Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hui ihanaa ,tuli IVF aika syksylle :)

23.04.2008 |

Juuri kirjoitinkin oman viestinkin, mutta huomasin tämän joten kirjoitan tähänkin:) Eli meillä on mietinnässä nyt syksyn ivf hoito! Ihan eka sellainen, juuri tuli meinaa tuomio että mulla on torvet tukossa joten muita vaihtoehtoja ei hirveesti ole...Saatiin aika jo elokuulle, vielä kyllä vähän mietitään... Tosin kaipuu saada vauva on kova ja toisesta lapsukaisesta olisi tosiaan kyse!

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuolemassa haavoja.

Täti ei ole vielä tullut kylään, vaikka tuntemuksia on ollut. Lopetin luget maanantai illan jälkeen. Eiköhän ne sieltä kohta kaarra paikaille. Joo soittelin polille, sieltä tulee pian postia uudesta ajasta, sanoi hoitsu että toivottavasti vielä tän vuoden puolelle. Ja reseptit tosiaan saa kuitenkin tälle vuodelle kun maksukatto on täynnä. Niin sitä pitää vaan alkaa miettimään uutta hoitokertaa. Masentavaa. Ku tahtois sen vauvan jo.

Niin siirukka, mulla oli se menopur, aloitin 150yks. ja sit lopussa oli 225yks. Ja joo, piti pistellä joka päivä. Rahahuolet on tosiaan ikäviä, sais olla nämä lääkkeet halvempia käyttäjälle, kun asialle ei mitään mahdeta kerta. Hyvä että systeris avittaa:)

UH:lla on jo jännittävät paikat. Mites sulla olikaan nämä kaksi ekaa lapsosta, monennellako hoitokerroilla he saivat alkunsa? Ja mites yksityisellä tosiaan nuo hinnat, paljonko sitä rahaa suurin piirtein menee? Saatko kuitenkin lääkkeet maksukaton jälkeen normisti halvemmalla?

Kyllä on ollut haikea olo, vaikka kuinka tiesikin että ei eka hoitokerta välttämättä heti tuo vauvaa. Mutta silti. Kun vois niin tapahtuakkin. Nyt tarvii kyllä tsempitystä. Ku tulee sellanen pelko, että saadaankohan me koskaan enää sitä vauvaa!??

Johanniina

Vierailija
62/165 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hätäsousu en enää malttanut olla pissimättä tikkuun. Puhtaan valkoinen negahan sieltä napsahti. Tietty on vielä aikaista, mutta mulla on nuo aiemmat plussat näkyneet jo tosi aikaisin. Huonolta siis näyttää.

Tämän pinon plussapaineet siirretään siis Siirukalle :)

Juu juu, fat lady ei vielä ole kiekaissut eikä täti saapunut kylään, mutta kyllä tää nyt tais olla tässä. Joka tapauksessa mieluummin näin kuin Japanian lippu yllärinä alkkareissa vessareissulla.

Lugeja jatkan ja Suurena Virallisena Testipäivänä testaan, mutta pikku-pikku-potkarit ja muu oheiskrääsä on jo pakattu parempia aikoja odottamaan. Mieli alkaa olla uudessa hoidossa. Pitää sitä vielä miehen kanssa mietiskellä. Ja räknäillä sitä rahapuolta.

Meillä esikoinen on ekasta hoidosta ja kuopus tokasta. Yhteensä neljä siirtoa ja siis kaksi onnellista raskautta.

Tää hoito maksoi n. 1300 e (+ lääkkeet), lääkkeiden maksukatto ja omavastuu menee onneksi ihan samoin kuin teilläkin.

Siirukka, juu joka päivä pistetään. Piikkipäiviä on yleensä n. 10 - 12.

Johanniinalle tsempitykseksi muutama fakta tiskiin :) Toisella kierroksella ollaan paljon ekaa viisaampia! Tiedetään, kuinka sun kroppa lääkkeisiin vastaa ja myös solutason tietoa on kertynyt. Todennäköisyys raskauteen kasvaa! IVF:ssä raskautumisprosentti on n. 30, eli tilastollisesti joka kolmas siirto johtaa raskauteen. Häntä pystyyn siis, seuraavaksi sen plussan nappaat :)

Ja tuon tilaston valossa Siirukalle napsahtaa se tään ketjun plussa :)

Ihmeen ok fiilis. Eikö vielä kolahtanut...

- UH (ja Pieni?) pp8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä malttamaton,(hih,minä paraskin puhuja,aina testannu aikasin...),nyt maltat mielesi sinne viralliseen testipäivään!komennan minä!!!mut eihän sitä itselleen hallaa tee ,jos antaa aina pienen epäillyksen kalvaa,jospa sitä ei niin korkealta tippuis...

joopa joo,elkäähän nyt,mä voin kertoa aikasemmilta hoidoiltani sen ,et eka IVF:stä tuli sillon aikoinaan +,ja päätty samantien kesken,tiesin sen koska mulla oli koko ajan,punktiosta lähtien hemmetin kipeä alamaha.PAS meni ihan harakoille,ja sit saikin alkunsa PAS:in ja uuden IVF:n välissä tämä meidän ainokainen,ihan luomuna(kiitos painonpudotuksen).nyt on mieli ollut maassa muutenkin jo monta kuukautta,lähipiirissä on todella vakava tilanne menossa,joten saa nähdä miten tämä kaikki murehtiminen vaikuttaa kaikkeen...

Sumuilla siis mennään,ei ole oireita ollut,paitsi välillä meinaa kuuma tulla;))mummoilen...nyt ei sillain ole raha-asioista huolta,kun se systeri aiko vipata palkkapäivään ja samoin minun yli ihana työystävä ja ihan livenäkin Ystävä isolla Y:llä ,sanoi et hän lainaa ne rahat mulle remonttitililtään,jos tarve on.(taitaa toivoa kummiksi pääsyä;)))mut ainahan se on ikävä et joutuu vippaileen,mut kaikki kusi sen aikaistumisen takin(vaikka onkin ihkua päästä aijemmin hoitoihin),mulla ja miehellä on nääs tullut viimeksi kesäkuun alussa koko tili,kiitos tyhmät me,kun pidimme lomat oudosti tänä kesänä...mut ens kuun aikana sit taas palaamme raha-asioissa ruotuun:)

Mukava kuulla tuo et suostuvat kirjoittamaan reseptit tän vuoden puolelle ,niin kerkeää hakea lääkkeet ennen vuoden vaihdetta,uusiin hoitoihin,jos ja kun tarvetta on (pessimisti pilkistää;)).oliko muuten pitkät jonot UH:lla yksityisellä,kuinka nopeasti pääsitte hoitoihin viimeksi?Joko Johanniinalle tuli posita ja uus aika?

Hrrrr,kylmän syksyntuntuisen päivän terkuin :siirukka

Vierailija
64/165 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi UH, jospa se menis vielä liika aikaisin tehdyn testin piikkiin! Koskas se virallinen testipvä onkaan? Toivotaan että muuttuisi päivien saatossa vielä plussaksi:)

Ja kiitos tsempityksestä, sitä nyt kaipaa, kuulla joltain jolla on kokemusta että on se vauva vielä mahdollista saada:)

Oltiin viikonloppu reissussa joten nyt palasin kuulolle. Nyt alkaa katse olla jo seuraavassa hoitokerrassa!! Varsinkin kun olin saanut postia että seur.hoito tulee arvioiden marraskuun loppupuolelle! (tai puolivälin jälkeen:) ) Siinä oli vielä että yhteyttä pitää ottaa n.6 viikkoa aikaisemmin, joten mietin tässä että ilmeisesti piikit sun muut alkaa jo sitten lokakuun puolella ja itse punktio ja siirto on ilmeisesti silloin marraskuussa!?? Mä luulen että mulla mennään nyt pitkän kaavan mukaan, lääkäri silloin vilautteli sellasta mahkua koska saatiin niitä muniksia nyt niin vähän. Eli ilmeisesti lisänä siis nuo siirukan sumuttelut?

Voi Siirukkaa, ikävä kun on huolta lähipiiristä. Meillä on ollut myös kulunut vuosi rankka sillä läheinen ihminen sairastui ja nukkui pois. Teillä tosiaan oli kans eka luomuna niinkuin meilläkin. Meillä ongelmat tulikin vasta sen jälkeen, eka sai alkunsa ihan normi nopsaan. Niin se vaan menee, ikinä tiiä.

Loma on nyt loppu ja töihin pitäs huomenna raahautua. Miten siihen taas tottuu...Ulkona on ihan törkeen kylmä, on ihan kuin koko kesää ei ois ollutkaan kun lämpimät päivät niin kortilla.

Johanniina

Vierailija
65/165 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti kolkuttelee jo ja eilinen uusi testikin oli puhtaan valkea. Virallinen Testipäivä on torstaina, mutta kyllä tää on jo selvä peli. Tänään menkat on ilmoitellu tulostaan, vähän vuotelee lugeista huolimatta. Aiemmissa negoissa vuoto on alkanut hyvissä ajoin ja taas plussat ovat näkyneet aikaisin.

Tänään vähän itkettikin. Se toukokuun vauva olisi ollut unelma! Eipä silti, etteikö olisi ihana mihin vuodenaikaan tahansa, mutta silti... Kevätvauva *huokaus*

Siirukka, ei ollut jonoa ollenkaan yksityiselle :) Miten sujuu sumuttelu?

Johanniinalle on tosi pian uusi hoito luvassa! Niinhän se Elämä menee, koskaan ei tiedä mikä kulman takana odottaa. Mä uskon, että loppusaldo kuitenkin jää plussalle :) Hieno homma, jos vähän uutta kaavaa ja lääkekombinaatiota on luvassa! Kyllä vauvat hoitojen kautta taitaa olla työvoittoja. Onneksi tämä tekeminen pian unohtuu ja menettää merkitystään. Tämä on kuitenkin niin pieni osa matkalla vanhemmuuteen ja lopultakin tämä hässäkkä tapahtuu ennen kuin lapsi edes alkaa olla olemassa.

Mullekin on suunnitteilla eri lääke seuraavalle kierrokselle. Mietintämyssyssä hautuu, josko jo seuraavista kuukautisista aloitettais.

Jospa nyt nauttisin näistä 2000 euron kuukautisista. Pitäisköhän ostaa sen kunniaksi oikein hajustettuja siteitä ;D

- UH, pp11

Vierailija
66/165 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...UH että tikku oli ilman toista viivaa:( vaan vieläkään ei ollut testipäivä, vaikkakin kerroit kyllä aik.plussien näkyneen aikaisin. Kuinka aikaisin muuten, kiinnostaa tietää? On se kyllä sellainen pudotus kuitenkin sen negan jälkeen, että mielen pistää matalaksi. Pari päivää meni mulla mieli ihan herkällä, mutta sitten pikkuhiljaa aloin jo ajattelemaan uutta hoitoa ja siitä mahdollista plussaa:) Toki vieläkin tuntuu pistoksena jos kovin ajattelee, että ois se voinut jo tästä lähteä, ois ihana jo odottaa vauvaa ihan oikeesti.

Totta tosiaan, kiva oli että uuden hoidon sai vielä näinkin nopsaan, pelkäsin että jos menee vasta ens vuoden puolelle. UH:lla on myös kenties pikaisesti uutta yritystä! Ja tosiaan, melkein voisi olla niiden hajustettujen siteiden paikka;)

Mites Siirukan sumuttelut sujuu? Kuinka usein niitä pitää sumutella? Ja mikä ero pitkällä kaavalla yleensä on lyhyeen verrattuna niinkuin hoidon tuloksen kannalta? Tiedän että se on yksilöllistä, mutta kuitenkin.

Kai tästä täytyy mennä tekemään vielä jotain ennen töihin menoa. Tylsää taas tottua työrytmiin, se loma oli niin mukavaa...

Johanniina

Vierailija
67/165 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuh,nyt on pyöräilty apteekissa ja jääkaapissa odottelee piikit.perhana kun olikin oudon näkösiä kapineita.silloin vuonna pärevalo ,kun mä viimeksi pistelin piikkejä niin tosiaankin jauhe ja neste sekotettiin ite ja piikillä sit tuikattiin makkaroihin.,nythän tuossa paketissa oli niin monta liikkuvaa osaa ,et heitin ne suosiolla kaappiin ja odotan et hoitaja sit neuvoo mua kädestä pitäen;) hintakin yllätti minut halpuudella,kun olen neljästi kysynyt apteekista hintaa KELAkorvauksen jälkeen niin aina ovat saaneet 669e ja nyt sit hain paksun lompakon kera niin hinta oli 384e ja rapiat päälle.äkkiä tilautin lisää lääkettä,ennen kuin hussutan rahat vaikka vauvanvaatteisiin;))huomenna sit ois lekurille meno ja katsovat joko sumut tehnyt tehtävänsä ja saa alottaa tuikkailun...

Sumuista sen verran et mä nuuskutan sitä neljä kertaa vuorokaudessa molempiin sieraimiin kerralla.en tiedä onko suurta merkitystä hoitojen onnistumisen suhteen,ei mulla ainakaan ole onnistunut aikoinaan ,naikka täkkä tyylillä mentiin.oireita ei ole ollut,vaikka yks kaveri aina mun luona töissä sanoo et työpaikallani paleltuu(mulla vaan kolme jäähdytyslaitetta päällä;))et kait mä olen sit nyt niin mummona et kuuma on,vaik en sitä tiedosta.mut hermot mul varmaan vinkuu...en tiedä johtuuko sumuista ,mut mulla on ihan "tunteeton"olo.oon nyt ollut viikon mykkäkoulua ukon kans,kun ei mua huvita puhua(outoa tällaselle räpätädille),olen äitini kans riitoissa,vaikka en IKINÄ ole sen kanssa tapellut,mut nyt sit sillekkin mykkäilen :/// ja kua ei ees vaivaa se!!!se kyl saattaa johtua oikeestikkin lääkkeestä,siinä oli jotain mieli juttuja...hullu mikä hullu ;)))ja on tässä sellanen hauska sivuoire muuten ollut...kehtaanko kertoa...hih,musta tuntuu et jalkovälissä ois välillä suonenveto tai joku muu sellanen nipistely:) ei pahan tuntonen ,mut ei valitettavasti mukavankaan:))) työystävä nauro et siksi se ei lukenut haittavaikutuksissa ,kun sen ois pitänyt lukea niissä mukavissa vaikutuksissa;)))

Eli huomenna sitten matkaan lekurille,aika hauskaa,paitsi aamuherääminen,ennen kuutta...

Omap ihanaa että teille kummallekkin tuli tietoa jo uudesta hoitokerrasta,äkkiä se aika menee,huomasitte varmaan kuinka äkkiä kesäkin meni kun porukalla ootettiin hoitojen alotusta elokuulle:)ja nyt ollaan jo syyskuussa ja mulla jouluvalot esillä:)) tiedä vaikka kaikki ollaan jouluna isomahaisia(paitsi et mä olen ilman raskauttakin;))

Mut ny lähden vanhempain iltaan ,ääh!!!!!!!!!!!

Vierailija
68/165 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainillassa olikin tosi mukavaa,ja samalla jotenkin liikuttavaa...minun vauva jo eskarissa...Ihana pieneni oli vastannut kun oli kysytty että missä sinä olet hyvä :olen hyvä tanssimisessa ja laulamisessa.kumpa aikuisetkin osaisivat vastata tuohon kysymykseen ilman että elkaa puhuun,et ääh,en mä ole hyvä missään,en mä osaa mitään...

No kuitenkin asiasta kymmenenteen...just tulin lääkäristä.aah,minun PCO:ni oli jälleen ilmoitellut olemassa olostaan,rakkuloita löytyi vaikka teillekkin asti:)lääkäri sanoi että näillä rakkuloilla saadaan hyvä saalis punktioon,tai siis paljon...mietin paljon sitä kynää millä pistetään,mut sehän oli helppo ja kätevä homma.(vertaan jälleen siihen aikasempaan systeemiin).nyt sitten eka kaks päivää 300IU,sit pudotetaan 200IU ja ens ti taas ultra ja pe ultra myös.ja nyt arvon daamit,peukut pystyyn et mun kroppa pelais aikataulullisesti niinku toivottas lääkärin kanssa,et se ukkokin pääsis sit reissuun kunhan ensin käy sairaalassa...lääkäri katso papereista et mulla on viimeksi huimasti pidentynyt hoitoaikataulu,kun kroppa ei oo oikein reagoinu lääkkeisiin.mut nyt jo eka päivänä pistin viime hoidon kahden päivän satsin.ja sumut jatkuu nyt edelleen 4krtaa päivässä mut nyt vaan toiseen sieraimeen kerralla.

mut nyt taas ,hasta la vista,lähen surffaileen...

Vierailija
69/165 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi emänolous, soitin innoissani (!!!) klinikalle seuraavasta hoidosta. Hoitajan pahoitellessa negaa melkein ihmettelin, ancient history! Olen näköjään jo niin suuntautunut uuteen hoitokierrokseen, että UNOHDIN tehdä Virallisen Testin tänään ennen klinikalle soittoa :D No, vannoin ja vakuutin juhlallisesti varmistavani negan vielä puhelun jälkeen ja sain seuraavan hoitosuunnittelukäynnin varattua.

Nyt siis täti kylässä (tuli tiistaina, pp12). Negatesteistä on jo sen verran aikaa, että mieli tosiaan on siirtynyt jo seuraavaan kierrokseen. Aiemmat plussat ovat näkyneet jo yksinumeroisilla piinapäivillä. Negatestin varmistin vielä tänään, kerrankaan ei tipan tippaa jännittänyt testaus.

Siirukalla ihanat vauvahuurut jo päällä :) Siellä mummokuumeen seassa :D Seurailen ehdottomasti sun vuoristorataa, ties vaikka ehdittäis samalle ajelulle, jos pääsen aloittamaan uuden hoidon heti seuraavasta kierrosta.

Johanniinallakin on jo uusi hoito mielessä :) Toivottavasti pitkä kaava sopii sulle paremmin! Joko sulla on aikataulu selvillä?

- UH, piina virallisesti ohi

Hyvästi Pieni!

Vierailija
70/165 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tärppiä Uh:lle eikä mulle, joten Siirukka - toivotaan että sua onnistaisi:)

Uh oot ihailtavan reipas. Vaan niinhän se on että katse etiäppäin kohti uutta hoitokierrosta ja toivottavasti sen tuomaa plussaa! Ja vautsi miten nopeaa uutta kierrosta pukkaakin! Onko se nyt ei näistä menkoista vaan seuraavista vai? Hienoa!

Mä tiedän aikataulustani sen verran että polille pitää ottaa yhteyttä olikos se ny viimestään viikol 41 ja sitten hoito on tarkoitus tehdä noin viikolla 47...en tiedä kyllä, miten se sopii kiertooni, mutta jos on pitkä kaava ni mitenkähän se sillon menee...

Tuli mieleeni että pitäskö tehdä uusi pino, mutta milläkähän nimellä kun tähän kirjoittelee vain me kolme! :)

Siirukalla on pistokset alkaneet, hyvä juttu:) Nyt jännätään sitten sua!

Heipparallaa,

Johanniina

Vierailija
71/165 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Siirukalla on eka ultra? Voi miten jännää! Täällä peukutetaan kovasti!

Joo, Johanniina, heti seuraavista menkoista olis tarkoitus aloittaa uusi hoito. JOS mun onnettomat vanhat munasarjani ovat toipuneet tästä valtaisasta kolmen munan munimisestaan :S No, ens kerralla uudet lääkkeet. Taitaa mun munahautomot olla samaa lajia emäntänsä kanssa: asiat tehdään joko sata lasissa tai sitten ei ollenkaan :D Pitkällä kaavalla saadaan aika hyvin rukattua hoito just suunnitellulle viikolle, vaikka on mulla parilla viikolla aikaistettukin hoitoa, kun olis tullu muuten niin hurjan pitkä jarruvaihe. Joten eiköhän me viikon

47 aikoihin peukuteta taas sulle :)

Jatketaan vaan uudet kuviot tähän pinoon. Ja saa kai tänne muutkin kirjoitella, jos samaan tahtiin menevät! Musta meillä on aika mukava piinailu- ja tsemppailupoppoo kasassa :)

Kyllä me vielä sinne plussajunan luksuskabinettiin yhdessä könytään! Pistä Siirukka alkoholiton kuohari jo viilenemään, jouluna skoolataan masut pyöreinä :)

- UH

Vierailija
72/165 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ku se oiski kiva olla jouluna masut pyöreinä;) *näkee jo kuvan silmissään:) *

Joo munki mielestä meillä on tässä kiva porukka kasassa tsemppailemaan!! Vaikka tosiaan tervetuloa muutkin jos kiinnostaa:) Mä vaan sillä kun tämä pino tässä pitenee että pitäskö kirjottaa jonku "oman" otsikon alle. Mutta käyhän tämä vielä näinkin.

Voiku me jo oltas siellä plussajunassa köröttelemässä:) Sitä odotellessa, Johanniina

Vierailija
73/165 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin teille eilen piiiiiiiiiiiiitkän kirjeen tänne kukonlaulun aikaan ,ni hups hei,kun lähetin sen niin tuli et keskustelut hetkellisesti pois käytöstä...perhana...ei napannut yhtään kirjoittaa uudelleen sitä.

Mahtavaa leidit ,et ootte saaneet jo vähän osviittaa milloin uudet hoidot pyörähtää käyntiin,me lyylithän ei jäädä tuleen makaamaan,vai mitä?vain uutta putkeen ja plussaa kehiin:))omalle kohdalle en kamalasti odottele onnistumisia tässä hoidossa ,kun on tuota läskiä kertynyt tuohon mahan seudulle,vaikka muillekki asti,mut jos jotain hyvääkin täytyy siitä etsiä,niin on mulla hyvä makkara siinnä mihin piikin tuikkaan:))

Eilen illalla alkoi hitusen tuntumaan munasarjoissa menoa ja meininkiä,nauratti mielessä,et lääkäri käski mun juoda paljon hypervaaran takia,niin istuin illalla tuttujen luona juhlimassa rouvan synttäreitä,niin ei se lääkäri varmaan tarkoittanut ,et olutta täytyy juoda,ja paljon;) ei vanha enää jaksa juhlia/valvoa,neljältä yöllä pyöräilin kotia,ja ihan liki selvistäpäin.muutaman oluen otina ja boolia tilkaasen...yäks,mä en diggaile nuita boolisötkötyksiä...mut oli ihanaa istua vilttiin kääriytyneenä terassilla ,kylmästä ilmasta ja tähtitaivaasta nauttien.pakkasta oli yöllä ja auton ikkunat ihan jäässä kun kotiin tullessa kynnellä kävin rapsuttelemassa.

Piikittely on mennyt hienosti,mut sumut meinaa unohtua:/ tainnu minusta näin kurpahtaneena tulla mies,putkiaivo,ei osaa tahi muista kahta asiaa kerralla;)Tiistaina on seuraava ultra,ja lääkäri meinas et osaa jo silloin antaa osviittaa et mille päivälle saattais punktio mennä.ukko jo sen verran tos myönteli,et jos hän on reissussa niin hän ajaa sit sairaalassa käymään,kopissa mutkan;)perjantaina käyn vielä utrassa ja josko siitä sitten pikkuhiljaa ois irrotuspiikin tuikkaus ajankohta tiedossa.

Minusta tuli eilen täti:) siskoni sai RV34+2 pikkuruisen pojan,2250gr ,pituutta ei ole vieläkään mitattu.se tyttö se on tehty synnyttämään.se tyyliin käy pieraisemassa muksut ulos(toinen lapsi oli tämä).nytkin oli paikat 8cm auki,niin niin se vaan synnytti,eikä kummaltakaan muksulta ole tullut tikkauksen tarvetta.ja samantien synnytyksen jälkeen jo kävellä hilputtelee menemään...ja ei se katso äidin kokoa et milanen synnyttäjä on,kun systerini on niin pieni ja laiha...

Mun vauvakuume taas on hukkapiilossa,kait sitä suojelee taas itseään...tytöltäni kyselin et mitän sanoisit jos meille tulis vielä joskus vauva,niin sanoi,et saa tulle JOS sillä on heti syntymän jälkeen kauniit käytöstavat ja muutenkin hyvätapainen,että ei sen kummempia suoristuspaineita mulle tullut;))täytyy tilata lääkäriltä sitten hyväkäytöksinen alkio sisääni...kerroinko jo aijemmassa viestissä et mä olen lääkärin silmissä jo aika iäkäs synnyttäjä:))) olen siis 32v,niin lääkäri sanoi ettei mulle laiteta kahta alkiota(itse haluaisin),koska olen tämän ikäinen JO,ja ylipainoakin löytyy...ois kuulemma riskiraskaus...no,vanha mikä vanha,kuustoista omasta mielestä...

Minäpä lähden lappapuuron keittoon,kun oltiin ystävän kanssa 4h metsässä poimimassa puolukoita ja sieniä.(minä joka inhoan sieniä niin söin eilen niin ihanaa sienipiirakkaa,et oli pakko lähteä sienestään...) joten moikka taas!!

Siirukka

Vierailija
74/165 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ni hyvälle tuulelle teidän jutuista:) Joo ei me kyllä jäädä tuleen makaamaan, ylös on noustava ja katse eteenpäin...Ei mee kauaa kun mullakin alkaa rumba uudestaan, varmaan tosiaan ensi kuussa. Ja jos pitkän kaavan mukaan mennään ni sumuilla aloitellaan hyvis ajois...Ja Uh:lla on vissiin kanssa pian tosi toimet uudestaan edessä?

Siirukalla on pian jo piinapäivät tiedossa:) Mukava kuulla että munasarjoissa on tunnetta...joo-juomis käsitteen voi ymmärtää monella tavalla;)Mä olen sua 2v.nuorempi ja mulla kyllä laitettiin 2 alkiota! Eihän alle 35 ole ikä eikä mikään!

Täytyy myöntää että mulla ei ole mitään käsitystä sienistä:) hyvä että kärpässienen erotan:) vaan enpä kyllä juurikaan sieniä syökkään!

Varmaan suloinen pikkukirppu tuo siirukan siskon poika:)

Hmm..lappapuuro!? onko se vispipuuroa? :)

Täytyy mennä taas mutta mukavaa viikon alkua naiset!

Johanniina

Vierailija
75/165 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen ultra reissu takana.vähä jänskätti,et mitä sanovat,kun on niin mukavasti möyrinyt muniksissa ja välillä vihlassa alamahaa niin pirusti,mut valtakunnassa oli kaikki hyvin.oikealta puolelta löyty kaheksan10-12mm ja sit vasemmalta viis 10-12mm,huomattavasti parempia mitä silloin v.2001.limat ja kaikki oli mainioita ja siirtoon päästäs ma tai ti(hyvä hyvä,ukko kotona).perjantaina käyn vielä näytillä lääkärille(jessus,et on mukava lääkäri!)ja sittenpä ois sit lopulliset päivät tiedossa.kolme päivää tulee sairaslomaa,punktio,välipäivä ja siirtopäivä,ennen tuli vaan punktiopäivä ja perhana kun sitäkin sai selitellä henkilöstöpäällikölle.en tiedä miten uskallan nyt sitten soittaa sille...härkää sarvista kait...taidan ilmoittaa sille vasta loppuviikosta,kun olen nyt kesälomalla ja omalla lomalla;)rahaa on mennyt tässä vaiheessa 669e,ja vielä luget ja irrotuspiikki hakematta...

Jep,lappapuuro on sama kuin vispipuuro:) tulikin pahaa,kun sokeri loppui kesken kaiken...kippasin roskiin ,mut sienipiirakka oli hyvää.ollaan huomenna menossa sieneen jälleen,en tiedä kelle niitä poimisin ,mut on se hauskaa puuhaa jos karhuja ei tuu vastaan:)

Ukko nyt siis reissussa,jippiiiiiiii!! mä niinku niin nautin siitä kun saa talostella ihan omissa oloissaan tytön kanssa.Autonkin jätti mulle ja huomenna tilipäivä joten kaupat kutsuu,ja juu,aijon ostaa vauvanvaatteita,mut en itselle,vaan sille pikku Jooalle(ei se ole sen nimi,mut mun mielestä se ois sille passeli),eli siskon pojalle.eilen näin siitä kuvia,voi jestas et on hellu.tuttikin puolen pään kokoinen...eikä vieläkään mun vauvakuumeviisari liikkunu...missähän mun kuum taas luuraa,kumma kun se välillä pilkistää ja sit taas ei mitään vipinää...koetin muuten taas vihjailla lääkärille et haluan kaks alkiota...mulla oli muuten taas sillon v.2001 siirretty kaks alkiota ,mut ne ei ollut TOP-luokkaa,mut raskaaksi tulin(KM).

Mut nyt alan siivoskelemaan ja ihmettelemään tätä hiljaisuutta ,kun lapsi vielä eskarissa.Jännä,muuten kun on lomaa,niin ei saa MITÄÄN tehtyä,mut jos ois töihin meno illaksi niin kas,kun tekis mieli tehä vaikka ja mitä..

Syyspäivä terkuin :Siirukka

Vierailija
76/165 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ultrauutisia sulla! Tosi hyvin munittu! (Hih, enpä ole live-elämässä ketään tainnut noin kannustaakaan...)

Ihanalta kuulostaa sienimetsät, syyspäivät ja lappapuurot :) Mulla jää syksyn sato tänä vuonna metsään, kun kellari odottelee remonttivuoroaan vielä. Jääpähän aikaa sitten enemmän muuhun.

Onpa ihana pikku-Jooa! Löytyykö kaupoista niin pikkuruisia vaatteitakaan? Hyvä, että Siirukalla on nyt hyvä syy niiden pikkuihanuuksien hypelöintiin ;) Ehkä se oma kuume odottelee sitä siirron jälkeistä piikkiä...

Me jahkataan edelleen, aloitettaisiinko hoito jo tässä vai ensi kuussa. Ihania yllätyksiä on elämä järjestänyt, ihan harmittaa etten tunnistetuksi tulemisen pelossa uskalla niitä täällä paljastaa. Mutta kivaa puuhaa on viime päivinä riittänyt ja tulee riittämäänkin vielä hyvän aikaa. Toisaalta taas JOKU malttamaton ei haluaisi lykätä aloittamista yhtään :D

Hyviin puoliin vois tietty laskea sen, että sitten aikataulu vois mennä aika lailla yksiin Johanniinan kanssa :)

Ihania syyspäiviä!

- UH

Vierailija
77/165 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetään perään ainakin yksi "r"!

Menköön samalla muutama muukin konsonantti ja vokaalikin, niitä ei ole koskaan liikaa :D

Vierailija
78/165 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivo nostaa päätään...miten teillä on mennyt nuo munistuntemukset piikittelyn jatkuessa? mulla on lopahtanut kaikki möyrimiset nyt ,eilenkään ei ollut mitään juilimisia...saapa nähä mikä tuomio huomenna tulee...

Tiedän tunteen,ettei voi kertoa niin paljon kuin haluaisi tällä palstalla,munkin on tehnyt mieli kertoa teille vaikka ja mitä tuosta sairastelevasta lähiomaisesta,omista fiilareista ja elämän kurjuudesta,mutta mutta...ei pysty kaikkea kertomaan,vaikka ois joskus ihana näin anonyyminä jollekin paljastaa sielujen syvimmät sopukat...

Joo,metsässä on kiva rämpiä,kunhan ne karhut edelleen pysyvät kaukana minusta:) mut ei taida olla pelkoa karhun näkemisestä kun on oma ja kummilapsi mukana metsässä,niin se niiden inttäminen kuuluu varmaan kylältä kotia...eilen sain ne poimimaan mukavasti puolukoita(jotka sitten kööräsin työkaverille,puolukat,hyi...) ja tänään vielä kävin ostamassa molemmille inttäjille sellaiset eläinpoimurit,saapa nähä innostuvatko miten niistä...mun pitää pikkusen maksaa tytölle niistä marjoista mitkä lahjoitin pois,sovittiin et se voi myydä ne ja saada vähä rahaa ,niin saa ostaa sitten puolukkarahoilla sellasen soivan barbin...jonka naaman saa sitten taas sotkea...ihme lapsi,kun ei pienenä ikinä sotkenut nukkejensa naamaa niin nyt sitten 5-6vuotiaana on sotkenut mustekynällä kaikkien baby borniensa ja bratzejen naamat mustekynällä...eilen jo pidin sellasen puhuttelun,sotkin jo joulupukinkin siihen soppaan... :) kait nyt jo voi alkaa joulupukilla uhkaileen?!! :)) kohtahan se joulu on ...aatelkaa,ens kuussa tulee jo ekat joulukuvastot,ja kaupat hamstraa jouluihanuuksia esille .) aah,ihanaa !!!!!!!

Joko UH alkaa kallistumaan mihin suuntaan hoitojen suhteen,tälle vai ens kuulle? Mitäs se Johanniina hommailee näin syyspäivinä?

Mitäs kaikkea UH sä pidät kellarissa(nyt varmaan työkaluja,kun remontti:),kun mulla on kans kellari ja en osaa käyttää sitä mihinkään...ja pelottava paikka onkin...onkohan meillä liian lämmin se kun asteita +8c?

Nyt siirryn virkkaamaan ponchoa (vai mikä se oli?! :)) kun lupasin tytsylle et se on tänään valmis...miehestä on kuulunut yhden puhelun verran,eilen aamulla klo 10 olivat jonku linnun saaneet,ja kaatoryyppyä siellä aikovat valmistella.ei ole oikein tuolla sysi lapissa kuuluvuutta,kuin vaaran päällä vaan.(oih,kun tuli ikävä lappiin...)

nyt kuitenkin :MOI!!!!!!! siirukka

Vierailija
79/165 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotin jo aikaisemmin tänään viestin, mut sit oli joku häiriö palvelus eikä viesti löytäny ikinä perille...

Eipä täälä ihmeitä, töitä ja kotona oloa. Se on muuten totta että tekis mieli kirjoitella paljon enempi, mut ei täälä palstalla oikein voi.

Jokos siirukalla on punktio ja siirto pvä tiedossa? Jänskää!

Saa nähdä piinaillaanko Uh:n kanssa yhtä aikaa:) Kiva että on mukavaa puuhaa! Tännekkin kaivattas välillä jotain ihania uutisia:)

Tää nyt on tälläinen pikainen viesti tähän väliin, mutta palataanhan taas!

Johanniina

Vierailija
80/165 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin viimeinen ultra takana...punktiopäiväksi määrittyi keskiviikko ja siirto perjantaina.16 munista löytyi joista yks 18mm puhkeaa kuulemma itsekseen pian.muut oli keskimäärin 14mm.lääkäri itse ois laittanut punktion maanantaille,mut ylilääkäri kävi katsomassa paperit,niin sanoi et keskiviikko.mua kyllä imetytti ,et niin kauas meni,mut kait se on uskottava.hieman kyllä epätoivo meinaa pilkistää,entä jos ne kaikki on jo niin isoja et puhkeilee itsekseen...piikkejä sunnuntaihin ja sit ma vielä 3*sumuja ja illalla irrotuspiikki...3päivää saikkua tulee,mut joopa joo,työnantaja ilmoitti,ettei maksa sairaslomasta,koska on toimenpide kyseessä.onneksi en jää kun yhden päivän palkasta vähemmäksi...

eilen kirjoitin,et mulla ei ole mitään tuntemuksia mahassa,perun puheeni...eilen illalla alkoi ihan mageet kivut mahassa,en pystynyt selällään makaamaan,niin kipeä oli.samoin aamulla kipuili kovasti,mut nyt on taas rauhallista.vettä käskivät lipittää kunnolla...

Lääkäri tänään kyseli siitä montako alkiota haluan,sanoin ,että kaksi edelleen.kyseli siltö ylilääkäriltä asiasta,sanoi että kirjoittaa toiveen ylös,ja katsellaan sitä sitten likempänä siirtoa...kaikki tai ei mitään peliin;;;)))

ja,juu,tunnustan,hiplailin H&M:llä pieniä nuttuja,Jooalle:) voi hellantuula,siellä oli 44cm potkupukuja:))) mut ostin sitten sille 50cm vaatteita,ettei ihan heti ole liian pieniä:)ens viikolla pääsee vaavi kotiin,ja mä pääsen sitä hoitamaan:)tunnustan,kyl meinaa nyt pilkistää vauvakuume;))mut rauhallisesti edetään...ettei kolahda ja korkeelta...

Oli ihana palvelu Oulun yliopiston apteekissa:) mulle ei ole tullut kelalta vielä sitä kirjettä et täyttyny summa jo,niin jouduin yhden päivän takia hakemaan yhden 100e puregonin.se nainen oli niin kultainen et soitti kelalle ja kysyi onko tullut summa täyteen,ja antoi sen aineen sit 1,50e:) ei meidän apteekissa varmasti soiteta...sain muutenkin hyvää palvelua sieltä (terveisiä vaan :))

Onhan se Johanniina maisemissa :) eikö ole hermoja raastavaa kun kirjoittaa pitkän selonteon tänne,ja sit jee jee,häiriö sivuilla...prkl...

Hyppelenpä seikkaileen nettiin,kun viimoinen lomapäivä ja olen koko viikon ollut ihan lennossa,enkä ole saanut oikein nautittua näistä lomapäivistä ,kun kaikki on keksinyt mulle menoa ja meininkiä..

Siirukka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi