Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen järkyttynyt tajutessani, että tämä uusavuttomuus

Vierailija
24.04.2008 |

ei olekaan mikään uusi juttu. Täälläkin palstailee AIKUISIA ihmisiä, joiden lapsuudenkodissa ei olla tehty juuri mitään itse! Luulin että nämä peukalo keskellä kämmentä -tyypit ovat vasta nyt itse nuoria aikuisia. Mutta ei näköjään.

Jos ei kotona ole mitään oppinut, on tietenkin iso kynnys alkaa tehdä asioita aikuisena ekoja kertoja.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt oikeasti ihan järkkyä ettei mitään normaaleja perusruokia, perinneleivonnaisia tms. osata tehdä. Että kaikki ostetaan valmiina samalta teollisuusmoskalta maistuvina.

Siinä sitten oiva esimerkki lapsille.

Vierailija
2/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki pitää tehdä itse? Miten se on mukama niin paljon parempaa? Oletko ihmisenä joten hyveellisempi tai jotain jos teet kaiken itse? Mitä väärää siinä on jos arvostaa muita asioita ja käyttää aikaansa muuhun kun leivän leipomiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niiden tekemättä jättäminen tee ihmisestä uusavutonta.

Mä ostan mun simani kaupasta ihan sen takia ettei meillä mene sitä 2 litraa enempää, joten miksi tehdä sitä itse?

Vierailija
4/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edes jotain jos osaisi...

Vierailija
5/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan edes pidä tippaleivistä, joten olisi tyhmyyttä ruveta niitä vääntämään vain sen takia että perinneleivonnaisia kuuluu osata itse tehdä...

Vierailija
6/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen joka tekee kaikki itse on parempi kuin ihminen joka ostaa valmista? Mun mielestä kaupan sima on todellakin paremman makusta kun itsetehty! Mutta se onkin makuasia. Se ei tarkoita sitä että olisit jotenkin hienompi ihminen kun mä tai että ansaitset jonkin palkinnon tai jotain!!

Vierailija
7/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen AV-mammaan... :-)

Vierailija
8/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta edes jotain jos osaisi...

Vierailija
9/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain perusleivonnaisia tai etes pullaa.

Ja nyt tunnustus: Itse en ole koskaan paistanut munkkeja :) mutta kotiruokaa meillä tehdään joka päivä.

Vierailija
10/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jotain perusleivonnaisia tai etes pullaa.

Ja nyt tunnustus: Itse en ole koskaan paistanut munkkeja :) mutta kotiruokaa meillä tehdään joka päivä.

enkä tehnyt simaa. En ole katsonut tarpeelliseksi tehdä kumpaakaan, munkkeja meillä ei mene sitä määrää että kannattaisi alkaa tekemään taikinaa ja paistamaan, ja simaa en itse juo.

Osaan kuitenkin laittaa ruokaa ja leipoa mutta olen ilmeisesti silti uusavuton.

Vierailija
11/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kaupan pehmeä pulla on paljon parempaa mielestäni kun itsetehty! =) itsetehty on hyvää VAIN juuri uunista otettuna, sen jälkeen aivan kauheeta!

itsekin paljon leivon ja teen, mutta ei aina vaan jaksa! sitä varten on valmiit kaupoissa! relax mammat! =D

Vierailija
12/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta ihmiskunnan historian on ollut se joukko, joka marisee, miten paljon huonommaksi kaikki koko ajan käy - etenkin nuoriso ja naiset. Ihan ikiaikaista perinnettä sä vaan jatkat.

Vierailija
13/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan tehdä pennuille kelpaavaa sapuskaa, jopa keittää kananmunia.

Pestä pyykkiä, siivota ja leipoa.

Mutta mä en vältämättä edes leivo lastensyntymäpäiville, koska ne tilaisuudet eivät ole minulle mitään näytön paikka todistaa muille mitä minä osaan leipoa.

Joten en tee itse jouluksi laatikoita, enkä vapuksi munkkeja tai simaa.

Vierailija
14/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa aloitus uudestaan ennen kuin nimittelet itseäsi.

Vierailija:

enkä tehnyt simaa. En ole katsonut tarpeelliseksi tehdä kumpaakaan, munkkeja meillä ei mene sitä määrää että kannattaisi alkaa tekemään taikinaa ja paistamaan, ja simaa en itse juo.

Osaan kuitenkin laittaa ruokaa ja leipoa mutta olen ilmeisesti silti uusavuton.

Vierailija
15/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse tykkään leipoa ja laittaa, niin jouluna kuin pääsiäisenä ja vappuna ja milloin tahansa. Minulta onnistuu simat ja munkit ja joululaatikot ja leivonnaiset. Olen ns. kotitalousihme. Pyöräytän suolaisen piirakan yllätysvieraille puolessa tunnissa jääkaapin ja pakastimen antimista ja siinä sivussa leivon kääretortun ;)

Mutta miksi kaikkien muiden pitäisi olla samanlaisia? Mitä pahaa on siinä, ettei tykkää, jaksa, halua häärätä keittiössä? Että ostaa valmiina (ja saa laadukasta valmistakin, pienet leipomot, pitopalvelut yms.) tai puolivalmiina? Mitä uusavutonta siinä on, että keskittää rajalliset resurssit johonkin muuhun?

Minusta ei mitään. Uusavutonta on se, ettei tiedä miten mikrokeitto lämmitetään ;)

Vierailija
16/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaa nyt vaan.

Minä pidän ruuanlaittotaitoja ym kunniassa, mutta ei sen taidon tarvitse olla nimenomaan PERINNELEIPOMISESSA. Huh huh. Mitä leivon ja kokkaan sitä mistä tykätään, " suomalaista" , intialaista, afrikkalaista... Mitä vaan mistä me kaikki tykätään.

VAPPU:

Meillä ei tehdä tippaleipiä eikä simaa eikä edes munkkeja. Tippaleivän mies ehkä joskus syö, kukaan muu ei. Miksi MINUN pitäisi sellaisia leipoa? Munkit on ihan hyviä, mutta parempi olla ottamatta eli mättämättä. Joskus ostetaan kaupasta yksittäin. Simaa ei juoda, joskus ollaan pullo ostettu. Lapsena tein äidin kanssa simaa, mutten siitä niin hirveästi tykkää.

Vierailija
17/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti saatan ostaa ne kaupasta valmiina

Vierailija
18/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydässä on jotain kotiruokaa tyyliin kiusausta :D.

Vierailija
19/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MISSÄ AP:n viestissä lukee SIMA...

Puhuu perinneleivonnaisista niin näin vapun alalla oletettiin että puhuu niistä...

Vierailija
20/43 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään, mutta ap taisi viitata perinneleipomuksiin. tuli nyt vaan " jostain syystä" tippaleivät mieleen.

22