Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille, jotka ette osaa olla hetkeäkään erossa pienestä vauvastanne:

Vierailija
18.04.2008 |

Jos vauvanne on syntynyt kylmänä vuodenaikana, hänhän saa ulkoilla vasta pariviikkoisena. Nyhjäättekö te todellakin sisällä 2 viikkoa putkeen? Ettekö käy edes kävelyllä miehen hoitaessa vauvaa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa :D

Vierailija
22/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joitakin voi jopa ärsyttää ja rasittaa nämä " ai että kun on ihana ilma, äkkiä pakko päästä ulos, ulkoa saa aina virtaa ja energiaa, kato ku aurinko paistaa, ihanaa, ihanaa, sataa vettä, vesisateessa on ihana ulkoilla..." -tyypit. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ulkoilla?

Kaikki eivät saa siitä samanlaisia kiksejä kuin sinä.

Vierailija
24/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ulkoilijapotilaat vetelivät vierellä sauhuja, minä pällistelin maisemia roikkuvan vatsanahkani kanssa. :)

ap

Vierailija
25/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ulkoiluksi lasketaan. Ja niin ulkoili vauvakin.

Mä en ollut erossa 2vko vauvastani, mutta joo, kävin mä lyhyitä reissuja esim. kauppaan tai apteekkiin. Eli en mä sitten ilmeisesti ollutkaan niin kiinni vauvassa kuin luulin ;-)

Vierailija
26/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän nimittäin, että moni rättiväsynyt äiti saattaisi yllättyä sen vaikutuksista positiivisesti.

ap

Vierailija
27/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vähemmän tekee mieli lähteä reippailemaan kun vuotaa kuin seula ja on synnytyksen jälkeen vielä kipeä itsekin.

Vierailija
28/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö? Minä olin virkeä ja pirteä kuin peipponen. Kiva että sinä virkistyt ulkoilulla, mutta minä virkistyn ihan eri asioista.

se tammikuun äiti

Vierailija
29/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen että kehotin rättiväsyneitä äitejä menemään ulos on hyvin yksinkertainen: moni valitti tässä ketjussa, ettei jaksanut mennä.

Minulla tämä menee normaalitilanteissa enemminkin niin päin, että väsyn, jos en pääse ulos. Saan lähes takuuvarmasti päänsäryn, jos joudun olemaan koko päivän sisällä. Synnytyksen jälkeinen ulkoilu on ollut minulle sekä väsymyksen hoitoa että ennaltaehkäisyä.

ap

Vierailija
30/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyhjännyt sisällä jo kolme vuotta pääasiallisesti. Ulos menen halusta vain kesällä. Talvella menen vain ja ainoastaan lasten takia mutta kyttään koko ajan minuutteja että pääsen takaisin sisälle.

Vierailija
31/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olla edes 20 min erossa vauvasta ja käydä yksin kävelyllä ?

Jos on, niin sitten on vaan parempi pysytellä sisällä, eiköhän sen 2 vkoa kestä.

Itselle teki todella hyvää käydä kerran päivässä haukkaamassa yksin happea sen ekan kahden viikon aikanakin, enkä koe olevani pska äiti vaikka vauva olikin isän kanssa 15-20 min päivässä. Yleensä ajoitin lähdön siihen kun vauva oli juuri nukahtanut, joten yleensä ei vauva edes tiennyt että äiti oli hetken pois kotoa. Ja ainakin luulisin että synnytyksestä toipumisen kannalta on hyvä yrittää edes ihan vähän liikkua alusta alkaen (jos siis on siinä kunnossa että pystyy).

Mutta tämä mun mielipide, kukin tehköön niinkuin omatunto sanoo ja hyvältä tuntuu.

Vierailija
32/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle on tutumpi ns. raitisilmamyrkytys: Jos joutuu pakosta ulos reippailemaan niin sitten ei ainakaan jaksa koko loppupäivänä enää yhtään mitään. Ikinä ei ole ulkoilun puutteesta aiheutunut mitään vaivaa.

Vierailija
33/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita " sanoja" minun suuhuni. Hyvää kevättä sinulle, nauti ulkoilusta :)

20

Vierailija
34/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaiten mukaan vauvanhoitoon jättämällä hänet alusta alkaen päivittäin yksin vauvan kanssa ja sitä neuvoa noudatin. Ja se olikin hyvä neuvo, isä sai itsevarmuutta ja rohkeutta vauvan hoitamiseen, kun huomasi pärjäävänsä sen puoli tuntia - tunnin kahden vauvan kanssa ja samalla itse sain energiaa ja jaksamista arkeen, kun pääsin kotikuvioista pois.

Vierailija
35/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko liikuntanne sitä, että ajatte autolla kuntokeskuksen parkkihalliin, käytte jumpassa hienhajuisessa salissa ja tulette autolla takaisin kotiovelle?

Joku tuossa sanoi ettei ulkoilemattomuudesta ole ollut haittaa - ehkä ei vielä tässä iässä (alle 40?), mutta aivan taatusti haitat alkavat näkyä ja tuntua parinkymmenen vuoden päästä. Etenkin jos ulkoilemattomuus=liikunnan harrastamattomuus.

Pitäkää itsestänne huolta, hyvät ihmiset!

ap

Vierailija
36/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
37/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö olisi pitänyt lähteä illalla ulos virkistäytymään?

Vierailija
38/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta saa mitään jumppaajaa vaikka kirveellä uhkaisi.

Vierailija
39/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihan aidosti nauttivat nimenomaan siitä pesimisvaiheesta etenkin esikoisen aikana, kun ei TARVITSE lähteä yhtään minnekään, ei edes lähikaupassa piipahtamaan vaan saa keskittyä 100% pienen ihmeen ihasteluun kaikessa rauhassa :) Kaikkia kotonaolo ei ahdista, etenkään sentään heti ekojen viikkojen aikana! Toiset viihtyvät loistavasti jopa VUOSIA lapsikatraansa kanssa kotiäitinäkin ilman kaipuuta " johonkin omaan" . Olemme kaikki erilaisia.

Vierailija
40/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa voi harrastaa muutenkin kuin kävelemällä ulkoilmassa.

Vierailija:

Vai onko liikuntanne sitä, että ajatte autolla kuntokeskuksen parkkihalliin, käytte jumpassa hienhajuisessa salissa ja tulette autolla takaisin kotiovelle?

Joku tuossa sanoi ettei ulkoilemattomuudesta ole ollut haittaa - ehkä ei vielä tässä iässä (alle 40?), mutta aivan taatusti haitat alkavat näkyä ja tuntua parinkymmenen vuoden päästä. Etenkin jos ulkoilemattomuus=liikunnan harrastamattomuus.

Pitäkää itsestänne huolta, hyvät ihmiset!

ap