Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hui ihanaa ,tuli IVF aika syksylle :)

23.04.2008 |

Juuri kirjoitinkin oman viestinkin, mutta huomasin tämän joten kirjoitan tähänkin:) Eli meillä on mietinnässä nyt syksyn ivf hoito! Ihan eka sellainen, juuri tuli meinaa tuomio että mulla on torvet tukossa joten muita vaihtoehtoja ei hirveesti ole...Saatiin aika jo elokuulle, vielä kyllä vähän mietitään... Tosin kaipuu saada vauva on kova ja toisesta lapsukaisesta olisi tosiaan kyse!

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko sitä on heittäydytty kesälomatunnelmiin ,kun ei kuulumisia näy :)))mulla eka viikko töitä takana,oli ihana palata töihinkin(outoa?!),aikansa kutakin...pysyis tämä työnteko fiilis vielä muutaman viikon päästäkin ,ettei tartte sit noitua ja manata aina töihin menoa;)

elo ja syyskuu lähenee ja kohta alotetaan sitten mekin (toivottavasti)hoidot,piinailut ja toivottavasti plussailut,siihenhän me tähdätään:)

piti viimeksi lopettaa tosi tökerösti tuo viesti,mut astu vieraat"pirttiin"niin äkkiä vaan viesti meneen,anteeeksi.

Joko Johanniinalla pian loma alkaa,vai vasta ihan elokuun puolella?joko teit päätöksen laivalle lähdöstä?toivottavasti teillä muilla lomalijoilla sää suosii,mun lomalla satoi vettä lähes joka päivä,ihan yhden käden sormet riittää laskemaan sateettomat ja valitettavasti myös helteettömät päivät,vain omalla mökillä oli muutama tosi hyvä päivä,jolloin poltin kalpean nahkani:)

Nyt poistun takavasemmalle ja jatkan viime yönä kertaalleen maalaamaani kaapin maalausta:) (mies riemuissaan;))

Kuulumisiin:Siirukka

Vierailija
22/165 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täälähän ainakin minä:)Loman odotus tunnelmissa, vielä olisi 8 työvuoroa edessä ennen lomaa...Vielä ei olla laivamatkaa varattu, mutta suunnitelmissa edelleen olisi..vieläkin tosin venkslaan että mikä päivä olis hoitojen kannalta paras:) Ja hei, meidän hoitorumba alkaa jo kahden viikon päästä!!!!!!!!! Apua!!!!!Ja voi miten kamalasti sitä toivoo että plussa pärähtäisi mittariin!! Ja samalla yrittää muistutella, että ei välttämättä heti onnistu...Minkäs toiveille mahtaa.

Vettä sataa rattoisasti taas, toivottavasti elokuussa olisi kauniita ilmoja:)

Alkaa jo jännittämään..Johanniina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tapahtui yllättävä käänne; pistoshoito aloitetaankin jo huomenna, eli meidän hoito alkaa NYT!!! Eli mennään reilua viikkoa etuajassa, syystä että terolutin syömisestä huolimatta menkat alkoivat nyt ja soittelin polille tänään ja lääkäri oli sitä mieltä että tästä aloitetaan:) Joten se on menoa ny!! Sain reseptin, menopur ja annostus 150 per pvä. Huomenna aloitan sitten itseni piikittelyn!

Onneksi ei muuten keretty varaamaan vielä sitä laivareissua, ois menny aikataulut kuitenki uusiks! Mut hyvä että alkaa nyt, heti vaan homma pyörimään. Toivotaan oikein hedelmällistä hoitoa;)

yllättynyt johanniina...

Vierailija
24/165 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun nuin extempore alkaa hoidot,nyt sitten jännätään ja toivotaan paljon plussatuulia sinne päin...

itse täällä pudottelen painoa siihen hoito alotukseen.4,5kg oli lähtenyt nyt maanantaista !!!olen tyttöni kanssa karkkilakossa:) se itse (pian6v)kysyi yks päivä et SAISKO aloittaa karkkilakon kuukaudeksi,eihän nyt tyommoista henno kieltääkkään;)) joten aloitin samalla itsekkin.ja olen nyt koettanut olla syömättä koko ajan jotakin ,enkä ota lisää vaikka mieli tekis...mut nestettähän tämä aluksi ,mut kuitenkin;)ja nyt on paljon ollut surua mukana lähipiirissä ,niin ei tuo ruokahalukaan ole ollut entisenlainen...voi vaan sanoa ettei elämä päästä helpolla kaikkia :((

nyt lähden ulos hetkeksi ,ennen töihin lähtöä,mut kerrotko vielä et paljonko kela alennusten jälkeen jäi piikeille hintaa?

Kesäpäivä terkuin : Siirukka

Vierailija
25/165 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet,huhuu:))))) kuulumisia kaipailen,et miten menee:) mun pitää huomenna soittaa hoitajalle,saapa nähä aikaistuuko meilläkin hoidot viikolla vai pysytäänkö suunnitelmassa.tähtäsin nimittäin teroluteilla kierron oikeeseen kohtaan niin kas,kas,kesken terolutejen alkoikin menkat...outoa...?? joten nyt sitten laskut meni puihin ja soitto huomenna polille...

Aurinkoisin terveisin:siirukka

Vierailija
26/165 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en ekaks huomannu että tänne oli kirjoiteltu ja sit eilen en heti päässyt koneelle kirjoittelemaan itse! Mutta siis, samalla lailla siirukka mullakin meni, että kesken terojen popsimisien alkoi kuitenkin menkat vaikka lisäsinkin annosta 2tbl/pvä! Mutta onneksi oli julkinenkin puoli näin joustava, että mulla aloitettiin hoidot tosiaan yli viikkoa aikaisemmin:) Pistoshoito alkaa olemaan toivottavasti loppusuoralla. Tänään pitää vielä pistää menopur ja jarru, huomenna on sitten ultra ja alustavasti ollaan kaavailtu punktiota perjantaille! Olen pistänyt menopuria aluksi 150 iu ja nyt perjantaista lisättiin 225iu..muniksia oli pe noin 7, siksi lisättiin annostusta että saataisiin muutamia pienempiä vielä mukaan. Ihan hyvin on tässä voitu, en ole huomannut mitään (kop,kop..) sen kummempia oireita. Jaahas, ja rahaa on mennyt ihan kiitettävästi-paljon. Ootas..äkkiseltään laskettuna noin 550e. Kallista on touhut. Vaan jos tällä sen lapsen syliin saa niin raha on toisarvoista.

Miten siirukka sulla hoidot ajoittuu, aikaistuiko sullakin?

Kyllä mua jänskättää, huomenna tosiaan uä ja jos kaikki on niinku pitää ni punktio perjantaina ja siirto olis maanantaina...Punktio jännittää nyt melkosesti, hyvät lääkkeethän siihen saa mutta silti. Ei oikein kuitenkaan tiiä mitä odottaa.

Täytynee vielä mennä laittaan iltasapuskaa, me ollaan lomalaisia nyt:)

Johanniina

Vierailija
27/165 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelin eilen hoitsulle.ei aikaistunut hoidot vaan joudun sumuttelemaan viikon ylimääräistä://////// eli yhteensä sumuttelen 25 päivää!!!!!! voi perhonen sanon minä...pnkohan kukaan joutunut nuin pitkään sumujen kans tolskaamaan...eli sumut aloitan 23.8 ja sit 17.9 on eka ultra ja piikki...et hitaaasti mut varmasti se hoidon aloitus sitä lähestyy meilläkin:)

juu,eihän sitä rahalla mitata et paljonko menee rahaa jos vasta painona on pikkuinen nyytti:) ja siihenhän me kaikki tähdätään:)mut hyvä ku kerroit et millaseen noin summaan täytyy varautua kun aikoinaan olin markka-aikana viimeksi IVF:ssä,ja kyl se siellä 3500mk huiteilla pyöri ne lääkekulut silloinkin...

mut mahtavan mukavia lomahetkiä teille sinne ja kerrohan kuulumisia et miten perjantaina kävi:)

Vierailija
28/165 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..saas nähdä tosiaan, tuleeko tästä touhusta mitään. Muuta kun sanomista. Olin meinaa sielä ultrassa ja vain 3 hyvän kok.munista oli, muut oli liika pieniä n.14mm. Punktioon nyt kuitenkin ylihuomenna mennään, mut on kieltämättä hieman epäuskonen olo että saadaanko me mitään alkioo aikaiseksi...Laitoinkin oman aloituksen tuosta, että onko kellään positiivisia kokemuksia vähistä määristä...

No, pe on sitten punktio kuitenkin, saa nähdä saadaanko mitään:(

Tässä vallan omaa napaa, kiukuttaa vaan niin..

T: Harmistunut johanniina

Vierailija
29/165 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirukkaaa?? Ja missäs luuraa UH, sua ei ole kuulunut aikoihin!??

Meillä oli se punktio perjantaina, saalis oli se 3 munista! Että vähäinen oli saalis. Jännitetään nyt, onko huomenna mitään siirrettävää!?? Positiivista on se että eilen ei tullut puhelinsoittoa, oli meinaan puhe että labra soittaa la jos ei ole hedelmöittymistä tapahtunut. Eli säpinää on maljalla toivon mukaan ollut, mutta koska täs on viikonloppu välissä ni missä mallissa tilanne on huomenna...? Huomenna olis siis siirto, toivottavasti päästäs siihen!!!!!!!! On tää semmosta jännitystä!! Eilen olin ihan varma koko aamupäivän että kohta se puhelin soi...toivottavasti ei soi huomennakaan!!

Jännittelevä johanniina....

Vierailija
30/165 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän olen ollut kaukana tietokoneista ja sivistyksestä:) oltiin lauantaina häissä(ei omissa:)) ja täytyy tunnustaa ,ettei näin vanha enää jaksa valvoa ja juhlia aamuyön tunneille ja ennen kaikkea et toipuis siitä äkkiä:) meni eilinen ihan harakoille,univelkaa oli niiiiiiin paljon edellisyöstä...mut kivat juhlat oli,ei voi moittia ja tarjoilu pelas:)

mulla alkais muutaman päivän päästä(15.8)ne terot ja siitä se sitten pikkuhiljaa meillä käynnistys ne hoitojutut...(sumut siis 23.8).

miten meni tänään?olen koko viikonlpun ollut tulisilla hiilillä et miten sulla on käynyt ,kun en oo päässyt koneelle...heti piti tulla tarkastamaan tänään tilanne.

Niin,UH:ta minäkin olen kaipaillut,ei ole kuulunut mitään sataan vuoteen:)kuulumiset kehiin:)))

Siirukka

Vierailija
31/165 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tänään siirrettiin sitten KAKSI alkiota!!!!!! Eli hienosti oli kolmesta munasolusta kaksi hedelmöittyneet ja ne siirrettiin molemmat:) Olen siitä tosi iloinen, sillä pelotti tosiaan että ei päästä noin vähäisellä määrällä siirtoon asti. Onneksi sitä puhelinsoittoa ei tullut!! Pakkaseenhan ei nyt jäänyt mitään, täytyy toivoa että tärppäis tästä;)

Nyt sitten piinaillaan muutama viikko, on tämä jännittävää.

Pikkuhiljaa alkaa Siirukallakin hoidot lähenemään! On ne juhlat joo välillä rankkoja:)

Nyt saa vähän henkäistä ja nauttia lomasta, tehty on mitä voitu ja nyt jää nähtäväksi tuottaako se toivottua tulosta.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Johanniina

Vierailija
32/165 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui sentään, Johanniina pääsi jo piinailemaan! Hienostihan tuo meni, kaksi siirtokelpoista alkiota on ihan hyvin! Ja siihen plussaan riittää yksi :)

Siirukallakin H-hetki lähestyy.

Mulle taisi vasta tänään iskeä tämä hoito tajuntaan ihan oikeasti. Tämä lyhyt kaava etenee ihan varkain... Tosin noilla pienillä ihmistaimilla saattaa olla osuutta asiaan, ettei ehdi juuri hoitoa - saati sen mahdollisia seuraamuksia - mietiskellä ;)

Täällä ollaan siis jo munimassa. Aloitin piikittelyt viime torstaina kp 2, tänään oli eka seurantaultra. Vähän laiskasti on munahautomo käynnistynyt, munia oli 4 kunnollista ja 2 pienempää. Niitä pienempiä nyt yritetään saada mukaan munasaaliiseen nostamalla Gonal-annosta. Isoin munis möllötti jo 11-millisenä, joten tänään sain alottaa jarruttelunkin. Olipa kirvelevä kokemus tuo Cetrotide!

Torstaina on seuraava ultra ja näillä näkymin punktio olisi maanantaina. HUI!

Kunhan sinne siirtoon asti päästäisiin...

- UH

Vierailija
33/165 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinustakin UH :) Ja sullakin on noin hyvässä käynnissä hoidot jo!! Pääsetkö maanantaina punktioon, miltä hautomo näytti ultrassa!?

Minä täälä piinailen. Onneksi loma pitää sen verta vireänä ja liikkeessä että ei ole koko aikaa joutanut miettimään, välillä melkein unohtaakin koko asian;)Reissussa ollaan oltu ja siellä laivallakin. Muutama viikko vielä onneksi lomaa!

Kertokaa kuulumisia:)

Johanniina

Vierailija
34/165 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huomasin perjantaina töissä miettiväni mitä teille kuuluu,miten johanniinalla sujuu piinailut, tuntuuko aika pitkältä?,UH:n ultria mietin ja tänäänhän olis UH:lla punktio jos kaikki mennyt hyvin?

täällä vedellään teroluteja,tulevana lauantaina alkais sumut...maistan jo suussani sen aineen:/ vieläkin mietityttää tuo et joudun sumuttelemaan niin kauan,kun pitää 25päivää sumutella...kun muutoin ois sumuteltu vaan 17vrk...no,kaiken se kestää;)jospa se lopputulos ois se paras mahdollinen...joskus vain tuntuu kun lukee näitä lapsettomuusjoitopinoja ,et eikö kukaan onnistu,et onko onnistumisprosentti niin pieni,mut sitten otan järjen käteen ja ajattelen et näihin palstoillehan kirjoittaa vain äärettömän pieni raapaisu,suomen lapsettomuushoidoissa käyvistä...että näin,tulta päin vain:)

lapsen 6v juhlittiin koko viikonloppu,olihan se hulinaa...koko revohka kaaduttiin väsyneinä sänkyyn....meidän sukua kun ei ole ihan yks tai kaks...:))vaikka kuinka koittais ottaa lähipiirin vain kemuihin niin tupa täyttyy takuu varmasti...

Jään odottelemaan taas teiltä kuulumisia innolla.

Siirukka

ps.milloin johanniinalla on testipäivä?

Vierailija
35/165 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kiva on kyllä lukea kuulumisia ja tuntemuksia, kyllähän niitä sitten miettii vaikka ei koneen ääres oiskaan:)

Täytyy sanoa, että aika on mennyt aika nopsaan kun ollaan reissailtu. Ei ole kerennyt jäädä paikalleen vaan funtsailemaan. Välillä ei muista miettiäkkään;) Viikko sitten oli siirto ja sielä sanottiin että kahden viikon kuluttua voi testailla, eli kaippa minä viikon päästä testailen, ma tai ti! Jännittävää!! Ja voi miten sitä toivookaan näkevänsä ne kaksi viivaa:)

Alkaa sullakin Siirukka pian ne sumuttelut, siitä mulla ei olekkaan kokemusta (ja toiv.ei tuukkaan;))eiköhän ne päivät siitä etiäppäin mee kun alkuun pääsee!

On ne synttärikemut tosiaan aina semmosta hulinaa, mut mukavaa tietysti pitää. Meillä on tytsyn 3-v. synttärit ens kuussa:)

Lugeja ostaessa ihmettelin muuten, että ne ei kuulu kelan korvattaviin, se oli mulla ylläri!! Kun maksaa kuitenkin aika paljon kun 3 on per pvä. Vaan toivottavasti niitä nyt saa käyttää sitten kuitenkin useamman kuukauden;)

Meen tästä vasta aamupuuhiin, heräiltiin koko perhe vasta lähemmäs puolta kymppiä:)

Mukavaa viikkoa! Kiva kun ootte olemassa:)

Johanniina

Vierailija
36/165 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään punktio. Aikataulua venytettiin päivällä, kun yritettiin saada pienempiä muniksia ehtimään mukaan. Eipä niistä ehtinyt kuitenkaan kuin yksi, joten munasaalis jäi neljään. Toivottavasti silti siirtoon päästään!

Yritän muistutella itselleni, että mieluummin laatu kuin määrä... Ekan kierroksen 7 muniksesta siirrettiin 4 alkiota ja tokan kierroksen huimasta 19 munan saaliista siirtoon pääsi lopulta vain kaksi alkiota. Jospa tämä hautomon yskiminen siis lupailisikin hyvää ;)

Siirukalla onkin aika zuhauttelusulkeiset tiedossa! No, mitäpä sitä ei tekisi... Pidetään peukkuja, että vältyt aallokolta ja muilta sivuvaikutuksilta!

Meinaatko Johanniina malttaa testaamatta viralliseen testipäivään? Mä tilasin jo tukkupaketin herkkiä testejä :D Tiedän itseni, etten lähellekään virallista testipäivää malta odottaa. Vaikka kuinka tiedän, ettei niistä liian aikaisista pissatikuista hullua hurskaammaksi tule :D Hyvä vain, että riittää muuta puuhaa ja ajateltavaa kuin piinailu! Onne sinne 6-vuotiaalle! Joko aloitti eskarin?

Nyt pötköttelemään, kun on tilaisuus. Nuo pikkuipanat eivät juuri sairaslomalapuista piittaa :D

- UH

Vierailija
37/165 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi räkä, soitin juuri labraan ja hedelmöittyneitä on yksi ainoa :( Huomisaamuna soitan vielä ja varmistan, jaksaako pikku reppana siirtoon asti. Ei siis laatu korvannut määrää.

- UH, siipi maassa

Vierailija
38/165 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt uskot ja luotat ,että se yksi odottelee teitä sinne siirtoon ja kuten aijemmin sanoit ,yksihän siihen tarvitaan:)minä lähetän näin virtuaallisesti sinne teille päin oikein paljon sinniä,sekä pikku reppanalle että äidille:)

Juu,esikoululainen meiltä nyt löytyy talosta:)aloitti sellaisessa eskarissa mikä on vain kolme kertaa viikossa,kolme tuntia kerralla.pehmeä lasku sekä äidille ,että lapselle.(joka kyllä jo uhkasi lopettaa eskarin kun siellä ei ollut matematiikkaa heti ekana päivänä:))

niin,lauantai lähestyy ja sitten se rävähtää mekäläiselläkin hoidot käyntiin...toivottavasti kroppa reagoi samallalailla mitä silloin aikoinaan,olin nimittäin äärettömän herttaisella tuulella,jopa niin että kysyimme ukkoni kans et saisko tämän saman kestolääkityksenä:))) nyt tietenkin manasin ja olen äärettömän"herttainen",eli hikoilen ,aaltoilen,pääkipuilen ja kaikkea maan ja taivaan välillä....

mutta nyt UH:lle tsemppihali ja "pikkurassukalle" paljon voimia jaksaa siirtoon!

Siirukka

Vierailija
39/165 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...elikkä tosiaan, eihän siihen siirtoon tarvita kuin se yksi:) Jospa se onkin oikein sisukas alkio:) Jaksamista oikein paljon tuohon huomis aamuun kestävään odotukseen, on tuoreessa muistissa todellakin tuo sama huoli!!!! Mäkin olin ihan varma että niinköhän on että siirtoon pääsee mutta tässä sitä nyt piinaillaan:)

Siirukka se alkaa sielä jo kuivaharjoittelemaan sumutuksia lauantaita varten;)

Minä piinailen. Nyt on siirrosta 9 päivää. Ollaan lähdössä vielä viikonloppuna reissuun ja tullaan vasta varmaan ma, joten saa nähdä missä välissä mä sitten testailen...Kamalan jännittävää!!

Johaniina

Vierailija
40/165 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoristorataa tosiaan tämä hoito. En oikein uskalla toivoa siirtoon pääsyä. Hyvänä puolena on, että mies lupautui vielä yhdelle hoitokierrokselle. Ja että itsekin tuli taas kerran mietiskeltyä, miten oikeasti vielä lasta haluan. Kyllä haluan. Vaikka toisaalta takaraivossa on tunne, että nykyiselläänkin perhe riittää. Itse asiassa se on enemmän kuin joskus uskalsin toivoakaan! Mutta kyllä nyt pitää vielä ihan tosissaan _yrittää_ ennen kuin heitän hanskat naulaan.

Siirukan eskarilaisen into kuulostaa ihanalta :) Matematiikkaa :D Hienoa, että sulla on aikaisemmin jarruvaihe mennyt mukavasti! Eiköhän kroppa suunnilleen samoin reagoi nytkin.

Johanniinalla on pää kadehdittavan kylmänä piinailun tässä vaiheessa! Tarrasukkia pikkuiselle (tai molemmille!) masuun :)

Voi kauhea tätä jännitystä! Pistin kahvinkeittimen juuri porisemaan. Samapa tuo, tuskin muutenkaan ensi yönä nukuttaa. Voi kunpa se Pieni jaksaisi siellä lämpökaapin hämärissä...

- UH

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi