Reissaamisen asiantuntijat hei, suositelkaa matkakohdetta. OV
Eli tarkoitus olisi lähteä luultavasti syyskuussa reissuun.
Perheessä lapset 3 ja 5 vuotta, isä ja äiti.
Tahtoisimme tehdä pienellä budjetilla viikon, max 10 päivän loman. Euroopassa, omatoimisesti.
Emme ole etsimässä rantalomaa, emme tahdo Plataniakseen tai Alcudiaan. Emme myös Bulgariaan, Kyprokselle, Maltalle tai Aurinkorannikolle. Joku yhdistetty kaupunki-rantaloma kenties. Matkattu on lastenkin kanssa jonkun verran, ovat rentoja matkustajia.
Lähinnä nyt etsin vinkkejä jostain ei niin tyypillisistä kohteista. En etsi erikoisuuksia, extremeä, mutta kaipaisin vinkkejä ja saada ahaa-elämyksiä paikoista mitä itse en ole tullut ajatelleeksi. Emme pidä isoista kaupungeista, niitä on nähty ennen lapsia. Toki joku yhdistelmä pari päivää kaupungissa ja loppuloma pikkukylässä olisi toimiva.
Matkustustapa voisi olla auto (jos suuntana Baltia), laiva/juna, tai lentokone. Kauas ei ole pakko päästä, jotain lähiseutujen helmiäkin voisi harkita.
Onko sinulla joku ihana pieni idyllinen paikka tiedossasi ja tahtoisit jakaa tietosi? Majoituskin voi olla mitä vain teltan, mökin, b&b:n, huoneiston ja hotellin väliltä.
Ideoita on itsellänikin vaikka kuinka. Mutta jotain kivaa on voinut jäädä huomioimatta, toisten kokemuksia on aina kiva kuulla. Baltiassa en ole matkannut lainkaan Tallinnaa lukuunottamatta. Kiinnostusta olisi Jurmalaan/Pärnuun, ehkä Saarenmaallekin.
Pidämme luonnosta, hyvästä ruoasta ja viinistä/oluestakin. Museot ja historia kiinnostaa myös, lasten kanssa kun matkataan ei tietenkään niitäkään voi sisällyttää matkaan päivittäin.
Jos kiinnostusta riittää, tästähän voisi tehdä ketjun jossa voisi jakaa vinkkejä muutenkin matkailun saralta?
paikan nimeä tai suositella leirintäaluetta tai vastaavaa Saarenmaalta?
Olisin kiitollinen :)