Kamala ongelma töissä: ilkeä sihteeri :((
Olen aloittanut hetki sitten uudessa työpaikassa. Nyt sitten ilkeä ja työhönsä todella leipiintynyt talossa 30v ollut osastosihteeri on ottanut minut hampaisiini. Hän käskyttää minut laittamaan neuvotteluihin kahveja ym vaikka se EI TODELLA kuulu työnkuvaani. Hän yrittää pakottaa minua tekemään sihteerihommia, kulkemaan hänen kanssaan joka paikkaan ja yrittää siis nakittaa minulle KOKO AJAN omia hommiaan:(
Kaikki koulutukset ovat turhia, minun on turha oppia mitään alastani. Sanoo suoraan että kaikki on paskaa. Mitä IHMETTÄ voin tehdä asialle? HÄn ei todella käskytä nuoria MIEHIÄ jotka samoissa tehtävissä kuin minä. En pääse pakoonkaan kun istutaan lähekkäin. Enkä myöskään kehtaa sanoa 50v mammalle että jumalauta tee hommasi ja anna mun olla.
Aivan surkeeta johtamista kun kukaan ei puutu asiaan mitenkään!! Niin menee nuorelta työintoiselta työhalut kun joutuu hammasta purren kestämään tätä nyöryytystä.
Kommentit (49)
Sano, että en valitettavasti ehdi auttaa/keittää kahvia, minulla on nämä omat työni kesken. Kai sinulla niitä omia ekonomin töitäsi on? Jos ei, niin se on vakavampi juttu se.
kuin hän sanoo. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että ap opettelee sanomaan ei, ystävällisesti mutta tiukasti. Ei oikeasti ole maailmanloppu, vaikka et miellyttäisikään kaikkia. Ei sinun tarvitse miellyttää kaikkia. Normaali, kohtelias, omista rajoista kiinni pitävä käytös riittää.
Usein " sihteeri" tai " assistentti" -nimikkeellä oleva on ollut talossa 30 vuotta, nähnyt n. 3 toimitusjohtajaa ja paljon enemmän muita, ja tietää talosta kaiken.
Jos hän on hyvä, siis, mutta sitä me emme nyt tiedä.
Voi olla että hän katsoo mistä sinut on tehty. Ole kohtelias, lähde katsomaan jos hän haluaa opettaa, pidä korvat auki. voi tulla tilanne että tarvitset hänen apuaan ja hän pelastaa nahkasi.
Kun olet ollut talossa vähän aikaa, paikkasi alkaa olla selvillä, ja sinun arvovaltasi kasvaa luonnostaan. Voi olla että ilmenee kenelle se pitää osoittaa vähän napakammin ja kenelle hymyillen. Siinä vaiheessa tiedät jo sanoa " minulla on tässä nyt tosi kiire mutta ehkä voit kysyä Lissulta" ,
Missään tapauksessa et tietysti tarjoudu kahvinkeittohommiin ellei ole tosi pieni talo ja sitä tee kaikki vuorollaan omiin palavereihinsa. Oletan että palkkasi on vähän liian kova siihen ja sinulta odotetaan vähän toisenlaista tulosta.
ym. katsomaan kuin kerran korkeintaan. Myöhemmin on vielä vaikeampi sanoa ei, jos on jollekin linjalle lähtenyt ja kahvinkeittoa ym. on alkanut sulta odottaa muutkin kuin ne vanhat sihteerit.
Sinuna olisin kyllä tosi tarkkana nyt. Varsinkin jos sulla on taipumusta olla kiltti tyttö, sulla voi hyvin jäädä päälle se tätien auttelu eikä se varmaan ainakaan lisää todennäköisyyttä etenemiseen ja mielekkäisiin hommiiin. Ein sanominen ei varmasti ainakaan helpommaksi tule jatkossa, jos sulle on jo muodostunut joku rooli.
Sanoo, että vanhojen sihteerien kanssa on hyödyllistä olla hyvissä väleissä. Hän hoitaa asian niin olemalla ystävällinen, huomaavainen ja ehkä vähän flirtti. Nämä keinot eivät tietenkään onnistu nuorelta naiselta, mutta naisena en silti lähtisi monistamis- ja kahvinkeittolinjalle sihteerien suosiota kalastellakseni.
Paljon muitakin hyviä ehdotuksia tässä on ollut. Ilkeä ei tarvitse olla, mutta ei " kiltti tyttökään" .
Miksi sinut on palkattu? Mikä on työnkuvasi?
Minä (en ekonomina, vaan tradenomina) en oikein kanssa tiennyt miten menetellä. Vastaavanlaista oli. Meitä oli useita koko kesän töissä. Ajattelin, että koska olen määräaikaisena, niin kestän kesän hammasta purren ja autan osastosihteeriä (oli muka kiireinen, mutta kuitenkin oli aikaa omille puheluille jne). Kesän jälkeen meistä yksi vakinaistettiin - MINUT. Sain sitten pikkujouluissa kuulla, että osastosihteeri oli päätöskokouksessa pyytänyt puheenvuoron, vaikka olikin vaan pöytäkirjaa pitämässä, ja kehunut asennettani tarttua kaikkeen työhön ja positiivisuuttani.