Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hui ihanaa ,tuli IVF aika syksylle :)

23.04.2008 |

Juuri kirjoitinkin oman viestinkin, mutta huomasin tämän joten kirjoitan tähänkin:) Eli meillä on mietinnässä nyt syksyn ivf hoito! Ihan eka sellainen, juuri tuli meinaa tuomio että mulla on torvet tukossa joten muita vaihtoehtoja ei hirveesti ole...Saatiin aika jo elokuulle, vielä kyllä vähän mietitään... Tosin kaipuu saada vauva on kova ja toisesta lapsukaisesta olisi tosiaan kyse!

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulihan mulle kaveri tänne odottelemaan syksyä:) aika tuntuu menevän hirmuista vauhtia , loma jo kolkuttelee ovella ,saa hetken huokaista töistä :)me oltiin aikoinaan hoidoissa -99-01(?) , mulle tehtiin yks IUI ja sitten yks IVF ja yks PAS . IVF:stä tuli het i alkumetreillä keskenmeno . sitten PAS:n ja ja uuden IVF:n välissä tulin luomusti raskaaksi(5v yrittämisen jälkeen).painon pudotus oli lääkärien mukaan SE juttu mulla , kärsin jo silloin PCO:sta .no,paino on karannut vuosien saatossa turhan ylös , ja nyt sitten tässä kesän aikana pitäis pudotella sitä mahd.paljon pois .(hyvä sanoa kun syön just irtokarkkeja tytön kans :) karkkipäivä))

Oletko jo päättänyt ,että aloitatteko hoidot elokuussa ?henkilökohtaisesti menisin hoitoihin silloin elokuussa , koska koskaanhan ei tiedä tärppääkö eka hoidosta(jota tietenkin toivon kaikille) vai meneekö vuosien päähän onnistuminen ja jos te olette saaneet nuin pian ajan , niin ehdottomasti minä ainakin menisin , mutta jos vielä epäilyttää niin kannattaisi kysyä ,että mihin asti siirtyisi uus aika .

Mutta nyt hilpasen äkkiä kahtomaan emmerdalen nauhalta kun tyttö meni majan rakennus puuhiin:)))

Aurinkoisin ja lämpenevien päivien terkuin : Siirukka

Vierailija
2/165 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken en nähnyt tässä ketjussa vastauksia, joten vastailin minäkin Johanniinan aloitukseen. Kirjoitellaanko jatkossa tähän?

Eli täällä myös seuraa syksyn IVF-vuoristorataan! Mun varmaan kannattaa hankkia ranneke, tämä on jo kolmas kierros ;)

- UH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kirjoitellaan tähän pinoon!!

Ja kiitti UH mukavasta tsempityksestä!! Sitä nyt tuntuu tarvitsevan! Ja teille tosiaan jo kolmatta haaveillaan, tosi kiva kuulla että niinkin monta voisi hoitojen kautta saada... :) Miten se muuten menee, kuin kauan saa olla kunnallisella puolella ja saada hoito sitä kautta?

Siirukka, kiva kun sinä myös kirjoittelit:) Kiva jakaa kokemuksia ja jännittää tulevaa syksyä yhdessä.

Mulla on riesana kyllä tuubien lisäksi se, että munasarjat ovat pco tyyppiset. Se tietysti antaa oman lisänsä tähän, millasia saaliita, munasoluja saadaan jne. Mutta tosiaan, katsotaan mitä se luontoarpa meille antaa... Toivottavasti vauvoja:)

Kuinka paljon suurinpiirtein yksi ivf kerta tulee kunnallisella puolella maksamaan lääkkeineen päivineen? Osaan suurin piirtein varautua, tiedän että paljon mutta missä summissa liikutaan?

Nii ja kyllä me nyt ollaan sillä kannalla että mennään näihin elokuun hoitoihin! Siitä se lähteen sitten liikkeelle. Kuinka monta kiertoa peräkkäin voi hedelmöittymistä yrittää, jos ekalla ei tärppää ja pakkaseen saa tavaraa? Vai tehdäänkö siihen aina taukoja?

Paljon kysymyksiä...mielessäni risteilee...

Kirjoitellaan taas!!

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
4/165 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin mietiskelemään nuita ammoisia aikoja milloin mulle tehtiin ivf , että paljonko maksoi , mutta ei mitään muistikuvaa ja se oli markka-aikaa, jos en ihan kamalan väärin kaivele muistilokeroita niin taisin puhua silloin 3500markasta kavereiden kanssa . . . nyt kysyin vasta varsin apteekista hintoja nenäsumutteelle ja piikeille niin olin lentää pepulleni . täytyy tietenkin muistaa ne kelan alennukset mutta ILMAN alea nenäsumute oli n.150e ja piikkejen hinnoista en nyt uskalla sanoa mitään , lamauttava tieto se kuitenkin oli:/// mutta lääkekattonahan on se n.627e / vuosi jonka jälkeen on sitten liki ilmaista , olikohan se 3,50e / lääke. . . mä olen niin hyvä unohtaan kaikki tarkat summat joten älkää ihan uskoko mua ;)))

yksityisellehän siirrytään viimeistään siinä vaiheessa,kun on kaksi lasta itsellä.mutta siitä taas en osaa sanoa ,että kauanko yrittävät tehdä hoitoja,ennenkun lääkärit toteavat hoidot julkisella tehottomiksi , onkohan ,että ennemmin lapsettomuudesta kärsivät parit luovuttavat , koska hoidothan tulee henkisesti ja fyysisesti raskaiksi .

Miten tosiaankin on tuo uus IVF jos ei ole pakkaseen jäänyt mitään ? kuka kertois?! onkohan yks-kaks kiertoa taukona??pas tais olla et pysty heti perään?mulla oli aikoinaan et joulukuussa tehtiin IVF,josta se keskenmeno,ja pas tehtiin sitten vasta syyskuussa , mutta siinä tais meillä olla muutenkin jotain häikkää koko kevään ajan ja kesällä oli kiinni . miten sitä unohtaakin niin totaalisesti KAIKEN menneestä ,että alkaa vaan arpomaan et olikohan asia kuin vai näin . . .muistini on aivan äärettömän huonoksi mennyt sen jälkeen kun lapsen sain . . .

mullahan on kanssa se PCO kuten aijemmin kirjoittelin , olen taas ottanut tavaksi popsia metuja ,kun meinasin talven aikana lipsua niiden syönnistä . täytyy katsoa miten kierto menee , et tasaantusko taas normaalimpaan suuntaan .viimeksi kun söin niitä säännöllisesti niin mullahan katos PCO liki täysin , pikkusen oli enää toisella puolen .

Mutta nyt kyllä raahaan itseni ulos , pakko nautiskella näistä aurinkoisista päivistä piiiitkästä aikaa .

Kirjoittelemisiin :)

Vierailija
5/165 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se taitaa kallista "lystiä" olla tuo ivf-puuhailu. Ja mitä ovat ne maksut itse toimenpiteestä?

Ai siinä on sellainen sääntö, että kun kaksi lasta on, niin sitten siirtyy yksityiselle puolelle? Siis kaksi hoidoilla saatua vai miten...? Ku mietin just, että jos hoidoilla saataisiin nyt tämä pikkukakkonen ja sitten vielä mielisi kolmatta niin pääseekö samaa reittiä pitkin..? Ajatukset juoksee jo vaikka missä!

Sitten tuli mieleeni yksi kysymys, miten eroaa ivf hoidoissa pitkä ja lyhyt kaava? Kun meillä on elokuussa aika silleen että sillon pitäs olla kierron 1-3 pvä menossa, ja sit sielä neuvotaan niitä pistämisiä sun muuta. Kun oon jostain lukenu että kuuluuko pitkään kaavaan jo jotain sillon edellisen kierron lopussa...eli kuuluuko tämä mun juttuni nyt sitten lyhyeeseen kaavaan..? Jos ymmärrätte yhtään mitä yritän sanoa:)

Joo metuja mäkin olen syönyt ja ne lopetettiin tutkimusten ajaksi ja nyt sitten kuitenkin jatkan niiden syöntiä. Mullakaan ei ollut viitteitä pcosta lääkkeiden syönnin aikana.

Miehen pitäs käydä simppatestissä vielä. Sekään ei kuulosta mitenkään helpolta hommalta...

Ihanat ilmat oli nyt viikonloppuna, nautin auringosta!

Kirjoittelemisiin!!

Vierailija
6/165 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimenpiteistä ei mene muutakun se normaali poliklinikkamaksu(22e?).ei ainakaan silloin aikoinaan mennyt ja en ole kyl lukenut et menis nytkään .

juu,kaks lasta oli siskolleni sanottu , et jos enempi mielii niin sitten yksityiselle , ja ei ole bäliä onko lapset hoidoilla vai ilman.siskollani eka on hoidoilla ja toinen luomusti , kolmannesta haaveilivat mutta eivät rahallisesti pysytneet siirtymään yksityiselle.

mulla tulee olemaan pitkä kaava ,alan jo edellisessä kierrossa suihkutteleen nenäsumuttetta.ja sitten aletaankin ravaamaan ultrissa , viimeksi jouduin paljon ajelmaan koti-sairaala väliä , kun lääkkeet ei vaikuttanut niin paljon kun toivottiin .mutta toivottavasti nyt käy paremmin :)

meillä ei miehen pitänyt käydä simppatestissä , kait ne sit ei ole muuttunut sitten 2001 vuoden ?!!aikas muuten outoa kun eivät käskeneet käydä .

tuossa just luesekelin hoitosuunnitelman aikatauluani , alkaa aina hauskasti jännittään , et sit se taas on menoa ;)verikokeissa pitää muistaa käydä vielä loppukesästä , ja sit vaan tähtäämään teroluteilla kierronpäivät ajallisesti oikein elo-syyskuun vaihteeseen .

onko muuten ne pistämisjutut muuttuneet sitten "aataminajan"kun olen voomeksi pistellyt ? silloin ite sekoitettiin neste ja jauhe ja tuikattiin neulalla mun tapauksessa mahaläskeihin;) vai onko se sellanen insuliinikynäntapanen juttu nykyään??valistakaa mua :)

Nyt takasin sohvan nurkkaan tekeen lapsen kerhotädeille päättäjäislahjaa,snif!,keskiviikkona minun tyttöni on viimeisen kerran kerholainen , alkaa sitten kesän jälkeen eskarilaiseksi :(( miun vauva . . .

Vierailija
7/165 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin edellisellä kierroksella, että julkisella hoitojen raja tulee vastaan kun pariskunnalla on kaksi yhteistä lasta tai 3 IVF/ICSI-hoitoa. Tuon kolmen järeän hoidon suhteen voidaan tapauskohtaisesti joustaa, jos esim. joku hoito menee poskelleen eikä päästä siirtoon asti. Noiden lisäksi tehdään vielä mahdolliset PAS:t

Hoidon hinnan minäkin oon armeliaasti unohtanut :D Poliklinikkamaksut joka käynniltä + punktio, joka oli n. tuplasti kalliimpi (?). Pääsiköhän ultriin sarjahoidon maksuilla? Lääkekatto täyttyy heti kättelyssä, kannattaa tehdä apteekin kanssa sopimus jolla apteekki hakee KELAn osuudet, jolloin itse ei tarvitse maksaa kuin lääkekattoon asti + sen jälkeen tuo pieni omavastuu. Lääkekattoon lasketaan koko kalenterivuoden KELA-korvattavat lääkkeet, joten muutkin tropit saa sitten huokealla :)

Hoitotaukoa IVF-hoitojen välillä tuli julkisella n. puoli vuotta, yksityisellä ei varmaan ihan yhtä pitkään tarvitse odotella.

Viime IVF:ssä pääsin tuikkimaan piikit kynällä, juuri sellaisella insuliinikynän tapaisella. Oli helppoa ampullien, jauheiden, nesteiden ja ruiskujen kanssa turaamiseen verrattuna! Ei tainnut tulla edes mustelmia. Tosin mahamakkaraakin oli ekaan kierrokseen verrattuna enemmän ;D

Saa nähdä, päästäänkö mekin nyt kokeilemaan lyhyttä kaavaa. Siinä on pitkään erona se, että supressiovaihe (jarru) jää väliin. Omaa hormonitoimintaa ei siis pysäytetä ollenkaan. Mulle nuo jarrut on olleet hoitojen inhottavimpia vaiheita molemmilla kierroksilla. Ekalla kerralla oli vähällä mennä koko hoito poskelleen: toinen munasarja meni niin syvään supressioon, ettei reagoinut piikkeihin ollenkaan ja toinenkin piristyi vasta kun hormoniannos nostettiin reiluksi. Viimeksi munasarjat reagoivat ok, mutta supressiota lyhennettiin mun pahojen vaihdevuosioireiden ja migreenien takia. Toisaalta nuo pitkät kaavat ovat toimineet aiemmin, joten houkuttelisi pysytellä tutuilla poluilla... Toisaalta taas hoitokierros ilman jarrua viihdevuosi-iloineen houkuttelisi ;)

No, yritän olla pähkäilemättä liikaa ennen ensikäyntiä. Eiköhän sen jälkeen olla fiksumpia!

- UH

Vierailija
8/165 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin viimeksi vastata asian vierestä. Tuoresiirron ja PAS:n välissä riittää yksi oma kierto, myös julkisella.

Tuosta ekan ajan ajankohdasta en ainakaan minä osaa päätellä, onko pitkä vai lyhyt kaava. Julkisella on ymmärtääkseni edelleen yleisempi pitkän kaavan hoito, silloin saadaan ajoitus kohdalleen klinikan aikataulun mukaan eikä omalla kierrolla ole sen puoleen väliä. Pitkässä kaavassa jarru aloitetaan hoitoa edeltävässä kierrossa ja seuraavien kuukautisten jälkeen aloitetaan hormonipistokset. Jarruvaihetta kuukautiskierron jälkeen voidaan venyttää, jos punktiota ja siirtoa halutaan passata klinikan aikatauluihin sopivaksi. Lyhyessä kaavassa hormonipistokset aloitetaan kuukautisten jälkeen ja niiden on edettävä oman kuukautiskierron mukaan. Pitkän kaavan etuna on parempi ennakoitavuus ja lyhyen taas astetta keveämpi hoito. Jokohan tuo lyhyt kaava on julkisellakin yleistymässä?

- UH

Vierailija
9/165 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla mennään sitten lyhyellä kaavalla, sillä nyt syön terolutia että saan kierrot säännöllisiksi ennen elokuuta ja sit se elokuun eka käynti on kierron alkupäivinä!

Niin millanen sopimus se siis pitää apteekin kans tehdä, jotta saa maksukaton täytyttyä lääkkeet sillä huokealla hinnalla? Mä luulin että ne tulee sitten automaattisesti edullisemmin...

Minkälainen kokemus punktio on ollut ja kuinka kipeenä tän koko hoidon aikana ootte olleet? Ei niinku yhtään tiedä, mitä tuleman pitää vaikka periaatteet tietääkin. Jännittävää..

Jaahas, mun on lähdettävä saunaan!

Palataan taas!

Vierailija
10/165 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso virhe oli hetkeksi läsähtää tietokoneen eteen , nyt ei sitten jaksa millään nostaa takamustaan penkistä .

mä meen pitkän kaavan mukaan ,vaikka syön teroluteja kierron ylläpitämiseksi .samalla syön teroja vaikka alan sitten sumuja käyttämään . olin muuten aikoinaan kun oli ne hormonihoisot käynnissä niin paljon parempituulinen mitä muulloin :) muistan kun nauroin lääkärille ,et saisko kestolääkityksenä samat lääkkeet:) mulle punktio on jääny mieleen vaan positiivisesti . tottakai se nippaa kun ne sen neulan "survasee" , mut onneksi kipulääkkeet on keksitty :) sain silloin jo esimakua ,kun pikkasen ennen punktiota löyty kysta,niin lääkäri imi sen neulalla pois,sanoi sillon et samalta tuntuu sit punktio . totta maar se jännittää ,mut musta se on ollu aina sellasta positiivista jännitystä ,et josko nyt sitten ois onnistuva reissu:) mahakipu mulla tuli sillon ekassa IVF:ssä sit jälkeen päin ,ja sainkin sit keskenmenon.

Jännätään sitten porukalla punktiot ym.mulla on aikataulutettu näin alustavasti et elo-syyskuun vaihteessa alkaa sumut ,ja punktio ois sitten vkolla 40:)) tutkin jo tulevia ultra-aikoja (siis missä seurataan hoidon etenemistä)et kaikki yhtä lukuun ottamatta sattuu mun vapaapäiville joten sen suhteen ei huolta .

Uskaltaako olla niin utelias ,et missäpäin kuljette hoidoissa . (pakko ei ole tietty vastata :) . me ravataan OYS:ssa .

Nyt on ihan pakko raapia itseni tästä penkistä ylös,ennekun tulee otettua liian mukava asento .ellei ihan kamalasti rupeais tuijottamaan imuria niin alkaskohan se itsestään siivoamaan?*rupeaa tuijottamaan ;)*

Vierailija
11/165 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sulla onkin Siirukka tosiaan jo tarkat aikataulut kun tiiät ultrat ja kaikki! Mä tiedän vaan että eka käynti on elokuun alussa ja sit siitä muutaman viikon päähän punktio...me käydään hoidossa tayssissa. Kiva kuulla että sulla ei ole kauhukokemus tuo punktio:) On ne kyllä varmasti sitten tosi jännittäviä aikoja...Kun tuntuu että jännittää jo nyt tulevaa!!

Kyllä sitä niin toivoo että vuoden päästä tähän aikaan ois se nyytti kainalossa:) Tai ainakin sitten vahvasti raskaana:)

Tämä oli tämmönen pikanen viesti, nyt elokuvaa katsomaan!

Aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
12/165 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs te olette kadonneet!?

Päätin sitten nostaa meitin pinoa ylemmäs:)

Kesäkuussa ollaan, joten askel taas lähempänä sitten koitosta... Hui kun mua pelottaa se hyperin vaara! Että minkähänlainen olo sitä on sit punktion jälkeen..kääk!

Eipä mulla nyt kummosempia, laittakaahan tekin tänne muutama rivi:)

Johanniina

Vierailija
13/165 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina alkaa loma ja just varasin neljäksi päiväksi hotellin Turusta sunnuntaista lähtien ja liput junaan on taskussa:) oli tarkoitus lähteä kaverin kanssa äitejen reissulle ,mutta sit tulikin työesteitä,niin mikäpä sen parempaa seuraa kuin oma lapsi :)kuulemma taas muumimaailmaan pitäs mennä,ja eiköhän me jotain muutakin hauskaa keksitä,taitaa se junamatka olla se suurin elämys...juhannuksen jälkeen lähemme sitten koko perhe Utsjoelle kalaan.eli ihan suomi liki päästä päähän mennään :)

mitä suunnielmia teillä kesäksi ?milloin loma koittaa?

Juu,mulla on ihan kaikki päivät tiedoissa ultrista ja punkito viikko , JOS hoidot etenee suunnitellusti...ainahan ne ei niin mene :/

tyttö tuossa riekkuu ,et pitää päästää se käymään puuha pete sivuilla joten oikein ihanaa kesän alkua (vaikka sataakin kaatamalla ja on KYLMÄ ).

-Siirukka-

Vierailija
14/165 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun sulla on ihanan lähellä loma:) Mulla oli just viime viikon lomanpätkä, varsinainen loma on sitten elokuussa! Ja meillähän kesäloman tähdittää tämä ivf hoito, on meinaa juuri silloin!! Ompahan aikaa ainakin sitten sen mukaan pomppia. Vaan kyllä meilläkin tarkoitus olisi muumimaailmassa jne. käydä. Reissuja täälä suomessa sen mukaan miten pystyy. Tulee olemaan kyllä hieman erikoinen loma...mutta toivottavasti siitä syntyisi jotain positiivista:)

Viime viikko kun lomailtiin, oli kyllä ihanat ilmat. Toivottavasti tämä keli tästä taas lämpenis! Oltiin tytön kanssa vähän reissussa mummolassa, junamatka oli kyllä tosiaan elämys sekin!

Mukavaa viikkoa kaikille ja Siirukalle lomanodotusta:)

Johanniina

Vierailija
15/165 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee kurkittua koneelle, on tämä kesä vain niin ihanaa - vaikka sitten sataisikin. Eikä tämä 3. kierroskaan vielä etene. Olo on vielä epätodellinen uuden hoitokierroksen suhteen. Epäuskoinenkin ;)

Ensi viikolla on ensikäynti. Kaipa sen jälkeen alkaa tuntua todelta tämä homma! Toimitin jo esitietolomakkeet ja vanhat hoitoja & raskauksia ja synnytyksiä koskevat asiapaperit klinikalle. Enpä ole aiemmin noihin sairaalan papereihin tutustunutkaan. Voi, miten haikea olo tuli synnytyksistä lukiessa! Ihan tuntui nenään vastasyntyneen uskomattoman ihana, loputtomasti nuuhkuteltava tuoksu <3 Jotenkin ei uskalla vielä päästää vauvakuumetta valloilleen, jospa meille ei enää enempää suoda... Mutta jospa kuitenkin? Sellainen jännä "onhan vielä kerran yritettävä" -fiilis. Vauvakuume on ylellisyyttä, johon vielä ei ole varaa :D

Aurinkoa!

- UH

Vierailija
16/165 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aah,lomalla ollaan:) tänään tultiin tytön kans turusta , tsiisus et mä RAKASTAN sitä kaupunkia :) jopa aina parjaamani asiakaspalvelukin oli huimasta parantunut , liekkö kesä saanut myyjätkin hymyilemään;))) säät ei suosineet meitä ,ainoana aurinkoisena päivänä hilpastiin muumimaailmaan(jälleen).täytyy kyllä tunnustaa ,että alkaa jo muumimaailma olemaan turhan tuttu paikka,ainakin äidille ;) kyllä me siellä kuitenkin 5tuntia maleksittiin,lapsen ilo onneksi tarttuu:)iltaisin käytiin (juu,huono äiti) kymmenen aikaan kävelyllä , loiruttiin pitkin turun katuja ja puistoja.siellä silmä lepää,ihania vanhoja puita,siistit puistot,ja ne talot...taas on räpsitty kuvia muistikortin täydeltä.Koetin tyttöä käännyttää että jäisimme vielä yhdeksi yöksi hotelliin,et muutettas junaliput huomiselle,mut tyttö oli luvannu mennä kaverilleen torstaina klo 12 ,ja ilmoitti pontevasti ,että lupausta ei saa pettää!!!ei ,niin joten ei auttanut kuin haikein mielin pakata laukut ja raahautua junaan.(höh,ja ennen kotia ilmoitti tuon kaverin äiti ettei huominen passaakkaan niille:((( ) No,meidän sanonta on aina et : kun malttaa lähteä pois , niin voi sitten taas joskus palata :)

nyt sitten ollaan kotona,taivaalta tulee vettä saavista kaataen...juhannus menee ihan tytön kans kaksin,mies lähtee kalareissulle aattoyöksi.maanantaina sit koko perhe kääntää auton nokan kohti utsjokea lohen kuvat silmissä:)))

Millä mallilla on muiden kesäfiilikset ?

UH : munkin on todettava rehellisesti ,etten ole päästänyt vauvakuumetta valloilleen . joskus se sieltä aina pilkistää , mutta koetan pitää sen ruodussa ,ettei "pursua yliäyräiden".en tunne samanlaista huutavaa kaipuuta ,niinkuin tunsin silloin ennen kun meille tämä yksi suotiin,muistan aina kun sanoin miehelle kesken ajomatkan jostain ,et mun syli huutaa lasta.se oli hirveä tunne,kun tuntui että pakko saada vauva syliin ja rutistaa sitä tiukasti itseään vasten.nyt ei sellaista ole ilmennyt ,en tiedä onko se sitten itsesuojelua ,et jos meille ei toista suoda enää....Täytyy toivoa meille kaikille paljon plussia sitten syksylle (ja miks ei aijemminkin jo:))

Yöterkuin :Siirukka

Vierailija
17/165 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin oman aloituksen tuosta reissuun lähdöstä (laivalle)pistoshoitojen aikana..mitä mieltä te ootte, uskaltaako laivareissua varata niihin aikoihin kun pistoksetkin alkaa tai joku viikko siitä eteenpäin..Kun meillä on se loma silloin:)

Näin se on jo heinäkuu menossa:) Ihana kun on kesä. Ootan kovasti jo lomaa ja kääk-silloin tosiaan heti alkaa ivf...alkaa jo jännittämään!! Yhtää tiiä millasia oireita siitä tulee jne.

En ole hetkeen kirjotellut, kun tää vauva.fi sivusto on omituisen pelkistetty ja tosiaan tää ruutu johka kirjoitan niin ihan pieni. Onkahan ne vielä tän sivuston uusiutumisen jälkimaininkeja..

Saas nähdä muuten tehdäänkö meille ivf vai icsi, mihen näyte ei ollut priimaa. Määrällisesti oli ok, mutta hitaansorttista väkeä.

Mitäs teille kuuluupi?

Kauniita kesäpäiviä!

Johanniina

Vierailija
18/165 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalainen on palanut jälleen kotikonnuille . toissa päivänä tultiin kotiin liki kahden viikon lapin valloitukselta.alkoi olemaan jo koti-ikävä ,joka minusta on outoa koska en IKINÄ ole tykännyt tulla reissuista kotiin.olen aina tykännyt luuhata matkalaukku kourassa pitkiä aikoja muualla,kunhan ei tartte kotona olla . itku mulla kuitenkin tuli,kun lähdimme mökiltämme...ette ikinä arvaa miksi...:) mulla tulee joka kerta niin ikävä yhtä KOIRAA ,kun lähemme kotia.se on niin reppana ja jää katsomaan perään.se raasu kun on ulkokoira,liekan päässä liki aina,niin kun minä tulen niin lenkitytän ja tuon kaikkia herkkuja sille tuliaiseksi:) niin kuvittelen tietenkin,että olen sille korvaamaton:)))nooh,sitten käytiin isäni luona,ja itkin sieltä lähdettyänikin ,kun se jäi ovenpieleen vilkuttaan ja oli niin yksinäisen olonen ja huonossa kunnossa:( mistäkähän tällasella vanhalla kivikasvolla nykyään riittääkin nuita kyyneleitä???vollotan joka pienimmänkin asian takia...pitäs mun kohdalta lailla kieltää itkeminen...joopa joo...

loma alkaa veteleen mulla viimeisiä,Johanniinalla se on vielä edessä:)))kiperä kysymys tuo laiva juttu.eka pistoshan annetaan sairaalassa ja sen jälkeen sit pistellään kotona tai missä nyt onkaan.mut se (just tänään pähkäilin)et meneekö kaikki päivälleen aina lääke alotusten suunnitelman mukaan on sit taas eri juttu...mut kyllä mä uskaltasin varata ristelyn ,ottakaa vaikka jokunen päivä oletetun pistosten alottamisen jälkeen lähtö.ristelynhän sai perua muistini mukaan vielä aika myöhäsessä vaiheessa(käy katsastaan laivayhtiön sivuilta,en muista nyt aikaa..).muistan eka IVF:stä et mulla oli irrotuspiikin pisto klo 21 ja just kesken työpaikkapalaverin:)onneksi oltiin hyviä ystäviä kaikki keskenään niin siinä vaan välissä tuikattiin yks piikki mahaläskiin:)ja palaveri jatkui...

mä tänään kaivoin esiin taas sairaalan paperit,piti jo ruveta laskemaan terolutejen alottamispäivät,et saa tähättyä oikein...ja huomasin ettei terot riitäkkään...ja taitaa olla OYS kiinni lapsettomuuspuolelta heinäkuun?!täytyy käysä räpsyttämässä silmiä tuolla omassa sairaalassa ,et alkasko ne mun kans millekkään,siis uusimaan reseptiä...

Onko jollain tietoa siitä apteekin maksukatosta?kun joku kerrattain kirjoitti,et oli sopinut apteekin kans et kun lääkkeet ylittää maksukaton niin sen jälkeen ei tarvis maksaa kun se muutama euro(vai paljoko lie)eikä tarvis erikseen hakea kelalta korvausta jälkeen päin...meniköhän se jotenkin nuin???

minäpä hilpautan ulos ja menen kokeileen tuliaistani jonka isäntä toi kauppareissulta mammalle;) ...ja esine on niinkin romanttinen kuin trimmeri(monta vuottahan tuota saikin kinuta:))

Vielä hetken lomatunnelmissa :Siirukka

Vierailija
19/165 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai loppuu se loma Siirukalla, vaan olipa teillä mukavaa reissua:)Minä tosiaan ootan lomaa innokkaasti, ei millään meinaa enää löytyä työmotivaatiota...plaah.

Ai se eka pistos annetaan aina sielä polilla, sitä mä en ollut huomioinut. Se on ilmeisesti niin että pistokset aloitetaan kp 1, 2 tai 3? Niin mua ainakin ohjeistettiin, että tuollaiset kp:t pitää olla sillon ekalla käynnillä. Ja nyt mä syön terolutia sillä laila "myöhästyneesti" et aloitan kp 21 ja jatkan sitä kunnes lopetan 3pvä ennen sitä ekaa käynti päivää. Niin silloin ne menkat pitäs niillä päivin tulla...

Mä kysyin apteekista justiinsa sitä maksukatto asiaa ja mulle sanottiin että sitten kun maksukatto täyttyy siitä tulee lappu kotiin ja se lappu pitää olla sitten mukana kun ostaa lääkkeitä ja sit ne saa halvalla.

Vielä ei olla laivareissua varattu, mutta tarkoitus olis johki väliin...Mutta siis, voiko pistosten aloitus olla kp 1,2,tai 3, eli ei aina aloiteta just vaikka kp1?

Okei, tämä on ärsyttävän pieni laatikko mihkä taas kirjoitan, en ymmärrä miks meidän koneella näyttää tällein hassusti tän koko sivuston edelleen, mut esim.töissä kun katon ni normisti!

Loman tarpeessa oleva Johanniina...

Vierailija
20/165 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun piti kaivaa oikein sairaalan hoitosuunnitelma esiin ja tutkailla et miten mulla piikin pistelyt ajoittuu...kirjotan mun hoitosuunnitelmasta suoraan tän:aloitan sumutteen kierronpvä 23(terolut 15-24) joka mun tapauksessa on 30.8-5.9 välisenä aikana,eka ultra on 17.9 jossa pistetään eka piikki(eli tuleeko siitä nyt et kierronpäivä ois 5 kun alkaa piikit jos saan tähättyä tuohon 5.9 ,kierronpäivän 23) ja sen jälkeen piikitetään kotona joka päivä.seuraava ultra on 26.9(23.9 on kans jos tarpeen).viikolla 40 on sit alustavan suunnitelman mukaan alkuviikosta punktio ja loppuviikosta siirto.nyt pakko mennä....moi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi