Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaajat.. laihdunko näin?

Vierailija
02.05.2008 |

aamainen: leipäjuustoa ja jogurtti.

valipala: hedelmä

lounas: salaattia, vihanneksia ja pastettua lihaa (tai kalaa)

välipala: kahvia ja hedelmä.

illallinen: lihaa, kalaa taikka broileria.

taikka kinkkua + rahkaa marjoilla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö se maidon olla punaista maitoa muuten? ap

Vierailija
2/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat paistetulla lihalla/kalalla? Broiskun sisäfileillä kuivalla pannulla paistettuna ja possun kylkisiivuilla voissa paistettuna on aika iso ero. Entä mikä on hedelmä? Banaani vai avokado?

Rasvaton liha ja hedelmät ylläpitävät nälkää. Rasva vie sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se haittaa jos syö yhden banskun per päivä jos muuten noudattaa diettiä? kiitos vinkistä muutoin.

ap.

Vierailija
4/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bansku sisältää tosi paljon hiilihydraatteja, eli jos syöt banskun, joudut tinkimään sitten siitä toisesta hedelmästä ja tn vähän muustakin.

Mutta kohtuus kaikessa.

Katsopa Finelin sivuilta eniten ja vähiten imeytyvää hiilihydraattia sisältäviä ruoka-aineita. Tsekkaa varsinkin hedelmät, niin näet mitä tarkoitan.

Vierailija
5/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alakarppi, niin sitten ei parane syödä/juoda maitotuotteita.

Vierailija
6/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

proteiini ja kuidut pitävät nälkää parhaiten. Tästä on tullut telkkaristakin useita dokumentteja viime aikoina. Eli ei se rasva ole tärkeää karppaamisessa, vaan proteiinit. Mutta onhan se kiva että saa herkutella rasvalla.

Vierailija
7/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halauisi luopua hedelmistä kokonaan.

ap

Vierailija
8/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin karppaukseni heikoin lenkki on banskut :/ Itse tosin teen niin, että teen perheelle banskurahkaa. Silloin itse banaanin osuus annosta kohden on vähintään puolet pienempi kuin pelkkä bansku sellaisenaan. Otan oman annokseni sokerittomana ja sitten lisään perheen annokseen sokeria.

Suklaata syön karpatessa tummana tai tummaa kaakaota ilman sokeria ja kermavaahdolla :) Namskis.

Mutta laihdut takuuvarmasti, jos luovut vaaleista viljoista ja sokerista. Lisää kasvisten osuutta paljon ja juo vettä pari litraa päivässä. Kurkku ja vesimeloni poistavat nestettä hyvin, kannattaa muistaa kesällä.

Itse karppaan vain silloin kun haluan laihtua nopeasti. Muuten syön vain terveellisemmin. Sokeria pyrin välttämään. Jos ostan vaaleaa leipää, niin syön sitä itse vain vähän ja leivänkin valitsen mahdollisimman kuitupitoisena. Aamuisin syön lautasellisen puuroa, jossa reippaasti leseitä. Ei toki ihan karppiaamiainen, mutta tekee hyvää vatsalleni.

Vierailija:

en halauisi luopua hedelmistä kokonaan.

ap

Vierailija
9/9 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sallitaan alle 100g hiilareita/pv. Paljon inhimillisempi vaihtoehto kuin alakarppaus, jossa saa syödä max 50g hiilareita.

Minun karppaukseni ongelma on myös maito. :( Sekin sisältää yllättävän paljon hiilihydraattia, varsinkin kun sitä on tottunut juomaan litran päivässä. Siksi en voi karpata pitkiä jaksoja. Sokeria ilman kestänkin, mutta maitoa on vaikea jättää.