Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä ainoa jota Thaimaa ei kiinnosta?

Vierailija
04.12.2008 |

Mä rakastan matkustelua, ja matkustellaan kaukomaillakin joka vuosi, mutta tuo Thaimaa vaan jostain syystä tökkii. En edes tiedä miksi, jostain syystä se ei vaan kiinnosta yhtään. Jotenkin tuntuu että kaikki tykkää tuosta Thaimaasta niin kamalasti, että olen alkanut miettimään että olenko mä ainoa jota ei huvita yhtään sinne matkustaa? Vai onko teitä muitakin? Ja tarkoitukseni ei tässä siis ole haukkua Thaimaata tai arvostella/ihmetellä sinne matkustavia, vaan ihan vaan enemmänkin ihmetellä sitä, että miten joku maa voi olla (mulle) niin epäkiinnostava. Onko teillä muilla joitain maita, jotka ei vaan kiinnosta yhtään?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on käynyt Thaimaassa ja haluaisi sinne uudestaan, mutta minä en ole suostunut lähtemään. Matkustelen kyllä mielelläni vaikka missä, mutta Thaimaa ei kiinnosta yhtään eikä oikein mitkään arabimaatkaan.

Ja kiitos 15, minuakin ärsyttää suunnattomasti tuo "-maaseen matkustaminen" :)

Vierailija
22/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin todella nega kuva Thaimaasta, ja emme sinne halua. Paljon olen matkaillut, viimeksi E-Amerikassa ja se oli haaveeni pitkään mutta olikin aika pettymys. Peruun ja Chileen en toiste menisi. Samoin Itäblokin maissa työskenneltyäni en palaisi sinne. Myöskään Kanada, Norja tai Saksa ei nappaa. Eikä Kiinakaan kovin. Väli-Amerikka ja Espanja ovat monipuolisia ja makuuni. Kaikki tyylillään. Seuraavaksi lähdemme Floridaan, aika laimea maine mutta toiminee pienen lapsen kanssa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erikoista, että tuota maaseen-muotoa käytetään niin yleisesti ja sitä käyttävät ihan fiksut ihmiset (itse en sellainen välttämättä ole), esim tuttavani, joka viilaa paljon pilkkua työkseen. Minusta se kuulostaa ihan puhevialta mutta kaikkien korvat ovat kai tottuneet siihen.

Vierailija
24/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiaan jos pitäisi matkustaa, niin voisin käydä Japanissa tai Singaporessa, ehkä Balilla. Mutta tuo Thaimaa tökkii kyllä pahasti. Pannassa minun kohdaltani ovat myös Turkki, Egypti, Marokko ym. "ählämi"-maat. Myöskään Intiaan en lähtisi sen epäsiisteyden vuoksi.

Jostain syystä minua on alkanut viimeaikoina kiinnostaa Amerikka matkakohteena. Miami tai New York voisivat olla sittenkin kiva kerran elämässään nähdä.

Muuten minulle riittää matkailu euroopassa niin kaupungeissa kuin rannoillakin.

Vierailija
25/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun uutena ketjuun. Lähtisin mieluummin Japaniin tai Australiaan ja Etelä-Amerikkaan jossa olen käynytkin. Euroopan maat kiinnostaa, etenkin Ranska ja Italia sekä Kreikka.

Seksiturismi etoo ja koen vastenmielisyyttä kyseistä maata kohtaan, samoin Kiinaan joka käyttää häikäilemättömästi lapsityövoimaa hyväkseen ihmisoikeuksia maahan polkien.

Vierailija
26/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykypäivän Malllorca, eli junttikohde. Harmi että se on vielä niin kaukana, luonto tuhoutuu, kun tuulipukukansa täytyy rahdata kerran vuodessa taimaaseen.

Vierailija
27/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptoituneen hallituksen paska politiikka, naisen asema siellä ja rehottava prostituutio tekevät paikasta vastenmielisen. Öklöttää myös suomalaisten tapa mennä halvan perässä. Ihmiset ovat makeiluun asti palvelualttiita ja huutelevat selän takana paikallisella kielellä turisteja halveeraavia herjoja. Lisäksi tsunami, jossa kuoli läheisiä, on ikävänä mielessä.

Matkustan mieluummin muualla.

Vierailija
28/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turisti elää leveästi, mutta oma kansa kurjuudessa...

Vierailija
29/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä hyvin tiivistyy ko. matkakohteeseen matkustamisen henki.

Mieluummin sukellan Saimaaseen.

Vierailija
30/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pari vuotta sitten ystävien innoittamana lähdin käymään Phuketissa, ja ihastuin ihan täysin. En edes ymmärrä miksi :)

Myös Kreikkaa rakastan ja haluaisin ehdottomasti käydä Australiassa.

Mutta sitten taas Amerikka ei kiinnosta pätkääkään, ei etelä- eikä pohjois.

Mutta kiva, että ollaan erilaisia eivätkä kaikki ole kiinnostuneita samoista paikoista :)

Vierailija
31/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas voisin sanoa, että mua kiinnostaa melkein ihan mikä paikka vaan maapallolla.

En nyt välttämättä lähtisi mihinkään sodan keskelle, sitä en tarkoita, mutta muten kyllä olen utelias näkemään mahdollisimman paljon kaikkea uutta.

Vierailija
32/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostanut ikinä, silti kerran kävin Bangkok-rantapaikka yhdistelmälomalla ja mielikuvani vain vahvistui. Ei ikinä enää. Missään muussa kaukomatkakohteessa ei ole tarvinnut esim. jonottaa passintarkastuksessa niin pitkään ja missään muualla ei ole ollut niin paljon huijaritakseja.

Vierailija
33/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää pelkästään se, että katson jostain youtubesta Thaimaasta jotain videoita, se jo kertoo, että en ikinä viihtyisi siellä. Siellä vaan on kaikki niin ärsyttävää. Ja tosiaan sekin, että suomalaiset juoksee jonkun halvan perässä saa mulla karvat pystyyn...!! En myöskään pidä Aasian maista noin ylipäätään, ja euroopassa itä-euroopan maat on kauhistus. Mutta, onneksi maapallolla on niiiin paljon myös niitä kiinnostavia maita ja kohteita, joissa käydä, sillä matkustaminen on kuitenkin niin mahtava juttu :).

Vierailija
34/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi muuten että tuulipuvussa tulisi kuuma ko. paikassa. Kuumuuskaan, varsinkaan kostea ei kiinnosta.

Vierailija
35/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo "maaseen".

Harvempihan sitä Ahvenanmaaseenkaan menee...

Minusta on erikoista, että tuota maaseen-muotoa käytetään niin yleisesti ja sitä käyttävät ihan fiksut ihmiset (itse en sellainen välttämättä ole), esim tuttavani, joka viilaa paljon pilkkua työkseen. Minusta se kuulostaa ihan puhevialta mutta kaikkien korvat ovat kai tottuneet siihen.

Vierailija
36/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetkös sinä sitten Ahvenanmaahan???

Vierailija
37/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään auringonpalvoja tai rannalla makaaja, joten en ole koskaan käynyt "edes" Kanarialla. Mieluummin harrastan kaupunkilomia, kulttuuria, vaellusta. Pitkä matka lentävässä sillipurkissa ei houkuttele lainkaan.

Vierailija
38/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japaniin, Kanadaan, Turkkiin eikä Kanarialle. En tiedä miksi juuri nämä ovat sellaisia mitkä ei vaan kertakaikkiaan kiinnosta, eihän näillä ole edes mitään yhdistävää tekijää mikä tekisi niistä epäkiinnostavan. Thaimaata rakastan ja olen siellä ollutkin useita kertoja, ja ylipäätään Aasian maat kiinnostaa. Eihän kaikkien tarvitse samaan paikkaan onneksi haluta.

Ja tuosta Thaimaaseen-muodosta vielä sen verran että kyllä ärsytti kun tässä eräänä päivänä Novalla Minna Kuukkakin käytti muotoa Thaimaaseen -luulisi puheammattilaisen edes välttyvän moiselta lipsahdukselta.

Vierailija
39/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että tuo tulee osittain siitä, että sanotaan "taivaaseen".

Varmaan monen mielestä muuten Thaimaa on taivaa, eikun taivas.

Vierailija
40/42 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli tuosta Bangkokista jotain juttua. Ehkä se vaan on jotenkin "kielellisesti" helpompi sanoa Thaimaaseen kuin Thaimaahan (th ja sit vielä h), vaikka noin virallisesti onkin väärin sanottu. Ja sen takia se niin monelta lipsahtaa, tai ei edes lipsahda, se tuntuu jotenkin luontevammalta sanoa -seen. Mutta asiaan, ei kiinnosta Thaimaa ei, minuakaan. Meitähän on monta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi