Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YÖKKÖJEN yökuulumisia

04.12.2008 |

Täältä löytyy esittelyjä ja "alkukartoituksia":

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan päikkärit joko ulkona vaunuissa tai autossa. Sisällä harvemin, paitsi jos nukutaan molemmat, niin silloin vallataan makuuhuone.

Autossa unet on yleensä matka-ajan verran eli yleensä puolisen tuntia. Jos pidemmälle lähdetään, niin voi nukkua sen parikin tuntia.

Ulkona nukkuu parista tunnista tän päiväisiin hurjiin neljän tunnin päikkäreihin.

Me nukutaan muutenkin melkeinpä vain yhdet päikkärit, jos koko päivä ollaan kotosalla. Tällöin poika nukkuu noin 12 tunnin yöunet, joiden aikana herää sen 5-10 kertaa. Aiemmin, kun poika nukkui kahdet päikkärit, yöunet olivat kymmenen tunnin luokkaa. Tiedä sitten, että kumpi on parempi. Melkein tuntuu, että saa enemmän unta yksillä päikkäreillä..

Poika heräs äsken, yritin rauhoittaa muuten kuin tissillä ja kerran jo nukahtikin.. vain herätäkseen uudestaan. Pitäis yrittää vain saada nukahtamaan omaan sänkyyn, mutta kun toinen on hiilenä kun ei pääse syliin, saatikka tissille, niin aika vaikeaa on. Mutta tänään oikeasti kokeilin, että onnistuiskohan moinen. Ja kyllä varmaan onnistuis. Jos vaan yrittäis tarpeeks. Ja rauhottajana olis joku muu kuin minä.

Äsken tuli sellainen olo, että lopetan imetyksen ihan justiinsa. Vaikka en mä kuitenkaan raaski. Päivällä/illalla kun imettää, niin poika on niin ihanan näköinen syönnin jälkeen kun posket punottaa ja hymyilee kuin naantalin aurinko. Mutta, siltikin, välillä tekis mieli lyödä hanskat naulaan..

Vierailija
42/84 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...uskomatonta, mutta totta! Saatiin antibioottikuuri korvatulehdukseen sunnuntaina ja viimeiset kolme yötä on nukuttu paremmin kuin varmaan koskaan. Tyttö syö tissiä ennen unia n. 19.30, seuraavan kerran kymmenen maissa, kun itse tulen nukkumaan. Tällöin jätän hänet suosiolla viereen nukkumaan. Unet ovat riittäneet jopa kahteen asti, jolloin imetän. Ja sitten onkin vedetty lähes aamuun asti eli klo 6 on otettu aamuhörpyt! Ette usko miten virkeä olen ollut päivät! Uskomaton olo, kun on päässyt syvään uneen asti yöllä ja jopa nähnyt untakin.

Päiväunet onkin sitten toinen juttu, 20-30 minuuttia kahdesti päivässä. Mutta en siitä nyt välitä ollenkaan.

tsemppiä kaikille!

Loksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt hieman muutettu päivärytmiä 5,5 kk pojallamme. Ennen nukutiin kolmet päivikset, nyt on siirrytty kaksiin ja siirretty yöunille menoa noin tunnin aikaisemmaksi. Näin on sitten jaksettu yrittää nukuttaa yöunille ilman tissiä. Seurauksena on ollut noin tunnin itkut ennen nukahtamista. Lopulta on nukahtanut miehen syliin, heijaukseen. Ekasta yösyötöstä olen ottanut viereeni nukkumaan ja poika on heräillyt noin kahden tunnin välein (en ole jaksanut pitää unipäiväkirjaa). Ajatuksena on siis ollut, että jos oppisi nukahtamaan ilman tissiä, voisi joskus nukahtaa yölläkin ilman tissiä. Näin siis toimittu kaksi päivää ja iltaa.

Nuo pojan iltaitkut on mulle henkisesti tosi raskaita. Olen itsekin koko ajan itku kurkussa. En tiedä, jaksanko sitä huudattamista enää tänä iltana. Tekisi mieli palata entiseen eli nukuttaa poika suosiolla rinnalle sohvalle telkkua katsellen.

Tänään on ollut huono päiväkin - siis äidillä. Olen ihan väsynyt, itkuinen ja kiukkuinen esikoiselleni. Tuntuu, etten enää jaksa.

Marge kera tytön 4 v ja pojan 5,5 kk (heräilyjä nyt noin 3 kk 1-2 tunnin välein)

Vierailija
44/84 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ilmoittautua kans mukaan. On kyllä tervehdyttävää nähdä ettei ole todellakaan ainut joka pienen yökyöpelin kanssa taistelee. Tsemppiä siis kaikille meille!

Meillä on pian 5kk poika joka heräillyt jostain 3,5kk ikäisestä asti öisin puolen tunnin, tunnin välein tutin tippumiseen. Korviketta saanut ja lypsettyä maitoa pullosta, hylkäsi itse tissin jo 2,5kk ikäisenä, lypsin kunnes oli 4kk. Nukuttu on perhepedissä koko ajan, kun oli alussa imetyksen kannalta helpompaa. Siihen sitten jäi, ja mies on muuttanut ilmeisesti pysyvästi olkkarin sohvalle. Poika on saanut vajaan kuukauden kiinteitä ja ne maistuu hyvin, ei niitä nyt vielä hirveästi mene mutta jonkin verran kuitenkin.

Meillä on ollut ihan hyvät unet alussa, poika on syönyt pari kertaa yössä ja rauhoittunut heti syömisen jälkeen uneen. Välillä syönyt vain kerrankin yössä. Nyt jostain syystä tää tuttihärdelli päällä ja äiti ja isä ihan tööt. Nukahtaa kyllä kun saa tippuneen tutin takaisin suuhun, mutta ongelma on se, että äiti ei enää oikein nuku jatkuvien heräilyjen takia. Päivisin nukkuu vaunuissa tosi hyvin kahdet unet, ekat yleensä kolme tuntia, tokat tunnin tai pari. Olen kanssa, kuten Margekin, jättänyt viimeiset puolen tunnin unoset pois ja se on nopeuttanut yöunille nukahtamista. Ennen nukutuspuuhassa saattoi mennä helposti puolitoista tuntia.

Järkeilein kans tuon kypärämyssyasian, et kun se on aina vaunuissa niin tutti pysyy paremmin ja poika on nyt ollut lakki päässä sisälläkin neljä yötä. Eka yö oli ruhtinaallinen, tuli myssyn avulla viisi tuntia katkeamatonta unta. Mutta viime yö oli jo taas melkein samanlainen kuin ilmankin myssyä, jostain syystä heräämisiä tunnin, puolen välein lukuunottamatta yhtä pitempää pätkää.

Eli meidän rytmi

*nukkumaan 21-22. Nukahtaa yleensä kymmenessä minuutissa pienen pyöriskelyn jälkeen ja nyt myssyn avulla jopa tunti, pari saattanut olla eka unipätkä. Tuttia vajaat kymmenen kertaa ennen ekaa syöttöä.

* maitopullo klo 1 aikaan, nukahtaa tutti suussa helposti. Nukkui jopa neljä tuntia.

* maitopullo klo 5.30. Nukahtaa taas helposti. Tutti tippuu tunnin välein ja siitä huutoa, uni tulee heti kun tutti laitetaan.

* Klo 9 äidin kainaloon, unta 45 min.

Viime yön nukkui siis omassa sängyssä sivuvaunussa. Ajattelin, että lapsenkin uni rauhatonta kun minä pyörin vieressä unettomana, odotellen, että koska pitää taas laittaa tutti. Lisäksi saatan itse herätä kun lapsi vähän vaihtaa asentoa, paniikissa että joko se nyt taas herää. Itellä tulpat korvissa etten nyt ihan joka inahdukseen havahtuisi.

Huh huh. Meillä mies osallistuu niin että pari kertaa viikossa on nukkunut pojan kanssa ja minä yläkerrassa, että mulla on onnellinen tilanne siinä mielessä. Ja ainut lapsi tämä kukkujainen. Tsemppiä teille, joilla vielä vanhempia lapsia, joiden kanssa pitäsi jaksaa päivällä. Itsellä on kovasti huono omatunto siitä, että yöllä ei jaksa aina niin hellästi sitä lasta tuuditella vaan tulee ärjyttyä että eikö nyt j..lauta voi olla jo hiljaa... Meillä lapsi on päivällä itse aurinko ja eihän se yölläkään huuda, se vain haluaa tutin ja nukahtaa.

Nyyh, rääyin taas yöllä väsyäni. Koska tää helpottaa...?

Fiiu ja poika pian 5kk (heräilyjä kuukauden??)

Vierailija
45/84 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitin tyttö kyllä vasta 3,5kk mutta yöt ei oo ainakaan parantumaan päin...

viime yö:

1930-20 veti tirsat olkkarissa

20-2120 tissillä

2120-2140 kylpy

2140-2210 tissillä, nukahtaa, siirrän sänkyyn johon havahtuu, mutta nukahtaa

2210-2230 tirsat

2230-2245 vaipat ja äidin iltapesut

2245-2310 tissi johon melkein nukahtaa ja röyhtäytys, siirto sänkyyn

2310-2325 rauhoitusyritystä sänkyyn

2325-2345 tissillä, nukahtaa, mutta herää kun tissin ottaa pois suusta

2345-0005 röyhtäytystä ja isän sylissä rauhoittelua

0005-> tissittelyä, röuhtäytystä, tuuditttelua, huutoa jne.

0225 sylistä miltei nukkuvana sänkyyn, nukahtaa hetken päästä

0300-0315 herää, rauhoittelua sängyssä, nukahtaa uudelleen

0330-0340 tissillä

0340-0620(?) unet, jee!!

0620 tissiä

0720 tissiä

0800 tissiä

eli täysimetyksellä mennään, pari kertaa oon jo kokeillu antaa perunasosetta, mutta vielä ei uppoa. silloin tällöin myös neuvolan ohjeesta kokeiltu antaa illalla korviketta, jos täyttäis masun paremmin, mutta ei siitä apua ole.

päivällä nukkuu yleensä puolen tunnin tirsoja, paitsi jos ollaan vaunuilla liikkeellä saattaa vetästä kolmekin tuntia (toki välillä aina melkein herää)

pelkään pahoin että tämä ei tästä helpotu yhtään vielä kuukausiin, äiti on jo nyt tooosi väsynyt. sama meno on meinaan jatkunut ihan alusta saakka, paitsi nukkumaan pääsy on vaan myöhästynyt koko ajan.

ainiin, meidän neiti ei huoli tuttia, on kyllä kokeiltu useasti, mutta ei niin ei...

pömppä ja neiti 3,5kk

Vierailija
46/84 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on niin finaalissa etten oo jaksanu kirjoittaa, olen kuitenkin lukenut teidän juttuja.

marge, sama täällä, itkettää koko aika kun oon niin poikki. henkisesti yritän kans valmistautua iltaitkuihin, meidän on varmaan jätettävä tutti pois kun se aiheuttaa kans levottomuutta tippumisellaan. vaikka tiedän eetten jaksa, ja sorrun sen antamaan. tai sitten ollaan ojasta allikossa ja mä nukutan sen tissillä kerran tunnissa, kun tuttia ei oo..

Palaan ehkä huomenna asiaan, jos vaikka ens yö olis hyvä yö :)

Kaiot ja poika TÄNÄÄN 5kk ja tyttö 2v3kk

(heräilyt 1-3 h välein lähes koko ikänsä)

Vierailija
47/84 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vielä kertoa tosta itkemisestä. Tänään oon ollu tosi väsyny ja päikyille laitoin tenavia päivällä. 5kk poika nukahti meidän sängyn päälle mun kainaloon ja esikoinen mellasti ja pomppi ja huusi niin kauan että mä aloin itkeä "anna äidin nukkua vähän aikaa". oli aika hellyttävää kun 2v tyttö taputtaa äitiä moneen kertaan ja hokee "ei oo mitään hätää" sittenhän mä vasta itkin ku vesiputous. Se muuten helpotti. Enkä muuten saanu sitten nukkua päiväunia.

Kaiot

Vierailija
48/84 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu muillakin olevan tunteet pinnassa. Saman oon huomannu ittelläkin, kun väsy painaa valvomisen johdosta. Meillä vaihdettiin eilen illalla tytön (6kk) kanssa nukkujaa, kun mies oli kans väsyny ja töissä tarttis jaksaa. Aattelin, että jatkan hommaa itte, kun valvoinhan huudon keskellä muutenkin (vaikkakin toisessa huoneessa esikoisen kanssa). En vaan käsitä, kuinka tätä jaksaa kovin kauaa ittekkään, kun tuo esikoinen (2,5v) on päivisin touhua lisäksi järjestämässä.

No, viime yö meni useampien heräilyjen merkeissä n. 5 kertaa, mutta nukahti sentään alle 30min joka kerta. Silti omat unet jäi surkeaksi jälleen. Tarjosin poikkeuksellisesti tissiäkin klo 2 maissa ja tyttö vaan otti sen suuhunsa ja hiljeni saman tien. Olisi halunnut nukahtaa siihen...Ei siis nälkää ainakaan huutanut. On tää kyllä työlästä. Kai tää joskus helpottaa?

Aattelin kyllä jo, että jos tätä tälläsenä jatkuu vielä yli viikon, palaan entiseen ja kokeilen hommaa uusilla voimilla kk:n kuluttua. Esikoiselle unikoulu toimi 8kk ikäisenä, enkä aiemmin edes kokeillut. Nyt kummiskin mennään vielä yö kerrallaan. Onhan nyt sentään jo saavutettu omassa sängyssä nukkuminen ja edes vähän pidemmät unipätkät (ennen 30min, nyt 1h-3h). Sitä kun helposti unohtaa tässä sumussa nämä positiiviset asiat...

Voimia edelleen meille kaikille!

Lohku ja tyttö 6kk + poika 2,5v

Vierailija
49/84 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä tissitellään illalla uneen, viedään pinnikseen ja ekasta syötöstä otan viereen. Näin tehtiin jo eilen illalla. En itse kestä huudattamista, ja huomattiin että toinen hammas on ihan puhkeamaisillaan. Viime yö meni hyvin klo 03 asti (omaan petiin klo 21; 21.35 heräsi -> perhepetiin tissille; klo 00 ja 03 imetykset), mutta sen jälkeen poika ei meinannut nukahtaa vaikka tissi oli melkein koko ajan suussa. Poika piereskeli, joten masu varmaan vaivasi, ehkä hammaskin.

Mutta kovasti tsemppiä unikoululaisille! Ja hatun nosto kärsivällisyydestä.

Vierailija
50/84 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, jeps. Mekin ollaan vähän jouduttu sivuraiteille unikoulun kanssa. Otan myös viereen nukkumaan aamuyön tunteina. Poika kun on viime aikoina herännyt höpisemään ja jumppaamaan 01-03 välillä niin nyt otin suosiolla viereen ja 15 minuutissa nukahti (verrattuna siihen että aikaisemmin leikki ja kitisi sängyssä 1-2 h).

Toissayö oli aika vaikea joten soitin aamulla mm. Tammisaaren sairaalaan johon neuvolantäti lupasi lähetteen jos ei helpotu kotona. Ennen sinne menoa pitäisi vierottaa kokonaan tissistä. Jaiks!

Toinen vaihtoehto oli yksityisen sairaalan unikoulu-ohjaus johon varasin ajan.

http://www.medicity.fi/index.php?sub=pj_itakeskus&id=palvelut_esittely_…

Eli tuonne yksityisen unikouluun on nyt aika tammikuussa. Jos se ei auta niin sitten sairaalan unikouluun. Silloin poika on jo päälle 8 kk joten silloin yösyötöt pitäisi jo voida lopettaa. (Syy miksi perhepeti ei oikein toimi on mm. miehen uniapnea).

Jotenkin alkaa tuntua että jos tuosta yötissittelystä (ja joillakin varmaan yötutista?) saisi luovuttua olisi voiton puolella. Me taidetaan odottaa vielä tammikuulle ennen kuin sen aloitan - tuntuu että ainakin kerran-kaksi yössä on oikeasti nälkä.

- Aivilo & jimi 7 kk -

Eli tuonne yksityisen unikouluun on nyt aika tammikuussa. Jos se ei auta niin sitten sairaalan unikouluun. Silloin poika on jo päälle 8 kk joten silloin yösyötöt pitäisi jo voida lopettaa. (Syy miksi perhepeti ei oikein toimi on mm. miehen uniapnea).

Jotenkin alkaa tuntua että jos tuosta yötissittelystä (ja joillakin varmaan yötutista?) saisi luovuttua olisi voiton puolella. Me taidetaan odottaa vielä tammikuulle ennen kuin sen aloitan - tuntuu että ainakin kerran-kaksi yössä on oikeasti nälkä.

- Aivilo & jimi 7 kk -

Vierailija
51/84 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan tuo edellisen viestin tuplaus väsymyksen piikkiin....

Vierailija
52/84 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans välillä tosi paha väsymys päällä. Joskus yöllä saatoin huutaa "nuku nyt, saatana!" silleen että poika säikähti mun huutoa. Sitten olin tietysti todella pahoillani ja ihan surkeena siitä kun oli tullut karjuttua.

Joskus oon mennyt ulos hetkeksi (siis ihan joku alle minuutti) kun tuntuu etten ole kestänyt enää.

Muutaman kerran olen myös purskahtanut itkuun kun mies ilmoittaa aamulla lähtevänsä töihin.

Mutta siinä on vaan pakko aina jotenkin koota itsensä, aina se on päivän myötä helpottanut. Eikä äidinrakkaus ole yhtään vähentynyt vaikka hankalaa on ollutkin.

Onko teillä suuresta väsymyksestä kärsivillä minkäänlaista mahdollisuutta antaa lasta jonnekin muualle yhdeksi yöksi? (ymmärrän että monet imetätte, mutta huoliiko pullosta silti..?) Tai sitten lähteä itse muualle ja antaa miehen hoitaa? Yksikin nukuttu yö voisi tehdä hyvää.. (tai edes huudoton yö jos ei itse saakaan nukuttua..)

Meillä viime yöt on ollut aika hyviä. Tällä hetkellä mä en koe itseäni tolkuttoman väsyneeksi, mutta muistan kyllä ne ajat kun kaikki oli yhtä puuroa.. Se sairaalan unikoulu pelasti meidät. Vaikka sen muu hyöty otti takapakkia, ainakin sai kolme yötä välissä levätä..

Ti-ke oli kyllä tosi hankala saada nukkumaan, kun oli ottanut iltatorkut, vasta 22 aikaan saatiin petiin, vaikka yleensä kasilta. Heräsi 3 tai 4 kertaa, kohtalaisen helposti nukahti uudelleen. Aamu oli kyl tosi varhainen.

Ke mentiin mummolaan, nukkui aamupv autossa tunnin tirsat. Päikkäreille meni sit vasta 13.30-nukkui lähes neljään. Illalla nukkumaan 20.30, nukkui IHAN KOKO YÖN heräämättä klo 7 asti (mikä on meillä todella pitkään nukkumista!)

Ja mä kun olin alunperin jännittänyt että miten nukkuu siellä, kun muutettiin siellä eri huoneeseen kuin missä ollaan ennen nukuttu..

Mistä lie hyvät unet johtuneet.. Päivärytmistä? Mummolan huoneesta? Virikkeiden määrästä päivällä(pojan täti ja sen mies oli myös siel)?

Tänään tultiin pois mummolasta, nukkui autossa 17-18. Nukkumaan pistin äsken (21.30) kun ei aiemmin näyttänyt väsyneeltä, vähän vaikeaa oli nytkin nukahtaa...

Huomenna lähdetään viikonlopuksi toiseen mummolaan. Saa nähdä miten siellä menee..

Frimmy ja poika 10,5kk

Vierailija
53/84 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin viime yö meillä meni yllättävän hyvin.

Klo 19.45 poika nukkumaan. (Imetän siis meidän sängyllä ja yritän edes vähän tolkuissaan nostaa omaan pinnikseen. Usein poju kyllä on niin sippi, että on umpiunessa. Silloin oon pyrkinyt vähän jopa herättelemään, että tajuais siirtymisen, mutta eipä tuo yleensä reagoi.)

Klo 23.45 poika heräsi. Olin niin pihalla, kun heräsin, että vahingossa imetin, vaikka hyvin olisin voinut yrittää vain tassutella.

Klo 00.30 poju nousi pinnasängyssä seisomaan, mutta taintui heti takaisin ja nukahti.

Klo 3.45 heppu heräsi ja imetin.

Klo 6.15 noustiin ylös.

Liekö saunomisesta johtuivat nuo hyvät unet, vai mistä...

Kaiot: Minä olen kanssa ruvennut joskus itkemään, kun esikoinen on vain riekkunut ja oon ollut niiiiiin väsynyt. Muistaakseni iltanukutuksesta oli kyse ja kun aloin pillittää ja tilittää uupumustani, niin esikko (silloin 3 v., nyt jo 4) katsoi vakavana ja sanoi: "No mene äiti nukkumaan. Kyllä sä voit mennä." :´-)

Aivilo kyseli nukkumispaikoista. Meidän poju nukkui etenkin pienenä kaikken parhaiten omassa sängyssään tuolla yläkerran rauhassa ja hiljaisuudessa. Sitterissä veteli yhteen aikaan päivittäin tunnin aamupäiväunet ja sit autoon kyllä nukahtaa. Ja on toki liikkuviin vaunuihinkin aina nukahtanut, mutta tapaa herätä aika pian sen jälkeen kun vaunut pysähtyy tai tullaa johonkin ihmisten ilmoille. Eikä poikaa tosiaan saanut pienempänä edes tuohon kuistille vaunuihin päikkäreitä nukkumaan. Nyttemmin homma on kääntynyt niin, että päikkäreille on vaikea saada sänkyyn nukahtamaan, mutta kuistilla vaunuissa vetelee helposti parin tunninkin unet. (Tuo jopa pari tuntia on meillä uusinta uutta sitten pikkuvauva-ajan ja johtuu varmaan siitä, kun ollaan yritetty siirtyä kolmista kaksiin päiväuniin.) Yöunet on nukkunut käytännössä aina omassa sängyssään. Olin siitä alusta asti aika tarkka ja hyvin on onnistunut, onneksi. Välillä kyllä mietin, että saataisiinko noita klo 5.30-heräämisiä, joita aina välillä on, karsittua, jos ottais vaan pojun viereen. Ehkä... Mulla on vaan vierestä nukkumisesta niin huonot kokemukset, kun esikoinen ei ole siihen koskaan suostunut, vaan jos tulee viereen, niin pistää sitten ranttaliksi, eikä sen jälkeen nuku enää kukaan.

Nyt öitä!

Vierailija
54/84 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, toinen yö peräkkäin kun poika nukkui koko yön...! Voiko tää olla tottakaan? Saanko sanoa pian hyvästit teille yököille? Noh, en menisi vielä kahden yön jälkeen mitään sanomaan, mutta katsotaan nyt.

JOS meillä aletaan nukkua, niin toivottavasti se antaa voimia teille muille, siis kokemus että hankalankin tapauksen kohdalla se joskus helpottaa. Mä aloin jo menettää toivoni tuossa aiemmin, tuntui että ei tuo poika ikinä opi nukkumaan, heräilee varmaan nelivuotiaanakin.. Mutta jospa nyt kuitenkin..

Frimmy ja poika 10,5kk

Vierailija
55/84 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kirjotellu nyt ku ei oo saanu aikaseksi.

viimeset kolme yötä taas täällä menny ihan pipariksi! tässä esimerkki viime yöstä.

klo 22 tissille. nukahti siihen ja nostin pinnikseen.

n.22.35 heräs ei rauhottunu tassutteluun, ei syliin, ei tissiin.. nostin meijän sänkyyn, tadaa nukahti.

00-01 heräs, nukahti tissiin. nostin pinnikseen että sais itelle vähän tilaa. nukkui noin tunnin siellä ja heräs. eka kuulu että tä tä tää. ja sit itkua kun yritin olla huomioimatta. nostin siis takas meidän sänkyyn ku en jaksanut. heräs ihan kunnolla ja eka itki sitten rauhottui ja alkoi jokeltelemaan. ihan selvästi sano et äittiii äittiiii. itellä hermot kireellä ja itketti mutta myös nauratti toisaalta ku sulonen siinä äittiä hokee.

mies siitä sitten lähti 03-04 aikaan toiseen huoneeseen patjalle nukkumaan kun pikku-ukko tuijotteli ja kälätti. nukahti viimein 4:n jälkeen kun oli siinä piehtaroinut unta vastaan. klo 6 asti pyöriskeli levottomasti. sit annoin taas tissiä niin nukku 8 asti. taas tissiä ja heräs n puoli 11.

3 edellistä yötä ollut samalaisia suurinpiirtein. no niin pitää mennä taas.

Vierailija
56/84 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jäi vähän kesken kun piti mennä. :D

eli niin ajattelin joulun jälkeen yrittää taas ottaa itteä niskasta kii ja yrittää unikoulua ja vierottaa yötissiltä ainakin... ehkä myös sitte päivätissiltä jos ei muuten onnistu. ja ajattelin että jos siirtäis pojan omaan huoneeseen kun tuntuu että herää meidän yskintään ja muihin jos nukkuu yhtään kevyempää unta.

päivisin poika nukkuu yhdet päikkärit yleensä 14-16 välillä.

tsemppiä kaikille kukkujoille!

Vierailija
57/84 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt vähään aikaan lukemaan viestejänne, mutta tuntuu nyt että en olekkaan ihan sekopää, kun itkettää koko ajan ja varsinkin aamuyön tunteina kun poika ei suostu nukkumaan. Puren aamutakin reunaa ja kyyneleet valuu, samalla yritän hillitä ääneni ja heijata toista uneen.

Meillä vime yö oli aivan kauhea. 12.30-5.30 oli jatkuvaa kanniskelua ja heijausta. Asiaan vaikutti toki myös se että pienen nuha paheni jälleen ja oli vaikea hengittää. Vaikeaksi yön teki myös se että olin ti-to siskollani, jossa poika nukkui retkisängyssä kypärämyssy päässä heräten kerran yöllä syömään. Ja heti kun tultiin kotiinniin härdelli alkoi. Mietin jo että alan elää kiertue elämää mikäli vieraissa nurkissa uni maistuu, mut kotona ei.

Nyt poika nukkuu n. 30 min. paijailujen jälkeen. Katotaan kauanko. Taidan mennä itsekkin unille, kun ei tiedä koska taas herää.

Ps.Se mikä on ihan kamalinta on se että jos yksi yö meneekin paremmin, niin itse ei enää osaa nukkua kun koko ajan pelkää pahinta ja odottaa huutoa. Sitten se itkuisuus lisääntyy ja agressio nousee et miks v.....a mä en voi nukkua!!! Ja eihän siinä agressiossa voi rentoutua unille...

Möyri08 + poika 6kk (rallatellut n.2kk)

Vierailija
58/84 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosti möyrin aamutakin reunan pureskelut samalta ku täälläki vielä joku aika sitten. siis sillon ku poika oli n 7kk niin olin öisin niin raivona että piti ettiä joku mitä voi purasta tai heittää seinään. ja kyyneleet valu ku yritti pidättää raivoaan. nyt olen saanut kyllä pahimmat raivot jo ojennukseen, nykyään vaan yritän olla niiiin rauhassa kun vaan saan itteni. kyyneleet kyllä valuu edelleen välillä. ja mulla on kans mennyt niin että en saa enään nukuttaua kun odotan että millon se taas herää. se on nimittäin mulle pahinta kun just pääsee uneen ja täytyy herätä niin sillon on kyllä hermoissa pitelemistä. nyt olen just nää 3 viimestäki yötä niin ku ite viimein uskaltaa mennä sänkyyn nukkumaan 1-2 tuntia pojan jälkeen niin siinä vielä kun unta yritän saada niin yleensä pyörin vajaa tunnin paniikissa että herääköhän se jos nukahdan.

toivottavasti kaikille olis luvassa parempia öitä. jaksamisia!!

catha ja poika 8kk

Vierailija
59/84 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

täällä ollaan, vielä vahvasti yökköjen jäsenenä.. toivottavasti en enää pitkään.

Frimmy, toivotaan tosiaan, että saat sanoa jäsenyytesi tässä ketjussa irti :) samoin kun me kaikki muutkin.

Tuttijuttuja: meillä mun mielestä tutti on lisännyt levottomuutta ainakin ajoittain.

Tutti on ollut pojalla päivisin käytössä n. 2 kk iästä, kun alkoi näyttää siltä, että pojan imuhalut on jotain aivan toista luokkaa kun tutittomalla esikoisella. se antoi mulle vähän lisäaikaa "hätätilanteisiin", kuten esikoisen kanssa syömiseen ja autossa. Sitten vajaa 3kk iässä sairastu flunssaan, samoihin aikoihin mun mielestä yöheräilyt alkoi pahentua. silloin otin tutin käyttöön illalla nukkumaan mennessä, ja pian annoin sen aina herätessä, siis kerran tunnissa, kun se oli helpompaa ku imettäminen. Imetin sitten 3 kertaa yössä. ja kohta oltiin tilanteessa, jossa mä sekä imetin, että laitoin tuttia.

Nyt olen sitten kolmena yönä vähentänyt tutin käyttöä niin, että viime yönä mentiin jo kokonaan ilman tuttia! Ja vaikka heräilyt on nyt olleet 2h välein, niin silti uni on jotenkin rauhallisempaa. Unille laitto illalla vaati vähän enemmän aikaa ja sylissä rauhottelua, mutta silti onnistuu nukahtamaan omaan sänkyyn ite. eikä itkuja ole tullut oikeastaan sen enempää. Eli me mennään nyt toistaiseksi näin. En voi kun suositella kokeilemaan, teitä oli muitakin "tuttuhärdellissä", anteeks kun en muista ketä. Päivisin unilla on edelleen tutti käytössä.

tsemppiä kaikille, jotka ei enää tahdo saada unta jatkuvan heräilyn takia. Mulla meinaa olla sama vika. Mulla auttaa esim. se, että en edes yritä unta, joskus luen kirjaa ja yritän olla stressaamatta (mikä on kyllä vaikeaa). Aina on seuraava päivä menny iltaan, vaikka olis nukkunu vaan muutaman tunnin. vaikka rankkaa on.

Terveisin Kaiot, poika 5 kk (heräilyt 1-3h välein) ja tyttö 2v3kk

Vierailija
60/84 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä taida teitä vielä saada hyvästellä.

Eka yö reissussa meni hyvin, vain kerran heräsi ja nopeasti rauhoittui. Viime yönä taas heräsi yhden maissa, tuntui ettei kunnolla nukkunut sen jälkeen ollenkaan, vain pieniä pätkiä kunnes viiden jälkeen halusi jo täysin pois sängystä.