Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään kuolemaa

Vierailija
20.02.2026 |

on alkanut pelottaa suunnattomasti. En halua kuolla vaikka onkin joskus pakko edessä. Miten laannuttaa pelkoa, onko täällä pappia paikalla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse pelätä. Siirryt vain seuraavalle tasolle.

Vierailija
2/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdista ajatuksesi muualla heti kun kuoleman ajatus tulee päähän. Alat vaikka laskea mitä kaikkea vihreästä näet ympäristössäsi tms. Ota sun ajatukset hallintaasi.

Lisäksi voit ajatella, että elät mahdollisimman hyvän elämän joka sinulla nyt on. Koskaan ei voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä täydesti. Sitten joskus on helpompi luopua ja lähteä.

Vierailija
4/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se, että elämästä ei kukaan selviä hengissä. Siihen asti kannattaa kuitenkin elää.

Vierailija
5/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdista ajatuksesi muualla heti kun kuoleman ajatus tulee päähän. Alat vaikka laskea mitä kaikkea vihreästä näet ympäristössäsi tms. Ota sun ajatukset hallintaasi.

Lisäksi voit ajatella, että elät mahdollisimman hyvän elämän joka sinulla nyt on. Koskaan ei voi tietää.

Kuolema pitää kohdata jotta siitä pelosta pääsee eroon

Vierailija
6/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta tasolle siirtyminen. Minun rakkaat vanhempanikin kuolivat ja en voi käsittää, etten saa heihin yhteyttä enää, alussa sain muutaman kerran ja sain kerran lentävän lautasenkin yöllä meidän parisängyn ylle ja ääni sanoi: Varo tuon kättä. Sitten lautanen meni mieheni päälle surisemaan hetkeksi ja meni sitten pois, ääni kuuluin aika kauan vielä jälkeen, se surina, lautanen oli kaksivärinen, puna-vaalea kuin ufo.

Vierailija
7/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on semmoinen asia, mikä jokaisen on jossain vaiheessa kohdattava. Viimeistään keski-iässä se tulee, viimeistään kun ihan niitä läheisimpiä esim. omat vanhemmat, kuolevat. 

Joillekin se tulee jo nuorempana. Itselläni se iski teini-iässä, varmaan koska paras kaveri kuoli syöpään. Pelkäsin iltaisin mennä edes nukkumaan, koska voisin kuolla yön aikana. Ahdisti ihan valtavasti se että millä hetkellä tahansa sydän voisi pysähtyä, verisuoni katketa päästä tms. Pelkäsin myös syöpää, ja oli luulosairausoireita vähän väliä. Mutta niin siinä kävi, että vähitellen väsyin pelkäämään, ja jotenkin mieli saavutti sovun sen kanssa, että sellaista haurasta elämä on, eikä tässä auta kuin elää päivä kerrallaan, niin kauan kuin elämää riittää. Tuon älyllinen tietäminen ei auta kuolemanpelkoon, kaikkihan sen tietää, vaan jotain täytyy mielessä syvällä tapahtua, että oikeasti on sovussa tuon elämän rajallisuuden kanssa.

Vierailija
8/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitokset kaikista lohdutus viesteistä, onhan minulla vielä paljon hyvää elämässä ja perhekin.

Vierailija
9/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pappi Espoosta. Ihan kristillisen uskon ytimessä on viesti kuoleman voittamisesta. Jumalan Poika Jeesuskin kuoli, mutta myös nousi kuolleista. Eikä se kuolemakaan ollut turha, vaan sillä hän kantoi meidän syntiemme tuomion ja avasi tien ikuiseen elämään jokaiselle, joka häneen turvautuu - vaikka heikollakin uskolla.

Vierailija
10/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä kokoan työkaluni.

kuulon, näön, maun, hajun, aivot.

On tullut ilta,

työpäivä lähenee loppuaan,

maamyyrän tavoin,

minä palaan kotiini, maahan.

En siksi, että olisin väysnyt tekemään

työtä, ei minua väsytä, mutta aurinko on laskenut."

Nikos Kazantzakis

Vierailija
11/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema pitää kohdata jotta siitä pelosta pääsee eroon

Oot oikeassa, sitten ei tarvii enää pelätä kun on kuollut.

Vierailija
12/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku sano viisaasti näin että ihminen joka ei ole kuollut eläessään, pelkää kuolemaa. Ihminen, joka on kuollut kertaalleen tai useamminkin lopettaa pelkäämisen. 

Menee varmaan monilta yli ymmärryksen, mitä en ihmettele täällä ollenkaan.

Vierailija
13/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkää itse kuolemaa, vaan kipua joka kuolemaan liittyy.

14/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin päässeeni siitä siis kuoleman pelosta siinä vaiheessa kun olin kuolla alkoholimyrkytykseen

Silloin oli oma kuolema lähellä

Pentti Karvonen 36 vuotta ou jee

😜🍗🚀🍻🔪🇬🇷🍆🍺💓🇫🇮🍑

Tässä teille palkinto kas näin........

🐒💨 🐒💨 🐒💨 🐒💨 🐒💨

Vierailija
15/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kipu, joku kertonut sulle satuja, ei kai rajantakaa tullut vitsiniekka, vuosikausia kivuissa eläminen kyllä olisi piinaa josta tahtoisi varmaan monikin mielellään pois.

Vierailija
16/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä kuolemaa pelkäät? Miljardit ihmiset eläimistä puhumattakaan ovat kuolleet jo ennen sinua ja heille kaikille on käynyt tosiasiassa aivan luonnon lakien mukaan.

Et sinä mihinkään taivaaseen tai helvettiin pääse/joudu, koska sellaisia ei ole todellisessa maailmankaikkeudessa olemassakaan.

Vierailija
17/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nykyään on kunnon kipulääkkeet.

Vierailija
18/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrytään toiselle tasolle.siellä ei surut ja murheet paina,kukaan ei raahaa raskasta kantamusta, pelataan aatun ja stalinin kanssa sököä.

Vierailija
19/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kausittain, tulee jaksoja etten saa ajatuksia kuolemasta irti. Mutta sitten elämään ja sen haasteisiin keskittyminen auttaa yllättävän paljon. Toisaalta kun isot pelot askartelee mielessä niin pienet asiat ei pelota. Muistan esim kun joku ope ylppäreiden alla sanoi luokalle että kaikki niistä kirjoituksista on ennenkin selvinneet ... Ja mun päässä se kääntyi että kaikki ed. sukupolvet kuolemastakin on selvinneet, enkä jännityksen puolikastakaan tuntenut kirjoituksia kohtaan. 

Vierailija
20/21 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään enemmän miten tulen kuolemaan ja kuinka tuskallisesti henkisesti tai fyysisesti. Toivon että käy terveenä nukkuessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän