Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisi mennä Joulupuu lahjoitus hukkaan :(

Vierailija
13.12.2014 |

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl.

Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua.
Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

Kommentit (358)

Vierailija
41/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että niitä lahjoja ei voida aina kerätä paketoimattomina. Sitten tasoa voisi paremmin kontrolloida. Kaikki saisivat suunnilleen samantasoisen lahjan.

Vierailija
42/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:03"]

Joka joulun alla täällä tapellaan. Silloin yksi joulu oli väittely siitä, onko villasukat -ska lahja vai ei.

[/quote]

Villasukat on paska lahja, koska minullakin niitä on jo kaksi isoa roskasäkillistä vaatehuoneessa, kun joka joulu niitä tuodaan lahjaksi. En käytä villasukkia, kuin hyvin harvoin. Villasukat kuuluu siihen lajiin juuri, että ilahduttaa lahjanantajaa eniten. Moni kutoo sukkia ihan ajankuluksi ja kun ei niitä mihinkään saa, jakaa lahjoiksi ja odottaa, että kaikki aivan pyörtyvät ihastuksesta.

Ainoat villasukat, joista olen ollut todella ilahtunut, oli mummon vanhoilla käsillään ihan juuri minulle kudotut sukat. Ei mitään rivisukkia, joista on kudottu ajankuluksi koko vuosi ja sitten niitä jaellaan koko suvulle lahjaksi, että päästään niistä eroon.

[/quote]

Niin, me ollaan erilaisia. Mulla ei voi olla tarpeeksi villasukkia. Varpaat jäässä usein ja käytänkin usean parin vuodessa ihan loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:06"]

Kuvitteletteko ihan tosissaan että kaikki "tavallisten" perheiden lapset saa jouluna satojen(tai edes yli 50 e) eurojen junaratoja tai ipadit? Tuntemissani suht varakkaissakin perheissä lasten joululahjat ovat hinnaltaan muutaman kympin luokkaa, siis yhteensä. 

[/quote]

Lasteni kavereista voin sanoa (siis heistä, jotka ovat varakkaista perheistä) tulee heille lahjoiksi järkkäreitä, puhelimia, ulkomaanmatkoja jne. Lisäksi he saavat niitä kympin lahjoja. Mutta he saavat niitä todella paljon.

En tunne yhtään varakasta perhettä, missä lapsi saa vain yhden 12 euron lahjan ja ei muuta.

Vierailija
44/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:31"]

Köyhä lapsi saa näiden muka-hyväntekijöiden mielestä tyytyä edulliseen perusvaatteeseen joululahjaksikin. Ärsyttävää. Ei köyhillä perusvaatteista ole nykyään pulaa. Niitä ekstratavaroita he kaipaisivat.

[/quote]Me ei olla köyhiä, mutta kyllä meillä lapset on toivoneet esim. yöpaitoja ja jopa pikkuhousuja. Ja ovat toivoneet lelujakin ,mutta aina myös vaatteita.Tyttö sai pienenä kummiltaan muumipyyhkeen. Ei silloin ehkä ollut toivelahja, mutta myöhemmin on sanonut ,että se on ollut parhaita lahjoja ja eniten käytetty. Kaikki hittituotteet on jääneet kaapinpohjalle aikapäiviä sitten. Ja  kyllä kai ne lapset omilta vanhemmiltaankin jotakin saa. Ei varmaan kukaan suomessa ole niin köyhä, ettei yhtään lahjaa saa lapselle hankittua.

Vierailija
45/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko antaa esimerkkejä siitä mitä kannattaisi tuonne sitten hankkia minkäkin ikäiselle? Minulla on n. 20 euroa ylimääräistä lahjan hankkimiseen. Mikä on tällä hetkellä kova juttu lasten keskuudessa? Onko esim. lego-paketit hyvä lahja(starwars/friends-sarja)?

Vierailija
46/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:42"] [quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:38"]Hinnan suositusalaraja voisi olla noin 20 euroa. [/quote] ...jotta vähempi varaset ei vaan vois osallistua? Köyhä antaa vähästäänkin, kuten sanonta kuuluu. 20 euroa on PALJON rahaa. [/quote] Jos itsellä ei ole oikeasti rahaa osallistua niin silloin ei osallistu. Ei vaikka sitten ei saisikaan sitä hyväntekijän mielihyvää. Hiuslenksupaketti ja karkkipussi ei ole mikään joululahja. Ei edes köyhälle lapselle. Jos muuhun ei ole varaa niin jättää osallistumatta.  [/quote] Ilmeisesti olen ollut joku onnettoman surkea tapaus kun mulle ne ois kyllä kelvannu?

[/quote]

Olet ollut oikeasti köyhä. Nämä vinkujat eivät ole kuin lokkivia rottia, jotka yrittävät siipeillä parempituloisten kukkaroilla.

Vierailija
47/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:03"]

Joka joulun alla täällä tapellaan. Silloin yksi joulu oli väittely siitä, onko villasukat -ska lahja vai ei.

[/quote]

Villasukat on paska lahja, koska minullakin niitä on jo kaksi isoa roskasäkillistä vaatehuoneessa, kun joka joulu niitä tuodaan lahjaksi. En käytä villasukkia, kuin hyvin harvoin. Villasukat kuuluu siihen lajiin juuri, että ilahduttaa lahjanantajaa eniten. Moni kutoo sukkia ihan ajankuluksi ja kun ei niitä mihinkään saa, jakaa lahjoiksi ja odottaa, että kaikki aivan pyörtyvät ihastuksesta.

Ainoat villasukat, joista olen ollut todella ilahtunut, oli mummon vanhoilla käsillään ihan juuri minulle kudotut sukat. Ei mitään rivisukkia, joista on kudottu ajankuluksi koko vuosi ja sitten niitä jaellaan koko suvulle lahjaksi, että päästään niistä eroon.

[/quote]

Niin, me ollaan erilaisia. Mulla ei voi olla tarpeeksi villasukkia. Varpaat jäässä usein ja käytänkin usean parin vuodessa ihan loppuun.

[/quote]

Minä voisin lahjoittaa ne kaksi isoa roskasäkillistä villasukkia ihan hyvin sinulle. En roskiin viitsi heittää, kun pelkään, että lahjanantaja loukkaantuu. Mutta tiedän, että tänä joulunakin tulee muutama pari sukkia.

Itsekin tykkäisin kutoa sukkia, mutta en viitsi, koska niillä ei tee mitään.

Vierailija
48/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:52"]

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl. Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua. Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

[/quote]

Ei mennyt hukkaan. Ajattele asiaa niin, että sinä olet osasi tehnyt ja antanut jollekin joululahjan. Jos joku on niin säälittävän typerä, ettei osaa sitä arvostaa tai valittaa saamastaan lahjasta, niin se on täysin hänen häpeänsä.

Vierailija
49/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat pitäisi toimityaa läpinäkyvässä sellofaanissa tai pussissa. Se lahjojen välittäjä voisi niitä sitten kätevästi yhdistää, kun huomaa jonkun vähän huonon lahjan.

Vierailija
50/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:20"]

Voisitteko antaa esimerkkejä siitä mitä kannattaisi tuonne sitten hankkia minkäkin ikäiselle? Minulla on n. 20 euroa ylimääräistä lahjan hankkimiseen. Mikä on tällä hetkellä kova juttu lasten keskuudessa? Onko esim. lego-paketit hyvä lahja(starwars/friends-sarja)?

[/quote]

Nämä taitaa olla aika suosittuja. Laita mieluummin tällainen legopaketti, kuin kympin kalsarit ja kaksi karkkipussia. Uskon, että lapsi ilahtuu paljon enemmän legopaketista. Kuulostat fiksulta, kun viitsit miettiä, mistä lapsi voisi ilahtua. Itse ostan yleensä alennusmyynneistä legopaketteja valmiiksi ja laitan niitä sitten syntymäpäivälahjoiksi ja jouluna sukulaislapsille. Niiden ei tarvitse olla juuri sitä viimeistä huutoa. Mutta lapsi ilahtuu siitä legopaketista enemmän kuin kortista kuoressa ja tikkarista.

Vierailija
51/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:10"]Joillakin köyhillä on alemmuuskompleksi tavaroista ja siksi himoitsevat kaikkea kallista. Meillä ollaan keskiluokkaisia ja pidetään suklaarasiaa, villasukkia tai yöpaitaa oikein hyvänä lahjana.
[/quote]

Totta! Tää on varmasti jotain alemmuuskompleksia kun lahjojen täytyy olla merkkikamaa ja kalliita. Mä kanssa tajysin tästä ketjusta kuinka onnekkaita ollaan kun lapset leikkii just nyt olkkarissa jo toista viikkoa (!) paperilennokeilla ja kuitenkaan meilä ei ole yhtään mistään materiaalisesta pulaa. Toinen vanhemmista on työttömänä ja itse olen matalapalkka-alalla mutta silti ollaan rahat saatu kivasti riittämään aina kaikkeen tarpeelliseen. Silti tyttö toivoi joululahjaksi uutta yöpaitaa ja toinen pinnejä... Lapsille on kyllä lahjat hankittuina, mukana on Barbie-autoa ja tablettia, ettei kenenkään tarvii tulla kauhistelemaan lahjatonta joulua.

Vierailija
52/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä kumma keskustelu. Itse helvetin hemmoteluna ja (ja koen että myös) kaiken tarpeellisen saanena lapsena voin todeta, että kyllä mä ainakin ilahduin myös niistä käyttötavaroista. Mä en ole myöskään ikinä saanut mitään pelikonsuleita tai kalliita kännyköitä, vaikka vanhemmilla ois ollut niihin varaa. Miksi lapsella täytyisi olla joku 500 €:n puhelin, eihän se niitä kaikkia ominaisuuksia edes voi tarvita. Itse en kokenut jääneeni mistään paitsi vaikka niitä en saanutkaan vaan lahjoiksi tuli lähinnä harrastusksiin liittyviä välineitä ja kodintarvikkeita tulevaisuuden ekaan kotiin.

Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
53/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:19"]

Köyhä lapsi saa näiden muka-hyväntekijöiden mielestä tyytyä edulliseen perusvaatteeseen joululahjaksikin. Ärsyttävää. Ei köyhillä perusvaatteista ole nykyään pulaa. Niitä ekstratavaroita he kaipaisivat.

[/quote]Me ei olla köyhiä, mutta kyllä meillä lapset on toivoneet esim. yöpaitoja ja jopa pikkuhousuja. Ja ovat toivoneet lelujakin ,mutta aina myös vaatteita.Tyttö sai pienenä kummiltaan muumipyyhkeen. Ei silloin ehkä ollut toivelahja, mutta myöhemmin on sanonut ,että se on ollut parhaita lahjoja ja eniten käytetty. Kaikki hittituotteet on jääneet kaapinpohjalle aikapäiviä sitten. Ja  kyllä kai ne lapset omilta vanhemmiltaankin jotakin saa. Ei varmaan kukaan suomessa ole niin köyhä, ettei yhtään lahjaa saa lapselle hankittua.

[/quote]

Kaikkia vanhempia ei kiinnosta. On mm. päihdevanhempia joilla kaikki käteinen palaa päihteisiin ja joiden lapset on sijoitettuna laitokseen. Nuo joulupuu-lahjat menevät myös noille lapsille. 

Vierailija
54/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada samanlaisia lahjoja kuin varakkaiden. Ei maailma ole reilu paikka. Se on hyvä huomata jo ihan lapsena. Jos tekee duunia, niin voi myöhemmin sitten ostaa kaikkea kivaa ja kallista.

Vierailija
55/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata omaan lapsuuteen. Nykyään vaatetavaraa on kaikkialla halvalla saatavilla. Toisin kuin teidän lapsuudessanne. Kiinassa tuotetaan niin halvalla, että perusvaatetta on kaikilla liikaakin. Tämän huomaa jo siinäkin, että.enää.ei kannata itse valmistaa vaatteita. Tulee halvemmaksi ostaa.
Tarvitsin lapselleni valkoisia housuja. Menin kangaskauppaan ja ostin tarvikkeet. 25 euroa. Kotimatkalla poikkesin Löytötexissä ja siellä oli lasten valkoisia farkkuja eurolla. Suututti niin, että housut jöivät kokonaan ompelematta.

Vierailija
56/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:16"]

Tuo hiuslenksut ja karkkipussi on takuulla pettymys. Samoin jotkut kalsarit ja karkkipussi. Käyttötavaraa ihan peruskäyttötavaraa.

[/quote]Meillä pikkupoika ilahtui kun sai kummitädiltä nimipäivänä  kirjeen , jossa oli kortti ja TIKKARI. Tikkari oli ihan tavallinen, mutta siitä riemuittiin koko päivä. Ei aikuiset aina osaa ajatella miten pienestä lapsi riemastuu. Karkkipussi on aina kova sana lapsille. Ja ei, me ei olla köyhiä. Karkkeja oli saanut varmaan ihan liiankin kanssa, mutta silti iloitsi.

[/quote]

ja kyseessä oli jouluaaton ainoa muistaminen?

[/quote]Ei jouluaaton, mutta ei kukaan varmaan ole joulupakettiin tikkaria laittanutkaan .SE oli vaan vertaus. Eli vähästäkin voi ilahtua. 

Vierailija
57/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 Korjaa. Tarvikkeet kaksiin housuihin 25 euroa.

Vierailija
58/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:19"]

[/quote]

Kaikkia vanhempia ei kiinnosta. On mm. päihdevanhempia joilla kaikki käteinen palaa päihteisiin ja joiden lapset on sijoitettuna laitokseen. Nuo joulupuu-lahjat menevät myös noille lapsille. 

[/quote]

Lastenkotilapsi on varmaan onnellinen, jos saa jouluna edes sukkaparin, joiden sisälle on pantu pari lakritsipiippua. Ressukka, on jo vanhemmat menettänyt, niin osaa olla kiitollinen vähästäkin. Lastenkotilapsillehan voisi kerätä vaikka vanhoja vaatteita ja leluja joululahjaksi, kun heillä ei ole mitään. Tuli tosi paha mieli, jos huostaanotettu lapsi ei saa yhtään lahjaa. Jokaiselta on varmaan jäänyt lasten vanhoja leluja, joita voi paketoida näille lapsille lahjaksi.

Vierailija
59/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:13"]

Minä en ole lahjoittanut joulupuun kautta mitään. Maksan veroja niin paljon, että aika monet toimeentulotuet niistä kertyy. Toimeentulotuen saaja voi sitten opetella suunnittemaan talouttaan ja budjetoimaan rahaa joulumenoihin.

[/quote]

Joo, sä oletkin kuule Suomessa ainoa joka maksaa veroja. Etkä sä tietenkään koskaan ole käyttänyt verovaroilla maksettuja yhteiskunnan palveluja (koululaitos, kirjastot, uimahallit, tiet jne.)

Vierailija
60/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:30"]

Mikä vittu teitä sossupummeja vaivaa? Haukutte täällä toisen ostamia lahjoja ja vaaditte tuntemattomilta monen kympin lahjoituksia. Hävetkää!

[/quote]

Ainakaan minä en ole mikään sossupummi, en ole hakenut tai saanut sossusta yhtään mitään, mutta ei minulla ole myöskään tarvetta esittää mitään hyväntekijää kympin kalsareilla, jos ostan vieraalle lapselle lahjan haluan että lapsi saa jotain ekstraa sellaista kuin joululahjan kuuluu olla, kultaa ja mirhamiahan Jeesuslapsikin sai, turhaa mutta ihanaa.

Kuules! Niitä Jeesus-lapsen lahjoja Maria ja Joosef käyttivät matkasta selviämiseen. Eli ei ne mitään turhimuksia olleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä