Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisi mennä Joulupuu lahjoitus hukkaan :(

Vierailija
13.12.2014 |

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl.

Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua.
Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

Kommentit (358)

Vierailija
81/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:00"]

Jos minulla olisi 15 euroa laittaa lahjaan, kumpi siis olisi parempi vaihtoehto

a.http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/poikien-kalsarit-9417932--malli

b. http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/lelut/lego-70800-pakoliidin-6300248

[/quote]

Kai käsität että joka paikkakunnalla ei ole anttilaa tai kauppaa josta löytyy tälläiset vaihtoehdot?

Vierailija
82/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te saajapuolella olevat, monenko euron lahja olisi teistä sopiva keräykseen? Ottamatta kantaa sen sisältöön. Antajana ajattelisin lahjoituksen olevan 25-40 euron arvoinen. Mutta tämäkö on liian vaatimatonta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi avartaa maailmaa vauva-palstan ulkopuolellekin: Täällä voi nimettömänä kirjoittaa mitä tahansa.

Vierailija
84/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:01"]

Ihan kuin keskiluokkaistenkaan perheiden lapset saisi mitään valtavia joululahjoja. Jossain perheissä varmasti saa, toisissa ei. Itse voisin kuvitella, etten olisi saanut kännykkää tai mitään kallista leluhärpäkettä, vaikka olen ihan hyvin tienaavien vanhempien ainut lapsi. Joululahjat oli kirjoja, pelejä, villasukkia, suklaata, yöpukuja jne. Oli se toki helpompaa, koska tiesi saavansa ne merkkifarkut tai barbien ihan normaaleina hankintoina, ei tarvinnut toivoa niitä jouluksi.

Mutta siis joo, vähävaraisilla voi olla vääristyneet kuvitelmat varakkaampien perheiden joulunvietosta ja ne keskituloiset perheet antaa tuonne keräykseen niitä joulun 'pehmopaketteja', joita omilleenkin, ei mitään elektroniikaa tai viimeisimpiä leluhittejä 85 eurosta ylöspäin. 

[/quote]

me olemme keskituloisia ja kyllä farkut ja muut esim. puhelimet ovat kuuluneet perustarvikkeisiin ja niitä ei ole joululahjoiksi ostettu. 

jouluna on saatu jotain, mitä erityisesti haluaa esim-

-maalaustarvikkeet, taulupohjia ja maalausteline

-se erityinen kalliimpi legopaketti

-ne kalliimmat pelikuulokkeet, joita ei oikeasti tarvitsisi, mutta ovat olleet juuri se ylellisyys, mitä nuori halusi

-tytölle laadukkaampia kosmetiikkatuotteita ja kalliimpi kylpyvaahto tms.

Kalsarit, farkut, puhelimet, sukat kuuluvat minusta ihan perustarvikkeisiin, joita ei ole ostettu lahjoiksi.

Vierailija
85/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:03"]

b. http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/lelut/lego-70800-pakoliidin-6300248

[/quote]

Kai käsität että joka paikkakunnalla ei ole anttilaa tai kauppaa josta löytyy tälläiset vaihtoehdot?

[/quote]

Minä kysyinkin, että kumpi olisi siis tämän keskustelun jälkeen parempi tilata netistä. Kun toiset ovat sitä mieltä, että kalsarit ovat hyvä lahja ja toiset, että jokin lelu. Jokaisella, kenellä on kone, on netanttila lähellä

Vierailija
86/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:16"]

Tuo hiuslenksut ja karkkipussi on takuulla pettymys. Samoin jotkut kalsarit ja karkkipussi. Käyttötavaraa ihan peruskäyttötavaraa.

[/quote]Meillä pikkupoika ilahtui kun sai kummitädiltä nimipäivänä  kirjeen , jossa oli kortti ja TIKKARI. Tikkari oli ihan tavallinen, mutta siitä riemuittiin koko päivä. Ei aikuiset aina osaa ajatella miten pienestä lapsi riemastuu. Karkkipussi on aina kova sana lapsille. Ja ei, me ei olla köyhiä. Karkkeja oli saanut varmaan ihan liiankin kanssa, mutta silti iloitsi.

[/quote]

Ite en kehtais lähettää kummilapselle vain korttia ja tikkaria...

[/quote]Minä taas olin tosi iloinen että oli tikkarin lähettänyt ja idea oli hyvä. Pelkkä korttikin olisi riittänyt.Lapsi olisi ilahtunut siitäkin. Meillä lapset on aina osanneet iloita pienestäkin muistamisesta. Kummitäti kyllä tietää, että meillä lapset ei tarvitse mitään, kaikkea on ,mutta halusi silti lasta ihahduttaa ja onnistui siinä. Onneksi meillä on sellainen kummitäti joka kehtaa lähettää pelkän tikkarin :DD

Vierailija
87/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:08"]

[/quote]

[/quote]

Minä kysyinkin, että kumpi olisi siis tämän keskustelun jälkeen parempi tilata netistä. Kun toiset ovat sitä mieltä, että kalsarit ovat hyvä lahja ja toiset, että jokin lelu. Jokaisella, kenellä on kone, on netanttila lähellä

[/quote]

Joo, mutta tuohan ei sieltä ilman postikuluja tule. Ei ole tarkoitus että etsitään nettiä myöten kalliit postarit maksaen. 

Itse lasta tuntematta, mikäli en tietäisi tykkääkö poika edes tuollaisista.. Ehkäpä ne kalsarit ja siihen joku värikynäpaketti tms. Lisäksi se on ihan onnettoman pieni paketti, muutama hassu lego. Ei sillä kauaa leikikään.

Vierailija
88/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postarit halvimmillaan 6.90e, se siitä 15 eurosta.

Vierailija
89/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne kuin pari ihmistä, joiden voisin kuvitella ilmoittautuvan Joulupuun lahjansaajiksi. Yksi on kouluttamaton, työtön ja ylivelkaantunut, joka on nuoresta asti ollut sitä mieltä, että yhteiskunta on paska. En osaa kuvitella että hän olisi kiitollinen minkäänlaisesta lahjasta.

Vierailija
90/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rikkaammankaan perheen lapsilla ole mitään tyytyväisyystakuuta saamaansa lahjaan. Parasta olisi itse kunkin opettaa lapsi olemaan tyytväinen lahjoihin, ottamaan ne vastaan ekstrana ja muistamaan antajan lämmin ajatus saajaa kohtaan. Veikkaanpa, että jos olisin alkanut vinkua huonoista lahjoista, olisi karulla kädellä tipautettu alemmas antamalla seuraavalla kerralla huonommat lahjat tai vähintään yhtä huonot kuin edelliselläkin kerralla. 

Vierailija
91/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, mutta tuohan ei sieltä ilman postikuluja tule. Ei ole tarkoitus että etsitään nettiä myöten kalliit postarit maksaen. 

Itse lasta tuntematta, mikäli en tietäisi tykkääkö poika edes tuollaisista.. Ehkäpä ne kalsarit ja siihen joku värikynäpaketti tms. Lisäksi se on ihan onnettoman pieni paketti, muutama hassu lego. Ei sillä kauaa leikikään.

[/quote]

Itseasiassa netanttilassa on tällä hetkellä toimituskulut 0€. Eli todellakin tulee ilmaiseksi.

Vierailija
92/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mene vaikka lähimarkettiin ja katso sieltä 15 euron kalsarit ja 15 euron legopaketti ja mieti, kumpi voisi olla vaikka 8 vuotiaalle pojalle mieluisampi lahja. Kai sinä nyt voit tällaiseen kysymykseen helposti vastata, kumman ostaisit mieluummin joulupuukeräykseen ja kummasti kuvittelisit esim. lastenkotilapsen ilahtuvan enemmän.

Vierailija
93/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on Suomessa suhteellista köyhyyttä ja sitä tässä jouluuissakin yritetään tasoittaa.
Eli ei kellään ole pula kalsareista, vaan lapset haluavat samanlaisia lahjoja, mitä muutkin. Jos joku kouluikäinen ilahtuu halvasta lahjasta, niin tuskin ilahtuu, jos se halpa lahja on myös ainoa lahja.

Vierailija
94/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:39"]

Mitä maria ja joosef hyötyi mirhasta ja suitsukkeesta. Miten ne matkassa auttoivat?

[/quote]

Ne olivat siihen aikaan arvokkaita tuotteita, joita saattoi vaihtaa esimerkiksi ruokaan ja majoitukseen.

Vierailija
95/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:15"]

Mä en tunne kuin pari ihmistä, joiden voisin kuvitella ilmoittautuvan Joulupuun lahjansaajiksi. Yksi on kouluttamaton, työtön ja ylivelkaantunut, joka on nuoresta asti ollut sitä mieltä, että yhteiskunta on paska. En osaa kuvitella että hän olisi kiitollinen minkäänlaisesta lahjasta.

