Jos saisit tilille 1700 euroa joka kuukausi tekemättä mitään, tekisitkö mitään töitä edes?
Kommentit (21)
1700€ on sen verran vähän, ettei riittäisi mihinkään vaikka asun yksin. Perheelliselle naurettavan pieni summa.
Saan, mutta en lopettanut. Mutta on se silti takaportti, jos töissä rupeaa liika v..i.tu.tt.amaan.
Jos niitä rahnoja ei menetä vaikka tienaiskin jotain päälle, niin sit vois toki jotain tehdäkin.
En todellakaan tekisi.
Eihän mulla nytkään nettopalkka isompi ole.
Saan tililleni tekemättä mitään 2350€ (brutto) 1860€ (netto). En valita. Vakuutusyhtiöltä tulee.. olen suomalainen. Työtapaturmasta johtuen nyt eläkkeellä. Lisäksi pari sijoitus asuntoa joista vuokratuloja 936€. Hyvin pärjään.
Mies 51v
Saan, ja teen, vapaaehtoistyötä. Mutta ei joka päivä oravanpyörää, kun ei ole pakko.
No mä saan vaan satasen tuota enemmän kokopäivätöistä eli en varmaan.
Olisit nyt vähän vaivautunut avaamaan mikä vähemmistö näin tekee, saa 1700€ tekemättä mitään.
Taidan olla kohta tuossa tilanteessa, asuntosijoittamisen aloitin 17v sitten, ja osa on jo maksatettu, osa velkaisia. kivat hillot tienattu. jahka olen 55v, pyydän osa-aika sopparia työpaikalta, 2-3 päivää töitä ja alan käyttää näitä rahojani siinä kohtaa.
Työnteossa on paljon hyviä puolia, eli kyllä tekisin, ainakin jonkin verran :)
En tietenkään. Tuollahan eläisi herroiksi.
Minä olen nyt kokeillut tuota parikymmentä vuotta eläkkeellä. Kyllä sillä juuri ja juuri tulee toimeen, kun asunto, mökki, auto ja muut on maksettu. Jos jotain arvokkaampaa haluaa hankkia entisten tilalle tai vallan lisäksi, niin silloin joutuu kyllä kopaisemaan lisärahat sukan varresta.
lkaisin yrittäjäksi noilla tuloilla. Olen aina halunnut olla yrittäjä, mutta ei ole ollut rahaa aloittaa.
Olen hakemassa työkyvyttömyyseläkettä. Vastaus on kyllä.
Tekisin työtä luovan alan yrittäjänä. Olisi ideaali tilanne minulle. Itseasiassa paljon vähempikin riittäisi.
Saan tällä hetkellä palkkaa n.1500e bruttona ja pärjään silläkin rahalla. Eli ei tarvis raahautua veemäiseen työhön ja siitä maksettaisiin enemmän eli en todellakaan tekisi.
asuiin Thaimassa tai Intiassa, mutta niin aion asua taas puoli vuotta muutenkin talven, vaikka saan vain 1000 e ansikkaa käteen ja joudun maksaa siitä vastikkeen ja sähköt Suomeen ja lainoja sekä velkoja, 170 e jää käteen mutta sillä vuokraa jo asunnon Bangkokissa kuukaudeksi. ja eurolla saa lounaan. 3000 e on tilillä ja 6000 e visakortteja.
Tienaan kokopäivätyöstä 1800 e/kk NETTO joten en todellakaan. Elän nytkin 1300 e/kk sillä laitan 500 e joka kk säästötilille anyway. 1700 e en kyllä tekis yhtään mitään jos sen ilmasiks sais!
Tuo summa on aika pieni. Tekisin töitä edelleen.
Lopeta tää provoaminen. Ei kukaan saa noin paljon tukia yksinään.