Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille, jotka ette osaa olla hetkeäkään erossa pienestä vauvastanne:

Vierailija
18.04.2008 |

Jos vauvanne on syntynyt kylmänä vuodenaikana, hänhän saa ulkoilla vasta pariviikkoisena. Nyhjäättekö te todellakin sisällä 2 viikkoa putkeen? Ettekö käy edes kävelyllä miehen hoitaessa vauvaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ihmiset todellakaan ulkoile koskaan?? Tämä oli minulle nyt ihan uusi juttu, voiko joku olla kaksi viikkoa sisällä pistämättä nenäänsä ulos varttitunniksi? Ei voi olla totta. :O Ap on oikeassa, pieni happilenkki tekisi varmasti tuoreille äideille hyvää, näin voin sanoa jopa minä, joka en todellakaan ole mikään himoliikkuja.

Vierailija
42/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikkia kotonaolo ei ahdista, etenkään sentään heti ekojen viikkojen aikana! Toiset viihtyvät loistavasti jopa VUOSIA lapsikatraansa kanssa kotiäitinäkin ilman kaipuuta " johonkin omaan" . Olemme kaikki erilaisia.

Mutta tuskin olisin jaksanut olla, jos en olisi koskaan päässyt mihinkään (lenkille, jumppaan, shoppailemaan jne) yksin. Minulle oli täysin luontevaa huolehtia myös omasta jaksamisestani heti alusta asti, ja ensimmäisinä kuukausina se tarkoitti käytännössä pieniä kävelylenkkejä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kylmä vaan.

Vierailija
44/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuu kylmissään sänkyyn vaan ja hytisee.

Vierailija
45/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa ulkoilen pakosta, mutta aina vauvan synnyttyä olen nauttinut siitä rauhasta ja kiirettömyydestä. Siitä, että voi vain olla vauvan kanssa eikä ole pakko lähteä mihinkään.

Masennuksesta en ole kärsinyt koskaan.

Vierailija
46/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei minulle koskaan tapahdu niin?

Vierailija
47/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostat jatkuvasti oman elämäntapasi olevan ainoa mahdollinen. Itsekin olen liikunnallinen, ja jopa ulkoilen ihan innoissani päivittäin lasten kanssa hoitopäivien jälkeenkin satoi tai paistoi. Kaipasin myös vauva-aikana pieniä happihyppyjä, vaikka olinkin muuten tosi kiinni vauvassa jo pelkästään lapsentahtisen imetyksenkin takia, mutta myös vahvan luonnollisen biologisen vaistoni vuoksi.

Silti ärsyttää asenteesi, ap. Meitä ihmisiä ON erilaisia, eikä kenenkään oma tapa ole se Ainoa Oikea. Jotkut kaipaavat omaa tilaa enemmän kuin toiset, samoin jotkut nauttivat ulkoilusta ja toiset taas kuntoilevat ennemmin sisällä (esim. tanssiharrastus). Hyötyliikunnastakin saa aika paljon irti jo pelkällä hissiboikotilla, ei sen takia ole pakko jokaista ratikkamatkaa kävellä, jos ei halua.

Vierailija
48/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei synnytys tai siitä toipuminen ole sairaus eikä kaikki pöpöt hyökkää vauvaan.

t: kolmen lapsen äite

Vierailija
49/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin kai kaikki mahdolliset väliajat. Seuraavien kans arki alkoi heti samana päivänä kun tulin kotiin. Isommille vaatteet päälle ja ulos. Neljännen aikana mies ei pystynyt pitämään isyyslomaa kuin myöhemmin, joten vauva pantiin moneen kerrokseen vaatteita ja heti vain pihalle kun oli pakko.

Niin ja silti urheilen kilpatasolla, vaikka nyhjäsin esikoisen kans 2 ensimäistä viikkoa sisällä.

Vierailija
50/50 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi heinäkuussa 2001, menetin useamman litran verta synnytyksessä, lähdin 3 tunnin vaunulenkille vauvan kanssa kotiutumispäivänä, Hb 80