Hui ihanaa ,tuli IVF aika syksylle :)
Juuri kirjoitinkin oman viestinkin, mutta huomasin tämän joten kirjoitan tähänkin:) Eli meillä on mietinnässä nyt syksyn ivf hoito! Ihan eka sellainen, juuri tuli meinaa tuomio että mulla on torvet tukossa joten muita vaihtoehtoja ei hirveesti ole...Saatiin aika jo elokuulle, vielä kyllä vähän mietitään... Tosin kaipuu saada vauva on kova ja toisesta lapsukaisesta olisi tosiaan kyse!
Kommentit (165)
- ja varsin jännityksentäyteisen aamun - sain labrasta hyviä uutisia. Pieni oli jakaantunut normaalisti ja odotteli noutajaa. Pääsin kuin pääsinkin piinailemaan!
Voi kauhea tätä jännitystä siis edelleen :D
Ihan vähän oli pakko hipelöidä pikku-pikku-potkareita kotimatkalla :) En sentään sortunut mitään ostamaan. Tai siis siltä saralta. Muuten karkasikin mopo käsistä ihan huolella ja auton perä oli pullollaan kasseja ja pussukoita :D Siirron jälkeen naisihminen on ihan edesvastuuttomassa tilassa!
- UH ja Pieni
Johanniina olikin linjoilla samaan aikaan, kun viestiäni naputtelin. Kadehdittava tuo sun piinailupinna! Voi juku, mä sekoilen täällä jo siirtopäivänä. Kokemuksen mukaan tämä vain tästä pahenee :D
Tosi hieno juttu jotta sullakin on nyt massussa matkaaja:) Toivotaan että nämä meidän pienet munis saaliit ja siitä saadut kallisarvoiset pikku-alkiot olisivat oikein priima luokkaa kasvamaan ja kehittymään meidän massuissa:) Nyt PIINAILLAAAAAAAAAAANNNNNN.......että pääkö kylmä...alkaa muakin pahemman kerran viiraamaan tämä jännitys!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Juu shoppailu on hyvää terapiaa jännittäviin tilanteisiin:) Kokemusta on:) myös minä olen tuhlaillut mm.sekä eilen että tänään. Ja se vauvanvaate puoli vetää puoleensa kuin magneetti, vaan jahka nyt katsoo pääseekö sinnepuolella ostoksille........
Nyt sitte vaan jännäillään!!
Johanniina
Tänään tehty testi näytti negaa, 3pvää ennen virallista testipäivää...mutta tuli ihan semmonen fiilis että oishan se varmaan jo näyttänyt plussaa..että niinköhän tää menee puihin:( Siirrosta on nyt 11 päivää.
Toivon tietysti, että tämä oli vaan aikaisin tehdyn testin tepposia, että alkuviikosta testi näyttää postiivista...vaan kyllä tuli aika ikävä fiilis tästä negasta. Huomen lähdetään reissuun joten en tiedä haluanko reissussa tehdä maanantaina testiä vai teenkö vasta sitten illemmalla kotona, tai sit tiistaina. Mutta saas nähdä...
Mun aamu ei lähteny hirveen iloisesti liikkeelle, toivottavasti teillä muilla on aamu lähteny paremmin!
surullinen johanniina
Häntä pystyyn vielä! Tuo on se malttamattomuuden kääntöpuoli. Tulos on virallinen vasta Suurena Virallisena Testipäivänä (ei kansainvälinen liputuspäivä). Miten herkällä testillä testasit? Tavistestit ei tosiaankaan vielä näytä mitään! Kaikkein herkimmissä (10 jotain yksikköä per jotain :D huom. tieteellisyys!) _saattaa_ jo näkyä.
Just eilen ajattelin, miten lupaavaa kun sulla ei oo vielä täti (tai schumi vai onko se nykyään kimi?) ilmaantunut kyläilemään :) Vielä siis häntä ylös, lippu salkoon ja fanfaarit soimaan. PIINA jatkuu :D
Omanapaiset kuulumiset vielä: _Piina_ isolla P:llä on tosiaan käynnissä. Vessareissulla syynään alkkarit ja tuijotan lugetöhnää terävän epäileväisellä katseella. Saattaa nääs olla karkuteille harhaillut Pieni alkio (huom. taas tieteellisyys!). Vatsassa on Tuntemuksia. Tulkitsen ne vuorotellen tai samanaikaisesti kiinnittymiseksi, kohdun ulkopuolelle vaellukseksi tai menkkojen alkamiseksi (eli kimin, tädin tai jonkun muun persona non gratan vierailuksi). Syyllinen Tuntemuksiin ei suinkaan voi olla esim. huonolla omalla tunnolla hermostuksissaan mässäillyt karkit. Ja huono omatunto on siksi, että tietty karkeissa saattaa olla hullun lehmän liivatetta tai atsovärejä tai jotain alkiolle haitallista E:tä :D
Testiä en sentään vielä ole tehnyt :D
- UH ja Pieni, pp1
kiitos tsempityksestä UH. Testin tein kyllä sillä herkällä ja viisarikaan ei värähtänyt...joten...no, piinailu jatkuu. Tänään olen tuntenut myös sellaista pientä menkkamaista tuntemusta. Ei mitenkään hirmu hyvältä näytä. No, ei auta ootella kun sinne maanantain tietämiin, tosin se täti saattaa alkaa ilmoitella tulostaan jo aikaisemmin. Ärsyttävää.
UH:lla on lähtenyt piinailu hienosti käyntiin;)Jatka samaan malliin:)
Mitäs Siirukalle kuuluu?
Niin ja oireista muutenkin, mulla ei ole minkään sortin oireita, muutakun nyt niitä menkkamaisia....
Kiukkuinen Johanniina pp 11
Voi Johanniina ,minä laitan kaikki omistamani peukalot pystyyn ja peukutan sulle kuitenkin vielä et se viiva tulis oikeana testauspäivänä esiin.kyl ymmärrän tuonkin ,että testasit tuossa vaiheessa,niin minäkin varmasti malttamattomana ostasin testin jos toisenkin,vaikka ei ehkä sais testailla,ettei tule vääriä tuloksia...testaa maanantaina vasta illalla ,niin saat reissata rauhassa.toivon ettei se täti,schumi ,kimi ...mikä lie,tule sulle kylään seuraavaan vuoteen:) UH:ta lainaten nimityksissä:)))
UH:han on ihanasti hepsahtanut vauva-ajatuksiin,nuin sitä pitää:)näkisin itseni sun kans hiplailemassa niitä pieniä vaatteita ja johanniinakin kaapattais mukaan:)ihasteltas ja kahteltas kuinka voikaan olla niiiiiiiiiiin pieniä vaatteita olemassa.(minäpä pian pääsen oikeesti ostamaan niitä,minusta tulee täti pian:))oli ihana lukea UH:n hehkutusta ja sit hymyilytti ihan oikeesti kun lukee lopussa UH pp1:) musta oli aivan ihkua(nuorisoslangia;))...mä varmasti sit kun ja jos alan piinaileen niin oon jo tyyliin mahapystyssä ja sisustamassa lastenhuonetta uuteen uskoon...ja se pesänteko vaihe raskaana ollessa(muistatteko?),se vois jäädä pysyväksi olotilaksi.mulla ei ole ikinä kiiltänyt asunto niin:)se oli jotain ihan kamalaa,koko ajan luutu kourassa kuljin ja puunasin...ja oikeasti olen maailman laiskin siivoaja,maton alle enimmät ;))
niin,huomenna se alkaa sitten meikälläkin ne imppaukset,yäks.toivon et maistus paremmalle mitä muistan...hain tänään sumut ,makso kelan jälkeen n.85e.kaiken järjen mukaan pitäs riittää koko(vaatimattomasti)25päiväksi...laskivat samalla mulle ne piikkejen hinnat,mitkä alustavasti olivat merkanneet reseptiin,niin hintaa jäi 669e.mut jos vanhat merkit paikkansa pitää niin saan hakea aimo annokset lisää piikkijuttuja.mut saahan kelalta onneksi takasin osan,mut on se ainakin meille iso lovi,eipä paljon muuta hussutellakkaan,mut kaiken väärti toivottavasti.sit vaan jos ei onnistu hoito ,niin koettaa saada tän vuoden puolelle uus yritys.
Mut se täältä tällä erää,nyt lukemaan seuraamiani blogeja ja sit katsomaan lainaamaani lässynlässy elokuvaa,mies nääs yön yli saaressa sorsastamassa.
Öitä,Siirukka
Muistan, muistan! Ja niin muistaa myös mies :D Iski meinaan sen verran voimakkaana :D
Sitä pesänrakennushöyryä olisin tarvinnut tänään. Sain oikein ruoskia itseäni ikkunoita pesemään ja muihin siivousaktiviteetteihin. Kauhean vetämätön olo! Kai nuo hormonit tekee tepposensa, päiväunet maistuisivat ja sohva kutsuu. Muutenkin olo on kuin alkuraskaudessa, inhottavaa kun ei tiedä onko vai eikö. Kroppa huutaa, että ON :D
Turvottaa, yököttää, hajut voimistuvat, väsyttää ja vatsaa juilii. Tekisi mieli lähteä HETI ostamaan vauvalle söpöjä mini-mini-potkareita ja soittorasiaa. Voi kunpa...
Siltä negan täräykseltä ei pysty itseään suojelemaan. Paras siis nautiskella, kun niiden vauvahaaveiden on nyt _mahdollista_ toteutua. Pirskules, seuraavalla kauppareissulla kyllä ostan jotkut ylisöpöt potkarit! Onpahan sitten jotain hipelöitävää siirrosta saadun ultrakuvan lisäksi ;) En ole aikaisemmin mitään kuvia näin aikaisin saanutkaan. Nyt kuvassa näkyy selvästi, kun Pieni tuikahti tähdenlentona kohdun läpimään <3
Toivottavasti Johanniinalla on mukava viikonloppureissu!
Siirukalle fanfaareja, kun pääset aloittamaan vihdoinkin sen Piiitkän kaavan!
- UH ja Pieni, pp2
täällä sitä ollaan alettu sitten sumuttelemaan... :) *ottaa fanfaarit vastaan;)* eilen alotin ja kas kas,meinaa jatkuvasti unohtua ottaa niiskaukset,eilenkin oli herätyskello soimassa ,et muistan :) en tiedä mistä johtuu,et tällä erää ei ole valunut nieluun ainetta juuri yhtään(vielä;))joten ihan iisiä ainakin näin aluksi.nauroin kyllä ,et pää meinas olla aamulla kipeä ja poskiontelot,ja eihän enää ole kuin 24päivää jäljellä sumuttelua,joten saapa nähdä et olenko ihan mummo loppuvaiheessa,on nimittäin melkoiset sivuoireet kirjotettu lappuun mitä kaikkea voi tulla...no,eipä tule sitten viiskymppisenä yllätyksiä,kun nyt jo harjoitellaan pärjäämään vaihdevuosien kanssa;)
Mulla on tallessa edelleen sellaiset ihanat potkarit (mustavalkoiset,pehmeät,joissa lehmänkuva,olin silloin lehmähullu)ja ostin ne hoitojen aikana ,silloin vuonna sata...ne on edelleenkin minusta niin söpöt.mut nyt kun tullut vanhemmaksi niin minusta on tullut pessimisti,et epäilen aina ettei mikään onnistu,mut katsotaan sitten ,kun/jos pääsen minäkin piinailemaan.tiedä miten kilvankalkkaa juoksen ostamaan ja hiplailemaan potkareita....ja täytyyhän ne vaivanvaatteet kurkata myös H&M:n kuvastosta;))
Johanniina taitaa olla reissussa?!kauanko vielä lomaa jäljellä?vai oliko se nyt vimppa viikonloppu,ennen töitä*miettii onko ollut "puhetta"*roivottavasti olet pystynyt nauttimaan edes vähän tästä viikonlopusta ,etkä ole ajatellut testiä...peukutan huomiselle ,että olis ++++++++++
monesko päivä UH on suunnitellut tekevänsä testin?oispa kyllä ihana jo piinailla vaikka se oli yhtä hemmettiä,kun ei aika kulunut ja seurasi kaikkea kropassaan...koetin ukolle puhua et menisimme mökille heti punktion jälkeen ja olisimme viikonlopun siellä ja sitten ma ois se siirto ni ajeltas takasin,mut saa nyt nähdä miten elämä kuljettaa...saiko punktio päivästä sairasloman?siis päivän?entä siirtopäivä?ei muista ei...toinen oli ainakin aikoinaan saikkua,tais olla punktio...paljonko UH on mennyt rahaa tähän mennessä?siis hoitoihin,ei vauvanvaatteisiin;)))paljoko luget makso?
Häivyn nyt takavasemmalle ja alan etsimään taululle paikkaa jonka iki-ihana työystäväni oli mulle ostanut kiitokseksi.kyllä on ihana omistaa ystävä:)
Kuulumisiin :Siirukka
Toivottavasti vältyt mummo-oireilta. Mä oon jarrujeni pohjalta päättänyt, että sen oikean mummokuumeen alkaessa kinuan välittömästi kaikki mahdolliset tropit :D
Tän IVF:n hinta oli aika tarkkaan 2000 erkkiä (omavastuu, lääkkeineen). Luget on onneksi kohtuuhintaisia, mulla on 100 mg tabuja ja ne maksoi n. 40 e/ 100 kpl purkki.
Punktiopäivä ja sitä seuraava on saikkua, siirtopäivä ei. Punktiopäivä on myös miehelle saikkua.
Mitäs muuta sie kyselit... Ainiin, oon _suunnitellu_ testaavani Suurena Virallisena Testipäivänä, 2 vko siirrosta. _Tiedän_ kuitenkin testien alkavan poltella viimeistään piinapäivien kasvaessa kaksinumeroisiksi :D
Kyllä tästä piinastakin kannattaa ottaa kaikki mahdollinen ilo irti! Potkareita vain hiplailemaan ja vaikka shoppailemaan ;) Meillä niille ihan pienille on sitten käyttöä vaikka nukenvaatteina, jos ei ihka oikeaa vauvaa suoda. Lahjaksi tuntuisi vähän hassulta antaa omalle vauvahaaveelle ostettuja. Kirppikselle voisi tietty viedä. Ja onhan se hiplailu ja haaveilu ihanaa... Eipä nuo pikku potkarit enää tässä konkurssissa mihinkään hetkauta ;D
Mulla alkaa olo vähän rauhoittua. Kroppa taisi ottaa totaalihepulin HCG-progesteroni-cocktailista :D On vanhallakin edelliset raskaudet muistissa :) Tänään olo on siis ollut normaalimpi, mitä nyt vähän turvottaa. Väsykin iski vasta illansuussa, sain jopa jotain aikaiseksikin kotirintamalla.
Päällimmäisenä mielessä on vauvahaave ja Pieni alkio.
Johanniinalle plussasäteitä ja peukut Suureen Viralliseen Testipäivään! ~~~+++~~~
- UH ja Pieni, pp3
jee jee,huomasin äsken et olen aloittanut sumut ja terot kaks päivää liian aikaisin.en muistanut lainkaan et nehän muuttu hieman kun viimeksi kuukautiset tuli liian aikaisin...meinas tulla hemmetin moinen paniikki ja soitin IVF hoitsulle.se sanoi et ei paniikkia,ihmetteli sekin et miksi mulle oli määrätty et sumuttelen 25vrk! se muutteli ja laskeskeli aikoja ja heheh,mulla on eka käynti 3.9 eli kahta viikkoa aijemmin aijotusta:)sillon alkaa piikitkin sitten.täytyy nyt toivoa et kuukautiset alkas ny äkkiä...*hyppii tasajalkaa*...kaikista karmeinta tässä on et ukko on just reissussa kun ois punktio!!!! täytyy pitää sormet ristissä et punktioon päästäs heti alkuviikosta,ukko lähtee ke tai to reissuun.mut jos ei ,niin saa ukko luvan tulla 100km päästä METSÄSTÄ käymään ruikkimassa,jospa metsästys onnistus sitten paremmin,lasti kevyempänä;))))))))
mut nyt pakko mennä MOIIIIIIIIIIIII!!!
Eli tänään testailin kun tultiin reissusta ja selkee negahan sieltä paukahti:( voi itkun itku, krokotiilin kyyneleet on kyllä valuneet ihan kiitettävästi.
Huomenna soitan polille, voi varmaan lugetkin lopettaa, taitavat viivytellä menkkojen saapumista. Mulla on muuten luget kyllä kalliita; 200mg x 3 ja maksavat n.30e/10kpl. Miten siis voi olla noin suuria eroja hinnoissa!?? Otatko sä Uh niitä suun kautta? Minä en.
Minäkin ihailen ja olen ihan hulluna vauvanvaatteisiin, vaan nytpä niitä ei paljon ees uskalla katsella, tulee vaan pahempi mieli.
Täytyy kysyä huomenna, koska hoitorumba alkaa uudestaan, toivoisin että vielä tämän vuoden puolella.
Parempaa plussatuulta Uh:lle ja Siirukalle, on tää niin maahanlyöty olo kyllä sen negan jälkeen.
Surullinen Johanniina
Pahoittelut negasta! Hurrrjasti voimia nousta maasta taas, kun itkut on itketty! On tää vaan niin... tätä :(
Toivottavasti saatte uuden hoidon tän vuoden puolelle, kun olis lääkekatto jo valmiiksi täynnä! Mulla on 100 mg Lugeja 3 aamuin ja 3 illoin, enkä ota suun kautta minäkään :D Ihmettelinkin vähän, miksi lääkäri määräsi nuo 100 mg eikä 200 mg, jotka olisi vähän helpompi ottaa. Hintapolitiikasta taisi löytyä selitys.
Oho, Siirukan pitkien kaavojen äiti kutistuikin yllättäen! Olipa hyvä juttu! Mies-parka, metsästysreissu sai uuden käänteen :D
Täällä ei olossa sen ihmeempiä. Mitä nyt päässä viiraa, mutta sekin taitaa olla melko normaali olotila :D
Piti vielä vähän hymyillä, kun luin tuolta plussanneiden lapsettomien puolelta IVF-kyselyketjusta vastauksia. Kaikkea sitä... Yksi kertoo, että aina siirron jälkeisen tukilääkityksen (Luget?) ottamisen jälkeen pitää makoilla puoli tuntia :D Kas kun ei seistä päällään! Toinen taas tankkasi litratolkulla vettä siirtoon mennessään, kun ohjeena oli mennä rakko täynnä. Olikin sitten piripinnassa :D
Pöh. Voi itkujen itku Johanniinan pissatikkua! Seuraavalla kerralla nappaat sen plussan ja säntäät vauvanvaateostoksille!
- UH ja Pieni, pp4
paljon haleja sinne ja kunhan itkut on itketty niin käännät nenän myötätuuleen ja alat menemään kohti uuttsa hoitokierrosta,kuten olitkin jo kirjoittanut ,et huomenna puhelin pärisemään ja kyselemään uutta alotusta,ja siihen me kaikki oikein höngimme ++++++++++ tuulia!!! *puuuuuuuuuhhh*...
Aika jännä juttu ,et nyt kun aikaistu tuo hoitoaloitus,niin yks kaks kalahti et voi hitto,nyt se tosiaan on menoa,tuntu niin kaukaselta odotella et tuli 17.9 ja nyt sit onkin jo reilun viikon päästä aika aloittaa piiikittelyt:) voitte kuvitella kuinka mies oli riemuissaan,kun kerroin et huonolla lykyllä(siis miehen kannalta),se punktio päivä sattuu metsästysreissun kans päällekkäin...raukka kaiken oli maksanut ja järkännyt lomista lähtien,mut kaikkea ei voi titää,ja sanoinkin sille et elä nyt vielä hermoja menetä,kun eihän sitä tiedä vaikka menee pidemmälle punktio ,kun mun kroppa ei aina reagoi lääkkeisiin niinku toivois:/ mut kaikki ajallaan...
Että semmottii,niin ja hauska oli huomata ,et töis mietiskelin kaikkia vauvajuttuja,ekaa kertaa niinku salakavalasti tuli toive et entä jos meille suodaankin vielä nyytti...ja mietin kuinka rakastin olla raskaana aikoinaan...mieletöntä aikaa:))rakastin joka minuuttia!eli taitaa Siirukkakin mennä ihan yhtä höpsis ,niinkuin tuo UH:kin ;))))vaikka kuinka aijoin jarrutella tällä erää:)
Nyt arvon daamit,hyvää yötä,nää unis ötököitä:) Siirukka
Ps.onko UH yksityisellä hoidoissa?en muista oletko jo kirjoittanut aijemmin asiasta,Johanniina tais olla julkisella?kuin myös...
Eikä huono juttu ollenkaan :D Arvatkaapa mitä! Ostin tänään ihan pienen pienet potkarit. Siniset. Olo on suorastaan syyllinen, hih! Mies-parka näytti melko järkyttyneeltä, kun hiplailin potkareita ja ultrakuvaa - ja söpöä helistintä.
Samapa tuo, korkealta pudotaan joka tapauksessa. Ainakin nautin täysillä tästä piina-ajasta. Joka sitä paitsi saattaa olla sitä kallisarvoista raskausaikaa, josta ei halua missata minuuttiakaan ;)
Juuh Siirukka, yksityisellä oon hoidossa. Meillä kun on jo se julkisen puolen kahden lapsen politiikka täytettynä :S
Johanniina, jos ei uusi hoito ehdi tän vuoden puolelle, niin onnistuiskohan reseptien kirjoitus tän vuoden puolella? Saisit ainakin hankittua tän täyden katon aikana.
- UH ja Pieni, pp5 ja viikko punktiosta
Nyt vain on alkanut vainoharhaisuutta lähentelevä menkkojen, tädin, kimin jne. kyttäys. Joka vessareissu altistaa mahahaavalle :D Pikku-pikku-potkareita ja muuta piinailun oheiskrääsää sain piilotella kyläileviltä omilta ja appivanhemilta. Voi kauhea tätä jännitystä ja vuoristorataa!
- UH ja Pieni, pp6
Nyt ne testit alkaa poltella kaapissa. Eipä vielä auta kuitenkaan testailla. Viime yö meni hereillä kieriessä. JÄNNITTÄÄ.
- UH ja Pieni, pp7 - viikko siirrosta
niin se aika vierähtää UH:llakin :) kohta pääset testaileen ja minä täällä peukutan sulle :)
mut on nujertanut nyt apatia :/ huomasin yks kaks et tuo hoidon aikaistuminen sekoitti ihan täysin meidän raha-asiat :( siis palkat tulee viikon päästä piikityksen aloituksesta ja kun mun kropan tuntien niin mulle ei pikku määrät aineita vaikutakkaan :((( systeri nyt onneksi aiko lainata tilipäivään asti mut kuitenkin,kiukuttaa ja v*tuttaa,juu juu ,eihän sitä rahalla mitata ,mut kuitenkin...tilasin lääkkeitä tänään apteekkiin 450e edestä ,josko niillä muutaman päivän menis...pitikö muuten pistää joka päivä?olen senkin jo unohtanut,paljonko pistelitte /kerta?teillä kummallakaan ei tainnut olla puregon?
Mihin Johanniina on kadonnut?*huolissaan*...soititko uudesta hoitorumbasta sairaalaan?
Nyt kaappaan seiskalehden käteen ja vaivun apatiaan sohvan pohjalle,kyllä täältä piristytään,kunhan nuo annokset ym.saan päässäni selvitettyä...
saitteko kelalta äkkiä muuten takaisin yli menneen osan ?
...oon pitänyt peukkuja pystyssä että ootte päässeet siirtoon tänään, miten kävi!? Ja kiitos, niitä tarrasukkia tosiaan tarvitaan! Oon tosiaan yrittänyt ottaa rauhallisesti tämän piinailun, vaan saas nähdä miten nää vikat piinailu päivät sujuu...
Johanniina