Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YÖKKÖJEN yökuulumisia

04.12.2008 |

Täältä löytyy esittelyjä ja "alkukartoituksia":

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki "kirotusvireheet" ei toimi pää eikä sormet;)

Möyri08

Vierailija
82/84 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vaikuttaneet yöuniin. Meillä ei ole niin käynyt :-( Itse asiassa tää viikko on ollut taas kamalimmasta päästä ts. olen ollut tuttina lähes kaikki yöt läpeensä. Tuohon esimerkkirytmiin on meilläkin aika hankala mennä, sillä poitsua väsyttää usein jo 2 tunnin valvomisen päästä. Ja sitten nälkäisenä ei viitsisi laittaa päiväunille, joten ruokailuvälejä on hankala pitää edes 3 tunnin mittaisina. Mietin myös, että syöhön tuo 4-vuotiaskin noin 3 tunnin välein (klo 8, 11.30, 14.30, 17 ja 19.30). Miten sitten pieni vauva joka on vielä lähes pelkällä rintamaidolla voisi olla ilman ruokaa 4 tuntia...

6 kk -ikäisen yösyömisestä on ollut puhetta. Itse en taida uskaltaa jättää yösyöntejä pois ennen kuin menee kiinteitä hyvin. Nyt olen pari kertaa antanut lounaan lisäksi päivällistä, ja eilen ekaa kertaa iltapuuroa (riisi + päärynä). Poitsu söikin puuroa tosi hyvin. Nukahti helposti rinnalle syliin ja siirto pinnikseen onnistui. Mutta heräsi jo 45 min päästä, ja sorruin antamaan tissiä ja sitten takas pinnikseen. Ja sitten heräsi taas 45 min päästä ja otin perhepetiin, jossa olinkin sitten tuttina loppu yön. Välillä olen päässyt irrottautumaan tuosta tissiotteesta, mutta nyt tosiaan olen ollut pojassa kiinni melkein koko yön.

Olisi tosiaan kiva tietää, mistä heräilyt johtuvat. Varsinkin kun välillä menee suht hyvinkin. Tällä hetkellä mietin, voisiko heräilyt johtua mm. uudesta kiinteästä eli porkkanasta... tosin mitään ilma- tms. vaivoja ei ole ollut. Vai johtuuko heräilyt sittenkin uudesta rytmistä ts. siitä, että tissitellään päivällä vähemmän. Vai viime viikonlopun erikoisesta ohjelmasta... Vai onko nyt taas menossa jokin vaihe, jolloin äidin läheisyyttä tarvitaan enemmän. Ota tästä nyt sitten selvää - varsinkin kun itse on ihan väsynyt ja pihalla kaikesta.

No nyt meillä heräillään päiviksiltä.

Tsemppiä ja rentoa joulun odotusta!

t. Marge ja poitsu 5 kk 3 vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut taas ihan mahdoton viikko. Olin eilen jo niin loppu että itkeä tihruutin koko illan. Tänään sama meno jatkui kun pääsin vähän kotoa pois. Onneksi ymmärtäväisiä kavereita löytyi.

Tyttö on heräillyt koko viikon tunnin välein öisin, välillä useamminkin. Päivällä nukutaan normaalit 30-40 minuuttiset 3-4 krt. Ihan mahdotonta kränkkää on ollut päivälläkin - liekö sitten väsynyt. Mikään ei ole oikein passannut.

No, mummo tuli sitten eilen illalla ja niin kääntyi taas ääni kellossa. Nukkui KOKO YÖN!!! Ei oo enää edes totta. Miten se voi mennä näin?? Mitä ihmettä mä teen väärin ja mummo oikein....oih, ja voih.

Muutin meidän päivärytmiä myös hiukan noiden teidän ohjeiden mukaan ja pidensin ruokailuvälejä -katsotaan onko vaikutusta. Nyt tietysti joulu sotkee vähän kuvioita kun meilläkin on perhettä kylässä koko joulun, joten seuraa riittää ja ehkä sen puolesta myös unia. Noh, jospa saisin itsekin nukkua muutaman yön varastoon.

Tsemppiä kaikille!

Afternoon ja neiti melkein 7kk

Vierailija
84/84 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...moikkaamaan Aftista! Toivottavasti yöt rauhottuisivat teilläkin nyt pysyvämmin. Ja tsemppiä kovasti vauva-arkeen, niihin ihaniin ja kyllä vaan, myös raastaviin hetkiin.

Oletko huomannut desen ketjun (nostin sen taas etusivulle)? Me muutamat vanhat tutut enskat olemme pistäneet pystyyn meiliringin, jossa aina kullekin sopivan hetken tullen olemme kertoilleet kuulumisiamme. Laita ihmeessä viestiä Yksikselle -siinä tutun porukan tarinoinnissa pysyy kyllä mukana, vaikka harvakseltaan ehtisi lueskella tai osallistua.

Kirjaimellisesti oikein rauhallista joulua teidän perheelle! Ja muutama päivä etukäteen 7-kk onnittelut McPrinsessalle.

t.helli&tyttö (tänään 7kk)