Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko/uskaltaako kansa nousta kapinaan eriarvoisuutta vastaan?

Vierailija
29.08.2026 |

Niinkö että vallattais rikkaiden talot ja mökit ja poltettais niiden teslat? Koska siihen suuntaan tuntuu, että ollaan menossa. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tuohan on rikollista ja saa rangaistukset. 

Vierailija
2/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta tuohan on rikollista ja saa rangaistukset. 

Lait on aina tehty rikottaviksi. Vain koska jokin on laissa määritelty laittomaksi, ei tarkoita, etteikö sitä voisi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua lukuunottamatta suomalaiset ovat sen verran fiksuja että tajuavat että vaikka itselläsi olisi kuinka vähän, niin joku toinen haluaa sen itselleen. 

Siksi kuvailemasi johtaisi vain loputtomaan väkivalta- ja ryöstelykierteeseen jossa lopulta olisi vain häviäjiä ja vahvimmat sekä härskeimmät kaappaisivat kaiken. 

Tämänhän näkee esim venäjän kehityksessä jossa ”sosialistinen vallankumous” johti yhteiskunnan romahtamiseen ja sekasortoon, ja lopulta kaiken vallan ja omaisuuden keskittymiselle rosvosakille jota kutsutaan mm Putinin hallinnoksi. 

Itse pidän paljon enemmän lakeihin ja järjestykseen perustuvasta yhteiskunnasta jossa jokainen voi pyrkiä rakentamaan itselleen sellaista elintasoa kuin haluaa ja mihin pystyy.

Pelisäännöt ovat kaikille samat, ja kun koulutus ja terveydenhoito jne eivät myöskään tule esteeksi niin kaikkein eniten oma taloudellinen hyvinvointi riippuu omista valinnoista ja kyvyistä.

Vierailija
4/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niinkuin Ranskassa ja Venäjällä aikoinaan? Tai Haitissa? 

Vierailija
5/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa. Täällä vain lammastellaan.

Vierailija
6/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, hävittäis varmasti koska Suomessa on enemmän tyytyväisiä ku tyytymättömiä. Vauva antaa ihan väärän kuvan. 

Oon töissä naisvaltaisella alalla ja kun kahvipöydässä oon kertonut ett käyn Vauvalla, niin oon saanut kauheat naurut. Kukaan muu ei tunnusta käyvänsä säännöllisesti ja nauravat ett täällä vaan katkeroituneet käyvät.

Vierailija
7/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit koitat itse tehdä jotain sen eteen, että rikastuisit. Koska kateuttahan tuo vain on. 

Vierailija
8/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumouksissa suuri ongelma on, että mitä tehdään sen jälkeen. Mikä on jatkosuunnitelma, kun eliitti on mestattu ja heidän omaisuutensa otettu haltuun?

Vierailija
9/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tapahtuu. Sen tietää jo siitä että työttömät ei enää nykyisin kokoonnu mihinkään vaan istuvat kotona. Toiseksi, vuoden 1918 tapahtumat ei ole kovin kaukana ja arvet tuntuvat vielä nykypäivinäkin.

Vierailija
10/10 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vallankumouksissa suuri ongelma on, että mitä tehdään sen jälkeen. Mikä on jatkosuunnitelma, kun eliitti on mestattu ja heidän omaisuutensa otettu haltuun?

Se mölisevä rosvojoukko katselee niitä poltettuja hyödykkeitä ja ajaa "tesloilla" kunnes tulee mieleen varastaa toverilta sen leipäpala, kun mikään yhteiskunnassa ei enää toimi ja kukaan ei tee sen eteen mitään. Joku huudatetaan johtajaksi ja odotetaan hänen korjaavan asiat ennalleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi