmätkin jaksavat kantaa pari täyttä ämpäriä tuolta viiden kilometrin päästä.
Mä en kans ymmärrä miten muut eivät muka ehdi. Ihan samalla se menee, kun toisella kädellä vaihtaa kestovaippaa ja toisella survoo hilloja.
t. ismo