Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reissaamisen asiantuntijat hei, suositelkaa matkakohdetta. OV

Vierailija
25.04.2008 |


Eli tarkoitus olisi lähteä luultavasti syyskuussa reissuun.

Perheessä lapset 3 ja 5 vuotta, isä ja äiti.



Tahtoisimme tehdä pienellä budjetilla viikon, max 10 päivän loman. Euroopassa, omatoimisesti.



Emme ole etsimässä rantalomaa, emme tahdo Plataniakseen tai Alcudiaan. Emme myös Bulgariaan, Kyprokselle, Maltalle tai Aurinkorannikolle. Joku yhdistetty kaupunki-rantaloma kenties. Matkattu on lastenkin kanssa jonkun verran, ovat rentoja matkustajia.



Lähinnä nyt etsin vinkkejä jostain ei niin tyypillisistä kohteista. En etsi erikoisuuksia, extremeä, mutta kaipaisin vinkkejä ja saada ahaa-elämyksiä paikoista mitä itse en ole tullut ajatelleeksi. Emme pidä isoista kaupungeista, niitä on nähty ennen lapsia. Toki joku yhdistelmä pari päivää kaupungissa ja loppuloma pikkukylässä olisi toimiva.



Matkustustapa voisi olla auto (jos suuntana Baltia), laiva/juna, tai lentokone. Kauas ei ole pakko päästä, jotain lähiseutujen helmiäkin voisi harkita.



Onko sinulla joku ihana pieni idyllinen paikka tiedossasi ja tahtoisit jakaa tietosi? Majoituskin voi olla mitä vain teltan, mökin, b&b:n, huoneiston ja hotellin väliltä.



Ideoita on itsellänikin vaikka kuinka. Mutta jotain kivaa on voinut jäädä huomioimatta, toisten kokemuksia on aina kiva kuulla. Baltiassa en ole matkannut lainkaan Tallinnaa lukuunottamatta. Kiinnostusta olisi Jurmalaan/Pärnuun, ehkä Saarenmaallekin.



Pidämme luonnosta, hyvästä ruoasta ja viinistä/oluestakin. Museot ja historia kiinnostaa myös, lasten kanssa kun matkataan ei tietenkään niitäkään voi sisällyttää matkaan päivittäin.



Jos kiinnostusta riittää, tästähän voisi tehdä ketjun jossa voisi jakaa vinkkejä muutenkin matkailun saralta?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko väärässä? Moni sitä on kuitenkin kehunut.

Millaisissa hinnoissa nuo rivarit ovat mistä joku mainitsi? Kuullostaisi muuten meidän perheelle sopivalta lomailumuodolta. Kiitos vinkistä.



Terv. eräs joka kanssa printtaa ketjun, kiitos kaikille :D

Vierailija
22/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mieluummin menisin sinne Plataniakseen kuin Puolaan. Edellisessä ainakin aurinko paistaa. Mitä hienoa on taistella kielitaidottomien puolalaisten kanssa surkeiden ruokien hintahuijauksista, en tajua. Ja Bodensee on ihan hajuton ja mauton ja sama pätee yleensä saksankielisiin alueisiin - tylsiä ja persoonattomia. Mutta tämä on vain yksi mielipide ja tietenkin väärässä ketjussa. Sorry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin sitten vaikka Pargaan tai siellä Kreetalla vaikka Paleohoraan. Onhan se Platanias varmaan ihan kiva, mutta jos tahtoo muutakin kun turistiravintolat, turistikaupat ja rannan, niin matkustaa varmaan jonnekin muualle.



Kauanhan se kestikin ennenkuin joku tuli esittäämän kommenttejaan.

Kiva ketju, pidetään yllä.



Kroatiaa ehdottanut.

Vierailija
24/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wizz air lentää Turusta Gdanskiin keskiviikkoisin ja sunnuntaisin, eli se on halpalentoyhtiö jolla saattaa päästä erittäin halvalla jos valitsee sopivat päivät. Esim. syyskuussa pääsisi tiettynä 2 aikuista 3 yöksi lennot n. 100e yhteensä menopaluu!

Vierailija
25/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


kaksi aikuista ja kaksi lasta oli menopaluu syyskuussa yhteensä veroineen 118¿.



Ei paha.. Kannattaa tarkkailla eri yhtiöiden tarjouksia. Ns. normaalihintaisista Lufthansalla on ollut hyviä tarjouksia viime aikoina.

Vierailija
26/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdössä autoilulomalle pohjois-espanjaan ja käväisemme myös barcelonassa. kiertelemme siis kataloniaa autolla ja yövymme puolet matkasta toisessa paikassa, puolet toisessa. Mielenkiinnolla odotan matkaa, enää reilut 3 viikkoa :) Me tykkäämme sellaisista reissuista joissa pääsee kiertelemään enemmänkin ympäristöä ja tutustumaan useisiin kaupunkeihin, joten meillä on auto aina must lomaillessa, suosittelen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella mitä maksaa?

Entäs yöpymisten hintataso Espanjassa?



Kiva ketju :)

Vierailija
28/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraamme auton lentokentältä heti ja palautamme lentokentälle kun lähdemme (citroen berlingo, 130e/8 päivää plus bensat). Majoituksia löytyy kyllä joka hintaluokkaa, me valitsimme edullisimpia ja yövymme 4 yötä 2mh+oh+k huoneistohotellissa (n.120e/4 yötä) ja toiset 4 yötä 1mh+oh+k huoneistossa (n.160e/4 yötä). Lennot maksoivat meiltä neljältä saksan kautta (ryanair) n. 400e sisältäen kaikki kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan pitää Alpeista niin tänne vaan kaikki. Olen asunut täällä kohta jo viisi vuotta. Tekemistä on turisteille vaikka mitä. Onhan tämä pieni kaupunki esim. Helsinkiin verrattuna, mutta Zurichinkään ei ole kuin 70 kilometriä. Täällä on esim. vanhoja linnoja ja Itävaltaan on noin tunnin ajomatka vuorille. Myös Lörrachiin on lyhyt matka. On vanhoja kaupunkeja jne.

Mulla on itselläni kaksi lasta ja olen tyypillisesti Hausfrau. Joten kiertelen paljon lasten kanssa. Ja muiden kotiäitien.

Yksi vastaajista kertoi vaihtaneensa Bochumissa junaa Muncheniin...Ei kai sittenkään, tulisi aika pitkä matka ;).

Vierailija
30/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku B:llä alkava se oli mut ei sitten vissiin Bochum.. :)



T. Junanvaihtaja



PS. Ihanassa paikassa asut, siellä Bodenseen rannalla!! (kade)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ei kyllä mitään kovia hintoja nuo huoneistojen hinnatkaan ole. Meillä kanssa aina matkataan budjetilla, ts. emme viitsisi maksaa huimia summia valmismatkoista. Kuullostaa kivalta teidän lomanne Kataloniassa. Otitte ilmeisesti Ryanin kautta auton vuokralle? Halpa hinta täydellisestä vapaudesta 8vrk aikana.. Matkakuume nousee täälläkin. Nauttikaa lomastanne!

Vierailija
32/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ei ole Ryanairin kautta, en nyt kyllä muista mikä sen firman nimi oli mistä vuokrattiin.

Iso sumpliminenhan näissä omatoimimatkoissa on, etenkin tämä reissu oli yllättävän hankala järkätä, tai lähinnä sopivan majoituksen löytäminen tuotti päänvaivaa, mutta saatiinhan lopulta kaikki järjestettyä.

Toinen mitä voin suositella Espanjasta on Torrevieja, Ryanair lentää Murcian kentälle joka on 40km päässä. Ja sieltä sitten suomalaisen Elsamar-nimisen firman kautta asunto, löytyy kerros/rivi-ja omakotitaloja, aivan ihania ja edulliset hinnat! Itse olimme aivan upeassa 3h+k+mahtava kattoterassa rivitaloasunnossa 10 päivää ja maksoi 500e.



t. 28/30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin taisi, mutta ei se niin tarkkaa ole.

Kiitos kaunis!! Täällä on ihan kiva. Tosin lunta ja paukkupakkasia on joskus ikävä. Täällä on jo kevät nyt pitkällä.

Suomeen ollaan taas tulossa kesällä. Ihanaa kuin siellä ei mökillä ole ihmisiä lainkaan ja oma isäni voi taas järkyttää miestäni kulkemalla ilman paitaa. Ei vaan, kyllä tuo ukko on taitanut jo tottua siihen. ;)

Vierailija
34/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Täytyy myös myöntää että jotenkin ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta maata kohtaan aiemmin. Tietämättömyyttähän tämä. Muistissa 70-luvun koulussa näytetyt kuvat Saksasta missä puut kuolee pystyyn jne. Mutta siellähän on vaikka mitä, kaunista puhdasta luontoa jne. Nyt oikein googlella etsimään lisää tietoa.



Mutta kiitos teille ketjuun kirjottaineille. Mukavaa saada pitkää ketjua aiheesta aikaan. Jatketaanko samaan malliin.



Itse tahtoisin kuulla vielä Irlannista itse lisää, Dublinissa olen piipahtanut, mitä paikkoja olisi lasten kanssa kivoja? Jotain pikkukyliä, rannikolla ehkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni maa, eli lyhyet välimatkat. Silti monenlaista nähtävää; kaupunkia, vuoristoa, maaseutua/viinitiloja, merenrantaa (ei hiekkarantaa kuitenkaan) ja järviä.



Edullisia ja kodikkaita majoitusvaihtoehtoja löytyy hyvin ihan paikan päältä. Finnair taitaa nykyään lentää suoraan Ljubljanaan? Me olimme muutama vuosi sitten, lensimme Italian puolelle Triesteen ja siitä bussilla eteenpäin. Osaksi aikaa vuokrasimme auton paikan päältä, mutta liikuimme myös julkisilla.

Vierailija
36/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Voisin suositella Kilkennyä. Itse olimme siellä kylläkin jo vuonna 1994, mutta juuri luin jostain palstalta kun paikkaa yhä kehuttiin. On kaakkois-Irlannissa, Dublinistä pääsee junalla muistaakseni alle kahdessa tunnissa. Pieni kaunis paikka, siellä on linna ja upeita katedraaleja. Kilkenny-oluen panimo on siellä myös



Me yövyimme pienessä rauhallisessa hostelissa, se lienee vielä voimissaan myös, ja siellä on myös kahden hengen huoneita. En muista nimeä, mutta osoite taisi olla Parliament Street. Löytynee googlella.



Irlannissa kävimme myös Galwayssa, monet kehuvat sitä myös. Länsirannikolla, vilkas pikkukaupunki. Opiskelijoita paljon, ei niin säväyttänyt kuin tuo Kilkenny.



Itse haaveilen paluusta Irlantiin. Siinä on vain sitä jotain. Tahtoisin nähdä Belfastin ja länsirannikon kunnolla etelästä pohjoiseen.

Vierailija
37/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityisesti siellä Bodenseen alueella on tosi paljon bed and breakfast-tyyppistä edullista majoitusta tarjolla. Sveitsin puolella yöpyminen on kallista.

Vierailija
38/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

goolgella campeggio il tiglio sirmione tai camping tiglio sirmione. Hintoja en ehtinyt katsomaan mutta sivut on olemassa.



Yksi upea reitti on myös Genevejärven ympäri, siellä on myös Lausanne, Montreaux, Evian jne upeita paikkoja. Em kaupunkien väliltä löytyy kylistä edullisia majoituspaikkoja. Yksi ihana kylä pohjoispään lähellä on Aigle jossa on upea linna mm. Jos jatkaa koilliseen niin tulee upeita vaellusreittejä esim Les Diablerets vuorelle.





Vierailija
39/41 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Mutta tuolla Tigliossa ei näyttänyt olevan bungaloweja/apartmenseja lainkaan, pelkkiä teltta/asuntovaunu-paikkoja? Pitää ajan kanssa katsoa vielä.



Kiitos sinulle Italian vinkeistä :)

Vierailija
40/41 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 pientä lasta ja olemme käyneet Saarenmaalla n.7 kertaa, lasten kanssa ja ennen lapsia! Mekään emme välitä oikein rantalomista, mutta toulta löytyy kyllä mahtavia hiekkarantojakin! Ja omalla autolla olemme käyneet joka kerran, kyllä on helppoa, kun voi liikkua oman aikataulun mukaan! Matkaan voisi yhdistää myös muita kohteita Virossa esim. Hiidenmaa, Pärnu! Halpa maa, tulee hyvin Suomella toimeen ja tiet hyvässä kunnossa! Ja lisäksi Saarenmaa on todella rauhallinen paikka lasten kanssa matkailuun, ei nimittäin juopot hillu katukuvassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi