Näin tänään ulkona vajaan vuoden ikäisen lapsen rattaissa, joka oli puettu
äitiyspakkauksen kevytvanupukuun, siis siihen missä vaalean vihreitä raitoja. Käsissäkään ei ollut mitään. Päähinen oli ihan lämpöisen näköinen ja kengät myös. Kiinnitin huomiota kun jotenkin näytti palelevan näköiseltä lapsi kun istua kyhjötti rattaissa. Täällä pääkaupunkiseudulla siis olen.
Mitä mieltä? Itse olen niin vilukissa että ehkä turhaan jäin miettimään ja säälimään lasta?
Kommentit (11)
Meidän vauvalla oli tänään kevytvanupuku, kypärämyssy ja villasukat. Liikuimme autolla ja lapsi oli kuumissaan vaikka muutaman minuutin olikin ulkona.
ja pistää takas ko menee ulos?!
Ne on silleen irtonaisia ne vaatteet, niitä voi lisätä ja vähentää
Lapsellani siis ei ollut tarvetta tumpuille.
Tänäänkin oli kädet paljaana ja silti oli kuumissaan.
Vierailija:
ja pistää takas ko menee ulos?!
Ne on silleen irtonaisia ne vaatteet, niitä voi lisätä ja vähentää
Vaunuissa/rattaissa ollut taatusti vielä joku kuomu päällä, niin mahtanut lapsi hikoilla. Ainakin omamme oli kuumakalle ja enemmän olen nähnyt näihin aikoihin niitä lapsia, jotka on päästä varpaisiin topattu ja naama punoittaa kunnolla ja lapsi huutaa kuumuutta. Tuoreet vanhemmat eivät keksi syytä miksi vauva huutaa :( Surullista katsottavaa sekin ja joskus olen siihen puuttunutkin. Ihan nätisti siis todennut jotain tyyliin: Meidänkin lapsella oli liikaa vaatetta päällä eilen ja huusi myös pää punaisena.
Vierailija:
äitiyspakkauksen kevytvanupukuun, siis siihen missä vaalean vihreitä raitoja. Käsissäkään ei ollut mitään. Päähinen oli ihan lämpöisen näköinen ja kengät myös. Kiinnitin huomiota kun jotenkin näytti palelevan näköiseltä lapsi kun istua kyhjötti rattaissa. Täällä pääkaupunkiseudulla siis olen.Mitä mieltä? Itse olen niin vilukissa että ehkä turhaan jäin miettimään ja säälimään lasta?
päällä normaalit sisävaatteet + ruskovillan villahaalari ja tuo sama " pahamaineinen" vanupuku. lisäksi oli pipo (+haalarin huppu), äp:n paksuhkot tumput ja sukat.
nukkui makuupussissa joka oli auki.. just sopivasti oli ainakin täällä itä-suomessa tuo vaatemäärä!
Vierailija:
äitiyspakkauksen kevytvanupukuun, siis siihen missä vaalean vihreitä raitoja. Käsissäkään ei ollut mitään. Päähinen oli ihan lämpöisen näköinen ja kengät myös. Kiinnitin huomiota kun jotenkin näytti palelevan näköiseltä lapsi kun istua kyhjötti rattaissa. Täällä pääkaupunkiseudulla siis olen.Mitä mieltä? Itse olen niin vilukissa että ehkä turhaan jäin miettimään ja säälimään lasta?
No mun 3-kuukautinen veti tänään neljän tunnin päiväunet samoissa varusteissa. Päällä oli body, housut, sukat käsissä ja jaloissa, vanupuku ja ruskovillan silkkimyssy. Vaunujen kantopussissa oli ilman muita peitteitä.
Oli varmaan tullut pienelle kuuma ja äiti aukassu puvun.
Rattaat äitiyspakkauksen haalarissa :D :D :D
Meiän alle vuoden ikäsellä oli samainen vanupuku, jonka alla oli villapuku. Lisäksi äp:n tumput, töppöset ja hattua. Tumppujen alla oli ohuet lapaset ja töppösten alla villasukat.
Ei ollut vauvalla kylmä eikä kuuma.