Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keiden puolisolla ulosottovelkaa, miten jaksatte?

Vierailija
19.04.2008 |

Mä olen ajatellut erota, en jaksa enää. Mies on kunnollinen työssäkäyvä ihminen ja mahtava isä mutta en jaksa 30000e ulosottovelkaa joka hänellä on. Ei siitä tavallinen duunari selviydy kovin äkkiä. Velkasaneeraukseen ei pääse kun ei maksuvaraa tarpeeksi. Kurjaa!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa palkkaa vaan jotain 700-800e???

Eiks se suojaosuus ole jotain 650 euroa. Miten voi olla noin pieni palkka? Ihan saman sais vaikka ois työttömänäkin.

Vierailija
2/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rassaa kyllä muuten, mutta jos on rahasta kiinni ni se helpottaa. Samoin pimeät keikat helpottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on jossain kuussa enemmän rahaa, niin heti vaan maksaa enemmän! Ihan pari kymppiäkin voi laittaa. Ulosottomiehelle voi samalla laskulla lähettää rahaa aina kun sitä on.

Vierailija
4/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä menee aina se ulosotto maksu jne. Voi olla parempi kerätä vähän ja maksaa isompia satseja. Niillä on jossain ne taulukot tai jotku mistä voi katsoa niitä kuluja.

Vierailija
5/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettu velkojille. Tuosta lainasta vaan tullut tietoa, ottaakohan ne vaan siihen kokoajan rahaa?

Vierailija
6/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. tulee joku isompi ostos tehtäväksi.

Ja jos miehesi ottaa lisätyön, siitä ei mene ollenkaan ulosottoa. Verotoimistossa voi nykyisin ykkös- ja kakkostyön prosentit jakaa niin, että molemmat ovat yhtä isot ja näin kakkostyöstä ei mene niin paljoa veroja. Mutta tämä kaikki tietysti hidastaa lainan lyhennystä ja velkojen maksamista, mutta helpottaa arjessa.

Mun mieheltä menee ulosotossa 500¿ kuussa.

Vierailija
7/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ulosottomiehen pitäis sulle kuitti lähettää niistä maksuista.

Ethän sinä muuten tietäis jos ta perii ne maksut että ne on maksettu kanssa.

Vierailija
8/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasta joka ulosotossa tulee vaan tietoa, kai ne sitä maksattaa ens, en minä tiedä. Saa ukko selvittää asioitaan ensiviikolla.

Vierailija
9/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä ymmärrä miksi yksityiselle ei annettais myös vastaavia kuitteja. Niissä näkyy kaikki korot ja ulosottomaksut yms. Minusta aika oleelliset tiedot. Soittamallahan se selviää!

Vierailija
10/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo järjesti mukavan velkapotin ja vei vielä lapsenkin, ja miestä otti tämä niin paljon päähän, että lakkasi maksamasta verojaan (koska useat eri viranomaiset auttoivat hänen exäänsä toteuttamaan tämän kaiken). No, verovelat nyt vanhenevat viidessä vuodessa, joten isompi huoli on siitä vanhasta asuntovelasta, joka on jäänyt kokonaan mieheni harteille (ex on virallisesti maksukyvytön).

Selviydymme kaikesta kuitenkin ihan hyvin, kun minulla on luottokortti, asuntolaina on nimissäni yms. Kieltämättä välillä vähän huolettaa, miten käy sitten kun olemme vanhoja, meistä tulee siinä vaiheessa ilmeisesti tosi köyhiä. Mutta ehkäpä emme edes elä sinne asti ;) tai saamme perintöä :D tai jotain. Muutokset kuuluvat elämään. Turha huolehtia liikaa.

Vierailija
11/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko lyhentää kuussa?

Mistä ne koostuu, koska tullu? Kohtahan varmaan alkaa vanhenemaan osa ainakin, vai miten on otetu lyhennykset tähän asti?

Vierailija
12/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

velka ulosotossa, tuo saa mut viimeistään ottaan jalat alleni.

Vierailija
13/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on aikoinaan ollut velkaa. Mies muutenkin tilanteesta kärsii, niin olisiko reilua, että vielä vaimo ottaa lapset ja lähtee. :/ Mun mielestä ei voisi tylymmin tehdä. En mennyt naimisiin, jotta voisin hylätä mieheni, kun vaikeuksia tulee.

Vierailija
14/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran maksaa kokoajan, eiks ne vaan vanhene kun ei lyhennä yhtään, en tiä???

Vierailija
15/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet exän kuolinpesästä ja puolet jää miehelle vai miten? Kiitti asiallisista vastauksista, olen niin maassa.

Vierailija
16/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko miehelläsi varaa maksaa enemmän kerralla? Ehdota velkaneuvontaa ja keskustelua ulosottomiehen kanssa. Nykyään on todella paljon mahdollisuuksia saada velat hoidettua järkevästi.

Vierailija
17/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jo, kun tutustuttiin ja otin riskin. Joskus tietysti harmittaa, jos miettii liikoja, mutta mies on kiltti, ahkera ja hyvä isä. Elämämme sujuu näin hyvin ja pääsi viime vuoden lopussa velkasaneeraukseen. Velkaa on vaikka kuinka, en tiedä edes viimeistä saldoa. Yli 400 000 Euroa oli jo pari vuotta sitten, kun meni velkaneuvojalle selvittelemään tilannetta.

Oikeastaan ainoa konkreettinen ongelma on asuminen, kun asunnot maksaa hunajaa ja joudun ottamaan kaikki velat yksin. Samoin kaikki puhelimet, sähköt jne. on mun nimissä. Mutta ei se mikään ongelma ole, koska yhdessä niistä käytännössä vastataan.

Vierailija
18/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miestäsi ei ole todettu varattomaksi eli pystyy lyhentämään, niin hän joutuu sen loppuvelan maksamaan pois.

Joo ei ne vanhene jos lyhentää koko ajan, onko siis joku 1-2 isompaa velkaa vai monta pienempää?

Mitä se velka sua haittaa, siis sekö kun mies ei pysty ottamaan lisää lainaa? Jos lyhentää n 100e kuussa, niin se nyt on sellainen summa mitä voisi vaikka lyhentää opintolainaa, eikö niihin voisi suhtautua samalla lailla?

Tuliko sinulle yllätyksenä vasta avioliiton ja lasten jälkeen että miehellä on velkoja?

Vierailija
19/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään lainaa saa?

Vierailija
20/25 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän miehellä vanheni elatusmaksutkin vallan pois kun 5-vuotta tuli täyteen ja kokoajan on maksellut ulosottoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan