Ex-mieheni perheeseen on tullut uusi vauva.
Ihanaahan se on, ei siinä mitään. Minullakin on jo uusi mies ja olemme eronneet sovussa. Mutta ongelma on se, että uusi vaimo ei halua lapsia sinne. Ymmärrän kyllä, että on tiukkaa kun on pieni vauva talossa, mutta nyt on mennyt jo 6 viikkoa ja lapset eivät ole nähneet isäänsä muuten kuin pienen vilauksen kun kävivät vauvaa katsomassa.
Tytöt kyselvät, miksi isä ei enää halua heitä sinne ja miksi tapaamisviikonloput ovat loppuneet. Mitä siihen selittäisi?
Säälittää katsoa pieniä tyttöjä kun ikävöivät isäänsä. Isänsä olisi halunnut pojan, mutta minun kanssa sai tyttöjä. Nyt on uuden vaimon kanssa saanut pojan ja on onnesta ymmyrkäisenä.
Anteeksi purkaus. Tuntuu vain pahalta lasten puolesta. Tiedossa ei ole, että koska tytöt voisivat heille mennä. Kun uusi vaimo on niin väsynyt vauvan takia, tilanne kelluu. Tytöt odottavat ja ikävöivät. Eihän lapsia voi noin kohdella. Pannaan syrjään kun tulee uusia ja odotetaan, että kun on aikaa, lapset tulevat syliin yhtä innokkaina.
Kommentit (113)
Ei tuossa miehellä olisi minkäänlaista varaa olla loukkaantunut, jos sinä et aina jaksaisi olla päähuoltajana lapsille, jotka ovat miehen ja hänen exänsä lapsia - siis oikeasti heidän vastuullaan. Itsehän mies ei ilmeisesti ole edes paikalla läheskään aina kun kyseiset lapset tulevat teille, ja sitten kuitenkin olettaa, että sinä olet heitä huoltamassa.
Jos mies ei osallistu edes perheen yhteisen lapsen hoitoon, niin miten mies voi olettaa vaimonsa kiltisti hoitavan oman lapsen lisäksi myös miehen ex-liiton lapset. Miten mies selittää sitä, että hän haluaa isojen lasten tulevan teille sinun hoidettaviksesi, mutta itse hän ei välitä silloin olla kotona lastensa kanssa?
Vierailija:
Tämän kokemuksen valossa ymmärrän hyvin, jos joku ei jaksa ottaa vastaan vähään aikaan lapsia, vaikka toki se on väärin. Isi voisi viedä heitä vaikka uimaan ja vähäksi aikaa sitten tutustumaan uuteen pikkuveljeen.
Siinä vaiheessa ei oikeesti kauheasti jaksa ajatella miehen lapsia. En tarkoita sitä pahasti, rakastan kyllä mieheni lapsia kovasti ja haluan heidän meillä käyvän, mutta silloin en olisi halunnut nähdä ketään enkä yrittää jaksaa tehdä mitään ylimääräistä. Päivät täyttyi vauvan kanniskelusta, mustasukkaisen ojentamisesta ja loputtoman huudon kuuntelemisesta. Sitä yritti jotenkin selvitä päivästä toiseen. Meillä mies tosiaan aamusta iltaan töissä, eikä se ymmärtänyt sitä, että kuinka paljon se vauva päivät pitkät huutaa ja kuinka raskasta se minulle on ja miten se sitoo minut niin täysin etten oikein mitään siltä vauvan hoidolta pysty tekemään. Lapset silti kävi meillä silloin tällöin päiväsaikaan, mutta se oli yksin minun kontollani silloinkin. Jos yritin miehelle ehdottaa, että jos hän toisi lapsia meille silloin kun hänellä on vapaata niin oisi kaikille mukavampi, mutta ei onnistunut...No onneksi se on lähes takana päin nyt. Vauvan koliikki jo helpottanut ja lapset meillä käy taas viikonloppuja viettämässä. Vieläkin toivoisin enemmän miehen tukea ja läsnäoloa silloin kun hänen lapsensa tulee. Mutta en siitä kauheasti uskalla vihjailla kun se on lapsiin liittyvissä asioissa hyvin herkkänahkainen ja tulkitsee sen heti, että minä en tykkää lapsista tai en halua heitä meille. Eli minä olen se edelleen, joka lapset meille hakee, hoitaa ja vie takaisin kotiinsa, vaikka vauva olisi kuinka väsynyt tai kipeä ja huutaisi autossa koko matkan, niin mun on pakko asiat hoitaa ettei mies loukkaannu...
Vierailija:
lukemassa kotipihalla eksäsi uuden (tulevan)vaimon päiväkirjaa. Siellähän se hehkuttaa uutta onneaan täysillä. Ällöttävää!
aletaan syytellä sitä miehen uutta muijaa! Eihän hänen vastuullaan ole teidän räkäiset penskanne. On isän ja äidin asia sopia tapaamisista. Ja mitä helvetin järkeä on väkisin pitää niitä pentuja siellä vauvaperheessä, jos siellä valvotaan yöt ja ollaan väsyneitä. Hoitakoon vaan oma äiti kakrunsa tollaisessa tilanteessa. Mutta onhan se kiva työntää penskat pois himasta viikonlopuiksi että saa ryypätä rauhassa.
Se mitä vanhasta päikystä ehdin lukea, niin Onnellinen oli käärmeissään siitä, että exä oli ottanut yhteyttä sossuun ja syytti exää lasten mielen myrkyttämisestä. Jos nuo olivat ne perusteet, mitä tässä viestiketjussa kertoi, niin mielestäni ihan aiheesta otti yhteyttä sossuun. Kun joku syyhän siihenkin on miksi lapset noin olivat sanoneet. Itse olisin kyllä huolissani. Minua myös surettaa nuo lapset suunnattomasti. Ajatelkaas, eivät taida päästä isänsä häihin. Heitä ei sinne nimittäin kaiketi ole kutsuttu. Miettikää mitkä arvet jää pienille tytöille. Tuon ikäiset jo ymmärtävät sen verran suuttua, että siitä todellakin jää lapsille arvet. Huoh, onneksi omalla tyttärellä on molemmat vanhemmat.
Unohtaa lapsensa siksi kun uusi vaimo ei niistä tykkää.
Olen lukenut tämän naisen päikkyjä naimisiin. infossa ja perheklubilla.
Kuvio oli silloinkin sama. Miehen tehtävä oli ensin mahdollistaa ihanat häät ja vauva. Kun vauva syntyi, alkoi vinkuminen kun ei ole omaa aikaa. Ja eroon ei tainnut olla muuta syytä kuin se, että mies ei passannut tarpeeksi.
Nyt tämä uusi mieshän on alusta asti hoitanut tämän naisen pojan yöherätykset ja ulkoilut ja nainen on keskittynyt nukkumiseen ja onnensa esittelyyn. Lapsi on hoidossa päivät ja mies hoitaa sitä illat ja yöt. Missä välissä sillä miehellä olisi aikaa nähdä omia tyttöjään.
Ihmettelen, miten miehet alistuu tällaiseen. Vaikka toisaalta erkoista on, että on tehnyt 3 lasta edellisen vaimon kanssa ja tämän naisen kanssa halusi lapsen heti ensitapaamisilta. Ei tutustuttu lainkaan vaan lasta alettiin väsäämään heti parin viikon tutustumisen jälkeen. Mies haluaisi heti lisää lapsia, vaikka edellisiäkään ei jaksa hoitaa.
Toivoisin ihmisiltä hiukan vastuuta. Ei lapsia saisi tehdä sinne sun tänne hetken mielijohteesta ja kun löytyy uusi parempi perhe, unohdetaan entiset lapset. Jos tästä liitosta ero tulee niin miehellä on unohdettavia lapsia enemmänkin.
Vierailija:
tämän naisen kanssa halusi lapsen heti ensitapaamisilta. Ei tutustuttu lainkaan vaan lasta alettiin väsäämään heti parin viikon tutustumisen jälkeen. Mies haluaisi heti lisää lapsia, vaikka edellisiäkään ei jaksa hoitaa.
Ja suunnitteilla oli heti suurperhe, vähintään 4 yhteistä lasta peräkkäin.
pillin mukaan. Valkkaavat ympärilleen ihmisiä jotka on kiltimpiä ja arempia pistämään vastaan.
päiväkirjoja mutta samalla nikillä on sielläkin. Tuosta hääfoorumista en tiedä.
Ja pikkuvaimo kireänä riidellyt miehen kanssa. Voi reppanaa kun ei löytänyt lapsetonta miestä itselle.
Ap, voimia sinulle! Mulla menisi hermot ihan totaalisesti tuollaisessa tilanteessa!!!!!!!
niin isän ei ole mikään pakko nähdä lastaan jos ei halua oli millainen tapaamisoikeussopimus mutta sitä ei isän ole pakko noudattaa.
mutta jos äiti kieltää tapaamiset niin silloin isä voi vedota sopimukseen omista oikeuksistaa.
mutta tapaamisoikeudet ovat lapsella vanhempaansa eikä vanhemmanoikeus lapseen.
Toivottavasti sinulla on joskus sama tilanne edessä, että miehesi on ex mies ja sanoo, että teidän yhteinen lapsi ei ole niin tärkeä kuin hänen uusi lapsensa.
Itse en tekisi lapsia sellaisen miehen kanssa, joka ei välitä edellisistä lapsista. Ei sellainen ole vielä kasvanut mieheksi, kypsymätän lapsi vasta.
Voihan tuo tapaamisten keskeyttäminen olla ihan yhteinenkin päätös. Tai miehen veruke, jolla välttyy ottamasta vastuuta päätöksestä. Näitähän sattuu.
Toivottavasti lasten isä on halukas taas tapaamaan lapsia, kun aikaa kuluu. Kannattaa koittaa pysytellä positiivisena asian suhteen eikä lähteä haukkumislinjalle, niin tulokset ovat varmaan paremmat.
Vain hän itse osaa ja on oikeassa jne..
Osaa nähtävästi kun 2 vuotias ulkoilee yksin, että äiti saa sisustaa kotia.
tämä nuorin on hänen toivotuin lapsensa ja syntynyt oikeasta rakkaudesta... Ihan oikein sanottu. Lasten kuullen ei tietenkään tarvi mokomia asiattomuuksia laukoa, mutta eksältä oli asiatonta yrittää asettaa heidän yhteiset lapsensa meidän yhteisen yläpuolelle.
Vierailija:
Ja tämä uusi lapsi on vasta kolmonen. Tietty sille naiselle se on aina eka, mutta sun ex:lle nämä tytöt ovat aina ensimmäisiä. Muistuta miestä siitä.
Niin minäkin teen.
Meille syntynyt yhteinen lapsi oli vauvana koliikkivauva. Hän huusi ensimmäiset viisi kuukauttansa joko kovaa tai kovempaa aina hereillä ollessaan. Yöllä heräsi 3-15 kertaa.
Olin aika puhki. Miehen ex-liiton lapset kävivät meillä tietysti, mutta valittivat mm. siitä, että eivät saaneet yöllä nukkua. Ei tietenkään kukaan muukaan, mutta lapsille se oli järkytys ja yllätys.
Isoin ongelma tuli, kun vanhemmat lapset olivat flunssaisia ja heidän olisi silti pitänyt tulla meille - exän mielestä. Siinä vaiheessa vauva oli n. 4 kk ja me miehen kanssa totesimme, että ei kiitos: kaikilla menee mielenterveys, jos perusterveenäkin vaikeasti hoidettava vauva sairastuu. Exä aloitti kampanjan nimeltä " isänne ei enää välitä teistä" ja kertoi tätä siis paitsi lapsille, myös miehelle ja kaikille jotka viitsivät kuunnella.
Yhä tänä päivänä, kolme vuotta vauva-ajan jälkeen, miehen vanhemmat lapset käyvät meillä lähinnä silloin, kun ex-rouva tarvitsee lapsenhoitoapua eikä saa sitä mistään muualta. Mieheni kaipaa lapsiaan ja pienimmäinen sisaruksiaan, me haluaisimme nähdä lapsia paljon enemmän. Exän tarinaversio on edelleen aivan toisenlainen.
terv. yksi äitipuoli, pahaksi leimattu
Älä ainakaan selittele lapsille mitään epämääräisiä ja pilaa sillä heidän välejään isäänsä. Ei kuusi viikkoa ole mahdoton aika totutella uuteen vauvaan!!
Paha äitipuoli ja munaton mies, joka ei osaa pitää lapsiensa puolta. Mahtaa pahalla äitipuolella olla mahtava pillu kun saa miestä pyöritettyä tuolla tavalla ja miehen hylkäämään lapsensa.
Harmi kun joillain miehillä aivot on tuolla jalkovälissä.