[/quote]

Minä tunnen kaksi perhettä. Toisessa isä sai potkut ja 50 vuotiaana ei ole saanut enää töitä. Perheen äidillä munuaissyöpä ja on ollut jo niin pitkään saikulla, että on tipahtanut perussairauspäivärahalle. 

Toinen on yh, kenen mies oli peliriippuvainen ja oli pelannut koko omaisuuden ja tehnyt velkaa. Kun koko paska räjähti silmille, äiti lähti lapsen kanssa, mutta ei saanut matkaansa mitään. Heillä on nyt vuokrakaksiossaan verhot ikkunoissa, matto ja patjat lattialla. Koko ajan yrittävät löytää kierrätyskeskuksesta huonekaluja lisää, mutta lapselleen haluaisi edes yhden kivan joululahjan. Villasukat on lapselleen kutonut jo lahjaski langasta, minkä sai, kun purki villapaitansa.

Vierailija
96/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mene vaikka lähimarkettiin ja katso sieltä 15 euron kalsarit ja 15 euron legopaketti ja mieti, kumpi voisi olla vaikka 8 vuotiaalle pojalle mieluisampi lahja. Kai sinä nyt voit tällaiseen kysymykseen helposti vastata, kumman ostaisit mieluummin joulupuukeräykseen ja kummasti kuvittelisit esim. lastenkotilapsen ilahtuvan enemmän.

[/quote]

Minähän vastasin. Mitä järkeä on ostaa joku lego-setti jossa on jotain 4 osaa? Mieluummin käyttöön tulevaa lämmintä ja pieni ekstra. 

Vierailija
97/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mutta esim br leluista löytyy alta 20 e tai jos haluaa satsata, alta 30 e tosi kivoja lahjoja. tai onhan se kiva köyhän varmaan leikkiä jouluaattona jollain kalsareilla.... 

mutta vinkkinä työttömille mammoille, säästäkää joka kuukausi pari euroa ja ostakaa pitkin vuotta kirppareilta leluja jemmaan. Hieman elämänhallintaa

Mua ihmetyttää muutenkin nämä mammat esim blogimammat jotka tärinässä paketoi tyylikkäitä pussilakanoita, lamppuja tai vaatteita leikki-ikäisilleen..varmaan tosi hupaisaa lasten saada. samoin palapelit ja kirjat leikki-ikäiselle on hyviä oheislahjoja, mutta voi raukat jotka pelkästään sellaisia saa

Vierailija
98/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minähän vastasin. Mitä järkeä on ostaa joku lego-setti jossa on jotain 4 osaa? Mieluummin käyttöön tulevaa lämmintä ja pieni ekstra. 

[/quote]

Minä kysyin lapselta ja hän olisi ottanut mieluummin sen legopaketin, missä on muutama osa. Joten me aikuiset ajattelemme joskus niin eri tavalla, kuin lapset ja kuvittelemme lasten ilahtuvan samoista asioista, kuin mikä meistä tuntuu järkevältä

Vierailija
99/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:26"]

en tiedä mutta esim br leluista löytyy alta 20 e tai jos haluaa satsata, alta 30 e tosi kivoja lahjoja. tai onhan se kiva köyhän varmaan leikkiä jouluaattona jollain kalsareilla.... 

mutta vinkkinä työttömille mammoille, säästäkää joka kuukausi pari euroa ja ostakaa pitkin vuotta kirppareilta leluja jemmaan. Hieman elämänhallintaa

Mua ihmetyttää muutenkin nämä mammat esim blogimammat jotka tärinässä paketoi tyylikkäitä pussilakanoita, lamppuja tai vaatteita leikki-ikäisilleen..varmaan tosi hupaisaa lasten saada. samoin palapelit ja kirjat leikki-ikäiselle on hyviä oheislahjoja, mutta voi raukat jotka pelkästään sellaisia saa

[/quote]

Öö? Mun 5 v nimenomaan pyysi kirjaa ja pussilakanoita lahjaksi. Varmaan pettyy hirveesti. 

Vierailija
100/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:24"]

Köyhyys on Suomessa suhteellista köyhyyttä ja sitä tässä jouluuissakin yritetään tasoittaa. Eli ei kellään ole pula kalsareista, vaan lapset haluavat samanlaisia lahjoja, mitä muutkin. Jos joku kouluikäinen ilahtuu halvasta lahjasta, niin tuskin ilahtuu, jos se halpa lahja on myös ainoa lahja.

[/quote]

Usko jo, että niissä keskiluokankin perheissä on tosi iso hajonta lahjojen hinnassa ja tasossa. Ei ole mitään sellaista yleispätevää tasoa tai jos en sellaisesta tiedä, kerro minullekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä