Elämäsi pahin virhe?
Mikä on osoittautunut elämäsi suurimmaksi virheeksi?
Kommentit (262)
Omiin vanhempiini luottaminen, sokeasti ja aina pettyen.
Se että aloitin tupakoinnin 35 vuotta takaperin.
Nyt on terveys pilalla.
On verenpainetauti ja sepelvaltimotauti, ym.
Enään en tupakoi.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 22:54"]
Että seurustelin ja uskoin 3 vuotta sinisilmäisesti pettäjämiestäni, tein lapsen hänen kanssaan, itse en lähtenyt huonosta suhteesta ja tulin jätetyksi itse. Lasta en kadu, ainut hyvä asia mitä exältä sain.
[/quote]
Jep. Eihän nämä sotkut lasten syytä ole.
1. Liika kiltteys/hyvänuskoisuus/lojaalius ihmisiä kohtaan, jotka eivät kohtele hyvin.
2. Itseinho/viha. Koulukiusaaminen ja huonosti kohtelevat kaverit saivat aikamoiset seuraukset. 10 vuotta enemmän tai vähemmän masentuneena.
3. Aiemman virheen takia (lue kohta 2.) mieskuviot ovat menneet mönkään. En ole luottanut itseeni yhtään, pitänyt itseäni niin vastenmielisenä vaikka ottajia on ollut.
4. Jälleen aiemman kohdan virheet ovat vaikuttaneet valintoihini elämässä. Hyvä oppilas, kunnes masennus tiputti lukion päättötodistuksen arvosanat pohjille. Tämän vuoksi jatko-opiskelupaikan saaminen hankalaa. Monta välivuotta.. Kunnes sain opiskelupaikan, muutin työnperässä muualle. Nyt yksin uudessa kaupungissa, hyvässä työssä kylläkin, muttei se riitä.
5. Tyytymättömyys koko elämääni. Kaipaan rakkautta, hyväksyntää, välittämistä. Tätä kaikkea olisin valmis antamaan, muttei ketään kiinnosta.
Niin ja en ole edelleenkään saanut ääntäni kuuluviin masennukseni kanssa. Ilmeisesti "vaikutan" liian hyväkuntoiselta..
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:48"]
Syntymä
[/quote]
Pakko sanoo tämä kanssa. Vaikka se ei nyt oo mun valinta, mutta kuitenkin. On sen verran rankkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:44"]
Odotin avioliittoa lasten tekemiseen eli odotin suurta rakkautta ja lapsien tekemistä hänen kanssaan. Kun viimein löytyi, ei lapsien tekeminen enää onnistunutkaan. Jäimme lapsettomiksi.
[/quote]
Mutta eikö sulla kuitenkin ole se suuri rakkaus? Ei ihan huonosti käynyt kuitenkaan.
[/quote]
Kyllä se on suuri suru.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 04:02"]Join itseni humalaan bileissä jonka seurauksena sammuin ja minut raiskattiin. Hitto mikä virhe, olin 14 vuotias, nuori ja typerä.
[/quote]
raiskaus ei koskaan EI KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN OLE UHRIN SYYTÄ TAI VIKA! Olet ihana ja arvokas ja se mitä sinulle tehtiin on väkivaltaa ja rikos! Se ei ole sinun syysi. Vaan sen sairaan hullun rikollisen joka sinulle sen teki. Muista tämä ikuisesti tästä lähtien! Rakkautta<3
Kaikki elämäni miehet. Enkö mä ikinä opi?
Kadun ensi rakkauttani. Kaikki se paha mitä tapahtui suisti elämäni raiteiltaan. Vieläkin vuosia myöhemmin en ole saanut asialta rauhaa.
Kadun myös että olen laittanut rahaa ihan turhaan. Onneksi se on kuitenkin vain rahaa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:30"]
Kadun ensi rakkauttani. Kaikki se paha mitä tapahtui suisti elämäni raiteiltaan. Vieläkin vuosia myöhemmin en ole saanut asialta rauhaa. Kadun myös että olen laittanut rahaa ihan turhaan. Onneksi se on kuitenkin vain rahaa.
[/quote]
Aina ei onnistu, varsinkaan ensimmäisellä kerralla. Sulla kuitenkin semmoinen ollut, jotkut ei pääse siihenkään asti. Jep, se on vain rahaa, sitä painetaan koko ajan lisää. :)
M40
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:40"]
En pyytänyt apua itselleni, luulin että on pakko yksin pärjätä. Olen ottanut vakavasti ihmisten puheet ja neuvot, vaikka olivat oikeasti mistään tietämättömiä höpisijöitä. Olen etsinyt liikaa hyväksyntää itseni ulkopuolelta, enkä tajunnut rakastaa ja arvostaa itseäni.
[/quote]
Olisin voinut kirjoittaa juuri noin omasta elämästäni. Sitä haluaisin korostaa, että ei todellakaan kannata ottaa vakavasti kaiken maailman neuvojia ja tietäjiä. Useinkaan ihmiset eivät paljon mieti, mitä puhuvat ja joillakin on jopa tarkoitus vahingoittaa toisen elämää.
[/quote]
Voi, niin totta. Yhdyn.
[/quote]
Vähän samaa täälläkin. Roikuin vuosia kaverin mielipiteiden ja "elämänkokemuksen" varassa luullen niitä totuudeksi, ja havahduin vasta myöhään, jo meidän etäännyttyä siihen ettei se kaveri oikeasti tiennyt paljoa mitään mistään ja että hänen neuvonsa eivät oikeasti sopineet elämääni. Pikemminkin olivat jopa hieman tuhoisia. Hän oli niin ulapalla itsekin, tosin minä alkoholismini kanssa vielä enemmän ja siksi tukeuduin ja luotin häneen. Mutta paljon hyvääkin hänessä oli eikä häneen tutustuminen ja hänen kanssa viettämäni aika pahin virheeni ollut...vaan se juominen, jonka jo vastasin tuossa aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:25"]
Lihominen. Minulla oli raskas ajanjakso lukion jälkeisenä vuonna ja lihoin yli 30 kiloa. Se pilasi koko elämäni, koska vaikka sittemmin laihduin, iho venyi, eikä palautunut kunnolla. Muutaman kuukauden virheen takia en voi koskaan seurustella, harrastaa seksiä, saada lapsia, jne. Aika kallis hinta maksettavaksi yhdestä virheestä.
[/quote]
Miksi tämä on saanut kahdeksan alapeukkua??? Tiedän, että mokasin, mutta mielestäni silti joudun maksamaan liian kalliisti! :/
[/quote] varmaan siksi että mulla on 90 kg ylipainoa, säännöllinen hyvä seksielämä, neljä lasta, onnellinen avioliitto...
[/quote]
Joo no, 30-vuotias nainen 80-vuotiaan kropalla ei ole kovin haluttua seuraa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:25"]
Lihominen. Minulla oli raskas ajanjakso lukion jälkeisenä vuonna ja lihoin yli 30 kiloa. Se pilasi koko elämäni, koska vaikka sittemmin laihduin, iho venyi, eikä palautunut kunnolla. Muutaman kuukauden virheen takia en voi koskaan seurustella, harrastaa seksiä, saada lapsia, jne. Aika kallis hinta maksettavaksi yhdestä virheestä.
[/quote]
Miksi tämä on saanut kahdeksan alapeukkua??? Tiedän, että mokasin, mutta mielestäni silti joudun maksamaan liian kalliisti! :/
[/quote] varmaan siksi että mulla on 90 kg ylipainoa, säännöllinen hyvä seksielämä, neljä lasta, onnellinen avioliitto...
[/quote]
Joo no, 30-vuotias nainen 80-vuotiaan kropalla ei ole kovin haluttua seuraa.
[/quote]
Älä välitä! Tiedän mistä puhut, ja asia todellakin vaivaa päivittäin!
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:57"] [quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:44"] [quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:25"] Lihominen. Minulla oli raskas ajanjakso lukion jälkeisenä vuonna ja lihoin yli 30 kiloa. Se pilasi koko elämäni, koska vaikka sittemmin laihduin, iho venyi, eikä palautunut kunnolla. Muutaman kuukauden virheen takia en voi koskaan seurustella, harrastaa seksiä, saada lapsia, jne. Aika kallis hinta maksettavaksi yhdestä virheestä. [/quote] Miksi tämä on saanut kahdeksan alapeukkua??? Tiedän, että mokasin, mutta mielestäni silti joudun maksamaan liian kalliisti! :/ [/quote] varmaan siksi että mulla on 90 kg ylipainoa, säännöllinen hyvä seksielämä, neljä lasta, onnellinen avioliitto... [/quote] Joo no, 30-vuotias nainen 80-vuotiaan kropalla ei ole kovin haluttua seuraa. [/quote] Älä välitä! Tiedän mistä puhut, ja asia todellakin vaivaa päivittäin!
[/quote]
Jep. Harmittaa ihan hirveästi, mutta tehty mikä tehty, eikä sille enää mitään voi. :/
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:49"]
Pikkulikkana pahoinpitelin erästä kissaa :( ja useita kertoja. sitä kadun koko loppuelämäni. En pysty antamaan itselleni sitä koskaan anteeksi. En edes ansaitse anteeksiantoa, se teko oli anteeksiantamaton!!! :'(
[/quote] Miten kisun kävi? Oliko oma?
[/quote]
katkoimme jalat ja lopulta poltimme sen turkin ja jätimme kitumaan puunoksaan. Äidille sanoimme, että kisua ei enää näy.
[/quote]
Toivon todella että koet saman kohtalon. Miten sairas paska pitää olla että tekee tollasta? Ei riitä syyksi että olit lapsi, normaali lapsi ei kiduta eläimiä. Jos sinulla on nyt lemmikkieläimiä niin anna ne pois. Et IKINÄ ansaitse eläimen rakkautta. Älä myöskään hanki lapsia. Ansaitset elää elämäsi yksin ja kuolla kivuliaan kuoleman.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:17"]Minusta tämän kissanheittelijän pitäisi vakavasti tutkiskella itseään.
Joku on pahasti ollut lapsuudessa pielessä, kun on pitänyt leikkimökissään elävää olentoa heitellä ja satuttaa.
Psykopaateilla on todettu taipumusta jo lapsena rääkätä eläimiä yms. Normaali lapsi ei toimi niin, normaali lapsi tuntee empatiaa heikompaansa kohtaan.
Onkohan siellä tulevaisuuden uusi Ted Bundy kasvamassa?
[/quote]
Rauhoita keittiöpsykologiointiasi. Psykopaatti ei katuisi eläinten kiusaamista. Lasten teoista ei voi tehdä pitkiä johtopäätelmiä, koska lapsilla empatiakyky ja moraalitaju ovat vielä kehittymässä.