Toivovatko kaikki äidit tyttölasta?
Ystävien ja tuttavien juttuja kuunnellessa ja palstoja lukiessa olen saanut sellaisen kuvan , että lähes kaikki naiset toivovat tyttölasta. Onko väite paikkansa pitävä sinun kohdallasi?
Kommentit (84)
Luen päivittäin HS:n eikä siellä ole tuollaista uutisoitu, sori vaan :D
Länsimaat tyttöä, kehitysmaat poikaa) dokkari tuli viime vuonna telkusta.
Vierailija:
101, kaverin mies toivoi esikoisestaan tyttöä ja oli pettynyt, kun tuli poika. Koko suku täynnä poikia. Ja tiedän paljon muitakin isiä, jotka ovat toivoneet tyttöä.
Olen itsekin toivonut poikaa. Olet naurettava...
Eli kaikki miehet toivovat, eikös niin? Pettämätön av-logiikka iskee taas :D Minun mieheni toivoo poikaa, mites nyt näin?
Vierailija:
108, eihän kukaan ole sanonut, että Hesarissa olisi juttua ollutkaan
Mulla on kaksi poikaa. Olin kyllä tosi hämmästynyt kun ystäväni alkoi purkamaan minulle pettymystään siitä ettei ole saanut poikaa, hänelle se on oikeasti kova paikka ja musta on aika rohkeaa myöntää se ja purkaa tunteitaan. Ajan myötä on kyllä sopeutunut tilanteeseen mun mielestä hyvin, mutta joskus edelleenkin sanoo, että on kateellinen mulle pojistani.
halusi tytön. Haastateltu lääkäri sanoi, että on nykyisin trendi ns. rikkaissa maissa, mikä oli hänen mielestään hyvä vastapaino köyhien maiden poika-politiikalle.
Vierailija:
halusi tytön. Haastateltu lääkäri sanoi, että on nykyisin trendi ns. rikkaissa maissa, mikä oli hänen mielestään hyvä vastapaino köyhien maiden poika-politiikalle.
Totta puhuen, kun tärkeintä on onnellinen ja terve lapsi
Gender Preferences for Children in Europe: Empirical Results from 17 FFS Countries
Karsten Hank and Hans-Peter Kohler
Siellä kyllä kumotaan tämä uskomus että tyttöä toivottaisiin länsimaissa. Pikemminkin lähes jokaisessa korkean elintason maassa toivotaan molempia sukupuolia.
Ja siinäpä teille yksi ihan oikea tutkimustulos. Harmittaako, pissisten mammat?
Ei oikein vakuuta nämä teidän " Asuin Teksasissa ja siellä haluttiin tyttöä" -hokemat pätkääkään. Siinä on teille tutkimustulos, joka kumoaa tämän väitteen.
Että silleen.
Molemmat ovat tarkkoja lapsistaan.
Kyllä se on niin, että pojat ovat äitien kultia ja tytöt isien.
Eikä siinä mitää pahaa ole.
Olkaa onnellisia lapsistanne, he ovat suuri lahja, ovatpa sitten xy tai xx.
Amen.
Olisikohan joidenkin kannattanut jättää lapset tekemättä, kun ainahan on se riski, että lapsi on väärää sukupuolta.
Ainahan voi olla toiveita sukupuolen suhteen, mutta onkohan ihan tervettä enää ajatella, että ONNEKSI en saanut poikaa/ tyttöä, koska ovat ärsyttäviä. Voiko oma lapsi olla niin ärsyttävä, ettei sitä halua?
Raskausaikana minä ja mieheni kummatkin toivoimme vähän enemmän tyttöä. Saatiin kuitenkin poika, joka on maailman suloisin. Jos joskus saadaan toinen lapsi, tuskin osaan enää edes toivoa kumpaakaan sukupuolta. Oma lapsi on vanhemmilleen kuitenkin niin rakas, että sukupuolella ei ole mitään väliä. Onneksi olen tämän oppinut.
Ainakin se näköjään on tullut todistettua, että tuo alun perin heittämäni ajatus ei läheskään kaikkien mielissä pidä paikkaansa.
Itse odotan poikaa ja tuntuu, että muutamat ihmiset ovat suhtautuneet hieman säälivästi, kun en saa sitä " rinsessaa" .
ap
" pelkkien" poikien ja " pelkkien" tyttöjen äidit ovat näköjään katkeraa sakkia...
Vierailija:
Molemmat ovat tarkkoja lapsistaan.Kyllä se on niin, että pojat ovat äitien kultia ja tytöt isien.
Eikä siinä mitää pahaa ole.
Olkaa onnellisia lapsistanne, he ovat suuri lahja, ovatpa sitten xy tai xx.
Amen.
siitä syystä että oma äitini piti huolen, että ymmärrän, kuinka suuri pettymys ja taakka olen hänelle ollut ja että sitten kun itse tulen äidiksi ymmärrän kaikki asiat paremmin ja saan sitten tuntea nahoissani, miten vaikea ja hirveä lapsi ole ollut. En halua enää koskaan elämässäni kokea äiti-tytärsuhdetta.
Olen itsekin toivonut poikaa. Olet naurettava...