Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos menet omatoimi kaupunkilomalle, osallistutko jonnekkin valmiille retkille esim. Get Your Guide -sivun kautta?

Vierailija
05.07.2025 |

Minä tykkään yleensä aina tehdä 1 pitemmän päiväretken jonnekkin, esim. Lontoon-reissulla käytiin Stonehengessä jne. Kiva nähdä vähän muutakin kuin vain se kaupunkiseutu. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hypätä turistibussin kyytiin jos on kaunis ilma.

Vierailija
2/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itekseen voin mennä minne vaan, sen kun ostaa lipun mikä tarvitaan, en jaksa joukkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten en, mutta voisin mennä jos olisi kiinnostava kohde.

Vierailija
4/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan itekseen voin mennä minne vaan, sen kun ostaa lipun mikä tarvitaan, en jaksa joukkoja

Miten järkkäisit reissun Lontoosta Stonehengeen itseksesi? Tuollainen ryhmä bussimatka oli todella tavattoman kätevä siihen eikä tarvinnut seurustella yhtään kenenkään toisen asiakkaan kanssa. Ihan yhtälailla olisin julkisilla vaikkapa junalla mennyt sinne niin onhan sielläkin ihmisiä?

Vierailija
5/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa joo, esim. Krakovassa otin Get Your Guiden kautta valmiit retket Auschwitziin ja suola kaivokselle. 

Vierailija
6/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on läpinäkyvä mainos :D

Vierailija
7/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on läpinäkyvä mainos :D

Ei vaan asiakasvertailukokemus. Tuo on oikeasti hyvä sivusto päästä tutkimaan paikkoja joita ei välttämättä muuten tulisi ajatelleeksikaan. Kuinka moni Lontoon kävijä vaikka lähtee sinne Stonehengeen? Kuinka moni Miamin kävijä Key Westiin jne?

Vierailija
8/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt entistä parempi ihminen kun olet nähnyt kyseisen kivikasan?

Vierailija
9/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt entistä parempi ihminen kun olet nähnyt kyseisen kivikasan?

No en vaan kysyin yleensäkin näistä reissuista että teettekö ja millaisia kokemuksia muilla on kyseisistä retkistä. Tuo Stonehenge oli vain esimerkki, enhän kertonut mitään muita reissujeni retkiä että pääsisin elvistelemään. Kumman henkilökohtaisesti ihmiset täällä ottavat nämä keskustelut.

Vierailija
10/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä ostan kohteen ulkopuolelle suuntautuvat reissut tuollaisina valmiiksi mietittyinä retkipaketteina. Yksin matkustavalle ne ovat halvempia kuin autonvuokraus, usein niissä käydään useammassa kohteessa saman reissun aikana ja julkisten kulkuvälineiden aikataulu voi tehdä vaikeaksi yrittää samaa niitä käyttäen, usein kohteisiin pitää varata liput ennakkoon ja noilla retkillä nekin sisältyy hintaan, joten kaiken kaikkiaan mielestäni nuo retket ovat helppoja ja usein vieläpä ihan kohtuullisesti hinnoiteltuja.

Vierailija
11/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ottanut. Esim. jos olen halunnut, että joku kertoo kohteesta sen sijaan että kaivaisin itse tietoa netistä, tai jos kohde on ollut hankalasti saavutettavissa. 

Ainakin joiltain sivustoilta saa ihan henkilökohtaisia oppaita omalle seurueelle, jos muut ihmiset häiritsevät. Tällaistakin palvelua olen käyttänyt ja tykkään siitä erityisesti siksi, että ei tarvitse kulkea muiden aikataulujen mukaan.

Vierailija
12/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islannissa ei pääse jäätikölle ilman opasta, joten kyllä, olen käyttänyt. Tosin jäätikön reunalle ajeltiin vuokra-autolla, mutta bussikuljetustakin harkittiin.

Kohteisiin johin pitää varata liput tai jonottaa tunteja tai maissa joissa ei osaa kieltä, opasryhmät kuljetuksineen on olleet käteviä.(Versailles, katariinan kesäpalatsi...).

Vierailija
13/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos kohteeseen ei ole helppo mennä julkisilla. 

Vierailija
14/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain paikoissa joo, esim. Krakovassa otin Get Your Guiden kautta valmiit retket Auschwitziin ja suola kaivokselle. 

Oliko se suolakaivoksen ylöstulohissi kovin ahdistava? Jossain luki et pieni

Vierailija
15/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene ryhmäretkille, mutta usein olen varannut kuskin/oppaan ihan itselleni. Monissa maissa ei ole helppoa päästä maaseudulle tai luontonähtävyyksille julkisilla, ja on kivaa kun on joku joka tuntee maan ja osaa kertoa paikoista.

Vierailija
16/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina näitä valmiita retkipaketteja, usein jopa useamman. Kiva kun on oma ilmastoitu bussi ja opas, pääsee kätevästi eri kohteisiin ja oppii samalla niistä kaikkea uutta.

Vierailija
17/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se suolakaivoksen ylöstulohissi kovin ahdistava? Jossain luki et pieni

Ainakin Amazing Racessa ahtaanpaikan kammoiset pelkäsivät, olikohan jopa Sievisen Jani joka eniten panikoi

Vierailija
18/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin kiertueita on todella hankala alkaa itse järjestämään. 

Vierailija
19/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nuorena köyhänä liimasin itseni kerran saksalaisten porukkaan tutustumaan yhteen nähtävyyteen. Oli ihan hyvä opastuskin siellä kohteessa.

Seuraavan päivänä olivat taas lähdössä bussilla jonnekin kohteeseen ja menin juuri silloin ulos hotellista, niin huutelivat mulle, että äkkiä kyytiin. No mikäspäs siinä. Enkä juuri kovin kummaista saksaa puhunut, muutaman vuoden koulussa lyhyenä luin sitä.

Madeiralla mentiin vain kysymään paljonko olisi risteily sillä Kolumbuksen laivakopiolla ja rouva iskikin liput käteen ja maksettiin ne, oli tarkoitus joskus myöhemmin mennä.

No laivan koko risteilyn oli saksalainen seurue varannut kai koko ristelyn ajaksi ja kun niille oli jotain viini- ja ruokapalveluita, niin toivat meillekin. Sanottiin ,että meillä oli pelkkä matka, mutta tarjoilija sanoi, että meillä ei asiakkaita erotella ja syötiin sitten tarjotut välipalat ja juotiin madeiraa mekin.

Olen kyllä joskus vähän varakkaampana vanhuksena itse köyhille nuorille matkailjoille tarjonnut jotain.

Vierailija
20/25 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up