Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No minä otin esikoisen pois päivähoidosta äitiysloman ajaksi

Vierailija
25.04.2008 |

ja nyt ei saada enää samaa hoitopaikkaa ilman jonottamista, eikä tunnu löytyvän muitakaan paikkoja. Kahden viikon päästä pitäisi mennä töihin :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän isommaksi! Vuoden ikäisen vauvan paikka ei ole päivähoidossa, sorry nyt vaan.

Vierailija
2/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoito on siis tarkoitettu työssäkäyvien vanhempien 3-5-vuotiaille lapsille?



Joka tapauksessa nyt harmittaa, etten pitänyt edes osa-aikaista paikkaa esikoiselle. Joudutaan todennäköisesti jonnekin kauas varahoitoon kunnes saadaan ehkä jonotuksen jälkeen paikka jostain lähempää. Jos olisin tiennyt, että minulle tullaan tarjoamaan tätä paikkaa, niin olisin kyllä pitäytkin hoitopaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työpaikka on niin ihmeellinen, että roikotat vauvaa ja esikoistasi siellä sun täällä? Miksi ylipäätään hankit lapsia, jos et heistä yhtään piittaa?

Vierailija
4/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika taas fiksusti ajateltu joltain mammalta, että äiti ei " yhtään piittaa" lapsistaan, jos vie lapsen hoitoon 1-vuotiaana. Niiiiin iänikuinen kiistely taas. Kyllä mä veikkaan, et onnellisia, taasen vähemmän onnellisia, lapsia asuu hyvin erilaisissa perheissä, joissa on tehtyerilaisia ratkaisuja.

Vierailija
5/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä hoitopaikassa, kotona, toisessa hoitopaikassa ja kolmannessa hoitopaikassa ja panee kuopuksen vauvana hoitoon, ei ole kovin kaksinen äiti. Sorry nyt vaan. Ikävää että totuus kolahti!

Vierailija
6/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisenä hän meni hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jos käy töissä, ei piittaa lapsista? Ihan mielenkiintoinen näkemys sulla, mutta olkoon. Sun miehesi ei kai kauheesti välitä teidän lapsista?



Ihmeellinen työpaikka on sellainen työpaikka, että yleensä ON työpaikka. Tällä alalla, tällä seudulla. Ei kaikki ole sairaanhoitajia, joille on työpaikkoja joka nurkalla.

Vierailija
8/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


yhdessä hoitopaikassa, kotona, toisessa hoitopaikassa ja kolmannessa hoitopaikassa ja panee kuopuksen vauvana hoitoon, ei ole kovin kaksinen äiti. Sorry nyt vaan. Ikävää että totuus kolahti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näitä vanhoillisia tyyppejä roikkumassa, jotka näkevät vanhemmuuden viime vuosisadan alun tyyliin.. Älä ap piittaa! Jos tarvitset tuon työpaikan eikä kunnollista hoitopaikkaa ole, on miehen asia jäädä hoitamaan lapsia. Jos tässä nyt jotain henkilöä halutaan syyttää, osoitetaan syyttävä sormi välillä isään - jooko?

Vierailija
10/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta lisää siis. Ja jos esikoinen on nyt 4-vuotias, häntä ei olisi pitänyt ollenkaan laittaa hoitoon aiemmin.



Ja 1-vuotias on vauva, liian pieni päivähoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Taas kerran voin vain ihmetellä, että teettekö lapsia omaksi iloksenne vai päiväkotia varten? Ja miksi teette niitä lapsia, jos ette jaksa/viitsi/halua itse niitä hoitaa??

Vierailija
12/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mummoja, mutta mies on yksityisyrittäjä ja kotiin jääminen tarkoittaisi käytännössä yrityksen laittamista jäihin ja asiakkaiden menettämistä. Ei kovin fiksua. Mummoista toinen on työelämässä, eikä pysty ja toinen ei jaksa eikä halua.



Tämä nyt meni vähän hakoteille, kun alkuperäinen pointti oli kumminkin se, että kun hoitopaikan saaminen voi olla aika vaikeaa niin ymmärrän hyvin miksi, kannattaisi pitää esikoinen hoidossa ainakin osittain. Ei ole minun mielestä äitien vika, vaan systeemin, joka tarjoaa liian vähän hoitopaikkoja. Mutta kun on kunnan tarjoamista palveluista kyse, niin ylitarjontaa ei tule koskaan olemaankaan. Jos näin olisi, niin sitten suomittaisiin päivähoitohenkilökuntaa helpossa työssä lusmuilemisesta ja verorahojen hassaamisesta päiväkotien tyhjäkäyntiin.



Se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mikä työpaikka on niin ihmeellinen, että roikotat vauvaa ja esikoistasi siellä sun täällä? Miksi ylipäätään hankit lapsia, jos et heistä yhtään piittaa?

Vierailija
14/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin aggressiivisella ja empatiakyvyttömällä ihmisellä on todelliset haasteet kyetä kunnolliseen äitiyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille, jotka syyllistätte ihmisiä töihin menosta, niin ei tekis teillekään pahaa lopettaa tuo plösöily ja mennä töihin.

Vierailija
16/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä saan osittaisen synninpäästön? Ovat hoidossa noin 6-10 pvää ja 5-8h kerralla, koska olemme molemmat 3-vuorotyössä.

Vierailija
17/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on äidit itse hoitaneet lapsensa mitkä halunneet tehdä.

Nykysuuntaus on mahdoton, ensin lapsia liukuputkelta sitten masennutaan ja kuskataan yhteiskunnan hoidettavaksi, ilmaiseksi.

Ei ihme että työssä käyviltä maksut nousee, jonkunhan on maksettava näiden lusmujen hoito.

Vierailija
18/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan... nukkuivat väkisin hiekkalaatikolle aamupäivällä ennen ruokaa. Mitään eivät pystyneet tekemään, istuivat vaan ja silmät lupsi, yksikin kaatui kun nukahti. Ruoka ei maistanut kun unet painoi päälle.

Suorastaan lapsen rääkkäystä!

Vierailija
19/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Aina on äidit itse hoitaneet lapsensa mitkä halunneet tehdä.

N

Vierailija
20/31 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäiset on aina tehneet ensisijaisesti töitä. Paitsi rikkaat, joilla on ollut varaa palkata muut tekemään työt. Naisen rooli pelkkänä äitinä on hyvin nuori keksintö, lähtöisin 1800-l porvarisperheistä, joissa naisille ei ollut muuta tehtävää kuin äitiys/vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän