Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisi mennä Joulupuu lahjoitus hukkaan :(

Vierailija
13.12.2014 |

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl.

Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua.
Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

Kommentit (358)

Vierailija
21/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on maailman palkka. Ei mulla muuta. 

Vierailija
22/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä joulupuukeräykset on oikeasti tarkoitettu lahjoittajille. He voivat hymistellä jouluntunnelmissa, kuinka hyvä ihminen olen, kun silitin pappavainaan jussipaidan teinipojalle lahjaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:56"]

Tai ainakin joku lapsi toivottavasti ilahtuu ja kokee jouluiloa, kun ei tiedä, joutuuko seuraavan yön nukkumaan taas puukot piilotettuna hänen patjansa alleenja joutuuko lähtemään pakoon yötaipaleelle, kun isä vähän riehuu joulun kunniaksi.

Ja kyllä, olen itse elänyt tällaisen lapsuuden ja äiti ei uskalanut erota, koska isä uhkasi tappaa meidät. Siihen pelkoon ja ahdistukseen olisi tuonut iloa, jos joku olisi antanut jotain ihanaa lahjaksi kaiken pelon keskelle. 

[/quote]

Itsekin olen elänyt tuollaisen lapsuuden ja joku ihana lahja on viimeinen asia mitä ajattelin, kun yritin vain pitää itseni ja pikkusisarukset hengissä.

Ja me ei tosiaankaan saatu mitään lahjoituksia, lahjakortteja, tai lahjoja avustuksina. 

Olette kaikki lahjoittajat ihan mahtavia tyyppejä! Älkää välittäkö noista kerjääjistä, jotka haluavat tehdä tiliä hyväntekeväisyydellä.

Vierailija
24/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:45"]

Olen järkyttynyt. Ajattelin, että joku lapsi jossain ilahtuisi, kun saa joulumuistamisen. Ostin tosiaan sellaista lelua mistä omatkin lapser ovat ilahtuneet. Ei mun mielestä pienen lapsen lahjan tarvi olla kallis ollakseen mieluisa. Teinin pakettiin anoin kosmetiikkaa, kuten toivottiin. Ja nyt täällä teilataan kaikki lahjat. Ihan surkeaa, kun ei maksanut 50€/pkt. Toivon, että joku jossain kuitekin ilahtuisi. Maailma on kyllä kurja ja kiittämätön paikka. Ap

[/quote]

Oi, mikä marttyyri. Taivaassa on paikka marttyyrille valmiina odottamassa. Oikein säkekehä kiiltää. Nyyh.

t. pienituloinen, mutta joka on kuitenkin yrittänyt oikeasti satsata avustuslahjaan.

[/quote]

No aplodit sulle. Mitallikin tulee postissa. 

ohis

[/quote]

Tai ainakin joku lapsi toivottavasti ilahtuu ja kokee jouluiloa, kun ei tiedä, joutuuko seuraavan yön nukkumaan taas puukot piilotettuna hänen patjansa alleenja joutuuko lähtemään pakoon yötaipaleelle, kun isä vähän riehuu joulun kunniaksi.

Ja kyllä, olen itse elänyt tällaisen lapsuuden ja äiti ei uskalanut erota, koska isä uhkasi tappaa meidät. Siihen pelkoon ja ahdistukseen olisi tuonut iloa, jos joku olisi antanut jotain ihanaa lahjaksi kaiken pelon keskelle. 

[/quote]

Niin eli tuntemattomien pitää ostaa ne kalliit lahjat. Vaikkei tiedä kenenkään tilanteesta mitään. Olen pahoillani sun lapsuudestasi. Minun tuntemani ihmiset ovat kaikki olleet vähäänkin tyytyväisiä.

[/quote]

Mutta jos lahjan antaminen aiheuttaa noin kovasti ahdistusta, on parempi varmaan olla antamatta mitään. Se lapsi ei siitä kärsi, jos jätät tikkarin ja pikkuhousut paketoimatta. Hänellä varmaan on suurempiakin ongelmia, kuin muistaa olla kiitollinen hiusrenksuistaan.

Vierailija
25/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:38"]Hinnan suositusalaraja voisi olla noin 20 euroa. [/quote] ...jotta vähempi varaset ei vaan vois osallistua? Köyhä antaa vähästäänkin, kuten sanonta kuuluu. 20 euroa on PALJON rahaa.

[/quote]

Jos itsellä ei ole oikeasti rahaa osallistua niin silloin ei osallistu. Ei vaikka sitten ei saisikaan sitä hyväntekijän mielihyvää. Hiuslenksupaketti ja karkkipussi ei ole mikään joululahja. Ei edes köyhälle lapselle. Jos muuhun ei ole varaa niin jättää osallistumatta. 
[/quote]
Ilmeisesti olen ollut joku onnettoman surkea tapaus kun mulle ne ois kyllä kelvannu?

Vierailija
26/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:16"]

Tuo hiuslenksut ja karkkipussi on takuulla pettymys. Samoin jotkut kalsarit ja karkkipussi. Käyttötavaraa ihan peruskäyttötavaraa.

[/quote]Meillä pikkupoika ilahtui kun sai kummitädiltä nimipäivänä  kirjeen , jossa oli kortti ja TIKKARI. Tikkari oli ihan tavallinen, mutta siitä riemuittiin koko päivä. Ei aikuiset aina osaa ajatella miten pienestä lapsi riemastuu. Karkkipussi on aina kova sana lapsille. Ja ei, me ei olla köyhiä. Karkkeja oli saanut varmaan ihan liiankin kanssa, mutta silti iloitsi.

[/quote]

ja kyseessä oli jouluaaton ainoa muistaminen?

Vierailija
27/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa, taisin juuri oivaltaa jotain tärkeää. Me ollaan ihan tavallinen keskinkertaisesti toimeentuleva perhe. Ei ole puutetta mistään. Ja ymmärsin juuri, että se johtuu siitä, että pidämme 10-15€ lahjaakin arvokkaana ja iloitsemme muustakin kuin rahast ja tuotteiden arvosta.

Vierailija
28/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulun alla täällä tapellaan. Silloin yksi joulu oli väittely siitä, onko villasukat -ska lahja vai ei.

Vierailija
29/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:45"]

Olen järkyttynyt. Ajattelin, että joku lapsi jossain ilahtuisi, kun saa joulumuistamisen. Ostin tosiaan sellaista lelua mistä omatkin lapser ovat ilahtuneet. Ei mun mielestä pienen lapsen lahjan tarvi olla kallis ollakseen mieluisa. Teinin pakettiin anoin kosmetiikkaa, kuten toivottiin. Ja nyt täällä teilataan kaikki lahjat. Ihan surkeaa, kun ei maksanut 50€/pkt. Toivon, että joku jossain kuitekin ilahtuisi. Maailma on kyllä kurja ja kiittämätön paikka. Ap

[/quote]

Oi, mikä marttyyri. Taivaassa on paikka marttyyrille valmiina odottamassa. Oikein säkekehä kiiltää. Nyyh.

t. pienituloinen, mutta joka on kuitenkin yrittänyt oikeasti satsata avustuslahjaan.

[/quote]

No aplodit sulle. Mitallikin tulee postissa. 

ohis

[/quote]

[/quote]

Niin eli tuntemattomien pitää ostaa ne kalliit lahjat. Vaikkei tiedä kenenkään tilanteesta mitään. Olen pahoillani sun lapsuudestasi. Minun tuntemani ihmiset ovat kaikki olleet vähäänkin tyytyväisiä.

[/quote]

Mutta jos lahjan antaminen aiheuttaa noin kovasti ahdistusta, on parempi varmaan olla antamatta mitään. Se lapsi ei siitä kärsi, jos jätät tikkarin ja pikkuhousut paketoimatta. Hänellä varmaan on suurempiakin ongelmia, kuin muistaa olla kiitollinen hiusrenksuistaan.

[/quote]

No eipä aiheuta, itse olen lahjoittanut peräti 8 pakettia, joista yhdessäkään ei ollut alusvaatteita tai karkkia mutta se ei tähän liity, pidän niitäkin aivan kelpona lahjana.  Minua se ei ahdista, se lähinnä ihmetyttää miten kiittämättömiä aikuiset ovat. 

Ja minusta se on ongelma jos ei ole kiitollinen saamastaan lahjasta, oli se sitten pieni tai iso.

Vierailija
30/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:00"]

[/quote]

Itsekin olen elänyt tuollaisen lapsuuden ja joku ihana lahja on viimeinen asia mitä ajattelin, kun yritin vain pitää itseni ja pikkusisarukset hengissä.

Ja me ei tosiaankaan saatu mitään lahjoituksia, lahjakortteja, tai lahjoja avustuksina. 

Olette kaikki lahjoittajat ihan mahtavia tyyppejä! Älkää välittäkö noista kerjääjistä, jotka haluavat tehdä tiliä hyväntekeväisyydellä.

[/quote]

Toki näin on. Mutta nyt onkin kyse siitä, että ihmiset haluavat laittaa jotain ja tuntuu, että moni haluaa kouluttaa köyhän lasta nöyräksi antamalla jotain arkista ja pientä ja sanoo, että joutaa olla tyytyväinen, eikä olla nirso. On parempi olla antamatta sitten mitään. Joulu ei ole minusta lapselle se paikka, missä kasvatuksellisesti halutaan antaa hänen kokea pettymyksiä, koska pettymykset kasvattavat. 

Vaan itse haluan ajatella niin, että jos suurin toive on pitää itsensä ja sisarensa hengissä, olisi bonusta saada jotain ihanaa siihen joltain lahoittajalta.

Mutta en jatka tästä enempää. Jatkakaa ihan rauhassa köyhien lasten kouluttamista nöyryyteen. Hyvää joulumieltä jokaiselle, joka paketoi lahjaa vihan vimmassa, että pitää sen olla tyytyväinen tähän, että jotain saa.

Vierailija
31/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletteko ihan tosissaan että kaikki "tavallisten" perheiden lapset saa jouluna satojen(tai edes yli 50 e) eurojen junaratoja tai ipadit? Tuntemissani suht varakkaissakin perheissä lasten joululahjat ovat hinnaltaan muutaman kympin luokkaa, siis yhteensä. 

Vierailija
32/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäiset osaavat jo vertailla ja toivoa. Ei enää joku tikkari kelpaa.

Vierailija
33/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:03"]

Itseasiassa, taisin juuri oivaltaa jotain tärkeää. Me ollaan ihan tavallinen keskinkertaisesti toimeentuleva perhe. Ei ole puutetta mistään. Ja ymmärsin juuri, että se johtuu siitä, että pidämme 10-15€ lahjaakin arvokkaana ja iloitsemme muustakin kuin rahast ja tuotteiden arvosta.

[/quote]

Teidän perheessä takuulla tulee niitä kalliimpiakin lahjoja, tuskin ne kaikki on noita 10-15€ arvoisia. Silloin nuo on ihan ok, kun lapsi saa muutakin ja sellaista mitä todella toivoo. Silloin nuo pikkulahjat on kivaa ekstraa. Mutta jos lapsi saa ainoaksi lahjaksi hiusrenksupaketin ja karkkipussin niin kyllä se oikeasti on sille lapselle pettymys. Olisi sinunkin lapsellesi. Lisälahjana oikein hyvä ja mukava, mutta AINOANA lahjana pettymys.

Vierailija
34/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]

Toki näin on. Mutta nyt onkin kyse siitä, että ihmiset haluavat laittaa jotain ja tuntuu, että moni haluaa kouluttaa köyhän lasta nöyräksi antamalla jotain arkista ja pientä ja sanoo, että joutaa olla tyytyväinen, eikä olla nirso. On parempi olla antamatta sitten mitään. Joulu ei ole minusta lapselle se paikka, missä kasvatuksellisesti halutaan antaa hänen kokea pettymyksiä, koska pettymykset kasvattavat. 

Vaan itse haluan ajatella niin, että jos suurin toive on pitää itsensä ja sisarensa hengissä, olisi bonusta saada jotain ihanaa siihen joltain lahoittajalta.

Mutta en jatka tästä enempää. Jatkakaa ihan rauhassa köyhien lasten kouluttamista nöyryyteen. Hyvää joulumieltä jokaiselle, joka paketoi lahjaa vihan vimmassa, että pitää sen olla tyytyväinen tähän, että jotain saa.

[/quote]

Nöyryyttämistä? Ajattelet asiaa täysin vinksahtaneesti. 

Vierailija
35/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:16"]

Tuo hiuslenksut ja karkkipussi on takuulla pettymys. Samoin jotkut kalsarit ja karkkipussi. Käyttötavaraa ihan peruskäyttötavaraa.

[/quote]Meillä pikkupoika ilahtui kun sai kummitädiltä nimipäivänä  kirjeen , jossa oli kortti ja TIKKARI. Tikkari oli ihan tavallinen, mutta siitä riemuittiin koko päivä. Ei aikuiset aina osaa ajatella miten pienestä lapsi riemastuu. Karkkipussi on aina kova sana lapsille. Ja ei, me ei olla köyhiä. Karkkeja oli saanut varmaan ihan liiankin kanssa, mutta silti iloitsi.

[/quote]

Ite en kehtais lähettää kummilapselle vain korttia ja tikkaria...

Vierailija
36/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin köyhillä on alemmuuskompleksi tavaroista ja siksi himoitsevat kaikkea kallista. Meillä ollaan keskiluokkaisia ja pidetään suklaarasiaa, villasukkia tai yöpaitaa oikein hyvänä lahjana.

Vierailija
37/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:06"]

Kuvitteletteko ihan tosissaan että kaikki "tavallisten" perheiden lapset saa jouluna satojen(tai edes yli 50 e) eurojen junaratoja tai ipadit? Tuntemissani suht varakkaissakin perheissä lasten joululahjat ovat hinnaltaan muutaman kympin luokkaa, siis yhteensä. 

[/quote]

Kyllä kuvittelen, meillä on ihan tavallinen perhe ja lapset todellakin saa myös hieman kalliimpia lahjoja. Ei toki mitään iPadeja eikä muutenkaan satasia maksavia. Mutta kyllä noita 50€ lahjoja, yksi tai kaksi per lapsi. Ne kalliimmat lahjat on niitä joita on todella toivottu. Lisäksi sitten noita 10-20€ lahjoja. Lasta kohden lahjoihin menee n. 150€. Summa säästetään vuoden aikana, ei ole edes vaikeaa.

Vierailija
38/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lahjoittanut joulupuun kautta mitään. Maksan veroja niin paljon, että aika monet toimeentulotuet niistä kertyy. Toimeentulotuen saaja voi sitten opetella suunnittemaan talouttaan ja budjetoimaan rahaa joulumenoihin.

Vierailija
39/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:03"]

Joka joulun alla täällä tapellaan. Silloin yksi joulu oli väittely siitä, onko villasukat -ska lahja vai ei.

[/quote]

Villasukat on paska lahja, koska minullakin niitä on jo kaksi isoa roskasäkillistä vaatehuoneessa, kun joka joulu niitä tuodaan lahjaksi. En käytä villasukkia, kuin hyvin harvoin. Villasukat kuuluu siihen lajiin juuri, että ilahduttaa lahjanantajaa eniten. Moni kutoo sukkia ihan ajankuluksi ja kun ei niitä mihinkään saa, jakaa lahjoiksi ja odottaa, että kaikki aivan pyörtyvät ihastuksesta.

Ainoat villasukat, joista olen ollut todella ilahtunut, oli mummon vanhoilla käsillään ihan juuri minulle kudotut sukat. Ei mitään rivisukkia, joista on kudottu ajankuluksi koko vuosi ja sitten niitä jaellaan koko suvulle lahjaksi, että päästään niistä eroon.

Vierailija
40/358 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 15:52"]

Vein juuri keräyspisteeseen uudet lahjat, taaperoikäiselle, leikki-ikäiselle ja teinille. Valitsin lahjat, joiden tiedän ilahduttavan ainakin omia lapsia. Paketti noin 12€/kpl. Nyt erehdyin lukemaan täältä, että koko keräys on pas**aa ja kukaan ei niitä paketteja halua. Tuli paha mieli. Hukkaanko meni?

[/quote]

Ilmeisesti. Mutta viisastutaan tästä nyt kaikki ja jätetään ensi vuonna lahjoittamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä