Olen järkyttynyt tajutessani, että tämä uusavuttomuus
ei olekaan mikään uusi juttu. Täälläkin palstailee AIKUISIA ihmisiä, joiden lapsuudenkodissa ei olla tehty juuri mitään itse! Luulin että nämä peukalo keskellä kämmentä -tyypit ovat vasta nyt itse nuoria aikuisia. Mutta ei näköjään.
Jos ei kotona ole mitään oppinut, on tietenkin iso kynnys alkaa tehdä asioita aikuisena ekoja kertoja.
Kommentit (43)
No missä menee uusavottumuuden raja? Mitä pitää osata tehdä itse ;)
Siis mitä!!!??? Ei tuokaan mielestäni ole uusavuttomuutta vaan jotain.. en edes tiedä mitä. Olisiko ollut väsymystä taustalla tai masennusta? Itse kyllä joskus ajatuksissani vedän vauvalle housuja jalkaan, vaikka ei olekaan vaippaa, mutta se menee väsymyksen piikkiin.
Tiedän ihmisen, joka ei osaa keittää perunoita eikä kananmunia. Se on jo mielestäni uusavuttomuutta. Kyseessä on kuitenkin mies, joten voiko sitä pitää lieventävänä asianhaarana?
Vierailija:
Älkää ottako uusavuttomuuden kunniaa itsellenne, jos osaatte, mutta jostain syystä teitä ei vain huvita esim. leipoa tai tehdä ruokaa! ;D
Tässä esimerkki siitä, mikä on minun mielestä uusavuttomuutta: serkkuni oli tullut vauvansa kanssa mummolaan käymään. Vauva oli hienosti puettu, mutta kun sille tuli mummolassa kakat housuun, niin kas kummaa: vauvalla oli pelkät pikkuhousut jalassa, ei lainkaan vaippaa! Vaippaa ei ollut edes mukana!
Vierailija: