Mieheni jättää minut aina huomiotta seurassa - onko tuttua sinulle?
suututtaa, kun mieheni aina seurassa (ystävät yökylässä, juhlat tms.) "unohtaa" minut. Hän ei katso minua, puhuu päälle, ei jatka aloittamaani keskustelua jne.
Loukkaavaa käytöstä minusta. Ei mirkestään tee näin joten riita tulee joka kerta kun pettyneenä tästä mainitsen.
Kommentit (63)
Eivätkö teidän miehet todellakaan itse tajua käytöstään? Eikö vaikka kertoisitte esimerkin toisensa perään ja kysyisitte syytä? Tai menisitte johonkin ja kun mies alkaa taas etuilemaan/väittelemään tms. niin sanoisitte siinä hänelle jotenkin muiden asiaa tajuamatta, mutta niin, että mies varmasti tajuaa?
Meillä oli joskus myös tuota mun tarinan yksityiskohtien vänkäämistä, mutta lopetin sen heti sanomalla, että mä kerron tämän nyt kun olen kerran jutun aloittanutkin. Kävimme asiasta myös pari keskustelua jälkeenpäin. Pari kertaa mies on myös "unohtanut" esitellä minut kun esimerkiksi hänen työkavereitaan on tullut vastaan. Se loppui kun tein samalla tavalla hänelle. Ehkä noloa kaikille, mutta asia meni jakeluun aika nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:40"]
Ihan käsittämätöntä käytöstä, erityisesti noilla jotka kertovat miehen kotona olevan huomioiva ja hellä. Mistä ihmeestä tällainen käytös sosiaalisissa tilanteissa voi johtua?
[/quote]
Kaverit, alkoholi tai molemmat menevät edelle. Näin minun kohdallani ainakin. -41
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:40"]
Ihan käsittämätöntä käytöstä, erityisesti noilla jotka kertovat miehen kotona olevan huomioiva ja hellä. Mistä ihmeestä tällainen käytös sosiaalisissa tilanteissa voi johtua?
[/quote]
Kaverit, alkoholi tai molemmat menevät edelle. Näin minun kohdallani ainakin. -41
[/quote]
Mutta miksi? Siis miksi noin törkeäja mitätöivä käytös..?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:28"]
Mutta kertokaa te keittiopsykologit etta mista tama kaytos johtuu?
Onko suhde ihan tuhoon tuomittu jos mulla on tuollainen mies?
[/quote]
Mun ex-poikaystävä oli just tuollainen. Hänen lapsuutensa oli henkisesti sairas. Vanhemmat hylkäsi isovanhempien huomaan ja nämä huomauttelivat jatkuvasti (muidenkin läsnäollessa) kuinka pitää olla kiitollinen kun antoivat armosta asua luonaan ja olisi pitänyt lastenkotiin laittaa. Voin vain kuvitella millaista tekstiä on tullut silloin kun ovat olleet keskenään. Ex-poikaystävällä oli todella huono itsetunto, ette usko kuinka alas se ihminen oli painettu. Koki kaiken uhkana itselleen. Se on varmasti vaikuttanut.
Meillä ei sentään eteen siirrytä mutta minun sanomiin asioihin ei kommentoi kuinkaan, katselee vaan ympärilleen. Toisten sanomiin asioihin kommentoi ja keskustelee. On muutenkin aika huono sosiaalisissa tilanteissa että varmaan ei paukut riitä mun kanssa seurustelemiseen. Asiasta olen sanonut muttei muutu. Teen nyt samaa eli mieheni on mulle ilmaa toisten seurassa. Ei kuulemma pidä siitä mutta siltikään ei käytös häneltä muutu.
Meillä kans samaa ongelmaa. Vasta oltiin yksissä häissä, niin mies katosi melkein samantien muiden seuraan, enkä nähnyt miestä kun sen ajan kun istuttiin ruokapöydässä. Hän ei myöskään esittele minua ystävilleen ja tutuilleen, etenkään naispuolisille. Tuolla häissäkin sitten menin mieheni luokse ,kun hän jutteli erään naisen kanssa ja hänestä huomasi että hän oli erittäin kiusaantunut. Kotona vähätteli asiaa, ja väitti että kuvittelen vaan. Varmaan sitten niin...
Minä olen miettinyt, että onkohan miehellä se, että hän on suurperheen nuorimmasta päästä. On tottunut siihen, että pitää tuoda itsensä esille saadakseen huomioita, ja samalla muut unohtaa. Voisin kuvitella myös, että ainoat lapset ovat samanlaisia, mutta päinvastaisesta syystä: He ovat tottuneet saamaan huomota antamatta sitä itse muille.
Mun mieheni on ainoa lapsi eikä tosiaankaan käyttäydy noin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:08"]
Miten te annatte kohdella itseänne noin?! Ei tajua.
[/quote]
Mitäs noiden naisten pitäisi sitten tehdä?? Järkätä hirveä kohtaus siellä kyläreissulla vai? Aika moni taisi mainita yrittäneensä keskustella asiasta, mutta miehet väittävät ettei naisen kuvailemaa asiaa tapahdu.
mun ex oli samanlainen. paljastui narsistiksi myöhemmin ja pääsi psykologille joka auttoi aluksi. empatiakyky puuttui kuitenkin ja kun lääkekuuri häneltä loppui niin sama narsisti puski naamansa ulos ja suhteemme loppui. ja hän poltti sillat takana. Olen kuitenkin onnellinen että se on takanapäin, olisi ollut virhe jatkaa. Tämä mainitsemasi asia oli yksi ongelmista, mutta ei suinkaan ainoa.
Kohtalotoveri täälläkin... mun mies tosin alkaa juhlissa kaveraamaan ennemminkin jonkun naispuoleisen vieraan kanssa jonka kanssa juttelee koko illan. Itse olen täysin näkymätön miehelle. Jos huomautan, niin mies suuttuu ja olen mustasukkainen vainoharhainen hullu joka haluaa vaan riidellä turhasta. Luulin lopulta jo itsekin näin mutta muutkin ovat todistaneet miehen käyttäytyvän näin, joten vika ei ole minussa.
Ratkaisua ongelmaan en ole vielä keksinyt. Mies on luvannut parantaa tapansa kun on tajunnut, että käytöksensä loukkaa minua, mutta parin kaljan jälkeen lupaukset unohtuvat. Pitää kai lopettaa kavereiden illanvietoissa käyminen kokonaan.
Hyi :( kuulostaa oikealta pösilöltä
Aivan sama homma täällä. Ja yleensä jos sattuu olemassa oloni muistamaan niin sekin on jotenkin kierostu kiedottu vittuiluun kun kertoo "hauskoja" juttuja kavereilleen tyyliin "kun tehtiin muijan kanssa sitä ja tätä niin voi helvetti kun se teki sitä ja tätä."
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:35"]
Täällä bingo. Olen monet illat istunut minulle tuntemattomassa seurassa, jossa ei ole mahdollista osallistua keskusteluun. Mies ja kaverinsa puhuvat aina jostain autoista ja armeijasta mistä minulla ei ole mitään hajua. Kun kieltäydyn nykyään lähtemästä tällaiseen seuraan kun en jaksa olla mikään seinäruusu, raivoaa mies että NO SAA OSALLISTUA KESKUSTELUUN ettei kukaan "kiellä". Mitäpä tuollaisiin aiheisiin sanoo? "Määki ajan autoa"? :D toivoisin että mies ottaisi minut huomioon ja ohjaisi keskustelua niin että minäkin voisin osallistua.
[/quote]
Amen. "Yhy yhy oma vikasi kun et osallistu keskusteluun." Poikaystävä vielä ihmettelee, miksi en halua tulla hänen kanssaan niihin harvoihin juhliin, joihin hän minut pyytää. En tunne hänen kavereitaan, ja on vaikeaa + inhottavaa tunkea väkisin keskusteluun, jos ei välttämättä edes tiedä keskustelun aihetta. Ei mua varmaan edes haluta mihinkään juhliin :D