Hui ihanaa ,tuli IVF aika syksylle :)
Juuri kirjoitinkin oman viestinkin, mutta huomasin tämän joten kirjoitan tähänkin:) Eli meillä on mietinnässä nyt syksyn ivf hoito! Ihan eka sellainen, juuri tuli meinaa tuomio että mulla on torvet tukossa joten muita vaihtoehtoja ei hirveesti ole...Saatiin aika jo elokuulle, vielä kyllä vähän mietitään... Tosin kaipuu saada vauva on kova ja toisesta lapsukaisesta olisi tosiaan kyse!
Kommentit (165)
Missäs luuraatte?
Mites siirukan vointi? Joko punktio päivä jänskättää? :) Toivottavasti sulla tärppää ja saadaan plussa aalto liikkeelle:)
Missäs UH? Joko ootte päättänyt miten hoitoihin lähdette?
Mä ajattelin lähipäivinä soittaa polille ja kysellä mitä mun pään menoksi on suunniteltu. Veikkaan että sitä pitkää kaavaa, vaan koska se alkaa...alkaako muutes sumut aina kierron loppupuolella?
Ajattelin josko ottas laihdutus spurtin tässä ennen hoidon aloitusta...ei olisi pahitteeksi..kesäloman aikana tullut hieman painoa takas mitä keväällä sai pois..
Pitääpä tästä mennä. Laittakaahan ladyt kirjotelmia:)
Johanniina
omatunto kolistelee kellojaan koko ajan korvan juuressa.Tytön kans otettiin matsi vaatteiden pukemisesta ennen eskariin menoa ja nyt mulla niin paha mieli,kun tuli karjuttua sille,pyysin kyllä anteeksi ,kun pyöräiltiin eskariin...
Ei vielä jännitä puntkio.tuntuu nyt aika epäilevältä olo,kun perjantai iltana mulla oli ihan sairaan kipeä maha,kuten muinakin iltoina,nyt sitten ei ole ollut enää mitään tuntemuksia muniksissa...tänään ois vimpat sumut klo 17 ja klo 23 sit irrotuspiikki.mulla alko sumut kierron 24.pvä ja siitä asti sit olen sumutellut eka ultraan asti 4krt molempiin sieraimiin/vrk ja nyt sit tähän asti 4krt/vrk toiseen sieraimeen ja tänään siis vaan kolme kertaa saa sumutella...ääk,kun mua niin ällöttää se irrotuspiikki,se tuntuu jotenkin niin isolta,verrattuna tuohon toiseen...kait sekin mahaläskeihin isketään???
Eilen isännälle ilmoitin ,et olen iloittanut lääkäreille toiveen kahdesta alkiosta(joo,sitäkin nyt olen alkanut empimään,mahtavaa vuoristorataa...),se oli heti et joo,mikäs siinä,kun varoitin et JOS onnistuu,et siinähän on kaksosten"vaara",kyllä me pärjätään tuumi mies,ja minä murehdin jo raha-asiatkin ,et miten pärjäis...no,odotetaan nyt ees se keskiviikko ja katotaan tuleeko sieltä mitään,ja sit murehditaan et lähteekö ne jakaantumaan ja sit murehditaan et kiinnittyykö ne ...:))))ja sit murehditaan kaks viikkoa et pysyykö alkiot kelkassa mukana...eli murehtimista tiedossa;))
Onko teillä ollut mies mukana punktiohuoneessa?Kun mä ajattelin ,et toimitan ukon pois sairaalasta ,kun on antanut panostuksensa hoitoon:) meijän nimittäin pitäis käydä sen veljen luona punktion jälkeen,ni sanoin sille et käy sit kun mua aletaan lääkitä jne.et olen PALJON reippaampi kun mies ei ole mun tykönä...muuten vetistelen yms...Mun kaveri just päivitteli asiaa ,et miten sä nyt nuin,ettet ota ukkoa vierees istumaan,et eikö ole mukavempi niin,et se napottas kaverina,juu,ei...olen aina ollut sellainen et olen toiminut yksin paremmin kuin kimpassa;)) siirtopäivänäkin menen ystävättären kanssa sinne sairaalaan,kun mies on...yllätys yllätys,reissussa...sit on tältä vuodelta metsästykset ohi...
Persetti,et mua rupes ärsyttään kun kävin töissä äsken mutkan,tuli talvilomista puhe,ja olin katsonut yhden viikon itselleni,niin kas kummaa,työkaverini oli ottanu saman,(kuten viime talvenakin)ja sit tänä vuonna olin kesälomalla kesäkuun ja nyt mulle kuuluis heinäkuu,niin olin ajattelut sen pitää,niin jaa,työkaveri oli senkin varannut itselleen...voi vee,et mua tympäs...koetti et pidä elokuu,tykkään kyllä elokuusta,mut meille ois jääny 1vko lomaa ennen koulun alkua reissata,muuten sit 3vkoa oltas kotona koulun takia,kun työkaverini ei alottas lomaa hainäkuun alkusta vaan liki puolesta välistä kuuta...kiukuttaa,en sanonut mitään sit enää lomista,alan soittaan ukolle et miten sillä töissä menee ens vuonna remontit,miten voi pitää lomaa...KIITOS,kun sain kiukutella...:)
Minkä kokosia teillä on ollut munikset viimesessä ultrassa ennen siirtoa?
Suostuko työnantaja maksaan sairaslomalta palkan?
Mökötysterkuin :Siirukka
Olipas Siirukalla ilkeä työkaveri, kun ei kuuntele lomatoiveissa muutakuin omaa napaa..Sanot jotta kuuleppas nyt, nyt on sun vuoros pitää:)
Jep, mahanahkaan irroituspiikki laitettiin. Mä kun käytin menopuria ni oli samankok.piikki kuin sekin. Joo mulla oli mies mukana punktiossa, henkisenä tukena:) Mut siirrossa olin yksin ni ei tarvinnu pohtia esikoisen hoitoa. Jaa että minkä kok.munikset oli vikas uässä..hetkonen..kamalaa kun unohtaa..oisko mulla ollu jotain 17-18mm suurimmat ja sit niitä alle 15mm mist ei tainnu tulla mitään. Mä kun olin lomalla sillon ni en tarvinnu saikkua. Muakin kiinnostaa, saako palkan yleensä saikulta kun on tälläinen asia kyseessä? Luulis saavan, en ois osannu tollasta ajatellakkaan etteikö saisi, mutta en tiiä!???
Joo on tuo hoitorumba sellasta, että joka välissä joutuu murehtimaan. Kestomurehdinta päällä...Asiasta sadanteen, mä oon luullu että sumuttelut lopetetaan sitten kun pistokset alkaa, miksi niitä jatketaan loppuun saakka!?
Öitä!
Johanniina
nyt on sitten muna munittu;) saaliina oli ainakin 20 munista,eivät olleet kaikkia kerenneet vielä laskea:) tosi näppärä homma oli.toimitin ukon pois paikalta ja selvisin reippaana yksin,en ees vollottanu:)))tipan laitto kait mua eniten jännitti ja kivaa oli se lääke mitä ne anto just ennen kun lekuri piikillä tökkäs,"hieman" meni pää sekasin:))
Nyt sitten toivotaan,ettei huomenna puhelin pirise ,ja kaikki on ok.perjantaina aamulla on sitten siirto.maha ei ole kovin kipeä,mut persesuolessa tuntuu et siellä on joku kipukohta,kun istuu,ukon kans naurettiinkin et mistäkähän ne multa ne munikset otti:)
Nyt koetan ottaa iisisti,ukko komentelee koko ajan et nyt lepäämään,mut ei sellaseen oo nyt aikaa;)vaikka nyt luvan kans sais röllöttää...
Karkkilakon lopetin eilen,oli pakko saada irtsareita,plääh,ei ollu ees hyviä...
Lähenpäs heipattaan ukon ja siskon ukon kun lähtevät nyt !
Moikkelis:) Siirukka
Voi miten hieno saalis!!!!! Vertaa mun kolmeen munikseen...Ei luulis kyllä puhelimen pirisevän huomenna, tuosta määrästä varmasti kyllä lähtee ja hyvät toiveet saada pakkanenkin pullolleen!! Ja kiva että punktio meni hyvin, sitä kyllä väistämättä jännittää. Se lääke on kyllä ihan hyödyllinen;)Nyt sitten jänskätään perjantaita! Oliko teillä puhetta siitä alkio määrästä joka siirrettäs? No mutta pötköttelyä sulle ja tsemppiä odotteluun!
Minä soitin eilen polille ja eka aika on 3 viikon päästä! Sit kaavaillaan miten mennään tää hoito ja siitä se sit taas lähtee mullakin...Onneksi näin nopeeta, hajoisin muuten tähän odotteluun..Eli ei kait tähän tuu ku nää yhtet menkat ja jos pitkällä kaavalla mennään ni seur.loppukierrosta alkas sumuttelut. Täälä alkaa kuulemma kierron 21.pvänä. Puhelimessa hoitsu sanoi kun kysyin siitä kaavasta että mun papereissa ei lukenu siitä mitään, että katsoos nyt mitä ne tohtorit pähkäilee. Veikkaan kyl sitä pitkää kaavaa. Ainaki lyhyes pitäs olla suuremmat lääke annokset. En tiiä mikä ero on just annetaanko menopuria vai oliks se nyt joku gonal...?
Okei, pitänee mennä antaa välipalaa tyttärelle:)
Moips!Johanniina
Vau, mikä saalis! Täällä pidetään peukut pystyssä perjantaille!
Johanniina taisi kysellä, miksi jarrua jatketaan piikityksen rinnalla. Sillä varmistetaan, ettei munikset puhkea omia aikojaan.
Mitäs muuta te kyselitte? Harmi, ettei muut kuin vastattava viesti näy vastatessa :( Postaan siis tämän ja palaan hetken päästä...
Tuohon sairasloma-asiaan piti kommentoida. Riippuu työnantajasta, maksaako. Lapsettomuushoidot kuuluu itse aiheutettuihin sairauksiin. Mikä ironia, ihan kuin joku tieten tahtoen näihin hankkiutuisi :(
Meni jo, mutta mulla on ukko ollu mukana kahdessa viime punktiossa, ekan halusin käydä yksin. Siirroissa oon käyny eri kokoonpanoissa: itsekseni, ukon tai lapsen kanssa :D
Mulla on ens viikolla hoidonsuunnittelu, siihen mennessä pitäis päättää ajankohta. Ei olla vielä päätetty, mutta luultavasti vasta seuraavaan kiertoon.
Kohta päästään piinaamaan Siirukkaa!
- UH
Onhan ne leidit elossa:)
Ihanaa kun teillä kummallakin alkaa hoidot lähenee ja päästään taas jännäileen mitä tuleman pitää.niin se aika vaan vierähtää ja hoidot lähtee taas rullaileen.
Mulla oli silloin vuonna 2001(eiku kyl se tais olla 2000) 15 munista joista vaan 6 lähti jakaantuun ja niistäkään mikään ei ollut TOP-alkio(raskaus kuitenkin alkoi),joten sen puoleen pessimisti nostaa päätään tuon saaliin suhteen...ja samoin sen hoitsun jutut annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,kun sanoi,että kun olen kerran ollut raskaana ,niin onnistumis% on parempi,mitä jos mulla ei ois yhtään lasta...en usko...
Oli puhetta et montako siirretään.IVF hoitaja sanoi ,et vaan yks,ettei vaan tulis kaksosia.mut jos ei ole priimamunista,niin sitten kaksi.papruissa nt kuitenkin lukee,et kaks haluaisin,mut saa nyt nähä...tulis ees yksöset:)
Oletteko koskaan aatelleet ,et kuinka helpolla mies pääsee näissä hoidoissa?käyvät muutaman minuutin tumputtamassa purkkiin lastin ja siinä se...onhan se varmaan ikävää,kopissa hoitaa hommat,mut taas naiset...tehdään vaihdevuodet,piikitetään,impataan,rampataan tiesonnalla ultrissa,esitellään jalkoväliä monta kertaa,punktiot yms.on sit kiva lisä kaiken päälle...tämä nyt on sitten hieman kärjistetysti kiukuteltu,samassa sopassahan sitä ollaan,mut kuitenkin:)))mutta kaikkemme me teemme,eihän mies kestäis tuollasta mitä naiset kestää;)))))))))toivottavasti lopputulos on sit se paras mahdollinen jossain vaiheessa meillä kaikilla:)
Olitteko te kuinka kipeitä punktion jälkeen?mulla ei ole enää mitään kipuja,onneksi.silloin sata vuotta sitten oli tosi kipeä alamaha monta viikkoa,mut nyt ei ole onneksi mitään.jopa suolikin on rauhoittunut;)
Minäpä otan tuon sipispussin kainaloon ja lähden katsomaan Arielin tarinaa loppuun tytön kans,ja sitten alkaakin sinkkuäidille sulhanen...
Siirukka
Siirukalle tsempit huomiseksi!
- UH
kaitpa siellä jotain siirrettävääkin löytyi,kun ei puhelin pärissyt tänään:)
täytyy vielä etsiä paperit jostakin,missä se siirto aika oli ,varmistuksen varmistus...tais olla klo 10.45.
Sekavat fiilikset...sain just kuulla et se sairaana olevan lähiomaisen lääkitys lopetettu,lähipäivinä sitten tulee kutsu johonkin korkeimpaan:( sattuu,sattuu,vaikka kuinka olen jo käsitellyt tämän asian mielessäni :(((
Mutta kaikki me vuorollaan lähdemme...
Huomista odotellessa :Surullinen Siirukka
Tultiin kaverini kanssa just sairaalareissulta ,ja uutiset oli voiko sanoa liki parhaat mahdolliset:)
20 munarakkulasta 13 oli jakaanutut, olikohan 9 TOP ja 4 NON TOP:ia, pakastimeen meni 10 joista saadaan kuuteen siirtokertaan sit satsit,hoitajan mukaan ei paljon paremmin voi enää mennä:) Mulle siirrettiin 1 TOP ja 1 NON TOP,ja hoitaja kyllä toivoi etten saisi ainakaan kaksosia.oli ihan ihmeissään kun lääkäri sanoi et kaks siirretään,et siitähän voi tulla kaksoset,niin mä puutuin keskusteluun,et mähän haluankin kaksoset;))Nyt on sekavat fiilikset,mahtava olo ,et on ollut ainakin 10min.raskaana(kun makas sairaalassa) ja sit taas paska fiilis tuon lähiomaisen takia...kävin aamulla jo töissäkin itkemässä mun työystävälle ja siellä me porattiin yhdessä,mut ei auta...oli se sairas itsekkin sanonut ,et kun olisi joku piikki millä saisi lopetettua tämän kidutuksen...niinpä.ei koirienkaan anneta kitua nuin niinkuin ihmisten annetaan(ei kävele,puhuminen vaikeutunu täysin,ei syö,kipuja...)joten minä kannatan tämän myötä täysin eutanasiaa,ettäs kaikki tiedätte:)
Joo,illalla ois illanistujaiset tutun luona ,kööräytyy kamala lauma akkoja syömään ja juomaan,mut miten minä raukka....taidan vedota aamuvuoroon:) meinasin eka etten lähde,mut ukko sit soitti ja sano et alahan mennä sinne,ettet yksin kotona mieti asioita ja vollota...joten otan itseä niskasta kiinni ja lähden SYÖMÄÄN:))
Oletteko huomanneet et etenkin kaks plus palstalla on juttua greippimehusta et auttaa kiinnittymisessä?meillä hoitaja otti yks kaks tänään puheeksi et älä sitten missään nimessä juo greippimehua,vaikka netissä on paljon siitä kirjoitusta.et siitä on enemmän haittaa,greipissä on joku entsyymi joka reagoi lapsettomuuslääkkeitten kanssa ja vaikeuttaa alkion kiinnittymistä...joten mun jääkaapista ei ainakaan sitä löydy...:)
Alotitteko miten luget ?Siirtopäivänä vai seuraavana?mun käski alottaa huomenna...Jännä olo sinänsä,tuntuu ettei wc:aankaan uskalla mennä ,ettei sieltä tipahtele mitään pois...:))))panikoin jo sitäkin kun mulla tulee verta nyt,kun joutuivat pihdeillä siirtämään jonku limakalvon palasen pois,niin sanoi et siitä johtuu sitten veren tulo,ettei tule sitten kohdusta,mut kuitenkin...liityn pöljien pinoon;))))))
Tämä oli taas omaa napaa,mut fiilikset on sekavat...lähen selvittään päätäni ulos ja haen neitiseni hoidosta
Terkuin : Siirukan munahautomo
PS:unohdin pyytää hyvät käytöstavat omaavat alkiot sisääni,tyttöni kun sanoi et meille saa tulla joskus vauva,kunhan sillä on hyvät käytöstavat ja muutenkin hyvätapainen:)))))))))
kylläpä sulla oli todella mahtava hautomo ollut:) Et viittis hautoo mullekkin;) Tosi upeesti saitte pakkasukkoja- ja akkoja:) Ja kaksi siirrettiin, iiks, mua jännittää Siirukka sun puolesta!!! Mulla on sellanen fiilis että sulla tärppää nyt:) Ja sit vedät mut ja UH:n perässä kans:)
Samalla pahoitteluni lähiomaisen sairastumisen saamasta käänteestä. Tuoreessa muistissa on juuri sama tilanne. Ei siihen oikein ole sanoja, muuta kun toivottaa sulle jaksamisia ja voimia!!!
Hyväpä tietää greippimehusta, siitä on tosiaan paljon keskustelua ja nimenomaan että olis hyötyä!
Piti sanoa noista alkioiden luokituksesta että en tuosta tiedäkkään, meillä ei ole täälä tuollaista. Oisko täälä ollut se numero luokitus, että ne munkin alkiot ois ollut kakkosta..en jaksa hakea sitä paperia tuolta jostain:) Mutta ilmeisesti siis top on loisto-alkio ja nontop ihan jees?
Luget aloitettiin meillä siirtopvän iltana. Voikun saisikin noin hienon saaliin seuraavaksi, toi on kyllä tosi hieno kun pakkaseen saa noin hyvin. Ei tarvi aina koko rumbaa alusta. Vaikka toivotaan tietysti että niitä ei tarvi tähän saumaan, kun lähtee tuoresiirrosta:)
Hmm..eli pitkäkaava tuotti Siirukalla hienon tuloksen:)
Hyviä hautomopäiviä sulle, jänskäillään yhdessä:)
Mitäs Uh:n rauhaan? Ihanaa kun on viikonloppu edessä. Meillä juhlitaan esikon synttäreitä:) Leivontaa ja siivousta siis luvassa!
Johanniina
että lähiomaisen taistelu on ohi:(
Kuulin eilen ,että oli äidilleni kertonut eilen aamulla ,että oli yöllä nähnyt huoneen täynnä ihmisiä.ja kun oli ollut vielä kotona ,niin oli aamulla kertonut äidilleni ,että joku oli yöllä silittänyt häntä olkapäästä.Ajattelin tarinan kuultuani ,että ehkä enkeleitä sittenkin on olemassa,ja kävivät jo houkuttelemassa heidän mukaansa ja luovuttamaan taistelun ,aikaisin tänä aamuna ,sitten lähti enkeleiden mukaan.
Siirukka
Oli surullisia uutisia sulla:( Ajatus enkeleistä on kaunis.
Voimia ja jaksamisia sulle ja perheellesi!
Johanniina
Kiitoksia osanotosta Johanniinalle.
Elämä jatkuu täällä päin,lähiomaisen kuolema oli jo hänelle itselleen ja meille omaisille jo toiveena(julmaa,mutta totta),joten osasimme varautua tähän ja tehdä surutyötä jo siitä lähtien kun sairaus todettiin...olen ihan töissä pystynyt käymään ja elämään ihan suht.normaalisti,ainoastaan just kun joku tulee ottamaan osaa ja kapsahtaa kaulaan ,ni snif! hyvät kaverini tietävätkin ,että minusta on parempi pysyä kaukana(siis ei halailua),kun mulla on vaikeaa.hyvin koulutettu :)) Voi ,että kun haluttais taas kertoa yks asia,mut sitten tulee vastaan se ,et tunnistettas,vaikka kyllä olen kirjoittanut jo sellaisia asioita,et mut tunnistaa heti tutut;) mut kukaan ei ole ainakaan vielä tullut kommentoimaan naamatusten...
Olikos teillä mitään oireita pp aikana? entä aiheuttiko luget mitään? Mä muuten sit I-N-H-O-A-N lugeja...edelliskerralla vetelin ne yläkautta ,mut nyt kuvittelen et ne auttas paremmin alakautta,vaik hoitsu sano ettei eroa...niin,niitä tuntemuksia...mun tissi raukat,auts...painavat ainakin sata kiloa...sit mahassa keskellä juilintaa,ärsyttävän tuntosta,etenkin tuntuu kun makaa selällään.kyllähän sitä onkin härpitty,kun oli punktio ja siirto...luojan kiitos,mulla ei tullut maha niin kipeäksi siirrosta mitä silloin kauan sitten...se oli kipeä ,siihen asti et tuli keskenmeno.kyl mua jännitti et saa nähä miten käy tällä kertaa,et olenko yhtä kipeä,mut en onneksi...
Muuten en ole joutanut paljoa suomaan ajatuksia tälle piinailulle(ymmärrätte varmaan),mut heh,yhden asian taidan kerota teille:)) yks päivä suihkussa sivelin alamahaa ja kysyin ääneen et onkohan siellä ketään:)))))))))))joo,ei tullut vastausta ;)
mut mä sain pitää sitä systerin vauvaa sylissä:) aivan ihku.se oli niin pieni:)ja piiiitkä tukka.kyllä ne pienenä päästävät kotia keskosvauvatkin jos ei ole mitään ongelmia.Kerkes sisko käydä näyttämässä onneksi vauvan sairaalassa lähiomaiselle ja kertoi nimenkin jota nyt muut ei tiedä...toivottavasti näen vauvan taas tänään,kun ois hautajaisten suunnittelu ja siirto ruumishuoneelle sairaalasta.pitkään puntaroin ,et lähenkö saattamaan,mutta mulla alkaa sitten pyörimään ajatuksissa se ,et toinen makaa yksin nyt kylmässä...ja ystäväni kertoi ,että sen isäkään ei pystynyt saattelemaan isäänsä ,joten ei mun tarvi tuntea itseäni sitten pelkuriksi...muut pystyi käymään katsomassakin vielä kuolleena,mä en...ja en kadu...äitini sanoikin ,ettei olisi kannattanut...
Mutta näillä mietteillä taas tähän päivään :siirukka(lasken äkkiä,et onko pp jo 4?)
Totta, päiväkerrallaan etiäppäin, vaikkakin helppoja päiviä ne ei välttämättä ole. Jaksamisia!
Pp aikana mulla ei kyllä ollut oikein mitään oireita. Mitään ei jäänyt mieleen! Luget oli kyllä kieltämättä aika inhottavia, vaan silti sitä toivoi että niitä saisi käyttää sen muutaman kuukauden;) Mä olen kans kuullut niin että luget ois tehokkaampia alakautta:) Joo kyllä vauvat on niiin ihania. Varmaan tosi söpö se sun systerin vauva:)
Tänne ei kummempia. Odottelen sitä ekaa aikaa polille, on reilun 2 vkon kuluttua! Kiinnostaa tietää mitä ne sitten suunnittelee. Missäs vaiheessa ne yleensä ultraa, kun sumut on aloitettu? Siinä alkukierrostako kun alkaa piikittelyt?
Täytynee alkaa laittamaan itseään valmiiksi, äkkiä vain piipahdin näillä sivuilla:)
Johanniina
mahtavaa,kun on vapaita aamuja niin sitä herää jo kukonlaulun aikaan(eli klo 8:) ja sitten kun on työpäivä niin aah,kun nukuttaa...
Mä käytin sumuja 12 päivää ennen eka ultraa.eli sumut alkoi mulla kp23,kp 27 alkoi kuukautiset ja kp 7 oli sitten eka ultra,ja aloitin sen piikittelyn ja piikitinkin sitten 12päivää.(kauheako tuntuu ,että siitäkin on jo kauan:))
Äkkiä Johanniina se kaks viikkoa kuluu:)yhdessä hujauksessa huomaat istuvasi lääkärin nenän edessä juttelemassa tulevasta plussahoidosta:)onko teillä Johanniina ja UH pitkä matka hoitoja tekevään sairaalaan? meillä on 75km,mut joillakin on ihan "kivoja" 200km matkoja,mut ne taitaakin saada käydä omassa sairaalassa ultrassa,ainakin osa.mietiselin ukon kanssa kerrattain ,et mitä jos asus utsjoella ja kärsit lapsettomuudesta,pitääkö sitä matkustaa ouluun asti hoitoihin...siellä kun ei sairaaloita joka nurkalla olekkaan:/
Minäpä alan kerrankin siivoileen heti aamutuimaan kämppää ja jos painuis ulos sumun keskelle...
Siirukka
Ps.kerroin eilen niistä oireista,niin heh,kaikki hävis illan aikana,joten uskallankohan kirjottaa tänne kohta mitään:)))
Ärsytys! Kirjotin äsken tänne ja kun lähetin se haihtui kuin tuhka tuuleen, "sivut hetkellisesti pois käytöstä"...
Mitäs teitin viikonloppuun? Ja entä siirukan pp:t, paljonkos sulla niitä jo on!? Ja poltteleeko testailut jo? Minä olin töissä, mutta nyt vapaalla:)
Syksy on tosiaan tullut. Lehdet loistaa värikirjollaan. Ilmassa tuoksuu syksy. Toiskahan syksy mukanansa meille vauvoja!??
Toiveikas Johanniina
ai,että onko testit poltellut...heh,nolo myöntää ,et testasin torstaina (pp 6 )aikani kuluksi(harmi kun töissä myyn myös raskaustestejä:)) no eihän se mitään näyttänyt...no tietty mulla poltteli se toinen kotona,et teen sen tiistaina,heh,tein sen äsken.eka ei tullut mitään,heitin sen roskiin,juu ,tiedän, ÄLÄ IKINÄ MENE KATSOMAAN ROSKISTESTEJÄ,mut määpä menin,puolen tunnin päästä,se näytti +++++++ .ääk,meni kuulkaa pasmat sekasin...nyt pakko malttaa olla tiistaihin asti ruodussa...tänään siis pp8...en tietenkään kirkossa tätä nyt kuuluta,mut sai kuitenkin mut sekoileen...oireita mulla ei oo mitään,muuta kun pää samallalailla kipeä kuin silloin aikoinaan tyttöä odottaessa ja palelee...mut pistän nuo molemmat stressin piikkiin,kun olen itkenyt eilisen ja tän aamun...ei sen kuolema ollutkaan mulle niin helppo juttu kuin luulin...nyt muistan vaan parhaat asiat ihmisestä,niinku ois kamala sairastumis aika unohtunut kokonaan,ja koko ajan näen vaan sen terveenä mielessäni...omatunnon tuskat ovat kamalat !!!!!!
ääh,pakko lopettaa,alan taas vollottamaan ...lähen pelaamaan afrikantähteä tytön kans...Siirukka
Olipas Siirukalla loistavia munimisterveisiä-kerrassaan hienoa:)Luulisi munien olevan kypsiä ainaski sillon keskiviikkona, tosi kivasti sulla niitä on siellä tulossa! Ja kiva et lekuri vähän vilkutti vihreetä valoa vaikka kahdenkin alkion siirtoon:)
Täälä ei ihmeempiä. Väsynyt töistä ja vauva tuntuu taas niin epäuskoiselta ajatukselta. Ei jaksas oottaa siihen et hoidot taas pyörähtää käyntiin ja ennenkaikkea sitä että oisko tää nyt se plussahoito... Voi tätä odotuksen odottamisen tuskaa...Kun se VAUVAKUUME on niiiiin valtaisa...
Johanniina