Hui ihanaa ,tuli IVF aika syksylle :)
Juuri kirjoitinkin oman viestinkin, mutta huomasin tämän joten kirjoitan tähänkin:) Eli meillä on mietinnässä nyt syksyn ivf hoito! Ihan eka sellainen, juuri tuli meinaa tuomio että mulla on torvet tukossa joten muita vaihtoehtoja ei hirveesti ole...Saatiin aika jo elokuulle, vielä kyllä vähän mietitään... Tosin kaipuu saada vauva on kova ja toisesta lapsukaisesta olisi tosiaan kyse!
Kommentit (165)
Siirukka, siirukka..toivottavasti se plussa napsahtaa ensi viikolla- ja ihan testi ajalla:)
Uh on tehnyt vaikeita päätöksiä. Toivottavasti kuitenkin se seuraava kerta tuo vielä sen plussan!!
Omaan napaan ei uutta. Täti saapui tänään kylään joten ollaan ihan sopivassa aikataulussa ajatellen sitä mun aikaa, eli on ennen kp 21 jolloin sumut alkaa jos ja kun pitkällä kaavalla mennään.
Olen miettinyt jo sitäkin, että jos nyt kunnallisella puolella ei tärppää ja sieltä potkitaan pois, ni millä ihmiset hyvät rahoittaa nuo yksityispuolen lapsettomuushoidot? Lainallako? Taitaa kuitenkin olla sen verta iso summa yht äkkiseltään maksettavana että pitäis olla säästöjä tai jotain...Missä summissa se nyt pyöriikään per ivf? Sais hitsi soikoon olla ilmasta ees tämä touhu.
Tämmöisiä miettii tällä kertaa Johanniina
hätähousu täällä :))))))
Olipa mukava kuulla UH:nkin kuulumisia ja kiitos osanotoista.Kyllä tämä elämä potkii välillä ja rankasti.onneksi sain juteltua siskoni kanssa,niin sain taas nuo itsesyytökset taka-alalle...ens lauantaina on se kovon koettelu,kun on hautajaiset,ihan pienet ,perhepiirissä.itse toivoin vielä pienempiä,kun tiedän ettei itse "juhlakalu"pahemmin hautajaisista perustanut ,saatikka mistään kirkkojutuista...mut tällä kaavalla nyt mennään...
Juu,UH:lla on nyt isot asiat mietinnässä.toivotaan,että munit kunnon saaliit niin saatte pakkaseenkin sitten uusia vauva-alkuja,kun eka otatte tuoresiirrosta plussan ja vaikka kaksoset:) onko teille Johanniina ja UH koskaan lääkärit puhuneet kahden siirrosta,vai pitääköhän sitä itse ehdottaa...sorry,jos olettekin jo aijemmin vastailleet kirjotuksissamme nuihin asioihin(oliko niin et eka IVF oli nyt jommalla kummalla elokuussa?)mut kuitenkin ihanaa ,et reseptit on kourassa ,niin sehän tuntuu jo,et puolet hoidosta on menossa;)))
Musta tuntuu et joku kerran kirjoitti,et yksityisellä ois IVF maksanut n.2000e.eli ei halpaa lystiä...ei mulla ois IKINÄ vara lähtä niihin,vaikka kaikki toimis taatusti jouhevammin mitä julkisella...mut sain kyl tällä erää julkisella aivan ihanaa kohtelua,en voi moittia,kandikin oli ihan jees pakkaus,mitä sen päätä sieltä jalkovälistä näki ;)Siis,nytkö tällä kierroksella Johanniinalla alkaa sumut ?mahtavaa,ihanaa,upeeta!!!!!!!!!!!
Juu,hätähousu...taisin jommankumman haukkua sillon elokuussa hätähousuksi...mut ettepä tiedä ,et mä tein taas testin :))))))))))))) en voinut olla tekemättä ,kun mietitytti sen ajan ylittyminen,ja piinapäiviähän mulla on kasassa JO 9 :))))))))joo,saatte nauraa:)))hekotan itsekkin täällä...minä joka kehun itseäni et maltan varmasti kp14 asti.paskat...olen ostanut jo työpaikan kaikki testit,eli olen töissä sit siellä missä raskaustestien kohta huutaa tyhjyyttä:)))niin ,siitä testinteosta...nyt odotin sen kuuluisan 5min.ja testiin pärähti plussa...mahaa kyllä nippailee,juilii,vai miten sen sanois,joten en nyt täällä hihku...pää kipeä edelleen...ja ne luget...aah...mä niin "tykkään" niistä...tungen ne kohta korvanreikään...:))munasarjatkin huutaa hallelujaa...virallinen testipäivä on vasta perjantaina...eli silloin pp14...koetan olla tekemättä sitä ennen testejä(vannoo sormet ristissä seläntakana:))... ;)
mut nyt hippuloin kahvin keittoon,systeri aiko tulla katsomaan multa hautajaisvaatteita...mullahan ei ole kuin mustia vaatteita...
MOIH !Siirukka
Sie oot mahoton :D Mutta nyt kyllä uskallan jo onnitella, on siella toukka tankissa elikkäs samppi syylarissa ;D Tai ehkä kaksi! Voi hurja, ONNEA! Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että siellä on saatu pitävä ote ja köllötellään kyydissä kesään saakka!
Meillä maksoi edellinen kierros yksityisellä aika tarkkaan 2000 e lääkkeineen. Ja tuossa ei tullut kuluja pakastamisesta, josta joutuu pulittamaan vielä muutaman saturaisen lisää. Monet ottaa lainaa hoitoihin, me on onnistuttu hoitorahat säästämään, kun päätös vielä yhdestä vauvan yrityksestä tehtiin jo kuopuksen yrityksen aikoihin. Hinta voi vielä nousta, jos ei saa KELA-korvauksia. Ne voidaan evätä iän tai hoitokertojen takia. Julkiselle me ei enää päästä, koska yhteisiä lapsia on kaksi.
Mulle on siirretty sekä kahta että yhtä alkiota. Nykyisen lääkärin mukaan top-alkioita ei siirretä kuin yksi kerrallaan, mutta vähän "huonompia" (tosiaan lainausmerkeissä, muistelen lukeneeni että suurin osa raskauksista alkaa 2. lk alkioilla) voidaan siirtää kaksi kerralla. Kaksosraskaus ei koskaan ole tavoitteena, siinä kun on omat riskinsä. Hih, ja silti ihmismieli on ahne - täytyy myöntää, että itsekin välillä salaa tuplajättipotista haaveilen :D
Johanniinallahan on hoito jo ihan nurkan takana! Voi hitsilinen, mehän mentäis aivan samaa tahtia, jos mäkin aloittaisin ensi kierrossa!
Mutta Siirukka... Anna palaa vaan ja testaa vaikka kerran tunnissa! On se plussatesti vaan niin komiaa katseltavaa ;D On sitä odotettukin! ONNEA vielä kerran!
- UH
Kyllä mäkin täältä jo onnittelen, vaikuttaa vahvasti siltä että paksuna oot:))))))))) Aivan älyttömän hieno juttu!!!! Näin varhaisessa vaiheessa jo plussaa vilauttelee ni kyllä se sitä on, toivottavasti pysyvät tiukasti kurveissa mukana:) Niin, siis yksi tai kaksi, jospa sulle on ne tuplat tulossa!!!! Tää menee niinku ihan tilastotietojen mukaan, "yksi kolmesta" ivf-hoidosta onnaa...
Joo siirukka, mulla oli eka ivf sillo elokuussa. Ja pian pyörähtää tämä toinen käyntiin...arvaa vaa onko PLUSSAN kuvat silmissä:) Ja UH, oispa huippua mennä samassa tahdissa:)))) Niin ja mulla siirrettiin kaksi alkiota heti alkuunsa, kun mehän saatiin niitä muniksia vain ne kolme joista ne kaksi hedelmöittyi. Ne oli 2.luokkaa. Haluan kyllä seur.kerrankin että kaksi siirretään, kun kerta siirrettiin heti ekallakin kerralla. Ja se oli lääkärin päätös, ei tarvinnu ees kinuta.
Mut huippua Siirukka, sä annat toivoa meille muillekkin, että onnistutaan:)
Johanniina
vielä kiitellä onnitteluista(pessimisti taas vauhdissa:)) mut kainosti kuiskaan tässä vaiheessa KIITOS ! katsotaan miten tämä nyt tässä etenee,tuntuu et kaikki mikä puhuis raskauden puolesta katoaa aina vuorokauden kuluttua,PAITSI tuo munasarjan juilinta.ärsyttävän tuntosta kun toiselta puolelta särkee,ja sehän mun mielestä tarkoittaa kohdunulkopuolista...jospa se nyt katoais kun kerran kirjoitin sen tähän,niinku kaikki muutkin oireet aina katoaa,kun kirjoitan tähän...muka aamulla oli huono olo,tai sellanen etova,mut saattaa tuo mielikuvitus tehdä kepposia...
Ootellaan siihen viralliseen testipäivään,ja katsotaan ,et miten on ollut tarrasukat jalassa...
Mä tiedättekö tunnen luissa ja ytimissä ,että teille kummallekkin siunaantuu vielä lisää lapsia.on tosi vahva tunne!Joten olen todellakin hengessä mukana teidän uudessa hoitokerrassa.
Meillähän kans oli se ,ettei mielellään siirretä enää kun yks alkio,eli jos on TOP eli on varmaan se ykkösluokka,niin siirretään vaan yks top(ja kaks nontop),ja niinku meijän tapauksessa ,niin vinguin et siirretään kaks,niin siirsivät toiseksi sen nontopin eli kakkosluokan kaveriksi...kun mä muka ajattelin et on tupla mahdollisuudet onnistua kun on kaks kyytiläistä:) kovistelkaa vaan niitä lääkäreitä ja räpsytelkää silmäripsiä urakalla ;)))
Mut kyllä tää hullulta tuntuu,et odotin esikoista jo RV 11 ennen kun sain tietää odottavani,niin nyt sit on ihan järkyn pitkä aika odottaa et ees voit kertoa kellekkään(paitsi niille jotka tietää hoidoista) ja tietty teille voi kertoa:) ois niin ihkua kertoa tytölle ,et siitä tulee isosisko,sit eka ultran jälkeen(vkolla 7 viim.),mut pessimisti taas,sanoo et odottaa niskapoimu-ultraan ja sinnehän on ainakin se 100 vuotta:)
Mut nyt täytyy lähtä valitsemaan hautajaiskimppua ja viedä tyttö eskariin....palailemisiin:) Siirukka
Onko tänään Virallinen Testipäivä!!!?????? Onko plussa vahvistunut!!!????
Jännittyneenä odottaa uutisia Johanniina :)
Niin tänään on virallinen testipäivä.tein sen testin kyllä jo eilen(ja tiistainakin:)),ja viiva oli tummunut jo huomattavasti ja tänään kävin omalla kustannuksella verikokeissa ja hcg oli 361 eli kait sitä ollaan sitten tukevasti raskaana(ainakin vielä:/ )pessimisti.... :) oireita ei ole tai siis kaikki häviää,kuten olen kirjoittanutkin,ainoostaan palelee koko ajan...yötkin nukun kalsarit jalassa,aah,kovin seksikästä(mut mihin sitä nyt enää ukkoa tarvii;)))) ...mut eihän mulla ollut esikoisestakaan kun vasta vkolla 11 eka yrjökohtaus,kusetti kyllä jo sitäkin ennen,mut enhän mä voinut tietää ,et se liittys mitenkään raskauteen,kun ei ollut 5vuoteen tärpännyt...
Huomenna hautajaiset,sitten se on ohi.en ole osannut mitenkään vielä suhtautua tähän uutiseen(raskaus),varmaan ne hautajaiset painaa alitajunnassa mieltä...Nyt tytöt tarvin sitten kamalasti jaksamisvoimia huomiseksi,on nääs,hemmetin rankka päivä edessä:(
Nyt emmerdalelle ! Siirukka
Tosi mahtava juttu, että se plussa tosiaankin tuli!!!! Varmasti hieno fiilis :) Onkos eka ultra sitten sielä polilla? Sulla on nyt niinkun iloista ja surullista mietittävää. Hautajaispvä on kyllä tosi raskas, voimia siiiis!!
Olin töissä ja äsken tytön kanssa synttäreillä. Nyt pitää mennä ruokahommiin! Mutta ihana oli lukea positiivisia uutisia, niin niitä raskauksia sitten kuitenkin alkaa:)
Mitäs Uh:n viikonloppuun kuuluu?
Johanniina
Viralliset Onnittelut, vautsi!
Raskas päivä on jo kallistunut iltaan, voimia.
Kyllä se raskaus alkaa pikku hiljaa kolahtaa. Kommentoivatko mitän tuosta hcg-arvosta? Voi jummi, jos siellä on kaksi! Todellakin alkuraskaudessa aika kuluu ihan liian hitaasti. Kuitenkin takana on jo jarrut ja piikittelyt ja piinailut! Hcg-arvo on ainakin hyvä, joten eiköhän siellä ole vankka aikomus kasvaa pienen pienestä suureksi ja vahvaksi :)
Kiitos Johanniinalle kysymästä, hyvää kuuluu mun viikonloppuun :) Haalin itselleni niin paljon kivaa tekemistä, etten ehdi puoliakaan :D
Tiedätkös Johanniina, seuraavalla kierroksella todennäköisyydet on sen puolella, että me kumpikin napataan plussat! Ihan oikeasti :)
Siirukalle vielä kerran lämpöiset onnittelut!
- UH
Tuon linkin takaisista käyristä tulkkaan, että jos hcg tuplaantuu 1½ - 2 vrk:n välein, sulla on pp12 ollu arvot niin, että kaksosten ja yhden vauvan todennäköisyys on suunnilleen yhtä suuri :D Hienot lukemat joka tapauksessa!
Go Siirukka :D
Hukkasin näemmä eilisen linkin :D En nyt löytänyt sitä tähän hätään, mutta linkin takana oli mm. käyrästö, johon oli kuvattu erilaisten raskauksien todennäköisyydet.
Tällaisen taulukon löysin:
hcg- arvo 16 päivää ovulaatiosta
hCG-taso Raskauden jatkumisen todennäköisyys
25-50 <35 %
50-100 35-64 %
100-200 64-80 %
200-500 80-95 %
500-1000 95-100 %
>1000 100 %
Punktiopäivä lasketaan ovulaatiopäiväksi. Eli prosentit ovat Siirukan puolella :)
- UH
Joo UH, toivottavasti on näin että ne plussat meille nyt tulee seuraavasta hoidosta!! Niin mäkin olen ajatellut, että eikös tosiaan mahkut nyt niinkuin ikäänkuin lisäänny;)
Mullakin on nyt tulevalla viikolla se eka käynti polille. Mielenkiintoista. Siitä se rumba sitten taas pikkuhiljaa käynnistyy. Nyt tietää vähän jo mitä odottaa, kun tämä on toka ivf. Panokset kovenee, joten saa nähdä miten käy munasolu tilanteen- toivottavasti tulee enemmän kun ne kolme:) Ihanaa ois jos sais pakkaseen asti niinku Siirukkakin!
Siirukan fiilikset raskauden suhteen on varmaan upeat, toive toteutui:) Nyt kun hautajaiset ovat ohi ja saa sikäli tietynlaisen pisteen asialle, voi pikkuhiljaa enempi ajattelemaan raskautta:) Vaikka niinhän se on, että pitkäänhän sitä tietysti suree, eihän se hautajaisiin lopu. Mutta tiiät varmaan mitä tarkoitan.
Mites UH:n seuraava aika on? Joko ootte päättäneet lähdettekö tästä kierrosta liikenteeseen?
Lähipiiriin syntyy pian pari vauvaa. Ihanaa kyllä, vaan kyllä se myös muistuttaa siitä että mekin haluttaisiin vauva! Jos tässä vielä raskaaksi tullaan, otan siitä kyllä todella kaiken irti ja nautin kasvavasta mahasta. Vaikka kyllä tein niin esikoisenkin aikaan, nyt vielä siinä ois oma lisänsä.
Jaahas. Pitäs alkaa siivoushommiin. Oltiin äsken pihalla koko perhe. Nyt pyykkiä ripustelemaan kuivumaan ja imuria rullaamaan.
Voikaahan hyvin:)
Johanniina
eilen alkoi temppuilemaan kone,joten otetaan nyt uus yritys:)Ihana syysyö takana,satoi koko yön vettä kaatamalla,minusta on ihana kuunnella ,kun sade rummuttaa peltikattoon,ja toinen ihana on olla omalla mökillä,kun sataa :)nyt kuitenkin jo näytti meren päällä olevan jo kirkkaampi taivas,joten eiköhän kohta siirry tänne meillekkin se...
Joo,nyt on hautajaiset sitten ohi...mä olin aamun ihan hemona,rääkyä vollotin koko aamun,kun mua niin jännitti...onneksi oli hautajaiset heti aamusta(11).Mulle kamalin paikka on kirkossa olo,ja kukkien asettaminen arkulle.onneksi siskoni luki värssyn,olin valinnut niin kauniin värssyn,et se räävyttää mua aina kun ajattelen sitä.(se alko jotenkin näin :niin väsyneenä loppumatkan kuljit,uneen rauhaisaan sä silmäsi suljit...jne...) Hautajaiset oli onneksi pienet,joten jo 31/2h päästä olimme kotona,ja illalla vielä kävimme äitini luona koko sisarruskaarti perheineen ja vietiin kynttilät haudalle.Selvisin kunnialla kaikesta...Lapseni(6v) oli ihana kun se halusi kertoa vaaristaan(nyt voin paljastaa ellen kertonu jo aijemmin,et oli 28vuotta minun isäpuoleni,eli enemmän isä kuin omani koskaan)kaikille,ja sanoi ,että "vaari leikki minun kanssa".oi,kun sai ihmiset kyyneliin :) no,nyt kuitenkin elämä jatkuu,olen nimittäin sitä mieltä et hautajaisten jälkeen on pahin aina takana,siksi minusta on julmaa et ensin tulee järkytys et ihminen kuolee,sitten kun totut ajatukseen sen n.2vkon aikana mitä on aikaa hautajisiin,niin sitten haavat revitään auki uudelleen hautajaisissa...olenkin ilmoittanut et kun mä kuolen ni kolmessa päivässä heittäkää mut multiin ja jatkakaa elämäänne...
Mä kävin omakustanneisesti mittauttamassa tuon hcg:n,eli mua ei käsketty käydä sairaalan puolelta verikokeissa,plussatulos riittää niille.ihan siis omasta mielenkiinnosta,kun siitä paljon puhuvat.nyt tietty tekis mieli käydä uudelleen,ni näkis miten arvo kehittynyt,mut en kehtaa;))ne löi vaan labrassa lapun käteen,eivätkä kommentoinut asiaa millään tavalla...soitan tänään kuitenkin polille ,kun en tiedä kauanko lugeja käytetään,eivät puhuneet niistä mitään silloin.Ei mulla ole kyl niitä kun rv5+0 asti,eli keskiviikolle.24.10 on se eka ultra RV7.oireita mulla ei ole muutakun nyt eilen alkoi alamahaa juilimaan menkkamaisesti ja tissit välillä kipeet.muistelen,et mulla tytöstäkin oli kamalan kipeä maha,kun ajattelin koko ajan ,et kohta alkaa menkat,ja eikä ne koskaan alkaneet:)kesti useamman viikon silloin kivut.joten en osaa olla huolissani...ja muutenkin kauheen neutraali olo...alkaa itseä huolettaan tämä olotila.älkää nyt luulko,ettenkö ole iloinen tän onnitumisesta,vaan ihmettelen sitä et miks en hypi katossa ilosta:) mietin et oisko sit sitä kun tää ei tunnu vielä missään,eikä näy...tai sitten ei kuitenkaan vielä osaa iloita,et on niin alussa,et voi sattua jotain.mut sen huomasin eilen ja tänäänkin,et mun tekis mieli kaivaa tytön vauvan vaatteet esille ja viikata ne puusohvan kannen alle jemmaan:)saisin hieman hiplata niitä:)
Hui ihanaa,Johanniinalla on eka käynti tällä viikolla?minä päivänä?entä UH:lla joko tietoa lääkäriajasta?tulkaa heti aina kertomaan mitä sanoivat,olen täysin hengessä mukana ja aijon istua tässä teijän seurana niin kauan (eli nyt seuraavaan hoitoonne:))et teillä on masuasukki mukana.jompi kumpi käski ajemmin mun vetää teijät mukaan plussajunaan,*viuuuuuuhhhhhh*ottakaa kiinni narusta !!!heitin sen teille ja pidän lujasti kiinni(sidon varalta pöydänjalkaankin)...
Minäpä käyn näin vapaan aamun iloksi seikkailemassa netissä ja taidan alkaa sen jälkeen siivoamaan..joku on sotkenut meillä;)
Syysterkuin:Siirukka
Voi Siirukka, ikävä kuulla että pois nukkunut oli isäpuolesi. Voimia nyt vielä!!
Mukava että oot meidän seurana vielä täälä:) Toivotaan että perässä tullaan!! *ottaa narusta tukevasti kiinni* Mulla on perjantaina se aika.
Varmaan tekee mieli jo laitella vauvanvaatteita, tai vaikka ostaa jotain ihanaa..Saas nähdä Siirukka, onko sulla yksi vai kaksi kyytiläistä:)
Kumma kyllä, joku sotkee myös meillä. Aina ois jotain siivottavaa.
Palaillaan taas! Voihan siirukka paksusti:) ja terkut Uh:lle :)
Johanniina
Kiitos Johanniinalle.kyllä tämä elämä on nyt alkanut kulkemaa jo normaaleja raittejaan.paitsi .et eilen vollotin tytön eskarikeskustelussa eskarinopen seurassa,kun se kertoili miten tyttö on reagoinu vaarinsa kuolemaan:( ja pari kertaa on tullut olo,et mun pitää soittaa isäpuolelle ja kertoa mitä on tapahtunut,ja sit muistaa ,et eipä soitetakkaan....
Mähän en lähde teidän seurasta kulumallakaan *pitää ovenreunoista kiinni* .odottelen niin kauan et lähette mun mukaan odotuspuolelle:))) en aijo sinne siirtyä,ennen kuin mulla on seuraa:)
Hih,mähän kaivoin tytön vauvanvaatteet esille toissa iltana,piti saada nuhnutella niitä...ja kävin systerin poikaa katsomassa,voi hellantuula et oli sulonen ja pieni.miten semmonen saadaan pysymään hengissä(siis vauvat yleensä:)).en kait minä muista enää et miten niitä hoidetaan:)
Johanniinalla on tänään lääkäriaika!tule heti kertomaan mitä sanoivat!Entäs UH:lla ,milloin lääkäriin meno?
Nyt taas menoon mukaan,eli pyörä alle ja ostamaan tytön kaverille lahjaa...
Syysterkuin:siirukka (5+2,oho)
Mulla on tosiaan tänään se aika, meen sit suoraan töihin joten palaan asiaan varmaankin huomenna:)
Voi että, Siirukka saa tosiaan jo tosissaan hypistellä vauvanvaatteita:) Oi ku ois jo siinä vaiheessa... * ei malta odottaaa...* Ja pelottaa tosissaan, että jos sitä tärppiä ei vieläkään tuu:(
Noh, pian meen kuuntelemaan lääkärin suunnitelmat..toivottavasti on hyvä sellainen:) Ja tuloksellinen:)
Johanniina
Joops. Elikkä elikkä...lääkäri oli alkuun sitä mieltä että lyhyellä kaavalla, mutta sitten ultrasi ja koska nyt munasarjat näyttivät normaaleilta eikä pco-tyyppisiltä ja ekassa hoidossa tuli päinvastoin vain vähän saalista, lääkäri päätyi siihen pitkään kaavaan. Jos niin saatas enempi saalista:)Sumuttelut alkavat ens viikonloppuna! Mä olen ihan valmis kokeilemaan tätä pitkää kaavaa, jospa näin saataisiin tosiaan jotain vaikka pakkaseenkin asti. Vielä se ei tienny otetaanko lääkkeeksi edelleen menopur vai sit gonal/puregon. Onko kokemuksia noista lääkkeistä, tietty jokainen yksilöllisesti niihin reagoi mut kuitenki? Siirukalla tais olla ainaki joku muu ku menopur...
Eli siitä se lähtee taas viikon päästä sit liikkeelle! Marraskuun alkuun tuli seur.aika jolloin ois tarkotus alkaa piikittelyt. Eli parisen viikkoa täs nyt sumutellaan ekaks. Kääk, eikös jollain ole käyny niinki et sumuttelut on vaikuttanu liian kanssa eikä munikset ole siitä lähteneet sit piikittelyllä kunnolla kasvamaan...kamalaa epätietoutta tämäkin, että mikä nyt ois sit paras vaihtis... :(
Mites siirukalla, onko raskausoireita? Entäpä Uh:n mietteet?
Johanniina
Ihanaa,Johanniinalla aloitus lähenee ! Hyvä kun kokeilevat tuota pitkää kaavaa,tiedä mikä hautomiskone susta kehkeytyy ;) mulla oli puregon lääkkeenä ja hyvin tehos:) ja älähän nyt siellä maalaile piruja seinälle ,etteikö munikset kasvais,kasvaa ne ja hyvin kasvaaki :))) muuhun ei me uskota;)äkkiä se aika meneekin sitten ja pian ollaan sit punktiossa ja siirrossa...
Ääh,mitä raskausoireita???jos ei olis tuota painon tunnetta alamahalla niin sitten ei tietäis mitään,paitsi joo,mul on KOKO ajan nälkä.voitte kuvitella ettei tällaiselle normaalistikki mahaläskille tee hyvää ,et koko ajan suu käy...ja suolaa tekee mieli,ei kumma kyllä makeeta ollenkaan,vaikka normaalisti olen karkkihiiri...melkein pitäs testi tehdä ,et ollaanko tässä tiinenä vai ei...housuista piti ottaa vyö eilen pois ,kun oli jotenkin niin ähmä olo,puristi ja turvotti...mulla on varmaan viitoset mukana:)
11/2 vkon päästä ultra ja 2vkon päästä neuvola.hui...antavat varmaan satikutia mun painosta...no,jospa ei tulis 17kiloa painoa niinku esikoiselta,luulin et ne lähtee synnytyksen jälkeen pois,mut nehän on vieläkin mukana :////////////
Missäs UH???
TErkuin :siirukka
Osanotto läheisen poismenon takia.
Onpas sulla menny piina huimaa kyytiä! Voi kauhia, nyt ei auta kuin peukutella, että plussa pysyy ja vahvistuu! Huomenna pääset onneksi jo kaksinumeroisille piinapäiville :) Milloin sulla on Virallinen Testipäivä?
Mulla oli viime viikolla hoidon suunnittelu. Sain jo reseptit seuraavalle kierrokselle. Tästä kierrosta ei vielä hoitoa aloitettu (apua, tänään olis ollu eka piikkipäivä!), ja nyt pähkäillään aloitetaanko kuukauden päästä - vai vasta peräti kahden. Jotenkin vauvakuume on taas hiipunut (itsesuojelua?) ja jäänyt muiden elämän yllätysten varjoon. Jotenkin näistä tämän hetken ainutkertaisista antimistakin haluaisin nauttia rauhassa... Se hoito kun vie niin mukanaan.
Joka tapauksessa miehen kanssa päätettiin, että seuraava IVF on meidän viimeinen. Kävi miten kävi. Kauhean lopullinen ajatus! Jollain tasolla jo mieli alkaa askarrella siinä, ettei enempää lapsia tulisikaan. Puolensa kaikessa. Mutta kyllä sitä vauvaa kovasti toivotaan!
Nyt pihalle taas, on niin upea ilma!
- UH