♥ ~*~ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ~*~ ♥
Kommentit (66)
Siitäkin on tullut uutta ohjeistusta, eli olen ymmärtänyt, ettei nykyään olekaan mikään kiire lähteä sairaalaan, vaikka vedet menisivätkin, eikä ambulanssikyydillä tarvitse mennä...perustelevat tätä sillä, että vesien mentyä vauva työntyy eteenpäin ja kiinnittyy automaattisesti.
Totta kai sitten pitää rientää laitokselle ja mieluiten vaakatasossa vesien mentyä, jos vauva tulossa ulos jalat edellä tai tosiaan se istukka on lähellä kohdunsuuta tai mikäli lapsivesi on vihreää, ruskeaa, veristä tai muuten normaalista poikkeavaa. mutta muuten voi ihan rauhallisin mielin jäädä odottelemaan kotiin supistusten alkamista. :)
Kanelisokeri 33+5
Ensin vesien menosta, etten unohda. Mä sain pari viikkoa sitten ohjelappusia ja siinä kyllä ohjattiin vielä menemään makuulle jos vedet menee ym. Eli ohjeistus riippuu nähtävästi aika paljon paikkakunnasta.
Eilen tosiaan kävin neuvolassa. Painoa oli tullu 650 g/viikko, luulin kyllä että olis vähemmän. Samoissa mennään kuin esikoisen aikana. Mulla BMI oli ennen raskautta noin 22, nyt on tullu jo noin 12 kg lisää. Viimeksi kokonaissaldo oli 16 kg. En kuitenkaan panikoi. ekasta pääsin entisiin mittoihin, rupes myöhemmin kertymään vaan lisää :)
paineet 116/58, pissat puhtaat YES!, Hb 132 (mittas kun valitin väsymystä. Johtu varmaan yliaktiivisesta viikonlopusta), Sf-mitta 29, sykkeet 130-150. Eli kaikki ok. Käski ottaa rauhallisesti. Oonkin lähinnä maannut sängyssä ja lukenut pokkaria eilisen ja tämän päivän, sellasessa horroksessa. Seuraava neuvola kahden viikon päästä. Th arvioi että vauveli olisi noin 3 kg jos syntyy laskettuna aikana.
Synnytyksestä oli puhetta. Musta tuntuu etten ole mitenkään henkisesti valmentautunut synnytykseen. Pitäs varmaan ruveta muistelemaan asiaa. Just muistin että tänään olis ollut esittelykierros synnärillä johon olin aatellu mennä. Harmi kun unohtu. No jos muistas ens viikolla.
Lauantaina alkaa mulla oikeasti äippäloma, tähän asti oon ollu kesälomalla. Huolestutti vähän kun yhdessä vaiheessa satoi kolme päivää putkeen lunta.
Tyttelille. Toi teidän arki esikoisen kanssa kuulostaa niin tutulta. Vaikka meilläkin on ollut samoja rutiineja kuin teillä esim. iltapesut ja hampaiden pesut sekä monipuolinen syöminen niin välillä niistä ei kyllä ole mitään havaintoa meidän 2,5 vuotiaan kanssa. Tänä aamuna tyttö ei suostunut aamupisulle, ja hampaiden pesu oli taistelua. Kasvisten syönti on välillä todellista pakkopullaa, noukkii mm. herneet ja maissit pois ruuasta. On todellinen A-luokan lihansyöjä.
Miehellä oli melkoisia uutisia eilen kun soitti. Sille oli soitettu entisestä työpaikasta ja pyydetty takaisin. Sijoituspaikkana olis joku Oulun kokonen kaupunki Washington D.C:n lähettyvillä 2-3 vuoden ajaksi. Menin aikalailla mykäksi tämän kuultuani. Onhan meillä ollut puhetta ulkomailla työskentelystä, mutta silti... täytyy kyllä myöntää että mun kannalta tämä on ehkä paras vaihtoehto mitä on tähän mennessä esitetty. Joten saas nähä mitä sitä tässä elämässä tapahtuu ja millä tahdilla.
Pitäs lähteä kauppaan, kunhan perheen muu väki saapuu ensin kotia ja syödään.
t. SannaNu ja tiuhti rv 34+2
[color=MediumSlateBlue]Vitsi mä en osaa olla tunkematta kommenttejani koko ajan tänne¿ tosin nyt ei taida olla mitään uutta. Paits Kanelisokerille kiitos tuosta lapsivesienmeno lisäinfosta: )
Tässä teen taas lähtöä BodyPumpiin, mies soitti juuri että tulee vielä kaupan kautta. Oli mennyt töistä suoraan rakennukselle tekemään jonkun homman ja nyt raukka nälissään¿ Aika hektistä siis tämä loppuaika rakentamisessa/raskaudessa. Vahtivuoroa vaihdetaan lennosta ; )
Imetys/kesäpaidoista tuli mieleen, että itse kävin ostamassa HenkkaMaukalta tuubitoppeja ja nyt käytän niitä ¿paidanjatkeena¿ ja kesällä sitten topin kanssa ¿imetysjatkeena¿ : ) Vinkkinä siis tämä, kun nyt näyttää taas tuubitoppeja löytyvän runsaasti¿
Ja lopuksi pieni ¿mainos¿ olisi kiva saada kommentteja tuonne mun omaan blogiin. Kävin tänään kirjoittamassa yhden pienen jutun lisää. Harvoin kirjoittelen, mutta kiva jos joku edes tunnustaisi lukevansa ; )[/color]
[color=MediumVioletRed]♥ art rv 33+2[/color]
Hui.. ja kiva kiva!! :)
Eilen illalla kirjottelin viimeks.. ja nyt on monta sivua tullut tekstiä sen jälkeen. Ihanaa kun on aktiivista porukkaa!! Avasin tohon rinnalle samat keskustelut viereen joten helpompi kommentoida asioita kun voi luntata eikä tartte yrittää muistella.. :D
Viime yö meni taas ihan hyvin. Oon mä välillä valvonut mutta sitten aina onneks nukahtanut uudestaan.
Työpäiväkin meni aika ok.. mutta..
Aamupäivän supisteli kyllä aika tavalla :( Kotona ei mutta alko heti 8 jälkeen töissä. Loppuivat vasta 11-12 välillä. Jossain kohtaa ihan laskin että niitä ilkeitä menkkamaisia supistuksia tuli tosiaan 1h30min ajan 6min välein, kesti aina hieman alle minuutin kerrallaan. Pöh. Ja kun ne tuntuu kuitenkin :(
Oisin lähteny iltapäivästä kotia jos ois jatkunut mutta ne meni sitten tosiaan ohi.
Tänään on taas sellanen päivä näköjään että räjähdän kaikesta mahdollisesta. Miesparka :DD
Just nyt kauhee elämä masussa, kunnon potkuja tonne sisäänpäin, peppu on tossa navan kohdalla, pullistelee sitä oikein läpi.. :D
Rinnat on tänään taas tosi kutisevat. Pari päivää tossa meni ihan ok mutta nyt taas kamala kutina. Kuivat ne ei oo.. eli mitähän siellä tapahtuu...
Ja sää on upea! Ihanan keväistä. +15 näytti mittari kun töistä lähettiin. Jee!
Uusia oli taas tullut, ainakin Mustikka! Tervetuloa! :)
Ikävää että suakin Mustikka supistelee niin kovin. Eipä se istumatyö mullekaan ole. Mutta nyt kestän loppuajan, enää 4 työpäivää..!!
Tosta raudasta. Mulle on sanottu neuvolassa ettei sitä ihan tyhjään mahaan sais ottaa. Olen siis aina ottanut sen iltaisin nukkumaanmennessä appelsiinimehun kanssa. Siitä sanottiin että se ois paras koska se c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään. Varmaan aika yksilöllisiä nämäkin että kelle sopii ja miten.
Piias. Minä myös huomaan oireilevani siitepölyistä. Jonain vuosina enemmän kun toisina. Ja katupölyt on toinen ikävä :(
Itekin tulee mietittyä aika paljon tota vauvan painoa. Oltiin siellä ultrassa parisen viikkoa sitten, sillon oli viikko 31+ ja arvio oli hyvinkin tarkka, grammalleen.. 1844g. Nyt sitten mietityttää tietenkin että oliko vain ARVIO vai voiko noin tarkka luku olla täsmällinen?? Mutta mietityttää tottakai että minkä kokoinen sieltä sitten tulee.. Päästään onneks vielä ultraan 13.5, hyvä asia.. mutta ei sekään ole kivaa jos arvioivat vaikka 3,5kg ja sitten oliskin 500g isompi :o
Limakalvoista. Mulla on kans ollut nenä tukkoinen ihan raskauden alusta saakka, ihan kun olis nuhaa mutta ei varsinaisesti olekaan. Välillä on pitänyt niistää ym. Ja välillä myös mulla tullut verta nenästä. Ja myös ikenistä hampaita pestessä.
Synnytys jännittää myös täällä, mutta positiivisella tavalla. En osaa sitä pelätä. Eihän sitä voi tietää miten se omalla kohdalla menee. Eiköhän luontoäiti opasta...
Tänään tuli HM:lta paketti. Siinä oli pari pientä bodya ja mulle valmiiks kaks imetyspaitaa. Ihan sopivan kokoisilta tuntuivat..
SannaNu: aika upea tarjous tuo mitä miehesi sai...:)
Mukavaa illan jatkoa,
a_j + pötkis 33+6
Ihan pakko valittaa täällä...
Nyt tuntuu ihan siltä kuin jalat lähtisivät irti. :( SI-nivelet vain paukkuvat kävellessä, kävelen kuin ankka vaappuen ja pakaroissa aivan tajuton särky :((( En pääse tuolista ylös kun vihloo nilkkoihin saakka. Iltapäivällä hullu parka menin lattialle istumaan, enkä meinannut päästä sieltä ylös lainkaan. Molemmat jalat oireilevat, mutta oikea tuntuu pahemmalta. Minullahan on lantiossa epätasapainoa, sillä oikea jalkani on lyhyempi kuin vasen ja se totisesti tuntuu. Tämä raskaus laittaa kyllä selän koetukselle. Ristiselkä huutaa hoosiannaa ja kramppaa minkä kerkiää. Tuntuu kuin nuo SI-nivelet olisivat napsahtamaisillaan koko ajan ja se napsahduksen tunne tuntuu todella ikävältä, vihloo, vihloo ja vihloo :((((
Pitää ladata Panadolia nassuun yöksi, ei tästä muuten tule yhtään mitään. Onneksi häpyluu ei vielä reistaa lainkaan...se tästä vielä puuttuisi.
Hohhoijjaa, yöt on ihan mahottomia esikoisen kanssa. Hän vaan yskii tauotta yöt läpeensä, pahentunut vaan koko ajan. Aluksi auttoi kun otettiin Ventolinea babyhalerin kautta, siinä nukkumaan mennessä. Sitten piti herätä antaan aamuyöstä uudelleen. Sit aloin antaan Sir Ephedriiniä nukkumaan mennessä niin saatiin koko yö nukuttua, noh, kauanko se tepsi. Ehkä pari yötä. Nyt on ollut niin että vaikka antaisin sir Ephedriiniä nukkumaan mennessä, puoleen yöhön mennessä Ventolineä pitää antaa kun yskiä paukuttaa joka sekunnille!!!! Enhnä mää voi tuota Ventolineä joka tunnille antaa ja näyttää olevan ettei se auta kun tunnin, max kaks jolloin taas herätään yskimään keuhkot pihalle!!
Varasin lääkärille ajan aamusta ja heti 9:ksi saatiin aika. Tyhjä reissu. Ei näyttänyt eukko ymmärtävän että ME HALUTTAIS NUKKUA JOLLAIN KONSTILLA! Antoi vaan reseptit, lisää Ventolineä ja ephedriiniä! No sentään tulehdusarvot otettiin, huomenna aamulla soittavat, jos niissä on jotain häikkää. Elikkäs summa summarum, me taidetaan valvoa ainakin sinne toukokuun 9. päivään saakka, jolloin OYSisä on Lukan astmatutkimukset.
huoh.
Tulipa avauduttua.. Onko muilla astmaa, onko teillä hankala aika just nyt? Itsellä on jonkin sortin astma, Flixotideä tarvittaessa, mutta ei mun ole nyt tarvinnut sitä imeä ollenkaan.
Hassua, aamulla mies ihmetteli, kun mun maha hytkyi puolelta toiselle. Naurahti, että sielläpä jytätään. Aiemmin hää ei olekaan bongannut asukkia noin vauhdissa. :)
Mulla ei ole hajuakaan kohdunsuun tilanteesta. Mukava olisi tietää, sillä supistuksia on ollut ihan kiitettävästi. Lääkärille pääsisin, mutta terkka antoi ymmärtää ettei kannattais ennen rv 37, sillä herkässä tilanteessa tutkimus voisi käynnistää synnytyksen...
Juu mutta nyt jotain välipalaa, just herättiin pojan kaa päikkäreiltä.
Rouva 34+1