Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh, jouduin synnytyksen jälkeen itse vaihamaan veriset lakanat

Vierailija
20.04.2008 |

vuodeostastolla. Hemppa oli alle 90 ja pyörytti ja heikotti puhumattakaan juuri leikatusta episiotomi-haavasta. Olin ehtinyt olla osastolla pri tuntia yöllä, kun lakanat olivat veriset ja kysyin kätilöltä, että saisinko uudet lakanat. Kätilö sitten sanoikin, että voin vaihtaa ne itse..Samoin kuin jouduin hakemaan ja etsimään ruot ja juomat itse ja kipulääkkeitä hakemaan, vaikka juuri ja juuri pysyin tolpillani.

Aika karua meininkiä. Kukaan ei tullut kysymään / tarjoamaan apua vauvanhoidossa, vaikka olin niin poikki rankasta synnytyksestä. Onko tää siis ihan perusmeininkiä vuodeosastoilla????

Kommentit (273)

Vierailija
241/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sillä summalla ei voida taata noita kaikkia palveluja.

Samasta syystä maksetaan kätilöille huonoa palkkaa, koska verovarat ovat rajalliset. Tämän takia kätilön palvelutkin ovat rajalliset. Kaikkea et voi saada...

Vierailija
242/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kun sun hemppa on jotain 50-60 välillä voit odottaa et joku auttais

Kato raskaus ja synnyttäminen ei ole enää sairauksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksava asiakas. Ja koska minä maksan siitä palvelusta, minä myös vaadin sitä. Jos ei sairaalassa halua tehdä työtä, pitää vaihtaa alaa.

Ei ne siivoojat ja ruoanjakelijat muuallakaan asiakkailla töitään teetä.

130

Vierailija
244/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajien työnkuvaan ei kuulu kiikutella terveille ihmisille ruokaa ja vaihdella lakanoita.

Vierailija
245/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aloittaja on kokenut olevansa heikko, verta vuotava ja varmaankin aika hämillään kaikesta.

Onko tällaisessa tilanteessa ylitsepääsemätöntä hoitajan auttaa lakanoiden vaihdossa? Ja mikä oikeus ihmisen, joka itse on ollut paremmassa kunnossa, on arvostella toisen kokemaa nöyryytystä ja haukkua kermaperseeksi tai mintä nyt ikinä.

Kaikki eivät toivu synnytyksestä parissa tunnissa. Olkaa te tyytyväisiä, joille niin hyvä tuuri on suotu.

Kukaan tuskin hoitsuja vaatii hieromaan niskaa tai paijamaan päätä, mutta kyllä sairaalassa voisi olettaa saavansa ruuan eteen, jos on liian väsynyt sitä noutaakseen tai vaihtaakseen niitä verisiä alusia.

Kaikilla muillakin osastoilla homma toimii näin, vaikka kysymyksessä olisivat paljon paremmin voivat potilaat...

Vierailija
246/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. sairaalassa tutkimuksissa ollessa saa ruuan nenän eteen tarjottimella. Vaikka mitään vikaa ei siis ole.

Toki jokainen synnyttäjä saa hakea ruokansa itse, ei kai sitä kukaan kiellä, mutta ei kai tuossa tilassa ihmistä pidä siihen painostaa, jos ei jaksa huonojen veriarvojen tms. takia nousta??

Ja eikö pääasia osastolla ole saada maidontuotanto käyntiin (levolla ja rennolla mielellä) ja vauva hoidettua, muut asiat ovat aika toissijaisia. Ja ne voi joku muu hoitaa, ellei äiti itse jaksa.

Vierailija
247/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herneet nenuun.

Buahahaaaaaa.

Vierailija
248/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niitä jotka eivät pysty, autetaan.

Ja tipassa ja katetrin kanssa yleensä autetaan sängystä pystyyn ja liikkeelle. Yleensä tarkoittaen pikkupesuja muutaman metrin päässä vessassa. Tällä välin kätilö yleensä vaihtaa ne kuuluisat lakanat.

Sille liikkeelle patistamiselle on ihan perustelut. Ei kätilöt laiskuuttaan ketään sängystä ylös patista, vaan ihan saamiensa oppien perusteella. Ja kaikelle löytyy kyllä ihan tieteellinen perusta.

Tuollaisessa kunnossa oleva synnyttänyt pistettiin vaihtamaan lakanat. Ymmärrän kyllä, miksi pitää lähteä liikkeelle, mutta en tajua, miksi pitää alkaa tehdä ns. kotitöitä sairaalassa. Eihän muutkaan potilaat vaihda omia lakanoitaan tai hae ruokiaan tai lääkkeitään. Kotonakin ne kotityöt tekee mies, nainen voi kuntoutua. On se kumma, että tätä ei tajuta.

Vierailija
249/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kohdunpoiston jälkeenkin. Siellähän niitä on kaapissa. Miksi pitäisi soittaa hoitajaa ja seisoa vieressä kun se vaihtaa lakanat.

Vierailija
250/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ottakaa omat mukaan. Mulla oli omat 1000 mg Panadolit messissä, eipä tarvinnut olla vinkumassa ja selittelemässä mihin koskee...

Vierailija
251/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sain lääkkeet ja pehmentävät, kun vaan pyysin. ruoan kiikutti viereen milloin laitsari milloin kätilö.

Jos jaksaa vaihtaa ne veriset lakanat, niin sitten vaihtaa, kyllä minuakin sitten, kun aina oon päässyt jalkeille, on kehotettu vaihtamaan lakanat. paikka jorvi.

Vierailija
252/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia me ollaan siellä, avustamassa hoitamisessa. Jos alapää on riekaleina niin eihän se normaalitila ole. Pelkät jälkisupparitkin voi olla todella tuskalliset. Eikä maailmassa juuri paljon avuttomampaa aikuista ole kuin juuri synnyttänyt äiti.

Vierailija:

Laitoshuoltajien työnkuvaan ei kuulu kiikutella terveille ihmisille ruokaa ja vaihdella lakanoita.

Vierailija
253/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks ku olen olemassa, sori ku olen syntynyt...

kyllä se vaan niin on, että me maksetaan palvelusta, niin sairaalassa, kouluissa, päiväkodeissa, terveyskeskuksissa.. ei meidän tarvitse siellä pyydellä anteeksi avuntarvetta ja alistua joittenkin hoitsujen kyykytettäviksi. itsekin olen ollut hoitolaitoksessa töissä ja kyllä mä olin siellä niitä ihmisiä varten, ei siksi että ne olis kaiken tehneet itse. siitähän mulle maksettiin.

Vierailija
254/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olen kovin hajalla niin tuskin vaihdan lakanoita oikeaoppisesti - ehkä levittelisin puhtaita lakanoita siihen päälle jonkinlaiseen pinoon.

Taisin olla viime synnytyksen jälkeen liian pihalla edes välittääkseni siitä että lakanat olivat veriset...

Vierailija
255/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juoksin välillä niin, että hiki oli aina kainaloissa, mutta silti en ehtinyt passata kaikkia tarpeeksi. Siksi vaihdoin alaa, kuten moni muukin hoitoalan ihminen.

Vierailija
256/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin aikanani sairaa-apulainen, huomasin pian, etten voinut kysellä kenenkään toivomuksia. Muuten en olisi päässyt ikinä lähtemään vuoron vaihduttua kotiin. Eli ihan minimipalvelu.

Vierailija
257/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että " kunnon" nainen vaihtaa itse veriset lakanat ja hakee ruoat ja juomat hoiperrellen, vaikka on juuri synnyttänyt ja hemoglobiini tippunut alas ja alapää leikattu sun muuta mukavaa- ja synnytys on fyysisesti todella rankka, ei siis ihan huviksi se kätilö vahdi, ettei äiti pyörry suihkuun...

Ja ap oltiin kärrätty pyörätuolissa osastolle. Eikö se kerro jo, että oli niin heikko, ettei itse pysynyt pystyssä?

On se vaan niin alistavaa, että tuossakin tilassa OIKEA nainen, sisukas eikä " kernaperse" hoitaa itse itsensä ja lähtee saman tien sairaalasta kotiuduttuaan istuttamaan perunat ja tekemään peltotyöt miestenkin puolesta.

Vierailija
258/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On se vaan niin alistavaa, että tuossakin tilassa OIKEA nainen, sisukas eikä " kernaperse" hoitaa itse itsensä ja lähtee saman tien sairaalasta kotiuduttuaan istuttamaan perunat ja tekemään peltotyöt miestenkin puolesta.

:DDD

Vierailija
259/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siinä päivänaikana ehtii ne normaalit lakananvaihdot ja ruuanjaot suorittaa niille jotka apua tarvitsee.

Vierailija
260/273 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoshuoltajat avustaa hoidossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme