Syyskuun salaisuudet viikolla 18
Kommentit (46)
(muistit nimen oikein ;) )
Kätilö kysyi, että haluanko tietää kumpaa sp vauva on jos näkyy selvästi, ihan alussa jo, sanoin että kyllä se passaa.
Hän sitten sanoi että sattui heti alussa haaroväliin hyvä kuvakulma ja että tytöltä näytti.
Minä kahden pojan äitinä epäilin moista diagnoosia, joten hän katsoi vielä kahteen kertaan, ja auliisti " Onni" jalkoväliään näyttikin :D
Niin että maallikonkin silmään näkyi " adidaksen kolme raitaa" , selkeät häpyhuulet. Ainakin aivan erinäköinen jalkoväli kuin pojilla ollut ultratessa.
100% varmojahan nuo tiedot ei ole mutta itsekin erotin tytöksi, kun nyky-ultralaitteet on kyllä tosi laadukkaita :)
En meinaa ostaa vaatekaappia täyteen vaaleanpunaisia vaatteita, käyn vielä kontrolliultrassa rv 24. Jos silloinkin on tyttö, niin sitten uskon =P
Marili ja " Onni"
esikoisesta saatiin brunolta kuvakin, missä pimppis näkyi niin selvästi kuin vain voi :) tästä toisesta tytöstä ei näkynyt meille niin selkeästi, mutta bruno katsoi ja sanoi, että varma tyttö. luotan tuohon, koska sanoi vielä ettei ole epäillystäkään. kysyi heti kättelyssä, saako kertoa sukupuolen ja mehän tahdottiin :) eiköhän se pimuli teidänkin osoitteeseen tule poikien keskelle! usko pois vaan nyt viimein.. :)
masukki potkinut ihan villinä tänään. eniten kuin koskaan.. välillä tuntuu kuin sähköiskun saisi tuohon masuun -voisiko potkaista johonkin arkaan paikkaan? oikein säpsähdän silloin. esikoinen aloitti hikkailun näillä tienoin niin, että tunsin sen. tämä ei ole kyllä hikkaillut vielä niin :)
kimaro: miten ultrassa meni? kaikki nyt ok?
ihanaa, kun ulkona vihertää. aamulla sateli hiukan vettä ja iltapäivästä onkin sitten paistanut aurinko :) huomenna sitten grillaillaan kaveri porukalla meillä.
hyvää vappua kaikille!
cec 21+3
huomasin MIRREL sinun viestisi, ja pakko oli kirjoitella. Voin sanoa aivan rehellisesti, että tiedän tasan tarkaan miltä sinusta tuntuu. Meillä meni kuukausi tuossa piinassa, kunnes saimme helpottavan vastauksen.
Mikä sinulla aiheutti hälyn? Meillä Elviksen niskapoimu oli vaan 0,8, mutta verikoe ja mun ikä sitten riitti siihen hälyyn. Muistatko mikä teillä oli riskisuhde? Meillä oli 70/1 (vai onko se 1/70?) Heti hälyn jälkeen pääsimme äitipolille, jossa lääkäri diagnosoi vielä liian lyhyen reisiluun viikoihin nähden. Näiden tietojen kanssa sitten elettiin se pari viikkoa ennen punktiota. Punktiosta tuli tulokset reilun kahden viikon kuluessa. Meidän kohdalla uutiset olivat onneksi hyviä. Toivottavasti myös sinun kohdallasi.
Minä stressasin kanssa kovasti, verenpaineet huiteli ihan omituisissa sfääreissä ja näin unia. Kamalin oli varmaan se uni jossa nousin vedestä ja synnytin uimahallin pukuhuoneessa pienen kuolleen tytön jolle annoin mummoni nimen. Käärin hänet siniseen pyyhkeeseen ja katselin vain sitä pientä kaunista vauvaani.. Ja heräsin tyyny märkänä..
Toivon sinulle jaksamista ja jos et jaksa töissä, ota ihan reilusti sairaslomaa. Toivottavasti sulla on ihmisiä joiden kanssa voit jutella.
Henkisiä halauksia sinulle lähettelee waller
Luin läpi kaikki viestit tämän viikon osalta ja kylmyys iski, kun luin Tunden kirjoituksia. Oikein paljon voimia koko perheelle!
Mä en ole vielä kyennyt iloitsemaan raskaudestani, enkä ole siitä mitenkään vuolaasti edes kertonut. Jotenkin kaikki se miten helposti tähän asti on menty, saa mut epäilemään. Migreeni (tai jännityspäänsärky) on vaivannut jonkun verran, mutta esimerkiksi kilpirauhaslääkitys on edelleen kohdallaan, eikä annostusta ole tarvinnut nostaa. Viime ultrassa kaikki oli hyvin (8.4.), mutta odotan silti rakenneultraa kuin kuuta nousevaa (9.5.).
Pieniä " kuplivia" liikkeitä olen tuntenut. Nlatäti sanoi, että periaatteessa ensimmäisessä raskaudessa liikkeiden tunteminen alkaa siinä rakenneultran paikkeilla, eli viikoilla 20-21. Mulla on huoli masukista koko ajan ja eilen pohdin miksi mulla oli kohdunpohjan korkeus niin vähän. Se mitattiin viikko sitten (18+2) ja oli vain 12 cm. Mulla on tosi pieni masu, moni ei vielä sen perusteella ole arvannut mitään. Nämähän on hirmu yksilöllisiä juttuja, äidilläni oli minusta tosi pieni masu (kahdeksannella kuulla ei vielä kaikki hoksanneet...) Jospa sitten olen häneltä sen piirteen perinyt?
En halua alkaa miksikään hysteerikoksi, mutta jotenkin tämä huoli painaa mieltä. Onko teillä muilla tällaisia kokemuksia?
Joka tapauksessa kaikille aurinkoista ja rentouttavaa vappua!
Miaea ja masukki 19+2
Helei!
Mullakin oli eilen blokattu kokonan vastailu, sain vain viestin et saman ip-osoitteen kautta lähetty häiriköintiviestejä. Olin jo ihan huolissani, et mitä jos en pääsekään enää tänne kirjoittamaan. Mieskin naureskeli, et ootkohan kirjotellu jo liikaakin kun sut blokataan ulos. Onneksi tänään taas näyttäisi toimivan.
Sen verran vielä kommentoin tohon viime viikon vti-keskusteluun, että sain nyt tän raskauden aikan kolmannen kuurin yhteydessä estolääkityksen loppuun asti. On ilmeisesti pehmeämpi tapa, kuin syödä toistuvia kuureja (siitä tuskaisesta olosta puhumattakaan.) Tyytyväinen oon, onneksi sattui päivytyksessä kohdalle tosi hyvä ja perinpohjainen lääkäri.
Eilen mitattiin neuvolassa kohdunpohjan korkeus ja oli peräti 20 senttiä eli ihan reippaasti navan yläpuolella. Viikkoja kasassa eilen 21+4. Vertailin esikoisen aikaisiin tietoihin ja silloin painoin samoilla viikoilla 6 kiloa enemmän (!), mut sf-mitta oli 3 senttiä pienempi. Hassua.
VauvatarvikeG: Meillä isoin ostos on kaksostenrattaat. Esikoisen tavarat on vielä kaikki hyvässä kunnossa ja toimivia, ja kun poikasarja näyttää jatkuvan en ees mekkokaupoille pääse. Varmaan joitain uusiakin vaatteita toki ostetaan uudelle tulokkaalle.
Oikein leppoisaa vappua kaikille. Sellainen juomasuositusvinkki vielä, että Karl Jung (muistinkohan oikein?) on ihan erinomaista kuivaa alkoholitonta kuoharia, ei juuri aidosta tavarasta erota. Meillä skollataan vappua sillä, voin suositella muillekin!
Palataan!
Adalmiina ja pikku 21+5
Kiitos Warrel myötätunnosta.
Tänään sain äitiyspolilta puhelun ja kromosomisto on normaali :)
Olen vain huokaillut ja hymyillyt eikä työtkään tunnu niin vastenmielisiltä. Maailman paras nimipäivälahja!!!
Meillä riski oli 1:200 ja se raja siihen lapsivesipunktioon on 1:250. Meillä luultavasti hoitojen aikana käytetyt hormonit vääristi seerumiseulaa ja sen vuoksi sain tuon lukeman verikokeesta. Tämä " iloinen, odotettu ja toivottu vahinko " ;) sattui hoitotauolla ja sen vuoksi ne meinas, ettei voi luottaa vain siihen hormonien vääristämään tulokseen...
Koko on vastannut aiemmissa ultrissa viikkoja, mutta maanantaina sitten selviää, miltä asukki nyt näyttää.
No ohi on! Ja nyt aion nauttia täysin rinnoin (kirjaimellisesti, kiristää) raskaudesta ja jättää loput Herran haltuun :D
Tää kirjoitus meni nyt ihan omaan napaan, mutta nyt pakko jatkaa töitä ja palaan paremmalla aikaa taas kirjoitteleen.
T:Mirrel ja Pähkinä 19+0
Tunde pahoittelut minunkin puolesta!On se niin väärin että tuollaista tapahtuu....muuta en osaa sanoa kuin voimia teille:)
Mustaverho:Voisitko sitten kertoa että mitä tuo 4D-ultra sinulla maksoi ja saitko kela korvauksen vaikka olit jo rakenne ultrassa käynyt.
Itsekkin vielä elättelen toiveita että jos kuitenkin siihen ultraan menisin.Olisi myös kiva saada selvyys tuohon sukupuoli asiaan ja siihen että vauvalla kaikki hyvin.
Tänään olin neuvolassa.Kaikki oli niinkuin pitää.Hemppa laskenut 110 joten rautakuuri täytyy aloittaa.Verepaine 122/65.Pissa puhdas.Painoa tullut 500g/viikko terkkari sanoi että ihan oppikirjojen mukaan tuo painon lisäys mua vaan huolettaa että nousee kuitenkin liikaa.Täytyy toisissaan ruveta tarkkailemaan tuota syömistä.Vauvan sykkeet oli hyvät ja sf mitta 20.
Sitten sain kelan paperit eli ne vaan pitäisi täyttää ja laittaa kelaan.
Mekin varmaan otetaan tuo raha jos säästäisi sen ja kattoo tarviiko niitä kaksosten rattaita ostaa.Pakkaus näytti ihan kivalle verrattuna esikoisen pakkaukseen sain vielä silloin sen 05 vuoden ja se oli ihan kamala.Vaatteet ja haalari jäi käyttämättä.Makuupussi oli hyvä ja sitä aion käyttää nytkin.
Olen samaa mieltä Ceciliahin kanssa noista pakkauksen vaatteista.Tykkään pukea 70cm vauvalle jo ihan jotain muuta kuin potkuhousuja.
No joo makuasioista ei voi kiistellä ja pakkausta suosittelen ehdottamasti ensimmäiselle vauvalle.Onhan sitä kiva tutkia kuitenkin.
Taidan kohta ottaa pakkasesta jäätelön ja rupean katsomaan meille tuli vauva ohjelmaa neloselta.Tyttö päikkäreillä niin saa vähän huilata tässä.
Ja ulkona on mitä mainioin sää.Tosi lämmintä taidetaan kyllä tänään grillata ja ehkä mennään ystävien luokse.
Mutta palailen taas...
terv:sweety rv 22+3
tullut hyviä uutisia! hieno homma!
edelleen kimaroa huhuilen.. miten meni ultra? onhan kaikki kunnossa?
sweety: minulta ei ainakaan mitään kyselty olenko jo käynyt rakenneultrassa ja sain suoraan kelan korvaukset kassalta.. maksoi siis 155e tuo 4D-rakenne brunolla.
joo-o.. justiinsa katsoin millä viikoilla viimeksi olinkaan neuvolassa, kun tuolloin sf-mitta mitattiin huikeat 21cm. rv 18 oli silloin! mitäköhän se nyt sitten on jo. minulla aina kasvaa tuo masu alkuunsa hurjasti ja tasoittuu sitten loppua kohden.. ainakin viimeksi oli näin :)
oli kyllä tuskainen reissu kaupassa, kun esikoistyttö ei millään olisi jaksanut istua kärryissä ja huusi kuin hyeena.. siinä sitten koitin toisella kädellä pitää häntä paikoillaan - välillä tosin kannoinkin häntä ja lopuksi raahasin 3 kassillista ruokaa kassalta autolle vappupallo sidottuna ranteessa.. ja tämän 10kg tyttönen myöskin sylissä 8( mitäköhän se sitten on kahden muksun kanssa!
cec 21+4
Ultrassa käytiin aamusella. Kaikki näytti ihan hyvältä, sukupuolta ei kysytty, sanoin lääkärille ettemme halua tietää, niin hän vältteli koko aluetta reisiluun mittauksen jälkeen. Vauva vastasi viikkoja, joten ei mitään ihmeellisempää siis. Meillä rakenneultra tehdään 4D:nä tai siis eihän sitä itse ultrausta tehdä, vaan sen jälkeen saatiin sitten kivoja kuvia pikkuisesta. Vaikka aluksi näyttikin vain olkapäätänsä.
No joo, palaillaan vapun jälkeen.
Nyla ja Peanut 20+0
Iloisia ultrakuulumisia, meillä kaikki niinkuin pitää, mahalaukku näkyi heti ja muutenkin asiat mallillaan! Sukupuolikin selvisi ja meille odotetaan tyttöä:), ihan 100% en tuohon usko sillä edellisessä raskaudessa myös sanottiin, että tyttö tulee, mutta poikahan sieltä maailmaan pyllähti. Voi, kun olo on helpottunut! Lääkärikin oli oikein lepposalla tuulella ja intoutui ottamaan meille useammankin kuvan, yksi on kyllä ylisöpö, pieni jalkapohja:)
Nyt nauttimaan auringosta ja grillailemaan, hauskaa vappua kaikille!
kimaro 19+4
Tähän aikaan vapunaattona ja tällaisella säällä ei taida juuri muita palstailla kuin minä. En minäkään, olisin mieluusti perheen kanssa ulkona, mutta kun istun töissä :o( Seitsemään asti pitäisi täällä olla ja sitten pääsee kotiin. Ja kun on vielä niin tavattoman hiljaista. No voipa lukea palstaa.
Omaan napaan ei mitään uutta, nyt on ollut liikettäkin enemmän havaittavissa. Ensi maanantaina on seuraava neuvola joten sitä odotellessa.
Elohelmi ja pirkko rv 21+ 3
vappu oli ja meni rauhallisesti, oltiin lasten kanssa kotosalla (tai oikeestaan me muut oltiin ja esikoinen oli parhaan kaverinsa luona yökylässä ja paljon ei nähty koko tyttöä!) ja eilen käytiin vappuhulinoita katsomassa.
Omaan napaan ei kuulu kummosempia, maha kasvaa ja väsymys jatkuu. Eilenkin olin nukkunut yöllä 8 tuntia ja päivällä vetäsin 1,5 tunnin päikkärit ja silti nukahdin illalla klo 22! Onneksi huomenna on taas vapaata niin voi ottaa rennosti ja nukkua taas päikkäreitä!
Maanantaina olisi ultra ja nyt on alkanut kiinnostaa, kumpaa veikkaavat syntyväksi, mutta en varmaan uskalla silti luottaa siihen, mitä veikkaavat, kun mun tuurilla menee kuitenkin pieleen!
Joku kyseli, onko muilla lemmikkejä ja meillä on kaksi kania. Ei varmaan voi kuitenkaan laittaa heidän piikkiin kaikkea sitä hiekkaa ja pölyä, mitä meillekin sisälle kulkeutuu! Mä olen ihan lemmikkihullu ja kovasti haluaisin meille vielä koirankin, mutta isäntä on tiukasti ilmoittanut ettei lisää mitään eläimiä tule taloon! (Ei edes kissaa, mitä ei tarvii lenkittää.. :))
No, nyt täytyy lähteä aamupuuron keittoon!
t. Sanelma 18+5
Kiva vappu oli, nyt odotellaan sitten taas viikonloppua...
Tänne napaan ei nyt ihmeempiä. Mitä nyt se, että rinnat ovat paukahtaneet ykskaks aivan valtaviksi (lue suomennoksena siis: ei enää 75 A-B). Toukkis teutaroi vatsassa kuten ennenkin, kaikki hyvin.
ps. On tosi kiva lukea kaikkien iloisia ultra- ja neuvolakuulumisia.
t. massumamma ja toukkis 21+2.
Vappu meni rauhallisissa merkeissä. Sima oli hyvää ja yksi munkkikin tuli syötyä.
Tunden surulliset uutiset ovat olleet mielessä monena päivänä. Voimia heidän koko perheelle.
Viimeviikolla oli rakenneultra ja jännitti taas että mitähän siellä näkyy. Kaikki oli hyvin ja vauvan koko vastasi aika tarkasti edellisen ultran mukaan tehtyä laskettua-aikaa. Kuukautisten mukaanhan olisi vauvan pitänyt syntyä syyskuun alussa eli melkein kaksi viikkoa nykyistä laskettua-aikaa aiemmin. Kätilö oli näkevinään jotain poikamaisia piirteitä jalkojen välissä ja kyllä siinä vaalea täplä oli minunkin mielestäni. Mies ei nähnyt mitään. Miten teillä muilla onko se varma pojan merkki vai voiko tytölläkin tuossavaiheessa näkyä jotain tuon kaltaista? Olen jotenkin alusta lähtien ajatellut, että vauva on tyttö ja nyt pojaksi kuvitteleminen tuntuu hassulta. Alkoi kuumeinen poikien nimien läpikäyminen eikä mikään nimi tunnu omalta. Niin ja nyt sitten alkoi se 4 D:n miettiminen vaikka jo luovuttiin siitä, kun ei nimenomaan haluttu tietää vauvan sukupuolta. Tuo kätilö vaan otti asian puheeksi.
Samettinen kyseli, että missävaiheessa tavaroita hankitaan ym. Me hommattiin vähän kuin vahingossa pinnasänky jo nyt. Oli niin hyvä huuto että ei voinut antaa menää ohi. Tekisi vielä mieli hommata se sitteri jos sattuu edullisesti eteen juuri se jota olen ajatellut niin on varmaan ostettava. Yritän löytää kaiken mahdollisen käytettynä, kun näköjään tavaraa on tarjolla melko runsaasti.
Ihana auringonpaiste ulkona. Täytyy lähteä lenkille.
Hyviä vointeja kaikille.
RasiNa 20+4
Vappu vietetty ja herkkuja mussutettu, aatto olitiin kotosalla ja eilen sitten vappupäivän naamiaisissa :)
Juhlat joissa olimme (isäntäperhe puolituttu),maha pullahtanut isoksi et ei varmasti voi erehtyä raskaudesta(ainakin itse luulin),siellä sitten tarjoiltiin mullekin alkoholipitoista,tyrkkäsin ne eteenpäin miehelleni :)älkää kysykö miksi en mitään sanonut :):):)Kai ne vaan sitten luuli et oon muuten vaan pullahtanut,hih.
Tuntuu ihan oudolta kun liikkeet niin vaisuja ja tunnen tosi harvakseltaan, eilenkin havahduin et koskakohan viimeksi liikkeitä tuntunut, tulee ihan hirveä tunne siitä et kaikki ei olekaan niinkuin pitää :(
Järjellä jos ajattelee niin ne liikkeet kai vaisumpia kun istukka edessä (aikaisemmin ollut takana)...tunnetteko muut useita kertoja päivässä??
Olenkohan vähän hölmö kun mietin äitiyspakkauksen ottamista??Kolmelta lapselta jäänyt kuitenkin aika hyvin tavaraa...mut toisaalta siinä pakkauksessa on niin paljon hyödyllistä..
Eläimistä kyseltiin...meillä myös koira :)
Rauhallista viikonloppua ja lämpimiä ilmoja
mango 21+3
joops...ei tehty mitään kummempia.. mies oli vaan niin mielissään kun sai olla viikolla rauhassa kotona, että oleiltiin vaan omalla perheellä. eilen grillattiin ja lättyjäki paisteltiin ulkona...olipa ihanat ilmat! -nyt on täältäki pihalta lumet lähteny jes!
Mango...entiiä ootko hölmö kun sitä pakkausta mietit, niin mieki (oon hölmö :)) mietin vaik neljältä lapselta kamppeita tallessa. se raha kun minusta vaan tuntuu niin sellaselta joka menee seuraavalla kerralla melkeenpä ruokaostosreissulla... En oo kyllä aiemminkaan saanu pidettyä kaikkia pakkauksen vaatteita (kaks pak. oon ottanu)...on ne jotku niin rumia, mut muutamia käyttökelpoisia...etenkin ne kietaisubodyt on ollu ihan huippuja mun mielestä vauvalle pukea!...nyt tulis kestovaippaki ja kivemman näköisiä vaatteita, siitä on kuiteski aikaako oon ottanu ne (-02ja-03). Tykkään silti ostaa niitä ihan pieniäki vaatteita joka vauvalle uusia..että saa olla oman kokoisissa ja näköisissä;)!
Tänään lähtään pohjoista kohti kunhan mies kotiutuu. Kyläily reissulle ja mummun tykö! Vielä ei ollakkaan uudella autolla ehditty kauemmas, joten tulee sekin testattua kunnolla!!
Masussa mekastetaan :D... ens viikolla ultra!!
tänään vuoden taas vanhempana;)
tuutski 28vee +villipikkuruinen 20+3
Hyvä syntymäpäivää tuutelituu!
Ja isot onnentoivotukset kaikille ihania ultrauutisia saaneille :) Ja varsinkin Mirrelille joka sai odotetut tulokset!
Vappu meni töiden ja hyvän ruoan merkeissä. Itse olin kyllä aaton vapaalla, mutta mies ahkerana töissä. Ja Vappupäivän tein minä töitä ja mies kotona... Nautiskeltiin mustaa makkaraa ja muita herkkuja :P
Joku näistä lemmikeistä kyseli. Meillä on saksanpaimenkoira ja sen kaks sekarotusta pentua sekä kissa. Luojan kiitos ne kurasäät on nyt (?) ohi. Pääsee edes hiukan helpommalla siivouksessa.
Mulle on nyt ilmaantunut raudanpuutosoireita, tai sitte nää on raskausoireita :) Selviää sitte seuraavassa hemoglobiinimittauksessa. Väsymys, ärtymys, huimaus, sydämen tykytys... Tosin väsymystä aiheuttaa myös unen puute. Mahassa oli taas juhlat 2.36 viime yönä... Niin innolla kun näitä kunnon liikeitä olen odotellut, niin... Alkaa se väsyttää, kun tuntia enempää ei kerralla saa nukuttua ja kello soi työaamuna 4.20... Mut toisaalta se on niin helpottavaa tietää, että kaikki on mahassa kunnossa :)
Tavaroita ei olla vielä juurikaan hankittu. Vaatteita tietysti (ei voi vastustaa kiusausta), mutta ei muuta.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!! :)
Norah81 ja tuplat 21+1
pihahommissahan se meni.. siirreltiin istutuksia ja mies jyräsi pensasaidalle uraa. ystäviä oli vappuaattona syömässä. esikoinenkin näytti illalla oikean vappushown serpentiinillä ja ilmapalloilla nakuna :) (oli tullut kylvystä).
nyla: tehtiinkö kunnallisella siis ihan 4D (eli liikkuvana reaaliajassa) vaiko 3D, eli ei liikkuvana? vau jos tekeevät sen ihan oikeana 4D, eikä 3D.. näitä 3D käyttävät keskus-sairaaloissa.
kimaro: hienoa, että tyttösesi oli kunnossa ja mahalaukku näkyi! :)
mango: täälläkin on niitä hiljaisia päiviä vauvan liikkeissä. etenkin eilen, kun olin koko päivän liikkeessä en huomioinut yhtään liikettä. illalla sitten levolle mentäessä sain pienet mujaisut, että hengissä ollaan. vaihtelee niin nuo potkujenkin ja liikkeiden voimakkuudetkin, kun on eriasennossa masussa. päivällä tänään oikein masu heilahteli, kun potki ja mylläsi :) meillä on kuitenkin vielä niin " vähäiset" viikot menossa liikeseurantaa ajatellen. minullakin muuten istukka tuossa edessä :)
hei, eikös se ole rv22 kun aletaan ylläpitämään raskautta lääketieteellisesti, jos on ennenaikaisuuden uhka?? ja rv22 aletaan myöskin puhua synnytyksestä, eikä enää keskenmenosta? kohta on siis taas yksi etappi ohitettu! :) muistelisin näin, kun tiedän tapauksen jossa ei vauvaa estelty tulemasta rv19 aikana ja nimitettiin keskenmenoksi myöhemmin :( kaikkea minäkin mietin..
tuutski: minäkin tykkään kietaisubodyistä ;) ei tarvitse pään yli mitään vedellä, vaan voi avata bodyn vauvan selän alle ja siitä pyöritellä päälle. olenkin ostanut jo muutaman 56cm kietaisubodyn.. niitä lisää!
niin ja onnea synttäreiden johdosta!
tänään sain briot työnnettyä varastoon, kun esikoinen siirtyi päivänokkauniin sisälle :) saavat siellä odotella seuraavaa käyttäjäänsä.. olen niin tyytyväinen, että sain vaunut nyt vähäksi aikaa edes pois jaloista tuolta khh. tytöllä kun ei ollut enää niin kovassa käytössä, kuin pienemmällä vauvalla. muutamat pikatirsulat veti aina vaunuissa vain.. nyt siis nukkuu omassa sängyssään päiväunet. pinnasänkykin vaihtuu nyt ensi viikolla lastensängyksi. hurja ajatella, että minun pikkuinen nukkuu pian tavallisessa sängyssä.. vastahan minä hänet laitokselta kotiin kannoin ;) tai noh, onhan tästä jo se 1v.3kk..
cec ja typykki 21+6
ja meni. Me oltiin ihan kotosalla, grillailtiin kummankin siskojen kanssa.
Viikko mennä hujahti, äsken yritin päivittää itseni ajantasalle keskusteluissa. On kyllä mukavaa lukea iloisia ultra- ym. kuulumisia! Suru-uutiset ovat ikävä osa elämää, lämmöllä ajattelen heitä, jotka ovat niitä kohdanneet.
Muutama kysymys vielä, kun seuraavaan neuvolaan on niin pitkä aika:
- Millä raskausviikoilla olette lentäneet / saa lentää ja mitä pitää ottaa huomioon?
- Olin viikko sitten liian kovaa soittaneen bändin keikalla ja omia korvia särkiessä mietin, että onko masuvauvalle jotain suositeltavaa desibelirajaa?
Semmosta tänne,
aidae ja mokkula 22+3 (joka kovasti polskii masussa)
Ceciliah: Sanottiinko teille rakenneultrassa sukupuoli ja jos niin pitikö 4D ssä paikkansa?
Marili80: (muistiko nimen oikein?) Mitä teille siis sanottiin ultrassa? Ja mitä näit?
Minä kun en jaksa uskoa meidän tyttöuutisiin ja siksi utelen muilta! :)
Tunden kokemus vetää vaan niin kurjalle mielelle ettei tosikaan. Tuntuu ihan hirmuisen pahalta hänen puolestaan :( Lämmin halaus Tunde kulta sulle.
Tää meidän tyyppi vaan ei liiku paljoa ja huoletaa ihan kamalasti se asia. Kokokin oli rakenneultrassa pikkuisen normaalia pienempi, mikä ei ole mun vauvoille yhtään ominaista!
Odotan kovasti 4D ultraa Brunolla , joka siis on maanataina, jos siinä saisi tarkemmin selville vauvelin olotilan.
Mustaverho 20+4